אנרגיה סולארית
צילום: Getty images Israel

סולאראדג' מאכזבת בדוחות: המניה נופלת בתגובה ב-15%

התוצאות אמנם טובות, אבל נמוכות מתחזיות האנליסטים; החברה גדלה ב-59% בהכנסות לעומת רבעון מקביל, אך 3.1% בלבד מהרבעון הקודם. החברה מפספסת את תחזית הרווח ומספקת תחזית פושרת להמשך
עמית נעם טל | (4)
נושאים בכתבה סולאראדג'

אחת החברות הישראליות המעניינות בוול סטריט בשנים האחרונות היא חברת סולארדג' (סימול:SEDG) העוסקת בפיתוח, ייצור ומכירת מוצרים משלימים עבור מערכות סולאריות.  המוצרים שלה מאפשרים לחברות המפיקות אנרגיה מתחדשת לנצל טוב יותר את המשטח הסולארי. נהחברה הונפקה ב-2015 לפי מחיר של 18 דולר למניה והגיע לשיא של 143 דולר בתחילת פברואר האחרון עם שווי שוק של יותר מ-7 מיליארד דולר.

הבעיות בחודשים האחרונים סביב סוגיית הנפט, שמורידות משמעותית את הכדאיות בהשקעה באנרגיות חלופיות, חתכו יותר מ-50% משווי החברה תוך זמן קצר. עם זאת, המניה חזרה לטפס בתקופה האחרונה במקביל להתאוששות בשווקים. 

החברה דיווחה על הכנסות של 431.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020, עלייה של 58.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד אך מדובר בעלייה של 3.1% בלבד ביחס לרבעון האחרון של 2019. בשוק ציפו להכנסות של 422 מיליון דולר. כלומר שורת ההכנסות היא טובה ביחס לתחזיות - הבעיה היא בשורה התחתונה.

הכנסות החברה ברבעונים האחרונים: הצמיחה נעצרה?

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-67.7 מיליון דולר, עלייה של 141% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ועלייה של 34.1% ביחס לרבעון הקודם. בשורה התחתונה, החברה מסכמת את הרבעון הראשון עם רווח נקי של 42.2 מיליון דולר עלייה של 53.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח למניה (GAPP) עמד על 0.8 דולר, נמוך מהצפי המוקדם שעמד על רווח של 1.07 דולר. הנתון המתואם הצביע על רווח של 0.95 דולר למניה, נמוך מהתחזיות בשוק שעמדו על רווח של 1.27 דולר למניה. 

החברה יצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של כ-108 מיליון דולר, כאשר קופת המזומנים של החברה עלתה לרמה של 544 מיליון דולר. 

בתוך כך, הנהלת החברה צופה כי ההכנסות ברבעון הקרוב ינועו בטווח של 305-335 מיליון דולר, כאשר הקונזצנוס בשוק עמד על הכנסות של 328 מיליון דולר. כלומר ממצוע טווח התחזיות של החברה מעט נמוך מהקונסנזוס. שיעור הרווח הגולמי (על בסיס GAAP) צפוי לנוע בטווח של 30%-32%, נמוך מהצפי בשוק.

גרף מניית סולאראדג' בשנים האחרונות

לקריאה נוספת: 

סולאראדג זינקה 140% מתחילת השנה והיא עדיין אטרקטיבית (טור של ניר חצב)

טור של גרינברג על המניה מוקדם יותר השנה

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    kobes 08/05/2020 03:38
    הגב לתגובה זו
    הרבה חוזים בדרך יפן ארופה העכובים מהקורונה נידגבר
  • 1.
    עזבו שטויות 07/05/2020 17:08
    הגב לתגובה זו
    קשר בין הדוחות של כל המגזר לבין המחיר שלהם הוא כגודל הלחץ שממשלות ישלמו יותר, בלי שום הגיון כלכלי. ברוב העולם אין מקום לחוות סולריות, המון חסרונות ושאפתנות יתר. אבל כשיש לחץ והייפ הקשר מתנתק. אני רק מקווה שכמו שדורשים ירידה במחיר הגז כך תדרשו ירידה במחיר החוזים הסולארים, וכן חלק מהמדינות דרשו זאת בזמן הקורונה לפחות לשנה קדימה.
  • משקיע 07/05/2020 17:22
    הגב לתגובה זו
    אין שום קשר בין הבורסה לכלכלה האמיתית שקורסת בעוד הבורסה מרקיע שחקים
  • ומה עם BB..? 07/05/2020 20:46
    נראה איך "הקוסם" יתמודד עם המשבר הכלכלי הענק, אחרי שהמשק הפסיד (=לפי הערכות) כ-90 מיליארד ש"ח בגלל "הסגר" או "העוצר"...שתועלתו בספק רב
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה חוזים

השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות. 

מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.

בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה. 

מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.

תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?

חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.