בנק אוף אמריקה: המלצות קנייה לנובה, סייברארק, קמטק וג'ייפרוג
למרות ביצועים חלשים יחסית בענף בשנים האחרונות, בנק אוף אמריקה מסמן 6 מניות טכנולוגיות סמול-מיד קאפ, מתוכן 4 ישראליות. הבנק מסקר את Nutanix, סייברארק, ג'ייפרוג, נובה, קמטק ו-Wayfair ורואה אפסייד ממוצע של 32%.
נתחיל מהישראליות:
סייברארק סייבר ארק
סייברארק מתמחה באבטחת "חשבונות פריבילגיים" (PAM), היבט קריטי בסייבר, הכולל אבטחה וניהול של חשבונות עם הרשאות גבוהות בתוך ארגונים. חבילת הפתרונות המקיפה של סייברארק עוזרת לעסקים להגן על הנתונים ונכסי ה-IT הרגישים ביותר של החברה מפני איומי סייבר. השכיחות הגוברת של מתקפות סייבר והדרישות הרגולטוריות המחמירות מניעות את הביקושים לפתרונות PAM מתקדמים וסייברארק ממוקמת היטב על מנת להנות מהמגמה הזו.
לפי בנק אוף אמריקה, סייברארק ממשיכה להרחיב ולחדש את היצע המוצרים שלה, כולל פתרונות מבוססי ענן ו-SaaS, על מנת לתת מענה לצרכים המתפתחים של הלקוחות. הנוכחות החזקה של החברה בשוק הסייבר, בנוסף לרכישות האטסטרגיות שלה, תרמו לשיפור היתרון התחרותי. בבנק מציינים גם כי הבריאות הפיננסית והיוזמות האסטרטגיות של החברה מצביעות על תחזית חיובית לצמיחה עתידית. בבנק אוף אמריקה נותנים למניית סייברארק מחיר יעד של 315 דולר.
ג'ייפרוג JFROG
ג'ייפרוג ידועה בפלטפורמת ה-DevOps מקצה לקצה שלה, המאפשרת אוטומציה בתהליכי פיתוח וניהול חבילות תוכנה. הפלטפורמה של ג'ייפרוג מאפשרת למפתחים לנהל ולאבטח גרסאות שונות של התוכנה שלהם ביעילות. ההתמקדות של החברה בתהליכי CI/CD - אינטגרציה רציפה של הקוד החדש לקוד הקיים של התוכנה ומסירה רציפה ללקוח של גרסאות חדשות, עולה בקנה אחד עם הדרישה הגוברת לסייקלים מהירים של פיתוח תוכנה.
- בנק אוף אמריקה: ״תגדילו חשיפה לקריפטו״
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי בנק אוף אמריקה, הגישה החדשנית של ג'ייפרוג ופורטפוליו המוצרים החזק שלה, צברו בסיס לקוחות משמעותי, כולל חברות Fortune 500 רבות. החברה משקיעה בהרחבת היכולות שלה, במיוחד בתחומים כמו אבטחה ואנלטיקה, על מנת לספק פתרון מקיף לצוותי DevOps. מעורבות החברה בפרויקטי קוד פתוח, בנוסף למעורבות הקהילתית, מחזקים עוד יותר את מעמדה באקוסיסטם הטכנולוגי. בבנק נתנו למניית ג'ייפרוג מחיר יעד של 54 דולר.
נובה נובה (US)
נובה עוסקת בפיתוח וייצור מערכות מדידה המותקנות במערכי השליטה והבקרה של תהליך היצור בתעשיית המוליכים למחצה. מערכות המדידה והתוכנה המתקדמות של החברה מסייעות בעצם ליצרני מוליכים למחצה לשפר את התפוקה והביצועים על ידי אספקת נתונים מדויקים ואמינים לאורך תהליך הייצור. הפתרונות של נובה הופכים חיוניים יותר לשמירה על איכות ויעילות עם המורכבות הגוברת של המוליכים למחצה והדרישה לשבבים קטנים ויעילים יותר.
