אושרה להפקדה תכנית לרכבת הקלה מהרצליה לחולון וראשל"צ - צפו בתוואי
האם בקרוב נראה רכבת בין חולון להרצליה? הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות (ות"ל) בראשות רו"ח אביגדור יצחקי, החליטה אמש (ב'), להעביר להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור את תכנית הרכבת הקלה במטרופולין ת"א - "הקו הירוק - מקטע דרומי", לתקופה של 60 ימים
התכנית לקו הירוק של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א, מייעדת רצועת למסילה, וכן כוללת תחנות, שטחי התארגנות לביצוע ומתקנים הנדסיים הנדרשים להפעלת הרכבת. תוואי המסילה המוצע בתכנית, משלים את ציר הקו הירוק, ומחבר את הקו המגיע מהרצליה למרכז תל אביב, אל חולון.
המקטע המרכזי של הקו הירוק אושר להעברה להערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור לפני מספר חודשים, והמקטע הצפוני יובא לדיון בות"ל בעוד כחצי שנה. התכנית היא חלק מסדרת תכניות לתשתיות לאומיות, שישלימו את מארג קווי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, יחד עם תכניות המתאר המחוזיות לתוואי הקו האדום.
תיאור התוואי:
הקו הירוק כולו נועד לחבר בין הרצליה בצפון לראשון לציון וחולון בדרום. המקטע הדרומי, הכלול בתכנית, אורכו כ-17 ק"מ, עובר בתחום מחוזות תל אביב ומרכז ובתחום הערים חולון (10.3 ק"מ), ראשון לציון (4.2 ק"מ) ותל אביב (2.5 ק"מ). התוואי מתחיל בצפון, מדרום לתחנת לוינסקי ברח' הר ציון בתל אביב וממשיך דרומה לכיוון חולון. ברח' סוקולוב בחולון התוואי מתפצל לשתי זרועות: זרוע מערבית הממשיכה דרומה בתחום העיר חולון ומשם לראשון לציון עד שד' משה דיין וחיבור עם הקו החום, הקו האדום ועם תחנת רכבת משה דיין, וזרוע מזרחית, העוברת לאורך שד' ירושלים, חוצה את כביש 4 ומסתיימת בסמוך לכביש 412.
- צפי לעומסים כבדים - היערכות תחבורתית חסרת תקדים בירושלים
- הרכבת הקלה בי-ם מתקדמת - הקן הירוק יחובר לאדום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תוואי הקו הירוק באדיבות חברת נת"ע:
- 3.חיסול הפריפריה 01/12/2015 12:57הגב לתגובה זוצריך רכבת מערד לתל אביב, לא מחולון
- תודה על ההפניה למאמר המעניין (ל"ת)צודק 01/12/2015 13:08הגב לתגובה זו
- 2.יומי 01/12/2015 12:22הגב לתגובה זולא רואה בתמונה
- 1.רכבת 01/12/2015 12:15הגב לתגובה זורכבת לא יעילה מסורבלת ומטופשת
אספת דיירים (X)כמה באמת צריך לשלם ועד בית והאם אתם משלמים יותר מדי?
כשמדברים על דמי ועד בית, אין תמחור אחיד - המחיר משתנה מאוד בין בניין לבניין. הכל תלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה, אבל הנה הממוצעים
דמי ועד בית מתייקרים. כמו כמעט כל מוצר ושירות גם העלויות שלתחזוקת הבית עולות - הניקיון, הגינון, התיקונים של המעליות. הסכומים גדלים מדי שנה. כמה בעצם עולה ועד הבית והאם אנחנו משלמים סכום סביר? אין אין תמחור אחיד - התשלום עבור ועד הבית משתנה מאוד בין בניין לבניין, בין אזור לאזור ותלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה.
טווחים טיפוסיים - תלוי מה יש בבניין
במבנים בסיסיים וישנים, ללא מעלית או מתקנים משותפים - דמי ועד יכולים להיות נמוכים יחסית. יש בניינים שבהם התשלום לדירה נע סביב 80-140 שקל בחודש. אם מדובר בבניין שמתוחזק בינוני עם מעלית, שירות ניקיון, חשמל משותף ותחזוקה כללית - דמי הוועד יהיו גבוהים יותר, באזור של 150 עד 350 שקלים בחודש.
בבניינים חדשים יחסית עם שירותים יותר נרחבים לרבות: מעלית, חניה תת-קרקעית, גינה, מערכות שירות, תחזוקת גג וחימום - העלויות עולות משמעותית. דמי ועד בבניינים כאלה מגיעים ל-500 עד 900 שקלים ולעיתים אף יותר.
