ההתרסקות במניית אפריקה - האם הכיוון הוא מחיקה מוחלטת?
מניית אפריקה צוללת כעת 10% וזאת אחרי נפילה של 27% אתמול וירידה של 23% ביום ראשון. הטריגר למפולת הנוכחית הוא הצעות הרכישה שנתקבלו אצל מחזיקי האג"ח. 2 הצעות הונחו לאחרונה בפני מחזיקי האג"ח שהם אלו שמנהלים כעת את ההצגה. האחת של האחים סיידוף שנראית כעת לא רלוונטית בשל התספורת האגרסיבית, והשנייה של קרן ווסטפורט שנבחנת כעת וצפויה לעבור מקצה שיפורים. העניין הוא שבשתי ההצעות הדרישה מצד המציעים היא לקבלת 100% מהמניות. כלומר בעלי המניות הנוכחיים נמחקים לחלוטין.
כבר בחדש מאי הודיעה הנהלת אפריקה על פתיחת מו"מ לקראת הסדר חוב, זאת ברקע למצב הכלכלי ברוסיה שהביא להרעה במצבה הפיננסי של החברה. עם זאת, גם לאחר שהפעילות ברוסיה נמכרה ללבייב תמורת 550 מיליון שקלים, עדיין היקף ההתחייבויות עולה באופן משמעותי על היקף הנכסים ובאופק תשלומי האג"ח נראים מאוד ממוטלים בספק (כבר במאי הקרוב). לכן אפריקה בהובלת מחזיקי האג"ח מתנהלת לקראת הסדר חוב להפחתת ההתחייבויות וייצוב החברה כאשר הכיוון הוא מציאת משקיע. מהסיבה הזו לבייב (בדיוק כמו דנקנר בשעתו) מחוץ לתמונה ויכול להגיש הצעה כמו כל אחד אחר. כך או כך, נכון לעכשיו בעלי המניות בסכנת מחיקה מוחשית, והסוחרים בבורסה מתחילים להרגיש את החום.
בשיחה עם Bizportal אומר היום מאיר סלייטר מבנק ירושלים שמסקר את סדרות האג"ח של אפריקה כי "הסיפור הוא בעובדה שמחזיקי האג"ח הם אלה שמנהלים כעת את ההצגה, ולכן ברור שבעלי המניות לא מעניינים אותם ועל זה הם לא יציגו דרישות. באופן כללי, הסדר חוב זה לא דבר שבהכרח אמור להביא למחיקת מחזיקי המניות אבל כפי שהדברים נראים משתי ההצעות שעלו לאחרונה - בעלי המניות נמחקים. השאלה כעת היא האם בית המשפט יתערב לטובתם של מחזיקי המניות במידה ותהיה מחיקה, כמו שקרה בהסדר החוב של אלון קבוע כחול עם מגה, אז נקבע למחזיקי המניות פיצוי במזומן של 30 מיליון שקלים. בכל אופן אני חושב שגם אחרי הנפילות האחרונות אני חושב שלמניה יש עוד מקום לרדת. בשורה התחתונה מחזיקי המניות צריכים להבין שיש פה סיכון לזה שהמניות יימחקו".
הערכות בשוק הן שבמקרה הזה, כיוון שמדובר במחיקה משמעותית מאוד (סביב 500 מיליון שקלים) לבעלי האג"ח, בית המשפט לא יתערב לטובת בעלי המניות. כלומר אם בעלי האג"ח נפגעים קשות, אז כמובן שבעלי המניות נמחקים, כמו שקרה באידיבי או בסקיילקס. ונציין כי כי במקרים של אידיבי, סקיילקס ומקרים אחרים, מניות החברות הללו שיקפו שווי גדול למרות האיום במחיקה שלבסוף התממש. התרחיש היחיד שבו בעלי המניות הנוכחיים נשארים בחיים הוא הצעת מצד לבייב, וגם זה כנראה בצורה של זכויות או משהו דומה שיצריך ממחזיקי המניות הזרמה של כסף בתמורה להישארותם בתמונה. אבל כרגע זה לא על הפרק ומה שכן על הפרק זה ההצעות שמדוברות של מחיקה מוחלטת.
- האיש העשיר ביותר באפריקה: כמה הוא שווה ומה הפרויקט החדש שלו?
