פעם נוספת: הריבית בארה"ב נותרה על 5.5%
לאחר 11 העלאות ריבית ושש הפסקות הפד' החליט להשאיר פעם נוספת את הריבית כשהייתה על 5.25% - 5.5%. הגבוהה ביותר ב-22 השנים האחרונות. הפד הודיע כי יחל להאט את קצב הקטנת המאזן שלו החל מחודש יוני.
המהלך לא היה מפתיע שכן בשווקים הפיננסיים צופים רק הורדת ריבית אחת על ידי הפד' השנה. החוזים תמחרו סבירות של 97.5% על כך שהריבית תישאר ללא שינוי גם הפעם, כמו גם בחודש יוני שם הסבירות עומדת על 93.6% ו-78.2% ביולי. בוול-סטריט די בטוחים כי לא נראה שום שינוי בריבית לפחות עד חודש נובמבר של השנה.
ברבעון הראשון עלו המחירים בקצב שנתי של 3.7%, לאחר עלייה 2% בלבד ברבעון הקודם. זה די שלל את האפשרות של הורדות ריבית בארצות הברית בעתיד הקרוב. למרות זאת, בבנק השוויצרי יוליוס בר רואים סיכוי טוב שהאינפלציה תאט בחודשי הקיץ, מה שיאפשר לפד' להקל במדיניות מוניטרית בישיבת ה-FOMC בספטמבר. אם שיעורי המדיניות יישארו גבוהים יותר למשך זמן רב יותר, תשואות האג"ח צריכות ללכת בעקבותיהן.
להצטרפות למסיבת העיתונאים:
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- תיק ההשקעות שלכם צריך להיות גם בסחורות? התשובה של גולדמן סאקס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עדכונים ממסיבת העיתונאים:
יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, פתח את מסיבת העיתונאים בזה שציין כי קובעי המדיניות של הפד נותרו "קשובים מאוד לסיכוני האינפלציה", מכיוון שלחצי המחירים לא הצליחו להציג התקררות נוספת בחודשים האחרונים.
"האינפלציה ירדה באופן משמעותי בשנה האחרונה, בעוד שוק העבודה נותר חזק, ואלה חדשות טובות מאוד. אבל האינפלציה עדיין גבוהה מדי", אמר פאוול. "התקדמות נוספת בהורדת האינפלציה אינה מובטחת, והדרך קדימה אינה בטוחה".
יו"ר הפד אמר כי פקידי הפד עדיין מאמינים כי המדיניות המוניטרית עדיין מגבילה וממשיכה להפעיל לחץ כלפי מטה על הפעילות הכלכלית. עם זאת, הוא הודה שהאינפלציה "הראתה חוסר בהתקדמות", לעבר יעד האינפלציה השנתי של הפד של 2%.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
נתוני האינפלציה ברבעון הראשון לא הצליחו לספק לפקידי הפדרל ריזרב את הביטחון הדרוש על מנת להתחיל ולהוריד את הריבית. הבכירים מבהירים כי אינם חוששים להשאיר את הריבית גבוהה יותר כל עוד נדרש, אמר פאוול.
"עד כה השנה, הנתונים לא הגדילו את האמון שלנו, בפרט וכפי שציינתי קודם לכן, נתוני האינפלציה הגיעו מעל הציפיות", אמר יו"ר הפד. "סביר להניח שצבירת אמון כה גדולה ייקח יותר זמן מאשר ציפינו קודם לכן".
- 1.דן 01/05/2024 21:08הגב לתגובה זוירקיעו שחקים ......עד סוף 2024 זהב ב 10000 $ .....כסף במספר תלת-ספרתי !!!
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
