סולאראדג' מאכזבת בדוחות: המניה נופלת בתגובה ב-15%
אחת החברות הישראליות המעניינות בוול סטריט בשנים האחרונות היא חברת סולארדג' (סימול:SEDG) העוסקת בפיתוח, ייצור ומכירת מוצרים משלימים עבור מערכות סולאריות. המוצרים שלה מאפשרים לחברות המפיקות אנרגיה מתחדשת לנצל טוב יותר את המשטח הסולארי. נהחברה הונפקה ב-2015 לפי מחיר של 18 דולר למניה והגיע לשיא של 143 דולר בתחילת פברואר האחרון עם שווי שוק של יותר מ-7 מיליארד דולר.
הבעיות בחודשים האחרונים סביב סוגיית הנפט, שמורידות משמעותית את הכדאיות בהשקעה באנרגיות חלופיות, חתכו יותר מ-50% משווי החברה תוך זמן קצר. עם זאת, המניה חזרה לטפס בתקופה האחרונה במקביל להתאוששות בשווקים.
החברה דיווחה על הכנסות של 431.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020, עלייה של 58.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד אך מדובר בעלייה של 3.1% בלבד ביחס לרבעון האחרון של 2019. בשוק ציפו להכנסות של 422 מיליון דולר. כלומר שורת ההכנסות היא טובה ביחס לתחזיות - הבעיה היא בשורה התחתונה.
הכנסות החברה ברבעונים האחרונים: הצמיחה נעצרה?
הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-67.7 מיליון דולר, עלייה של 141% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ועלייה של 34.1% ביחס לרבעון הקודם. בשורה התחתונה, החברה מסכמת את הרבעון הראשון עם רווח נקי של 42.2 מיליון דולר עלייה של 53.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח למניה (GAPP) עמד על 0.8 דולר, נמוך מהצפי המוקדם שעמד על רווח של 1.07 דולר. הנתון המתואם הצביע על רווח של 0.95 דולר למניה, נמוך מהתחזיות בשוק שעמדו על רווח של 1.27 דולר למניה.
- למה הירידה במניית סולאראדג' מתמתנת?
- חדשות רעות לאנפייז - האם אלו חדשות טובות לסולאראדג'?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה יצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של כ-108 מיליון דולר, כאשר קופת המזומנים של החברה עלתה לרמה של 544 מיליון דולר.
בתוך כך, הנהלת החברה צופה כי ההכנסות ברבעון הקרוב ינועו בטווח של 305-335 מיליון דולר, כאשר הקונזצנוס בשוק עמד על הכנסות של 328 מיליון דולר. כלומר ממצוע טווח התחזיות של החברה מעט נמוך מהקונסנזוס. שיעור הרווח הגולמי (על בסיס GAAP) צפוי לנוע בטווח של 30%-32%, נמוך מהצפי בשוק.
גרף מניית סולאראדג' בשנים האחרונות
לקריאה נוספת:
סולאראדג זינקה 140% מתחילת השנה והיא עדיין אטרקטיבית (טור של ניר חצב)
- 2.kobes 08/05/2020 03:38הגב לתגובה זוהרבה חוזים בדרך יפן ארופה העכובים מהקורונה נידגבר
- 1.עזבו שטויות 07/05/2020 17:08הגב לתגובה זוקשר בין הדוחות של כל המגזר לבין המחיר שלהם הוא כגודל הלחץ שממשלות ישלמו יותר, בלי שום הגיון כלכלי. ברוב העולם אין מקום לחוות סולריות, המון חסרונות ושאפתנות יתר. אבל כשיש לחץ והייפ הקשר מתנתק. אני רק מקווה שכמו שדורשים ירידה במחיר הגז כך תדרשו ירידה במחיר החוזים הסולארים, וכן חלק מהמדינות דרשו זאת בזמן הקורונה לפחות לשנה קדימה.
- משקיע 07/05/2020 17:22הגב לתגובה זואין שום קשר בין הבורסה לכלכלה האמיתית שקורסת בעוד הבורסה מרקיע שחקים
- ומה עם BB..? 07/05/2020 20:46נראה איך "הקוסם" יתמודד עם המשבר הכלכלי הענק, אחרי שהמשק הפסיד (=לפי הערכות) כ-90 מיליארד ש"ח בגלל "הסגר" או "העוצר"...שתועלתו בספק רב
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
וול סטריט השוק האמריקאיוול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.
התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.
במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.
אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל
במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- נעילה שלילית בוול-סטריט; סיוה צנחה ב-15%, נייס נפלה ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו
הטור של זיו סגל: בתוך
הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל
ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?
