עובדי אלתריה
צילום: אורון קפלן

צ׳יינאנלסיס רוכשת את אלתריה הישראלית תמורת 150 מיליון דולר

עסקה שנייה תוך פחות מחודשיים לענקית הבלוקצ'יין צ׳יינאנלסיס (Chainalysis) בישראל - רוכשת את החברה העוסקת במניעת הונאות בזמן אמת

איתן גרסטנפלד |
נושאים בכתבה בלוקצ'יין אקזיט

עסקה שנייה תוך פחות מחודשיים לענקית הבלוקצ'יין צ׳יינאנלסיס (Chainalysis) בישראל - רוכשת את חברת אלתריה תמורת 150 מיליון דולר. לאחר שבחודש שעבר רכשה את חברת Hexagate.

 

אלתריה הוקמה ב-2022 על ידי אלעד פוקס (מנכ"ל) ושחף גונן (סמנכ"ל טכנולוגיות). עד כה השלימה החברה גיוס סיד בסך 9.8 מיליון דולר, בהובלת קרן באטרי ונצ'רס, בהשתתפות הקרנות Nyca, NFX, והאקסלרטור Y Combinatorאלתריה עוסקת במניעת הונאות בזמן אמת, בדגש על תשלומי קריפטו, ושיטות תשלום מיידיות נוספות. החברה פיתחה פתרון המשלב יכולות סייבר ובינה מלאכותית לזיהוי מוקדם ורחב היקף של הונאות אלו. החברה מעסיקה 28 עובדים אשר ימשיכו לעבוד בה לאחר הרכישה, והיא תפעל כקו מוצר עצמאי וכמרכז פיתוח מקומי, עבור צ׳יינאנלסיס שמעסיקה מעל ל-700 עובדים ברחבי העולם.


ג'ונתן לוין, מייסד-משותף ומנכ"לצ׳יינאנלסיס : "עם רכישה זו צ׳יינאנלסיס יכולה כעת לספק הגנה יזומה על הונאה בזמן אמת עבור תשלומים וזיהוי משופר של הונאה במהלך תהליך KYC (זיהוי ואימות הלקוח) עבור ספקי בורסות, בלוקצ'יין וארנקים. אלתריה כבר סייעה לבורסאות הקריפטו המובילות בעולם להפחית הונאות בעשרות אחוזים ולייעל תהליכי חקירה ידניים. רכישת אלתריה מהווה צעד משמעותי בעבודתנו לספק פתרון סיכון הוליסטי הכולל מניעת הונאות, ציות לרגולציה ובניית אמון בבלוקצ'יין כתשתית פיננסית."

 

אלעד פוקס, מייסד-שותף ומנכ"ל אלתריה: אנו נרגשים מהשלמת הרכישה וחבירת אלתריה לציאנלסיס. קיימת סינרגיה גבוהה בין הטכנולוגיות אשר נבנו בשתי החברות ואנו צופים שהמיזוג יוביל לצמיחה מהירה, העמקת הערך ללקוחות הקיימים והרחבת הפעילות לשווקים חדשים. הונאות הנדסה חברתית הפכו לבעיה הגדולה ביותר עבור שירותים פיננסים בעולם, אשר שואפים לאמץ תשתיות תשלומים מהירות ויעילות יותר. הבעיה החריפה בשנה האחרונה עם שימוש נרחב ב-GenAI לטובת יצירת זהויות דיגיטליות בדויות וסינטטיות, כמו גם יצירת תוכן מזויף ברמת מהימנות גבוהה ובהיקף , זאת לטובת שיטוי לקוחות קצה ועקיפת תהליכי אימות סטנדרטיים. אלתריה פיתחה פתרון שמייצג פרדיגמה חדשה בזיהוי של פשיעה כלכלית ועושה שימוש ב-AI וכלי סייבר שפותחו בחברה, כדי לאפשר זיהוי מוקדם ורחב היקף של הונאות על מנת להגן על שירותי תשלומים ולקוחות קצה בעולם.

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.