- קבוצת מר קיבלה הזמנה של 36 מיליון אירו ממדינה באפריקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 10.משה 27/11/2016 19:58הגב לתגובה זומה יש להפסיד כי מ-10000 שקל בעבר הרחוק נישארו היום רק 500 שקל אז מה זה משנה אם ימחקו אותה או לא
- 9.תודה על התשובה (ל"ת)יצי 23/11/2016 09:00הגב לתגובה זו
- 8.סוחר מנוסה 23/11/2016 01:31הגב לתגובה זוישנם שורטיסטים שפתחו שורט על אפריקה לא מהיום אלה כבר מזמן פתחו פוזיציה בגלל שכבר הריחו שהחברה לא תעמוד ביוב והמניות כניראה ימחקו כל מה שנישאר הוא לקנות את הסחורה כדי לזגור פוזיציה השורט ניפתח בשערים גבוהים מאוד ולכן כל פעם שתיראו קונה גדול זה סחורה שנירשמה בשורט הרבה לפני ועכשיו יש מימוש רווחים זה כולל סוחרי יום שדופקים שורט עם המכמה וקונים למטה בסוף היום או באמצע לאחר מימוש
- השורט לשבוע שעבר היה מיליון !!!? (ל"ת); 23/11/2016 13:29הגב לתגובה זו
- 7.אנונימי 22/11/2016 18:01הגב לתגובה זואת אפריקה מהון עצמי עתק של מיליארד שח להון עצמי שלילי גבוה של 150 מיליון פעולה זו חרצה את ין מחזיקי המניות לאבד את כל כספם מה גם שביהמ"ש קבע שאפריקה חדלת פרעון ובעלת הון עצמי שלילי גבוה מוזר שכל ה נעלם מעינכם ומעיני האתרים הכלכלים ההתרסקות במניה כעת היא תוצאה של התעורות בגלובס לנושא , וכתבה שם העירה את המחזיקים להבין מה הם מחזיקים התעוררות מאד מאוחרת..
- 6.יצי 22/11/2016 16:50הגב לתגובה זושאלה. אם המניות עומדים להימחק אז למה קונים
- . 22/11/2016 17:32הגב לתגובה זושאלה מצויינת
- למה שנענה 04/12/2016 21:04לא תקבל תשובות נקיות מאינטרס.
- אולי ניסיון השתלטות על החברה? קונים כוח בהצבעה (ל"ת)רון 24/11/2016 12:03
- 5.י. 22/11/2016 16:40הגב לתגובה זולמשמידי כספי החוסכים והפנסיונרים יש לחוקק חוק שימנע מהם נזק.
- 4.שאלה. אם המניות עומדים להימחק אז למה קונים בטרוף? (ל"ת)יצי 22/11/2016 15:50הגב לתגובה זו
- 3.אפריקה בדרך לנקודה !!! (ל"ת)הצלף 22/11/2016 15:28הגב לתגובה זו
- 2.מי קונה כמויות אדירות למרות הכתבות???? כנראה..... (ל"ת)דוד 22/11/2016 13:14הגב לתגובה זו
- 1.vvc 22/11/2016 12:14הגב לתגובה זואייל גורביץ אמר שהגיע לתחתית וביצעה תמיכה כפולה ועכשיו היא רק תעלה. אני מאמין רק לו נקודה חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
- עדיף להאמין באסטרולוגיה (ל"ת)יאיר 22/11/2016 13:06הגב לתגובה זו

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי
המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים
אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.
מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי
במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.
בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.
אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).
- "רציתי לפדות קרן השתלמות, והציעו לי הלוואה מהקרן - כדאי?"
- כך בדיקה פשוטה תוסיף לכם מעל ל- 50 אלף שקלים לחיסכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.

תדיראן עולה 6%, חלל תקשורת 5%; הבנקים מאבדים 0.8%, חברות הביטוח 0.2%
המומנטום השלילי של "נאום ספרטה" נקטע, אחרי נפילות במדדים משעות הבוקר שהגיעו לירידה של עד 2.5% בת״א 90 ויותר מ-3% במדד הביטוח, הירידה נבלמת ומדדי הדגל בטריטוריה שלילית מתונה; תדיראן קופצת אחרי כניסת לתחום קירור חוות שרתים, חלל תקשורת עולה עם חוזה חדש
אחרי המכירה החזקה של המניות בבוקר, מדדי ת"א נסחרים בירידות קלות. מדד ת"א 35 יורד 0.2% ומדד ת"א 90 יורד 0.3%. במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3% ומדד הביטוח עבר לעליה של 0.2% אחרי שירד יותר מ-3% מוקדם יותר הבוקר.
את המחזורים הגדולים כמובן מרכזים מניות הבנקים, פועלים ולאומי, שנסחרים בירידות מתונות כעת נייס ונובה נסחרות בעליות הודות לארביטרז' חיובי.
עוד במוקד, אפשר להסתכל על המניות הביטחוניות כדי לנסות ולהבין את הדאגה של המשקיעים. מצד אחד, אם ישראל באמת תהיה מבודדת, יהיה צורך להגדיל את התקציבים והרכישה מהחברות הביטחוניות המקומיות, אך מהצד השני כל הצמיחה מול העולם נעלמת ברגע. המון חברות עושות פעילות במדינות זרות, בדגש על ארה"ב ואירופה, שם חברות נאט"ו מצפות להגדיל את התקציבים בצורה מהותית. נקסט ויז'ן בולטת לשלילה.
הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?
- נאום נתניהו, הירידות בבורסה והדולר
- נעילה שלילית בת"א: איידיאי צנחה 7.7%, הראל ומנורה 5.6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו
אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי,
אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".