פייסבוק מנפצת את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה
פייסבוק FACEBOOK (סימול:FB), החברה שהמציאה את המונח רשתות חברתיות, מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי. הכנסות הרבעון הסתכמו ב-21.47 מיליארד ,זינוק של 22% לעומת 17.65 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומעל לצפי האנליסטים בסך 19.82 מיליארד דולר.
בשורה התחתונה, החברה דיווחה על רווח נקי בסך 7.85 מיליארד דולר ,זינוק של 28% לעומת 6.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי בשנת 2019. הרווח המתואם למניה הסתכם ב-2.71 דולר מעל לצפי האנליסטים בכ-41%, שהעריכו רווח מתואם למניה בסך 1.91 דולר בלבד.
החברה העריכה כי ההכנסות יסתכמו בסך של 20.18 מיליארד דולר, עם רווח מתואם בסך 1.99 דולר למניה.
למרות שהנהלת פייסבוק הזהירה שוב ושוב מפני צמיחה איטית יותר, ממוצע המשתמשים היומי (DAU) זינק של 12% ל-1.82 מיליארד אנשים, ומעל לצפי בסך 1.79 מיליארד. ממוצע המשתמשים החודשי (MAU) עמד על 2.74 מיליארד אנשים, מעל לצפי בסך 2.7 מיליארד, ועליה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת הסתכם ב-9.83 מיליארד דולר, בעוד קונצנזוס האנליסטים עמד על 4.65 מיליארד דולר בלבד. התזרים החזק נבע מרווח תפעולי של 37.4%, בעוד הצפי עמד על 32.4%.
- האיחוד האירופי: הרשתות החברתיות יישאו באחריות על הונאות כלכליות
- האם פייסבוק פוגעת בפרטיות של מי שאינם משתמשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפייסבוק יש מספר סופי של משתמשים פוטנציאלים ברחבי העולם, וככל הנראה היא מתקרבת אל קצהו העליון. לפיכך, ככל השהצמיחה במספר המשתמשים מאטה, המשקיעים בוחנים מקרוב את מידת ההכנסות שפייסבוק מצליחה לייצר מכל משתמש. ה-APRU הסתכם ב-7.89 דולר לאדם, גבוה מהצפי בסך 7.32 דולר, עלייה של 9% לעומת 7.2 דולר ברבעון המקביל אשתקד.
עם זאת, פייסבוק עדיין נאבקת בביקורות הרבות על דרך טיפולה בתכנים פוליטיים בפלטפורמות השונות, וזאת כאשר אנו שבוע לקראת הבחירות. פייסבוק אמנם התמודדה עם חרם הצרכנים ההמוני ״למחוק את פייסבוק״, לצד הופעות חוזרות ונשנות בקונגרס, אך לא ברור כיצד זה ישפיע על העתיד לבוא.
ברבעון הקודם, פייסבוק חשפה שהיא חצתה רשמית את רף ה-3 מיליארד משתמשים חודשיים בכל משפחת האפליקציות שלה, הכוללת את פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר. פייסבוק מסרה כי היא מונה 3.21 מיליארד משתמשים בכל האפליקציות, לעומת 3.14 מיליארד משתמשים ברבעון השני.
- טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
- כולם רוצים לחגוג: האם עונת הכריסמס משפיעה גם עלינו - מי נהנה מזה ומי משלם ביוקר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
בארה"ב ובקנדה, בסיס המשתמשים של פייסבוק צנח ל-196 מיליון משתמשים פעילים מדי יום לעומת 198 מיליון ברבעון השני לשנת 2020. החברה מסרה כי בסיס המשתמשים בארה"ב ובקנדה עלה במהלך הרבעון השני בגלל ההשפעה של מגפת הקורונה. החברה הזהירה כי היא צופה כי שמספר המשתמשים שלה בארה"ב ובקנדה יישאר שטוח או יפחת במהלך הרבעון הרביעי.
מנגד, פייסבוק מעריכה כי לאור הביקוש הגובר בעונת החגים, היא צופה צמיחה גבוהה יותר במהלך הרבעון הרביעי, מאשר ברבעון השלישי.
היה לנו רבעון חזק, כאשר אנשים ועסקים ממשיכים להסתמך על השירותים שלנו בכדי להישאר מחוברים וליצור הזדמנות כלכלית בתקופות קשות אלו״ אמר מארק צוקברג, מייסד מנכ״ל החברה. ״אנו ממשיכים להשקיע משמעותית במוצרינו, לצד גיוס עובדים, במטרה לספק חוויות חדשות ומשמעותיות עבור הקהילה שלנו ברחבי העולם״ הוסיף.
- 1.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 30/10/2020 11:58הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)