בבניינים יוקרתיים יותר שבהם יש גם שמירה ולובי מטופח זה יהיה מעל 1,000 שקל בחודש. זה גם תלוי כמובן באזור. בתל אביב הכי יקר, ככל שמתרחקים זול יותר. אם במגדל בתל אביב התשלום לוועד מגיע ל-2,000 שקלים ומעלה, הרי שברמת גן ופתח תקווה זה יהיה כ-1,000-1,400 שקלים ווב קשה להשוות כי זה גם תלוי בשאלה אם יש בריכה, חדר כושר ושירותים נוספים.
בשורה התחתונה ועד הבית מתחיל ב-50 שקלים בבניינים ישנים ומגיע במקומות מסוימים גם ל-3,000 שקלים ומעלה.
מה מייקר את דמי הוועד
הגורמים העיקריים שמקפיצים את העלות: שירותים משותפים כמו ניקיון, גינון, חשמל ותאורה משותפת, תחזוקת מעלית, גג, חניון, מערכות מיזוג, חצר וגינות. במקרים רבים הוועד במיקור חוץ. שימוש בחברת ניהול מקצועית במקום ועד מתנדב מהדיירים מוסיף עלות לניהול, גבייה, טיפול בסרבנים, תיאום שירותים ותחזוקה שוטפת. עלות שירות ניהול בסיסי לדירה נעה סביב 80-120 שקל בחודש, לפני עלויות התחזוקה והשירותים הנוספים.
סמי מצלאווי. קרדיט: מגדלור מאיהמצלאוי: ״מחירי הדירות יעלו שוב"
כך אומר היזם סמי מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן למגורים, מצלאוי. הוא מאמין שהתחדשות עירונית זו שליחות, וטוען שהירידה בקצב מכירת הדירות ובמחיריהן - זמנית בלבד, בגלל המלחמה. "אחרי חנוכה הכל ייפתח שוב" ועל המחירים
- "הם גבוהים בגלל העובדים הזרים והמסים שאנחנו משלמים. הכל גבוה, אבל לעם ישראל יש הרבה כסף"
הנתונים המצביעים על קושי במכירת דירות, שהיתרגם כבר לירידת מחירים באזורי הביקוש ובעיקר בתל אביב (ירידה של 13% במחירי הדירות ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני, וירידה שנתית של 12%), לא מטרידים את סמי מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן מצלאוי מצלאוי 0.63% , הפעילה בתחום ההתחדשות העירונית. החברה מתכננת ומשווקת אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש - תל אביב, רמת גן, קריית אונו, הרצליה, רמת השרון, חולון ובת ים, בנוסף לאלפי דירות שמסרה כבר בעשרות פרויקטים שהקימה.
לדעת מצלאוי, השינוי הנראה כרגע במחירי הדירות, כלפי מטה, הוא עניין זמני בלבד: "אין ספק שהמחירים יעלו שוב , בטח אם המדינה תמשיך להתנהל כמו שהתנהלה".
שזה אומר?
"המדינה מתנהלת מפעם לפעם, מאירוע לאירוע וזה מתווה את הדרך של הכלכלה והעבודה, וכל עניין המחירים, אם הם בעלייה או בירידה או בהמתנה, לא רלבנטי, כי אנחנו אחרי שנתיים של מצב לא רגיל: חצי מהמדינה היו מגוייסים, הבנייה נעצרה. אנחנו בחברה שלנו, בגלל שלא יכולנו להמשיך לבנות, ייצרנו ממ"דים ומסרנו לפיקוד העורף בחינם, והוא חילק את זה הלאה. כך היתה לי הרגשה שאני גם תורם למאמץ המלחמתי. המצב היום הוא לא לאורך זמן, והדירות שנבנו בעבר יימכרו בסופו של דבר".
השאלה באיזה מחיר.
"בסוף המדינה צריכה את הדירות האלה. ואלה שלא קנו דירות, זה בגלל שהיו במילואים, או שהבית שלהם נפגע או שחיכו שמחירי הדירות יירדו, וזה זמני. אני מאמין שאחרי חנוכה הכל ייפתח שוב".
- "מחירי הדירות עלו כי העלויות עלו, לא רואים ירידה במחירים"
- מצלאוי: עלייה של 30% בהכנסות ל-87 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה לגבי הורדת הריבית שהיתה בשבוע שעבר, והצפי להמשך הירידה? אתה חושב שזה ייתן זריקת עידוד לשוק הנדל"ן?