לפי בנק אוף אמריקה, לנובה רקורד חזק של חדשנות והיא מפתחת כל הזמן טכנולוגיות חדשנות על מנת להתמודד עם האתגרים העומדים בפני תעשיית המוליכים למחצה. השותפויות האטסטרטגיות ושיתופי הפעולה של נובה עם יצרני מוליכים למחצה מובילים משפרים עוד יותר את מעמדה בשוק. בזמן ששוק המוליכים למחצה חווה צמיחה חזקה המונעת מטכנולוגיות כמו AI, IoT ו-5G, נובה מצוידת היטב על מנת להפיק תועלת מהפיתוחים הללו. בנוסף, בבנק מציינים לטובה גם את היציבות הפיננסית של החברה ומחויבותה למחקר ופיתוח, דבר שתומך בסיכויי ההצלחה ארוכי הטווח של נובה. בבנק נתנו למניית החברה מחיר יעד של 245 דולר.
- האנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל...
קמטק קמטק (US)
קמטק היא יצרנית מובילה של ציוד בדיקה ומדידה, וספקית של תוכנה לתעשיית המוליכים למחצה, תוך שהיא מתמקדת באריזת שבבים מתקדמת,MEMS ומכשירי RF. המערכות של קמטק מסייעות ליצרנים להשיג תפוקות ואיכות גבוהות בתהליכי הייצור על ידי איתור פגמים והבטחת עמידה בתקנים המחמירים בתעשייה. הטכנולוגיה המתקדמת של החברה והמומחיות שלה בבדיקה אופטית הופכים אותה לשותף חשוב ליצרני המוליכים למחצה.
בבנק אוף אמריקה מציינים את הצמיחה המשמעותית שראתה קמטק, המונעת מהביקוש הגובר למוליכים למחצה מתקדמים ואימוץ טכנולוגיות לאריזת שבבים חדשות. היוזמות האסטרטגיות של החברה, כולל הרחבת סל המוצרים והכניסה לשווקים חדשים, צפויות להניע צמיחה נוספת. המחויבות של קמטק לחדשנות ולשביעות רצון הלקוחות ממצבת אותה היטב על מנת לנצל הזדמנויות בתעשיית המוליכים למחצה. מחיר היעד של בנק אוף אמריקה למניית קמטק עומד על 120 דולר.
Nutanix NUTANIXINC
חברת Nutanix מובילה במחשוב ענן ארגוני ומספקת שירותי מחשוב ענן, אחסון מוגדר תוכנה ותוכניות התאוששות מאסון לארגונים. הפלטפורמה של Nutanix מאפשרת לעסקים לפשט את סביבות ה-IT שלהם ולהפחית עלויות דרך איחוד של שירותים שונים ושיפור היעילות התפעולית. ככל שארגונים מאמצים יותר ויותר אסטרטגיות היברידיות ומבוססות ענן, ההיצע החזק של Nutanix שם אותה במקום טוב לנצל את המגמה הגוברת הזו. בנוסף, החברה פועלת להרחיב את סל המוצרים שלה ולשפר את שיתופי הפעולה עם ספקי ענן גדולים במטרה להניע צמיחה עתידית.
למרות ההתמודדות עם תחרות עזה משחקנים גדולים יותר במחשוב ענן, Nutanix פיתחה נישה משמעותית עם פתרונות חדשניים. החברה מתמקדת בשיפור מוצר תמידי ושביעות רצון הלקוחות, מה שסייע לה לבנות בסיס לקוחות נאמן. המשקיעים אופטימיים לגבי סיכויי הצמיחה של החברה, במיוחד לאור הביצעוים העקביים שלה ופוטנציאל ההתרחבות בשוק הענן המתפתח. בבנק אוף אמריקה נתנו למניה מחיר יעד של 75 דולר.
Wayfair WAYFAIR INC
אחרונה חביבה היא חברת Wayfair, ענקית המסחר האלקטרוני המתמחה במוצרים וריהוט לבית. החברה בנתה פלטפורמה מקוונת עצומה המציעה מגוון רחב של מוצרים, מרהיטים ועד מכשירי חשמל ופריטים אחרים לשיפור הבית. האתר הידידותי למשתמש ורשת הלוגיסטיקה החזקה של Wayfair הפכו אותה ליעד מועדף עבור לקוחות בכל הנוגע לריהוט ושיפור הבית.
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
חנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמיהאנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות
עם הכנסות שנתיות במיליארדים, עוד ועוד חנויות שנפתחו בכל העולם, חוויית קניה שכוללת AI, ספורה צומחת בעקביות כשחקן המוביל בתעשיית הביוטי העולמית
ספורה (Sephora), ענקית הקמעונאות ממשיכה לצמוח גם השנה, בתקופה של אי וודאות כלכלית. ב-2025, דו"ח הרבעון השלישי של LVMH מציין הכנסות כוללות של 58.1 מיליארד אירו בתשעת החודשים הראשונים, עם עלייה אורגנית של 1%, כאשר חטיבת הסחר הסלקטיבי, הכוללת את ספורה, רשמה צמיחה של 7%.
