נובה היא חברת טכנולוגיה תעשייתית שמספקת פתרונות מדידה ומעקב לשבבים. תחום העיסוק העיקרי שלה הוא טכנולוגיה תעשייתית. בעלי השליטה המרכזיים הם משקיעים מוסדיים.
נובה מתחרה מול KLA-Tencor. לקוחותיה המרכזיים הם יצרני שבבים. החברה נחשבת
לחברת צמיחה. היא נסחרת במדד ת"א-35.
נובה מדווחת על הכנסות שיא של 220 מיליון דולר ורווח מתואם של 2.20 דולר למניה, גבוהים מהתחזיות; החברה נהנית מצמיחה במכירות לפאונדריז ובתחום ה-HBM, ומציגה שיפור במינוף התפעולי לקראת המשך שנה חיובית
תחזית ההכנסות של החברה לרבעון השני מעט מעל תחזית האנליסטים, תחזית הרווח מעט מתחת - וזה מה שמפיל את המניה; ההכנסות ברבעון הסתכמו בשיא של 213.4 מיליון דולר
הזינוק במניית חברת המדידה לשבבים הביא לרווחי נייר של 72 מיליון דולר לעובדים, כשהמוסדיים הישראליים מחזיקים מניות בשווי 1.7 מיליארד דולר והחברה ממשיכה להציג צמיחה חזקה עם הכנסות שיא של 195 מיליון דולר ברבעון
סמנכ"ל הכספים של נובה, גיא קיזנר, מסביר על פעילות ייצור השבבים החדשה, על הכניסה לתחום האריזות המתקדמות, ומתייחס לחששות מהאטה בשוק השבבים: "אף אחד לא יודע מה תהיה המהפכה הבאה, אבל אם אתה מאמין שהיא תהיה טכנולוגית זה אומר שהיא תונע על ידי שבבים, וזה מה
שמוביל את הצמיחה שלנו ושל התחום כולו"
נובה וקמטק דיווחו על תוצאות טובות ותחזית טובה בשבוע שעבר, אבל הראשונה זינקה אחרי הדוחות והשנייה התממשה: "אני חושב שהמשקיעים פחות מכירים את קמטק, זה לא מוצדק", אומר סרגיי וסצ'ונוק מאופנהיימר; האם בקמטק יש הזדמנות גדולה יותר מבנובה ולמה סערת דיפסיק היא
דווקא סימן חיובי עבור שתי החברות?
חברת השבבים הישראלית סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות שיא של 194.8
מיליון דולר לצד רווח מתואם של 1.94 דולר למניה; צופה כי תסיים את הרבעון הראשון עם הכנסות של 210 מיליון דולר, לצד רווח מתואם של 2.08 דולר למניה
מניות השבבים חוו טלטלה אחרי שהסטארטאפ הסיני DeepSeek שחרר לעולם את המודל שלו בתחילת השבוע, מודל שלכאורה הופך את השקעות הענק בתשתיות הבינה המלאכותית למיותרות; המניות הגדולות נפלו, חלק התאוששו חלקית, אבל באופנהיימר לא מתרגשים ורואים הזדמנות קנייה גם במניות
הישראליות