טאבולה תונפק בנאסד"ק באמצעות SPAC, שווי מוערך: עד 3 מיליארד דולר

חברת התוכן, טאבולה צפויה להתמזג עם ion acquisition ולהיכנס בדלת האחרוית לנאסד"ק; ION מסנקת לפני הפתיחה ב-27%
אלמוג עזר | (3)
נושאים בכתבה טאבולה

טאבולה בדרך לנאסד"ק  לפי שווי מוערך של עד 3 מיליארד דולר. החברה צפויה להיסחר  בנאסד"ק באמצעות הנפקת SPAC בשם ion acquisition corp (סימול: IACA) שהמנכ"ל שלה הוא הוא איש העסקים הישראלי גלעד שני.  מניית ION מזנקת ב-275%.

בשנה שעברה ניסו טאבולה ואאוטבריין להתמזג כשהכוונה לטווח הבינוני היתה לצאת להנפקה גדולה. אך המיזוג לא צלח וכל אחת בנפרד מחפשת את דרכה לנאסד"ק. גם אאוטבריין נערכת למיזוג עם SPAC.

מיזוג דרך SPAC הפך להיות אחד מהאמצעים הבולטים דרכם מגיעות חברות הייטק אל הנאסד"ק בעת האחרונה, כאשר החברות האלו גייסו בשנה האחרונה כ-60 מיליארד דולר.

מדובר למעשה על חברות שמנפיקות בוול סטריט מבלי שיש להם פעילות, אבל עם כוונה להכניס פעילות. ברגע שהם מוצאים את הפעילות המתאימה הם מכניסים אותה לתוך החברה, וכך בעצם נוצרת חברה חדשה עם הפעילות של החברה הנקלטת שמדלגת על תהליך IPO רגיל, אך היא חברה ככל חברה נסחרת אחרת. ה-SPAC מחויב בפני בעלי המניות לאתר חברה שתמוזג בתוך שנתיים – או שיוחזר הכסף למשקיעים. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ערן 25/01/2021 19:19
    הגב לתגובה זו
    עוד 2-3 שנים החגיגה של טאבולה תסתיים
  • שי 26/01/2021 01:58
    הגב לתגובה זו
    בזה שגוגל תציע לרכוש אותה אני מניח..
  • 1.
    רק מזומן 25/01/2021 17:32
    הגב לתגובה זו
    שווי מנופח עבור שיווק כצבות מיותרות .כל כתבה מפריעה לגלישה.תחרות מצד גוגל ..נו בועה.
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.