קבוצת חג'ג' הגישה הצעה לרכישת אפריקה השקעות
קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן בע"מ הגישה היום (ב') הצעה לא מחייבת לרכישת מניות אפריקה ישראל להשקעות בע"מ לפני ביצוע בדיקת נאותות. בהודעה שנמסרה מקבוצת חג'ג' נכתב כי על פי ההצעה הראשונית, תמורת הרכישה הכוללת תכלול רכיב מזומן בסך של כ-800 מליון ש"ח וניירות ערך בשווי כלכלי של 750 מליון ש"ח, אשר יונפקו למחזיקי אגרות החוב של אפריקה השקעות חלף אגרות חוב של אפריקה השקעות בערך נקוב כולל של 750 מליון ש"ח אותן הם מחזיקים כיום ויתרת אגרות החוב של אפריקה השקעות ימחקו. ההצעה הראשונית מותנית בביצוע בדיקת נאותות לשביעות רצון החברה ובחתימה על מזכר הבנות והסכם מחייב.
עוד נכתב בהודעת הקבוצה כי "למען הסר ספק, מובהר בזאת כי ככל שהחברה, לאחר ביצוע בדיקת הנאותות, תחליט להגיש הצעה מחייבת לרכישת מניות אפריקה השקעות, החברה תפעל לגיבוש העסקה באופן שיבטיח כי סיכון האשראי של החברה לא ייפגע, לרבות קבלת דירוג אינדיקטיבי מהחברה המדרגת לפיו דירוג האשראי של החברה וסדרות אגרות החוב שלה לא ירדו מהדרוג הנוכחי בעקבות העסקה ובאופן שהעסקה לא תפגע ביכולת הפרעון של החברה אל מול החוב הקיים והעתידי של החברה".
נזכיר כי כבר בחדש מאי הודיעה הנהלת אפריקה על פתיחת מו"מ לקראת הסדר חוב, זאת ברקע למצב הכלכלי ברוסיה שהביא להרעה במצבה הפיננסי של החברה. עם זאת, גם לאחר שהפעילות ברוסיה נמכרה ללבייב תמורת 550 מיליון שקלים, עדיין היקף ההתחייבויות עולה באופן משמעותי על היקף הנכסים ואופק תשלומי האג"ח נראים מאוד מוטלים בספק.
- 4.dw 17/01/2017 11:48הגב לתגובה זוחג'ג' חיים בסרט. ההצעה של לבייב+מוטי טובה יותר וכך גם ההצעה של קרן ברוש. מה שכן אני מוכן למכור להם את נכס אפריקה מגורים. מחיר מינימום 1 מיליארד.
- 3.למכור לכל אחד אך לא ללבייב ! מילה שלו לא שווה דבר ! (ל"ת)אחד העם 17/01/2017 08:52הגב לתגובה זו
- dw 17/01/2017 11:50הגב לתגובה זואם הברנש מביא לך 2.8 מיליארד וסוגר את החוב אז מה אכפת לך מה הוא יעשה עם העסק? מבחינתנו הנושים יש אפשרות למכור את כל העסק בחתיכה אחת ויש אפשרות למכור ב 3 חתיכות. נכס אפריקה נכסים הוא נכס טוב מאד. נכס אפריקה מגורים נכס לא רע ונכס אפריקה תעשיות בצרות.
- 2.המניה תימחק. מהמסחר. ומי שמחזיק באפריקה יפסיד הכל (ל"ת)אפריקה 17/01/2017 08:16הגב לתגובה זו
- עדי 18/01/2017 21:18הגב לתגובה זוצריכה להימחק מהמסחר? סלח לי על הבורות אודה לתשובתך בהבנה
- 1.מבין 17/01/2017 00:16הגב לתגובה זושיחפשו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
