שלוש מניות דיבידנד שצריכות להיות לכם בתיק ההשקעות
הבנקים ובתי ההשקעות בארה״ב רואים את הכלכלה של ארה״ב נמצאת בפלונטר, אותו הפד' לא מצליח לפתור, נכון לעת עתה. האינפלציה עדיין גבוהה, הריבית מזנקת לשיעור שלא היה מאז 2008 ומפעילה לחץ על משקי הבית ועל השווקים הפיננסים. אסטרטג המניות הראשי של MORGAN STANLEY אומר כי כעת צריך להיות דפנסיביים בתיקי ההשקעות, תוך כדי שהוא מדגשי את מניות הדיבידנד שמשלמות ומגדילות את הדיבידנד לאורך זמן בנוסף להיותן יציבות.
ווילסון מציג אסטרטגיה ברורה למשקיעי דיבידנד, מניות הדיבידנד הטובות ביותר מספקות זרם הכנסה בטוח ויציב, אשר עשוי לספק הגנה למשקיעים בכל סביבת שוק, מאתגרת או לא. "אנחנו מאמינים שהנקודה העיקרית היא לא למצוא את המניה עם התשואה הגבוהה ביותר, אלא למצוא חברות עקביות שיכולות להגדיל את הדיבידנד שלהן משנה לשנה, בעלות היסטוריה מוכחת״.
המניה הראשונה - פיליפ מוריס PHILIP MORRIS INTL INC , תשואת דיבידנד שנתית של 5.3%
פיליפ מוריס, ידועה כאחת מחברות הטבק הגדולות בעולם, תחתיה, מותגי סיגריות שכולנו מכירים כמו פרלמנט ומרלבורו. נכון להיום, סיגריות מהווים החלק המרכזי בהכנסות החברה, אך המנכ״ל שואף לשנות את פיליפ מוריס לחברת "Smoke Free" כאשר היא מדגישה את מוצרי הטבק המחוממים שלה (ווייפים).
הדיבידנד של החברה יציב וגדל לאורך זמן. פיליפ מוריס החלה לחלק דיבידנד לראשונה ב-2008 כשהיא הונפקה ומאז החברה משלמת דיבידנד באופן עקבי בכל רבעון ורבעון. מאז 2008, הדיבידנד צמח בממוצע שנתי ב-7.5%, החברה משלמת כיום דיבידנד של 1.27 דולר למניה ברבעון. בחישוב שנתי מדובר ב-5.08 דולר למניה, המשקף תשואה שנתית של 5.3% לפי מחיר המניה כיום. התשלום הבא יהיה ב-27 לספטמבר. תשלום הדיבידנד משולם במלואו מרווחי החברה, ללא התערבות מאזנית.
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- למה הבנקים זינקו והאם זה מוצדק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנליסטית פמלה קאופמן, של מורגן סטנלי, שמה לב לגידול המכירות של החברה במוצרי ה-"SMOKE FREE" בשל הפופולריות בשנתיים האחרונות של התחום, בנוסף מדגישה האנליסטית את מצבה הפיננסי היציב של פיליפ מוריס, ולכן היא מדרגת אותה כ-״קנייה״ עם מחיר יעד של 112 דולר, אפסייד של 17% בהשוואה למחיר הנוכחי.
קטנה יותר - פחות מוכרת עם תשואת דיבידנד שנתית של 4.6%, בנק סיטיזנס CITIZENS FINANCIAL GROUP (Citizens Financial Group)
סיטיזנז היא חברת בנקאות קמעונאית בארה"ב, עם 1,200 סניפים ב-14 מדינות. לקוחות קמעונאיים ומסחריים יכולים לקבל בסיטיזנס שירותים פיננסיים הכוללים חשבונות בנק, צ'קים ופיקדון, הלוואות אישיות, ניהול הון ומטבע חוץ. סיטיזנז מציעה שירות בנקאות דיגיטלי ויותר מ-3,300 מכשירי כספומט, בקיצור - בנק רגיל.
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
ההכנסות של סיטיזנס ברבעון השני עמדו על 2.1 מיליארד דולר, צמיחה של 23.5% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי עמד על 364 מיליון דולר. בפרסום הדוח הודיעה החברה על הרחבת תוכנית הבייבאק שהיא מבצעת בשווי של מיליארד דולר.
