עובדי אלתריה
צילום: אורון קפלן

צ׳יינאנלסיס רוכשת את אלתריה הישראלית תמורת 150 מיליון דולר

עסקה שנייה תוך פחות מחודשיים לענקית הבלוקצ'יין צ׳יינאנלסיס (Chainalysis) בישראל - רוכשת את החברה העוסקת במניעת הונאות בזמן אמת

איתן גרסטנפלד |
נושאים בכתבה בלוקצ'יין אקזיט

עסקה שנייה תוך פחות מחודשיים לענקית הבלוקצ'יין צ׳יינאנלסיס (Chainalysis) בישראל - רוכשת את חברת אלתריה תמורת 150 מיליון דולר. לאחר שבחודש שעבר רכשה את חברת Hexagate.

 

אלתריה הוקמה ב-2022 על ידי אלעד פוקס (מנכ"ל) ושחף גונן (סמנכ"ל טכנולוגיות). עד כה השלימה החברה גיוס סיד בסך 9.8 מיליון דולר, בהובלת קרן באטרי ונצ'רס, בהשתתפות הקרנות Nyca, NFX, והאקסלרטור Y Combinatorאלתריה עוסקת במניעת הונאות בזמן אמת, בדגש על תשלומי קריפטו, ושיטות תשלום מיידיות נוספות. החברה פיתחה פתרון המשלב יכולות סייבר ובינה מלאכותית לזיהוי מוקדם ורחב היקף של הונאות אלו. החברה מעסיקה 28 עובדים אשר ימשיכו לעבוד בה לאחר הרכישה, והיא תפעל כקו מוצר עצמאי וכמרכז פיתוח מקומי, עבור צ׳יינאנלסיס שמעסיקה מעל ל-700 עובדים ברחבי העולם.


ג'ונתן לוין, מייסד-משותף ומנכ"לצ׳יינאנלסיס : "עם רכישה זו צ׳יינאנלסיס יכולה כעת לספק הגנה יזומה על הונאה בזמן אמת עבור תשלומים וזיהוי משופר של הונאה במהלך תהליך KYC (זיהוי ואימות הלקוח) עבור ספקי בורסות, בלוקצ'יין וארנקים. אלתריה כבר סייעה לבורסאות הקריפטו המובילות בעולם להפחית הונאות בעשרות אחוזים ולייעל תהליכי חקירה ידניים. רכישת אלתריה מהווה צעד משמעותי בעבודתנו לספק פתרון סיכון הוליסטי הכולל מניעת הונאות, ציות לרגולציה ובניית אמון בבלוקצ'יין כתשתית פיננסית."

 

אלעד פוקס, מייסד-שותף ומנכ"ל אלתריה: אנו נרגשים מהשלמת הרכישה וחבירת אלתריה לציאנלסיס. קיימת סינרגיה גבוהה בין הטכנולוגיות אשר נבנו בשתי החברות ואנו צופים שהמיזוג יוביל לצמיחה מהירה, העמקת הערך ללקוחות הקיימים והרחבת הפעילות לשווקים חדשים. הונאות הנדסה חברתית הפכו לבעיה הגדולה ביותר עבור שירותים פיננסים בעולם, אשר שואפים לאמץ תשתיות תשלומים מהירות ויעילות יותר. הבעיה החריפה בשנה האחרונה עם שימוש נרחב ב-GenAI לטובת יצירת זהויות דיגיטליות בדויות וסינטטיות, כמו גם יצירת תוכן מזויף ברמת מהימנות גבוהה ובהיקף , זאת לטובת שיטוי לקוחות קצה ועקיפת תהליכי אימות סטנדרטיים. אלתריה פיתחה פתרון שמייצג פרדיגמה חדשה בזיהוי של פשיעה כלכלית ועושה שימוש ב-AI וכלי סייבר שפותחו בחברה, כדי לאפשר זיהוי מוקדם ורחב היקף של הונאות על מנת להגן על שירותי תשלומים ולקוחות קצה בעולם.

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרניאייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרני

מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות פלטרפומה לניהול תגמול הוני

שיתוף פעולה חדש מציע לחברות הייטק פתרון דיגיטלי מלא לניהול אופציות, נאמנות ומיסוי - מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה

מנדי הניג |

אתם יכולים להסתכל על זה כסימן נוסף להתאוששות בהייטק. עוד גיוסים, עוד תוכניות אופציות, ועוד עובדים שמצפים מהחברות לגמישות ויעילות בניהול ההטבות ההוניות שלהם. על הרקע הזה מודיעים חברת Slice Global Equity ו-ESOP מבית הפניקס בית השקעות על שיתוף פעולה שמטרתו לספק לחברות ההייטק הישראליות פתרון כולל לניהול תגמול הוני מהשלב הראשוני של הקצאת אופציות ועד לשלב ההנפקה או האקזיט. המהלך מאחד בין טכנולוגיית אקוויטי מתקדמת לבין מעטפת נאמנות לפי סעיף 102, ליווי רגולטורי ומיסויי, ומציע לחברות ניהול מקצה לקצה של כל תהליך התגמול ההוני בפלטפורמה אחת.

המערכת החדשה תכלול ניהול קאפ-טייבל ותוכניות אופציות ו-RSU בזמן אמת, אינטגרציה עם מערכות HR ו-Finance, ניהול רגולציה ומיסוי בישראל ובעולם, הפקת דוחות פיננסיים ואנליטיקה מתקדמת, לצד סימולציות של דילול, סבבי השקעה ותרחישי אקזיט או הנפקה בלחיצת כפתור. השילוב בין ESOP לבין Slice נועד להקל על מנהלים ויזמים בהתמודדות עם תהליכי התגמול, תוך שמירה על שקיפות לעובדים ועל עמידה בתקנים בינלאומיים.

