החוב העולמי - מעל 250 טריליון דולר
החוב העולמי בשיא של מעל 250 טריליון דולר - כך עולה מדו"ח של המכון הבינלאומי למימון.
החוב גדל בקצב של כ-5% בשנה, והסיבה ברורה - הריבית נמוכה, האשראי בעולם זול. הריביות הנמוכות מקלות על הציבור לקחת מימון לרכישת דירות ולצריכה שוטפת, ובמקביל התאגידים מגדילים את המימון במטרה לייצר תשואה גבוה יותר על ההון שלהם.
הגידול המשמעותי ביותר באשראי נרשם בארה"ב וסין. על פי הערכת המכון הבינלאומי למימון החוב הכולל בסוף השנה יעלה על 255 טריליון דולר.
איך אפשר לשלם חוב כזה?
החוב הזה אמנם מדיר שינה מנגידים ברחבי העולם, אבל לא צריך להחזיר אותו מחר בבוקר. האמת שהתרחיש הצפוי וניתן להבין זאת גם מהעבר, הוא גלגול של החוב. העסקים מגלגלים חובות מתקופה לתקופה. הבעיה תהיה כאשר היקף הביטחונות ירד (שווי הביטחונות יירד בהתאם) וכאשר הריבית תעלה ויהיה קשה יותר לשלם את החוב ולשרת את החוב.
כך או אחרת, יו"ר הבנק המרכזי בארה"ב, ג'רום פאואל, לא ממש מודאג - פאואל אמר כי אינו רואה סימנים לבועות ובכלל לסכנות ולמיתון.
- 10.אורי 18/11/2019 00:11הגב לתגובה זוהמנכ"ל עובד לתקופה ידועה מראש, תמיד מרוויח משכורת שמנה, דואג שבמשמרת שלו המצב רק "יראה" טוב, ולא מעניין אותו בשיט מה יהיה אחריו. טוב לא יכול לצאת מזה. העיקר שאתם רצים להצביע ואשכרה עדיין מאמינים שמשהו ישתנה.
- 9.חקי חיון 17/11/2019 17:32הגב לתגובה זוחקי חיון , קיים רק מכשיר אחד לפתור את כל הבעיות הכלכליות של האנושות. חקיקת חוק עולמי לשמיטת חובות , כלומר מוחקים את כל החובות בעולם ובמקביל מלאימים את כל הכספים הפרטיים בעולם ובמקביל מלאימים את כל העסקים בעולם כולל כל הקונצרנים והתאגידים וחברות בינלאומיות ענקיות . ומרגע זה ואילך כל בן אדם עובד בעולמנו ירוויח אך אלף דולרים בחודש. לא יהיו עשירים ולא יהיו עניים ואף אחד לא יהיה חייב לאף אחד. גם כל הנשים והאנשים בעולם שחייבים כסף איש לרעהו או איש לבן משפחתו גם כל החובות הללו נמחקים לחלוטין.
- עמוס 18/11/2019 14:02הגב לתגובה זובשביל מה לעבוד או לחסוך אם שום דבר לא יהיה שלי ותמיד "ידאגו לי". איזה כיף שהכסף צומח על העצים .... אבל מי יקטוף אותו מהעצים אם אף אחד לא רוצה לעבוד.
- אחד 18/11/2019 11:34הגב לתגובה זורכוש שלי חשוב לי לעת זקנה.
- 8.כותבי תרחישים 17/11/2019 14:44הגב לתגובה זוהבחירות מעכבות את התוכניות של הגינגי-חתנו היה כאן החודש גם ארצות המפרץ בענין- זה יכול לעזור לטרמפ אל תגידו לא ידענו
- 7.כותבי תרחישים 17/11/2019 14:39הגב לתגובה זוהממ תיכנן והגיש לשר הבטחון-תוכניות לגשרי חציה על תעלת סואץ- חצי שנה לפני המלחמה הממ -שם דגש ::סביב תאריך הבחירות לנשיאות שימו לב לראש ערית ניו יורק- לשעבר
- 6.שיקח אשראי זול ויקנה משקפיים (ל"ת)אורן 17/11/2019 11:19הגב לתגובה זו
- 5.איגור 17/11/2019 11:00הגב לתגובה זוחשבתה שהוא יגיד? "לא הצלחנו להעלות ריבית והאופציה היחידה שלנו להמשיך להדפיס כסף"?