במקביל לתוכנית הבייבאק, סיטיזנס הודיעה על עלייה של 8% בדיבידנד הרבעוני כך שכעת, היא משלמת 42 סנט למניה, בחישוב שנתי מדובר ב-1.68 דולר למניה, המשקף תשואה של 4.6%. החברה החלה לחלק דיבידנד בשנת 2014 והגדילה אותם מאז עוד ועוד.
בטסי גרסק, אנליסט של מורגן סטנלי, מעניק לסיטיזנס מחיר יעד של 51 דולר, אפסייד של 45% בהשוואה למחיר הנוכחי - ״בעקבות הבייבאק, הרווח למניה של החברה עולה לאורך זמן, בשילוב עם משמעת הדוקה בהוצאות החברה, יש לחברה יתרון תחרותי״. לחברה יש 13 אנליסטים שמסקרים אותה, כאשר 10 ממליצים על קנייה ו-3 על החזקה.
אבלון ביי AVALONBAY COMMUNITIES (AvalonBay) - קרן ריט בשווי של 26 מיליארד דולר, עם תשואת דיבידנד של 3.37%
אבלון ביי, קרן השקעות בנדל"ן (REIT) המתמקדת בנכסי דירות. לקרנות ריט, יש מוניטין חזק בחלוקת דיבידנדים יציבים; הם נדרשים לפי חוקי המס להחזיר אחוז מסוים מהרווחים ישירות לבעלי המניות, ולעתים קרובות הן משתמשות בדיבידנדים בכדי לעמוד בדרישות המס. אבלון ביי מחזיקה ורוכשת נכסים בניו יורק/ניו ג'רזי, בניו אינגלנד, בצפון מערב האוקיינוס השקט ובקליפורניה.
עליית שכר הדירה הייתה מהסיבות המרכזיות לעליית האינפלציה כולה, נתון שבא לידי ביטוי בשורה העליונה של אבלון ביי. הכנסות החברה ברבעון השני עמדו על 650 מיליון דולר, שיא של השנתיים האחרונות. הרווח נקי עמד על 138.7 מיליון דולר.
הדיבידנד הרבעוני עומד על 1.59 דולר למניה, בחישוב שנתי מדובר ב-6.36 דולר למניה ותשואת הדיבידנד השנתית עומדת על 3.3%. מאז ההנפקה של החברה ב-1994, החברה לא פספסה רבעון אחד שבו לא שילמה דיבידנד, במהלכם הדיבידנד גדל בממוצע ב-5% לשנה.
אנליסט מורגן סטנלי, אדם קרמר, מעניק מחיר יעד לאבלון של 242 דולר, אפסייד של 28% מהמחיר הנוכחי, תוך כדי שהוא ממליץ על קנייה של המניה. סך הכל 19 אנליסטים מסקרים את המניה, 8 ממליצים על קניה, בעוד ש-11 ממליצים על החזקה של המניה.
- 6.אלי 25/09/2022 15:03הגב לתגובה זואיפה היית לפני חצי שנה... אנילסטים זה הונאת המאה.
- 5.א 23/09/2022 23:53הגב לתגובה זויותר ואינם "קוראים בקפה",אין כזה דבר "מניות דפנסיביות" PM יודעת לרדת יופי כדוגמא,דיבידנד המשקיע משלם "לעצמו" ,אל תחרטטו ותטעו
- 4.צים בכל הכח 23/09/2022 22:39הגב לתגובה זוריטים מחלקים 90 אחוז מהרווחים ולכן חייבים להיות סופר ממונפים, למה להיכנס לזה כשהריבית במסלול תעופה למעלה? ועוד ריט עם דיבידנדים של פחות מ-4%. לקנות רק צים. רק צים. זה בחינם
- צ 23/09/2022 23:54הגב לתגובה זוזו אפיזודה של שיירות אספקה מאז הקורונה ראה את החברה לישראל
- 3.בחירות טובות, אין כמו ריטים. חג שמח. (ל"ת)הנריק 23/09/2022 20:38הגב לתגובה זו
- ה 23/09/2022 23:56הגב לתגובה זואך המיסוי מיוחד ולכן מסוכנים
- 2.ברוך 23/09/2022 18:35הגב לתגובה זוזה נותן רווח טוב לדעתי אין צורך לזרוק מניות מהיד מכל סוג כי בסוף הכל יעלה למעלה
- 1.ברוך 23/09/2022 18:13הגב לתגובה זובגלל הריביות הרווח יגדל מאד לכל הבנקים
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