Slice Global Equity פועלת כפלטפורמה לניהול אקוויטי גלובלי המאפשרת למחלקות הכספים בארגונים, משפט ומשאבי אנוש לנהל את מערך ההון במקום אחד. בין הלקוחות שלה נמנות חברות כמו WIZ, Guesty ו-VAST. ESOP. 

ESOP פועלת כבר למעלה משני עשורים ומנהלת אלפי נאמנויות לפי סעיף 102, כולל ליווי הנפקות, מימושי אופציות וייעוץ משפטי ומיסויי לחברות פרטיות וציבוריות.

אייל פרוינד, מנכ"ל ESOP מבית הפניקס מסר: "זה חיבור מהסוג שלא רק מייצר ערך אלא מייצר פרספקטיבה חדשה. החברות ייהנו לראשונה גם ממערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול כל התוכנית וגם ממעטפת שירות אנושית ורגולטורית מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה או המכירה."

מרקור (מרקור)מרקור (מרקור)

פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר

החברה שמספקת את התשתית האנושית לאימון מודלי AI צפויה לסגור סבב גיוס של 350 מיליון דולר; על החברות הפרטיות הגדולות בעולם וגם - ואיך גם אתם יכולים ליהנות מההצלחה של מרקור? 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ChatGPT גיוס הון

מרקור (Mercor) מספקת את המומחים שמאפשרים למודלים מתקדמים כמו ChatGPT להפוך ממכונות חישוב למערכות חכמות ואמינות. החברה שהוקמה לפני כשנתיים, צפויה לסגור בימים הקרובים סבב גיוס הון בסך 350 מיליון דולר, לפי שווי של 10 מיליארד דולר - קפיצה של פי חמישה מהשווי שלה בפברואר האחרון כשהיא הופכת להיות אחת מהחברות הפרטיות הגדולות בעולם. זוהי עדות לצמיחת השוק ואישור לכך שמרקור הפכה לחברה חיונית בשרשרת הערך של AI, וזו גם עדות לכך שהבינה המלאכותית זקוקה נואשות לבינה האנושית - מרקור מבוססת על רשת של עשרות אלפי מומחים אנושיים שמאמנים מודלים עבור ענקיות הטכנולוגיה. אם אתם רוצים עבודה צדדית כדאי לכם להיכנס לאתר שלה - יש שם מאות רבות של הצעות ולא מדובר רק ב"מומחי על" פרופסורים וכו', החברה צריכה תפקידים מגוונים כדי לאמת ולדייק את התשובות של הצ'אטים. השכר ל"מומחים" גבוה. 

החברה החלה כפלטפורמה פשוטה להשמה בעבודה מבוססת AI, והתפתחה במהירות למערכת מתוחכמת שמחברת בין מעבדות AI לבין אלפי קבלני משנה - מרופאים ועורכי דין ועד כימאים ומתכנתים שמספקים משוב מדויק, עורכים תוכן ומדריכים את המערכות "לחשוב" כמו בני אדם. הביקוש לשירותיה זינק פי ארבעה בשנה האחרונה, בעיקר לאחר שהשקעה אסטרטגית של מטא בסקייל AI (Scale AI), מתחרה מרכזית, עוררה חששות לגבי ניטרליותה. לקוחות גדולים עברו למרקור, והחברה כעת על סף הכנסות שנתיות של 500 מיליון דולר.


מ-HR לבינה מלאכותית: מה הביא לפריצה

מרקור הוקמה ב-2023 על ידי שלושה צעירים בני 21, כולם נושרי קולג' ותלמידי תיכון לשעבר שהשתתפו בתוכנית Thiel Fellowship של פיטר תיל, שמעודדת יזמים צעירים לוותר על לימודים אקדמיים לטובת בניית חברות. המייסדים הם ברנדן פודי, מנכ"ל החברה, אדרש היירמת וסוריה מידה (Suriya Midha). פודי התבלט כבר בתיכון בתחרויות דיבור, והשילוב שלו עם שני השותפים יצר צוות טכנולוגי חזק. בתחילה, החברה התמקדה בשוק ההשמה: פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מועמדים לעבודות, תוך שימוש באלגוריתמים שמנתחים קורות חיים ומתאימים פרופילים. זה היה רעיון טוב, אך לא יוצא דופן, עד שהגיעה ההזדמנות האמיתית.

בעקבות התעניינות מצד חברות AI מובילות בכוח האדם האיכותי של מרקור, המייסדים זיהו פוטנציאל גדול יותר. הם היו גמישים והשתנו במהירות, והפכו את הפלטפורמה למנגנון להכשרת מודלי AI באמצעות משוב אנושי.  ההצלחה שלהן נובעת מכך שהצ'אטים לא מושלמים וצריכים מומחים בתחומים שונים כדי לספק להם מידע, הבנה, יכולות. 

כשמודלים כמו GPT-4 החלו להראות יכולות רבות אך גם חולשות כמו הזיות (hallucinations), הטיות ואי-עמידה בהנחיות, התברר שהנתונים האנושיים הם המפתח להתקדמות. מרקור בנתה רשת של כ-30,000 קבלני משנה, כולל מומחים בתחומים נישתיים, והפכה למגייסת שמתאימה בין פרויקטים לבין כישרונות ספציפיים.