- 4.לא הבנתם 17/11/2019 09:03הגב לתגובה זורק מיחזור בריבית נמוכה. מגלגלים ומדפיסים ככה נמשיך עוד מאה שנה ומי יעצור את זה? כנראה שאף אחד כי לא רוצים ירידות במשמרת של כל נשיא
- 3.כולם מחכים ליום הדין.... בינתיים הכל סבבא! (ל"ת)אני 17/11/2019 07:42הגב לתגובה זו
- 2.למי חייבים את כל זה אם רוב המדינות העשירות חייבות? (ל"ת)שלמה 16/11/2019 23:11הגב לתגובה זו
- למשקיעים ולעצמם (ל"ת)איגור 17/11/2019 11:01הגב לתגובה זו
- 1.בועה -פוףהיא תתפוצץ והרבה יבכו . (ל"ת)אנונימי 16/11/2019 22:22הגב לתגובה זו

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -3.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
פורשה 911, קרדיט: יצרןפורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
הביצועים, הגרסאות השונות והמחירים
הדגם החדש של פורשה 911 טורבו S לשנת 2026 נראה על פניו כמו גרסה נוספת של מכונית־העל הקלאסית - אבל מתחת לפני השטח זהו השינוי המשמעותי ביותר שעבר על הסדרה בעשורים האחרונים. לראשונה, פורשה מציגה גרסה היברידית לדגם הדגל שלה, עם ביצועים עוצמתיים יותר מאי פעם.
הפורשה 911 החדשה מגיעה עם מערכת הנעה מתקדמת שמבוססת על מנוע חדש לחלוטין, תיבה אוטומטית שעוצבה מחדש, סוללה קומפקטית עם מתח עבודה של 400 וולט ושילוב ראשון מסוגו של מערכת טורבו חשמלת. כל אלה יחד הופכים את הרכב למהיר יותר, מדויק יותר, ובעיקר, צעד קדימה במאמץ לשלב בין ביצועים, רגולציה וחדשנות.
המנוע של הדגם החדש - שישה צילינדרים אופקי בנפח 3.6 ליטר - שונה לגמרי מזה של הדור הקודם: מדובר בגרסה קומפקטית יותר, עם קוטר בוכנות חדש, מערכת הזרקה מתקדמת, והסרה מוחלטת של מערכות רצועה מכאניות. הגישה המודולרית אפשרה למהנדסי פורשה לשלב מעל המנוע את מערכות ההמרה החשמליות, כולל ממיר DC/DC ואינוורטר מתקדם, בלי להגביה את קו המכסה האחורי של הרכב.
אבל הסיפור הגדול יותר הוא שילוב של טכנולוגיית T-Hybrid: מנוע חשמלי בהספק של 80 כ"ס משולב בתיבת ה־PDK האוטומטית, אשר מחובר ישירות לגל הארכובה. גם מגדשי הטורבו שונו לחלוטין: הפעם מדובר במערכות טורבו חשמליות עם מדחסי אוויר שנשלטים אלקטרונית, ללא תלות בסיבובי המנוע. התוצאה היא זמינות כוח מיידית, העלמת השהיית הטורבו ואספקת מומנט מרשימה במיוחד לאורך תחום הסל"ד.
- העשור האבוד של פורשה: בלומה מפנה את הכיסא
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בזכות המערכת המשולבת, ה־Turbo S מציע כעת הספק כולל של 701 כוחות סוס ומומנט מרבי של 590 ליברה־רגל. אלה מתקבלים בטווח שבין 2,300 ל-6,000 סל"ד - מה שמקנה לרכב גמישות נדירה, גם בנסיעה עירונית וגם על מסלול מירוצים.
