טופ ביז עדי ברזילי גלעד בן ציון
צילום: BIZTV
TOP BIZ

הראל מסמנים: 3 מניות עם אפסייד של עד 40%

גלעד בן ציון מנהל המחקר בהראל פיננסים מסביר בראיון ל-TOPBIZ שדיסקונט הוא הבנק האטרקטיבי במערכת, מעריך שתדיראן הולדינגס שמרוויחה מהסגר תמשיך להגדיל רווחים ומסביר למה דוראל תהנה מהשקת המדד החדש בבורסה 
עדי ברזילי | (25)

השבוע ב-TOP BIZ: גלעד בן ציון, מנהל מחקר ואנליזה בהראל פיננסים, מסמן שלוש מניות מקומיות עם אפסייד דו ספרתי של עד 40%. צפו בראיון:  

המניה הראשונה בתכנית שלנו השבוע, היא תדיראן הולדינגס, שנסחרת ברמות שיא כל הזמנים מאוגוסט, אך בן ציון צופה שעוד נראה אותה ממשיכה לטפס ומגיעה למחיר של 240 שח למניה, כלומר אפסייד של 16%. בן ציון מסביר את המשך העליה בעיקר בכניסה של תדיראן לשוק האירופי. המניה השניה היא דוראל אנרגיה 2.59% , חברת האנרגיה הירוקה, שנהנית מאהדה מתגברת לסקטור בכל העולם. בן ציון מסמן לה מחיר יעד של 15.5 שקלים, שמגלם אפסייד של 27%. העליה, על פי בן ציון, צפויה להגיע מסגירת הדיסקאונד של דוראל אל מול חברותיה בסקטור, כמו גם מביקושים עתידיים שצפויים להגיע מתוך כניסתה למדד קלינטק החדש.  ולסיום, המניה השלישית היא דיסקונט 0.61% , שיחד עם שאר מניות הבנקים צנחה במרץ עם החששות ממשבר הקורונה. בן ציון טוען שהתחזית להתאוששות כלכלית שהמחיר מגלם פסימית מדי ועל כן טוען שנראה אותה מגיעה תוך שנה למחיר של 13 ש"ח למניה, כלומר אפסייד של כמעט 40%. אלה היו המניות של השבוע. את המניות של התכניות הקודמות תוכלו לראות כאן.

תגובות לכתבה(25):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    גק 01/10/2020 11:44
    הגב לתגובה זו
    החברה שיודעת לעשוק את הלקוחות שמשקעים אצלה גורמת להפסדים מכוונים ומעשירה את מי שהיא רוצה, גובה עמלות מוגזמות ולא נותנת תמורה ראוייה
  • 20.
    פיני אמזלג 22/09/2020 21:50
    הגב לתגובה זו
    תמיד מפסידים עליות. והיומעליוץ וגם מחר
  • 19.
    קנו מניות אין משבר יעלה נחזק (ל"ת)
    רוני 22/09/2020 21:49
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    שלמה 22/09/2020 15:59
    הגב לתגובה זו
    לא חסר אנרגיה בעולם ראו את מחיר הנפט כל הבנקים ירדו ויעלו עכיו כדאי להשקיע במניות נדלן ריט סלע לוינשטין אדגר הפחות ממונפות
  • קניתי היום מניות ולונגים 400 א (ל"ת)
    אמיר 22/09/2020 21:51
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    שיר לורן 22/09/2020 15:58
    הגב לתגובה זו
    מנית בנק דיסקונט יכולה לעלות עשרות אחוזים בשנה הקרובה, המחיר שלה נמוך מאוד ואטרקטיבי לטווח בינוני וארוך.
  • 16.
    אלעד 22/09/2020 14:23
    הגב לתגובה זו
    א0סייד
  • 15.
    פיק 22/09/2020 11:53
    הגב לתגובה זו
    הכל ברור וכתוב
  • 14.
    לי יאו 22/09/2020 11:40
    הגב לתגובה זו
    הראל הלכתם רחוק מדי. ראו את מנית סלע נדלן ירדה 50 אחוז בלי כל סיבה.אותם נכסים ניהול מעולה הרווחים שלה. במחצית שניה השנה 20 מליון שח .
  • 13.
    יעקב 22/09/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
    יש לה אפסייד הרבה יותר גבוהה, תגיע ל1800 עד סוף השנה.
  • 12.
    אילנה 22/09/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
    על אף המגפה יהיו חוזים חדשים.
  • 11.
    בני 22/09/2020 10:35
    הגב לתגובה זו
    רק מברברים ביצועים על הפנים
  • 10.
    בני 22/09/2020 10:25
    הגב לתגובה זו
    הראל פיננסים עם ביצועים חלשים גרמו לי רק הפסדים
  • 9.
    צביקה 22/09/2020 10:04
    הגב לתגובה זו
    חחח
  • 8.
    דיסקונט ימשיכו להפסיד (ל"ת)
    עא 22/09/2020 10:02
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דיסקונט ימשיכו להפסיד (ל"ת)
    עא 22/09/2020 10:02
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    Z 22/09/2020 09:31
    הגב לתגובה זו
    המלצה כזו בזמן שהבנק הסתבך בחקירה נוספת של עברות מס?
  • 5.
    מארגן מפרגן 22/09/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    טבע
  • 4.
    בנק ישראל 22/09/2020 08:52
    הגב לתגובה זו
    כלום. ביבי רוצה בורסה עלובה ונדלן בשמיים כי יש לו 3 דירות ואת העסקראות שלו הוא עושה מחוץ לבורסה כל עוד ביבי והליכוד העלובים בשלטון לא יהיה לכם כסף .
  • 3.
    משה 22/09/2020 08:52
    הגב לתגובה זו
    אשמח לדעה לא מחייבת
  • BULLSHIT לברוח (ל"ת)
    BULL SHEET 25/09/2020 14:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קניתי גזית גלוב בעקבות המלצה ומאז הפסדתי 55%. הכל בלוף (ל"ת)
    המלצות 22/09/2020 08:51
    הגב לתגובה זו
  • אהרון 22/09/2020 09:39
    הגב לתגובה זו
    80 אחוז מהמלצות האנליסטים מתבררים כלא נכונים
  • 1.
    מנועי בית שמש אפסייד 350% (ל"ת)
    רו"ח 22/09/2020 08:40
    הגב לתגובה זו
  • יהווית 23/09/2020 00:44
    הגב לתגובה זו
    מסוכנת
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.