נאסד"ק עלה ב-0.4%, גמידה סל זינקה 56%
המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. זה לא מפריע לטסלה TESLA INC להמשיך ולשבור שיאים - שווי החברה חצה את ה-600 מיליארד דולר.
המדדים המרכזיים:
S&P 500 -0.01%
דאו ג'ונס -0.31%
נאסד"ק 0.19%
- המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
- עלייה של 30% מתחילת השנה - השוק הסיני עקף את וול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו: על רקע הטענות לפיהן ברמות ריבית נמוכות, כפי שקיימות היום, יש הצדקה למכפילי רווח גבוהים יותר, אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש ממשיך להמליץ על חשיפה ברמה בינונית-גבוהה לאפיק המנייתי. לדבריו, "בדרך כלל, מתייחסים בחישובי מכפילי רווח של מדד מניות לרווחים של השנה הקרובה בערכים נומינאליים. בכדי להתחשב בגובה הריבית בהערכות, חישבנו מכפיל רווח בכל נקודת זמן החל מ-1950 ע"י היוון רווח עתידי של S&P 500 ב-10 השנים הבאות לפי תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים באותו עת. לאחר מכן, השתמשנו ברווח המהוון שקיבלנו לחישוב המכפיל ע"י חלוקת מדד S&P500 ברווח מהוון של העשור (מחולק ב-10)".
"המכפיל שהתקבל עומד כעת על 23.7 בהשוואה לממוצע היסטורי של 16.8. הוא אומנם גבוה מהממוצע היסטורי, אך נמוך יותר לא רק מהרמה שהייתה בבועת הדוט-קום, אלא גם מהמכפיל שהיה בשנת 2007, וזאת בזכות התשואה הנמוכה של האג"ח היום שמשמשת כשער היוון" (לכתבה המלאה).
מניות במרכז: מניית קודאק (סימול:KODK) מזנקת בכ-55%, לאחר שהוועדה המיוחדת שוב לא מצאה הפרות חוק הקשורות להודעה על ההלוואה הממשלתית בהיקף כ-765 מיליון דולר אשר ניתנה לחברה לצורך מימון ייצור רכיבים המשמשים לייצור תרופות.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- מחיר הכסף חצה את רף 60 הדולר לאונקיה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט
מניות חברת Luminar Technologies (סימול: LAZR) עלו ביום שישי ב-30% לאחר ההנפקה ביום חמישי וקופצת כעת בעוד 30%. החברה מייצרת טכנולוגיית חיישנים למכוניות בנהיגה עצמית והנפקתה נעשתה דרך מיזוג עם חברה אחרת. לומינר היא מובילה עולמית בתחום טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית דרך טכנולוגיית לידאר. שיטה זו מודדת מרחק בין עצמים על ידי שימוש בלייזרים והיא אמורה להיות מרכיב מרכזי כמעט בכל פרויקטים של נהיגה אוטונומית.
ישראליות במרכז:
מניית גמידהסל גמידה סל מזנקת. מחר צפוי כנס משקיעים של החברה עם הרחבה על הניסויים האחרונים וייתכן שהשוק מצפה לחדשות טובות נוספות.
מניית נאנוקס (NNOX) NANO-X IMAGING הישראלית נחלשה ב-1.8% ביום שישי, לאחר שירדה ביום חמישי ב-3.6% וממשיכה במומנטום השלילי כעת עם ירידה של 8%. החברה הציגה ביום חמישי את טכנולוגיית הרנטגן שלה מה שהביא לתנודתיות חדה בשווי המניה. החברה זינקה בכ-350% לשווי של מעל 2.8 מיליארד דולר.
מניית למונייד למונייד קפצה ביום שישי ב-6% וממשיכה להתחזק כעת ב-7% נוספים, על רקע כניסה של גופים גדולים להשקעה במניה. התמחור שלה עשוי להראות גבוה - שווי של קרוב ל-4 מיליארד דולר, מכירות של 120-130 מיליון דולר בשנה הבאה. אבל, החברה היא בין המובילות בתחום הביטוח הדיגיטלי וכל מה שנוגע דיגיטל מזנק בתקופה הזו.
טבע (TEVA) טבע (US) צריכה לעלות ב-50%, ירון פרידמן, מנהל דסק מניות ביחידת המחקר של בנק הפועלים (לראיון המלא).