רשת הקמעונאות לקוסמטיקה שהוקמה ב-1970 על ידי דומיניק מנדל בצרפת, החלה כחנות יחידה בפריז והתרחבה למותג גלובלי וכיום נמצאת תחת בעלות LVMH מאז 1997. הרכישה על ידי LVMH, שהייתה תמורת 262 מיליון אירו, אפשרה הרחבה מהירה, כולל כניסה לארה"ב ב-1998 עם רכישת 29 חנויות מ-Helene Curtis. עד שנת 2000, הרשת הגיעה ל-300 חנויות בארה"ב וכיום היא מפעילה 3,400 חנויות ב-35 מדינות, כולל 1,200 בארה"ב, 500 באירופה ו-300 באסיה. המודל העסקי מבוסס על גישה פתוחה למוצרים, ללא דלפקים סגורים, מה שמאפשר התנסות ישירה ומגביר מכירות ב-25% בהשוואה למודלים מסורתיים.
ספורה עצמה השיגה צמיחה כפולה משיעור השוק, עם עלייה בהכנסות ובשולי רווח, למרות ירידה של 3% במכירות בארה"ב ברבעון הראשון עקב בסיס השוואה גבוה. בחצי השנה הראשונה, חטיבת הבשמים והקוסמטיקה של LVMH נשארה יציבה, הודות למכירות בצפון ודרום אמריקה, אירופה והמזרח התיכון, כאשר הכנסות החטיבה הגיעו ל-39.8 מיליארד אירו. ההשקה של מותג Rhode של היילי ביבר באוקטובר 2025 הניבה מכירות שבועיות שיא של 4.7 מיליון דולר בצפון אמריקה, והשקת MAC Cosmetics בארה"ב בתחילת 2026 תכפיל את נוכחות המותג ב-500 חנויות פיזיות ובאתר. חטיבת הביוטי של LVMH גם רשמה צמיחה אורגנית של 2%, עם דגש על שוק אסיה, שם מכירות ספורה גדלו ב-5%.
גם בעידן האון ליין ספורה ממשיכה לפתוח חנויות
ספורה
חווה גם התרחבות בהיקף החנויות שלה. בעוד רשתות רבות רק סוגרות חנויות בעידן הקניות המקוונות, עם דגש על אמריקה הלטינית: 10 חנויות חדשות במקסיקו וברזיל ב-2025. בבריטניה, שם פועלות 10 חנויות כיום עם תוספת של 2 עד סוף השנה כאשר מוצב יעד של 20 עד 2026. בצפון אמריקה,
ספורה משקיעה 500 מיליון דולר בשדרוג 700 חנויות ב-5 השנים הקרובות, כולל שילוב טכנולוגיה כמו מסכי מגע ומערכות לאבחון סוג עור שיתאימו לכל לקוחה את המוצרים המתאימים לסוג העור הספציפי שלה.
בסין, הרשת מחזקת נוכחות עם 100 חנויות, ומשלבת מוצרים מקומיים כמו סרומים
קוריאניים, שמהווים כ-15% מהמכירות באסיה. באירופה, ספורה מתרחבת בגרמניה עם 5 חנויות חדשות ב-2025, ובצרפת, ארץ המוצא, היא מפעילה 300 חנויות עם מכירות של כ-2 מיליארד אירו בשנה. בשוק המפרץ הפרסי, ספורה הרחיבה שותפות עם e.l.f. Beauty בנובמבר 2025, מה שמאפשר כניסה
למדינות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות, עם צפי למכירות של 50 מיליון דולר בשנה ראשונה. שותפות עם Kohl's בארה"ב תרמה לצמיחה של 5.4% בקטגוריית אקססוריז ברבעון השלישי, כאשר ספורה תופסת 25% משטחי החנויות של Kohl's ב-2025.
- רד סטאר משיקה אתר חדש: המהפכה הדיגיטלית בעולם הקוסמטיקה מגיעה לישראל
- לימודי קוסמטיקה: הדרך המהירה להפוך לאשת עסקים מצליחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

