בדרך להנפקה, אאוטבריין מקבלת השקעה של 200 מיליון דולר
פלטפורמת הפרסום הדיגיטלי הישראלית אאוטבריין (OUTBRAIN) שממליצה על תוכן באינטרנט, נמצאת בדרכה לנאסד"ק לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר, נמוך מהשווי של מתחרה, חברת המלצות התוכן טאבולה. כעת החברה מדווחת על הכפלת ההשקעה בה. עד כה הושקעו בחברה כ-200 מיליון דולר וכעת קרן ההשקעות של המיליארדר סת' קלרמן, החליטה להיכנס להשקעה בחברה בסכום זהה.
המייסד ומנכ"ל החברה ירון גלאי מחזיק ב-7.8% ממניות החברה שהוקמה בשנת 2006. עד שנת 2019, החברה ביצעה 7 סבבים של גיוס הון וגייסה סה״כ קרוב ל-200 מיליון דולר מהקרנות: Carmel Ventures, Gemini Israel Funds, GlenRock Israel, Rhodium, Lightspeed Venture וכן HarbourVest Partners
לדברי גלאי: "אנו גאים להוביל את שוק ההמלצות שאנחנו יצרנו. יש לנו תוכניות גדולות לעתיד, להמשיך לייצר חדשנות קריטית לשותפי המדיה שלנו ולהרחיב את הפלטפורמה".
בתשקיף שפרסמה החברה פרסמה את התוצאות הכספיות שלה לשנת 2020, החברה הכניסה 767 מיליון דולר, נתון המשקף צמיחה של 12% ביחס לתקופה המקבילה. מאחר שרוב ההכנסות מועברות לאתרי התוכן שנמצאות בשת"פ עם החברה, הכנסות החברה בפועל עומדות על כ-194 מיליון דולר.
- עוד גל קיצוצים בטידס: פיטורים של עד 10% מהעובדים בעולם
- הרווח נעלם: טידס מתקשה להתייצב אחרי המיזוג עם אאוטבריין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אאוטבריין פיתחה טכנולוגיית Feed שפועל באופן דומה ל-Feed של רשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק, טוויטר ולינקדאין ומכיל תכנים מותאמים אישית כגון: תוכן ממומן, תוכני וידאו, בלוגים ועוד. הטכנולוגיה של אאוטבריין מוטמעת באתרי תוכן בעולם כדוגמת msn ,BBC, CNN גרדיאן, El Pais ועוד.

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?
כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?
היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.
על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.
מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.
לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.
- מה ההון של הישראלי הממוצע? לא מה שחשבתם
- לראשונה מזה עשור: יותר מיליארדרים אמריקאיים מסיניים; מי נמצא בראש הרשימה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.
תאושר? עסקת נטפליקס-וורנר בעיניים תחרותיות
המיזוג המוצע נועד כנראה לפתור שני קשיים מהותיים: נטפליקס מתמודדת עם האטה בקצב הצטרפות מנויים חדשים, בעוד ש-Warner Bros. סובלת מקשיים פיננסיים. החשש הוא שחברה ממוזגת בהיקף שכזה תיהנה מכוח מיקוח אדיר מול יוצרים, שחקנים וחברות הפקה, ותוכל להכתיב תנאים בשוק התוכן. ההצטרפות של פרמאונט לתחרות לא בהכרח פותרת את הבעיות
ביום שישי האחרון הודיעה נטפליקס כי בכוונתה לרכוש את Warner Bros. Discovery, שמחזיקה בין היתר באולפני וורנר, ברשתות כבלים, בתחנות טלוויזיה ובשירות הסטרימינג המתחרה HBO Max. מדובר באחת העסקות הגדולות בתולדות תעשיית המדיה - עסקה שמעלה שאלות כבדות משקל בתחום התחרות וההגבלים העסקיים.
על פי גורמים כלכליים, המיזוג המוצע נועד לפתור שני קשיים מהותיים: נטפליקס מתמודדת עם האטה בקצב הצטרפות מנויים חדשים, בעוד ש-Warner Bros. Discovery סובלת מקשיים פיננסיים וחוב כבד. ביחד, הן מקוות לייצר ישות חזקה ויציבה יותר, אך השאלה היא האם זה יבוא על חשבון התחרות והצרכנים. התשובה תלויה בשאלה מהותית אחרת: מהו בעצם השוק שאנחנו מדברים עליו?
מהו באמת שוק הבידור?
שוק הסטרימינג נשלט כיום על ידי כמה שחקנים מרכזיים: נטפליקס, דיסני פלוס, אמזון פריים, אפל TV ו HBO Max. לפי הערכות, HBO היא כיום השחקן הרביעי בגודלו בארצות הברית, ומיזוג עם נטפליקס עשוי ליצור ענק מדיה עם יותר מ-300 מיליון מנויים ברחבי העולם - נתח שוק של יותר מ-40% בארה"ב וכ-30%-40% בשווקים אחרים.
מבחינה תחרותית, החשש ברור: אם שוק הסטרימינג הוא שוק מובחן, חברה ממוזגת בהיקף כזה תיהנה מכוח מיקוח אדיר מול יוצרים, שחקנים וחברות הפקה, ותוכל להכתיב תנאים בשוק התוכן. בנוסף, קיים חשש שהמיזוג יאפשר לה להעלות מחירים לצרכנים בשל היעדר תחרות מספקת.
- פרמאונט נגד נטפליקס: מלחמת 108 מיליארד דולר על וורנר ברוס דיסקברי
- עסקת נטפליקס - וורנר ברדרס, למי היא טובה ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