לאחר שהעלתה את תחזיותיה בחודש אוקטובר, חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים הדואלית פריון נטוורק (US) (סימול: PERI) עושה זאת שוב. החברה מעלה את תחזיותיה לרבעון הרביעי ושנת 2020, הודות לצמיחה מואצת בפעילות הפרסום של החברה. תחזית ההכנסות עודכנה מעלה בכ-20% לאמצע טווח של 102.5 מיליון דולר, ה-EBITDA החזוי עודכן מעלה ב-50% לאמצע טווח של כ-13.5 מיליון דולר (לכתבה המלאה).
חברת התרופות רדהיל (RDHL) המתמחה בגסטרואנטרולוגיה, חקר מחלות במערכת העיכול, לצד פיתוח מתקדם של טיפול רפואי לנגיף הקורונה, דיווחה כי הגדילה את הכיסוי הביטוחי הלאומי והאזורי של טליסיה (Talicia), תרופת החברה לטיפול בחיידק ההליקובקטור (ה-H.pylori) ליותר מ-40 מיליון אמריקאים נוספים (לכתבה המלאה).
- 2.. 07/12/2020 16:57הגב לתגובה זוכזה דבר. וחןץ מזה כמה כבר עשוי לרדת נגיד 60 או 70 אחוז אז תוך 10 שנים נעלה בחזרה 71 אחוז בקלות תעשה את החשבון לבד איזה רווחים
- 1.אוי! מה הולך לקרות פה ושם !!! (ל"ת)ילד גנרל מדען 07/12/2020 16:22הגב לתגובה זו
מייקל סיילור; קרדיט: רשתות חברתיותסטרטג'י רכשה ביטקוין בכמעט מיליארד דולר
מניית סטרטג'י MicroStrategy Inc 3.62% נסחרת בעליות שערים לאחר שהחברה דיווחה על רכישה משמעותית נוספת של ביטקוין. החברה, המחזיקה הציבורית הגדולה בעולם במטבע הקריפטו, הודיעה כי רכשה יותר מ־10,600 מטבעות במהלך שבעה ימים בלבד, בהיקף כולל של כ־963 מיליון דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר שביצעה מאז חודש יולי.
לפי הנתונים שפרסמה החברה, הביטקוין נרכש במחיר ממוצע של כ־90,600 דולר למטבע, נמוך במעט ממחירי השוק בעת הפרסום. במקביל לרכישה, החברה הנפיקה כ־5.1 מיליון מניות רגילות שמהן גויסו כ־928 מיליון דולר, וכן השלימה גיוס נוסף באמצעות מכירת מניות בכורה תמידיות. המהלך החזיר את תשומת הלב להיקף האחזקות של סטרטג'י, שחצה כעת שווי של 60 מיליארד דולר. עם זאת, יחס השווי של החברה ביחס לנכסי הביטקוין שבידיה המשיך להצטמצם, כאשר פרמיית השוק על החברה ירדה ל־1.1 בלבד - הרמה הנמוכה ביותר זה תקופה ארוכה.
הירידה בפרמיה דחפה את הנהלת החברה להכריז על הקמת קרן רזרבות בהיקף 1.4 מיליארד דולר, שנועדה להבטיח תשלומי דיבידנד וריבית בעתיד. מנכ"ל החברה, פונג לה, ציין בחודש נובמבר כי פרמיה הנמוכה מאחד עלולה להצדיק מכירה של חלק מהאחזקות.
האנליסטים מנמיכים ציפיות
במקביל לדיווחים על הרכישות, החלו אנליסטים בשוק להנמיך ציפיות מהחברה. קנטור פיצג'רלד חתכה את מחיר היעד למניה ב־59%, בעוד ברנשטיין הפחיתה את ההמלצה ב־25%, על רקע ירידה של יותר מ־25% במחיר הביטקוין מאז השיא שנרשם באוקטובר. למרות זאת, ההודעה על הרכישות נתפסה כהצהרת אמון מחודשת של החברה במטבע. בשבועיים שקודם לכן רכשה סטרטג'י כמות זניחה של מטבעות בלבד, והמהלך האחרון נחשב בעיני השוק לחזרה לאסטרטגיית קניית־הירידות שאפיינה אותה בעבר.
- סטרטג'י שוקלת מכירת ביטקוין: האם הלחץ על המניה מוצדק?
- בעוד המניה הרגילה מתרסקת: בכירי סטרטג׳י רוכשים מניות בכורה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים בקנטור פיצג'רלד ציינו גם כי החברה נוהגת לרכוש ביטקוין כאשר המהלך "מגדיל ערך" מבחינתה, ללא קשר למחיר הנוכחי של המטבע. לדברי האנליסטים, אסטרטגיה זו נותרה בעינה גם לאחר הירידות האחרונות. גם בבית ההשקעות TD Cowen ראו בצעד איתות חיובי. בהערכה שפרסמו כתבו כי משקיעים המאמינים בביטקוין לטווח בינוני וארוך צפויים לראות ברכישה הרחבה מהלך מחזק, בעיקר אם מחיר המטבע יחזור לטפס לרמות השיא.
אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותטסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
טסלה Tesla 1.73% קרובה, יותר מאי פעם, ליעד אליו היא שואפת כבר שנים: הפעלת מערכת נהיגה אוטונומית מלאה ללא צורך בהשגחת נהג. לפי ניתוח חדש של פירמת ההשקעות פייפר סנדלר, הגרסאות האחרונות של תוכנת Full Self-Driving (FSD) מצביעות על קפיצה משמעותית בביצועים, מגמה שעשויה לאפשר לחברה להסיר נהגים מפקחים מניסוי הרובוטקסי שלה באוסטין.
הניתוח מבוסס על נתונים שנאספו על ידי FSD Community Tracker, אתר עצמאי המנטר את ביצועי המערכת. המדד המרכזי שנבחן הוא מרחק ממוצע עד ל”התנתקות קריטית”, אירוע שבו הנהג צריך להשתלט על הרכב באופן מיידי. לפי הנתונים, לאחר השקת גרסה 14.1.x באוקטובר, המרחק זינק מ־710 ק"מ ליותר מ־14,800 ק"מ. מדובר בשיפור הגדול ביותר שנמדד בארבע שנות איסוף נתונים. בפייפר סנדלר מציינים כי למרות שהגרסה העדכנית יותר, 14.2.x, הראתה ירידה מסוימת בביצועים, מגמה זו עשויה להשתנות עם הצטברות נתונים נוספים בשבועות הקרובים. בחברה מעריכים כי ככל שתתארך תקופת הניסוי בגרסה זו, המרחק בין התנתקויות יחזור לעלות.
שלוש שנות נהיגה ללא תאונה
מעבר למדדים הטכניים, הדוח כולל גם נתונים מניסוי הרובוטקסי באוסטין. מהמידע שנאסף עולה שהמתווה הנוכחי מצביע על מרחק של כ־64 אלף ק"מ בין תאונות, שבעה אירועים לאורך כ־450 אלף ק"מ. בהקשר למשתמש ממוצע בארה״ב, שנוסע כ־21 אלף ק"מ בשנה, מדובר בכשלוש שנות נהיגה ללא תאונה. הנתונים משליכים ישירות על הפיילוט של טסלה בתחום הרכב האוטונומי. אם מגמת השיפור תימשך, מעריכים בפייפר סנדלר כי החברה עשויה בקרוב להפעיל כלי רכב אוטונומיים באוסטין ללא נהג מפקח. האנליסט אלכסנדר פוטר אף שב ואישר את המלצת ה״תשואת יתר״ למניית טסלה עם מחיר יעד של 500 דולר.
מנכ״ל טסלה, אילון מאסק, תרם אף הוא לעלייה במודעות סביב יכולות התוכנה. בשבועות האחרונים טען כי גרסה 14.2.x מאפשרת לנהגים להסיט את מבטם מהכביש ואף לכתוב הודעות טקסט. אולם טענות אלו אינן מתיישבות עם החוק האמריקאי: ברוב מדינות ארצות הברית אסור לשלוח הודעות בזמן נהיגה, והכרה רשמית בנהיגה אוטונומית מלאה מחייבת אישור רגולטורי. נכון להיום, רק ויימו של אלפאבית מפעילה שירות רובוטקסי ברמה 4 עם היתרים מוגדרים ומגבלות גאוגרפיות. טסלה עדיין טרם קיבלה אישורים דומים, גם אם הנתונים מהניסויים האחרונים מצביעים על שיפור רלוונטי.
- המחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל
- המהפכה הרובוטית - לא רק טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנת 2026: נקודת מפנה לענף כולו
ההתעניינות הגוברת בתחום הרכב האוטונומי אינה מוגבלת לטסלה. אנליסטים במורגן סטנלי סבורים כי שנת 2026 תהיה נקודת מפנה משמעותית לענף כולו, על רקע התקדמות מהירה ביכולות עיבוד, בבינה מלאכותית ובתכנון מערכות בטיחות. אנדרו פרוקו, אנליסט הרכב החדש של הבנק, אמנם מציג גישה מתונה יותר ביחס לפייפר סנדלר בנוגע למניית טסלה, אך מסכים כי המערכת האוטונומית של החברה מעניקה לה יתרון תחרותי מובהק. לדבריו, היכולת להציע נהיגה אוטונומית אישית ולא רק שירותי רובוטקסי עשויה לשנות את כללי המשחק בענף הרכב.
