שימו לב: האינדיקציה הכי קריטית לכיוון הבורסות - סיפקה אתמול איתות
אחרי נפילה של 6.8% במדד ה-S&P500 תוך פחות מחודש, מפלס החרדה בוול סטריט עולה - וכמעט כולם מדברים על שבירת 'הממוצע הנע 200', שנשבר מטה. אז מה זה בעצם הנתון הזה ואיך זה נראה על הגרף? הנה ההסבר.
'ממוצע נע 200' הוא ממוצע נע אמריקני, אולי הפופולרי ביותר שם. משתמשים בו על גרף יומי ומטרתו המוצהרת היחידה היא לעשות הבחנה בין שוק שורי לשוק דובי. בגרסה הבסיסית שלו מוגדר שוק שורי כאשר המחירים נמצאים מעל הממוצע הנע ל-200 יום בעוד ששוק דובי מוגדר כמצב שבו מצויים המחירים מתחת לממוצע הנע. כמובן שמדובר בהגדרה פשטנית למדיי המתבססת על פרמטר בודד ומתעלמת מנתונים אחרים, אבל בשוק נותנים לו חשיבות אדירה. יש לשים לב היטב גם לשיפוע הממוצע. כדי ששוק יחשב דובי או שורי על הממוצע הנע לנטות באופן ברור לכיוון המגמה, דבר שאינו מתקיים עדיין.
הממוצע הנע של 200 הימים האחרונים ב-S&P500 עמד על 1,905.5 נקודות. ואתמול עד לשעה 21:00 (שעון ישראל) המדד נסחר מעט מעל ומעט מתחת לקו הממוצע הנע, אבל אז ככל הנראה בשל דיווח על
עוד קודם לנפילה אמש, כתב אייל גורביץ' כי "רמת הסיכון עולה מדרגה ויש להתכונן לאפשרות לתיקון משמעותי וממושך". לאיזה רמות יש לשים לב כעת?
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש גם כיוון אופטימי: שבירת הממוצע הנע בדר"כ מפעילה ים של פקודות בכיוון השבירה ולכן במקרה של אתמול - הקונים פינו את השטח. עם זאת, לפי נתונים של חברת 'מורנינגסטאר' - בעשור האחרון שבר מדד ה-S&P500 לא מעט פעמים את הממוצע הנע כלפי מטה, ב-69% מהמקרים המדד חזר לעליות תוך חודש מיום השבירה.
אתמול צלל מדד ה-S&P500 בשיעור של 1.65% לרמה של 1,874 נקודות, רמת שפל מאז מאי האחרון. בבורסות אירופה התגובה כעת מתונה באופן יחסי, הדאקס משיל 0.5% אבל משלים בכך נפילה של 12.5% מאז יוני האחרון.
גרף ה-S&P500 עם קו הממוצע הנע
- 28.אלי 16/10/2014 09:18הגב לתגובה זומעכשיו האמריקאים מתיחסים לשוק כדובי, מוכרים מניות (ירידות) קונים פוטים (עוד ירידות) וקונים אגחים (עוד קצת ירידות) .
- 27.מורדכי 15/10/2014 18:33הגב לתגובה זוצודק. זה משחיר !
- 26.ררמ 15/10/2014 09:32הגב לתגובה זומרגע שהוכנסה בשנים האחרונות התערבות ישירה מיידית ואגרסיבית של הבנקים המרכזיים בנזילות, לאף אחד לא יעזור שום אינדיקטור טכני, לא כל שכן ניתוח כלכלי רציונאלי.
- 25.ניתוחים טכנים שקולים לקריאה בקפה (ל"ת)פתטי 14/10/2014 23:46הגב לתגובה זו
- 24.רמי 14/10/2014 22:25הגב לתגובה זוהם חושבים שמשקעים שאן להם און ליין הם יכולים לעבוד עלהם
- 23.רמי 14/10/2014 22:19הגב לתגובה זוכוס אמא שלך לך תספר להם סיפורי סבתות בלילה כלכלי קונים את מה שאתה אומר יבן אלף זונות אתה וגורביץ חכמים על טיפשים
- 22.שי 14/10/2014 15:41הגב לתגובה זומה קרה הפסקת להפחיד ברציו תן כתבה על רציו לפי הפוזיציה שלך חחחח
- 21.אמיר 14/10/2014 15:15הגב לתגובה זו"בעשור האחרון שבר מדד ה-S&P500 לא מעט פעמים את הממוצע הנע כלפי מטה, ב-69% מהמקרים המדד חזר לעליות תוך חודש מיום השבירה". מה שאומר שהכל חרטה-ברטה. יש משהו הרבה יותר אינדיקטיבי, שמשום מה לא מופיע בשום מקום, אבל כמובן שלא אפרט... כולם מדקלמים שוב ושוב כמו תוכי מה שכתוב בספרים, בלי לחשוב קצת מחוץ לקופסא.
- 20.ירון 14/10/2014 15:11הגב לתגובה זווכמה פעמים נפרץ הממוצע 200 וחזר בו לאחר הפריצה? "false brick".... " הכי קריטית".. למה סתם לכתוב שטויות.. פשוט מגוחך
- 19.אבנר 14/10/2014 13:05הגב לתגובה זוסוף סוף יש אדם שבא ואומר את אמת במקום להודות לו רובכם מתנפלים עליו זיכרו אתם מסכנים את כספכם
- אמיר 14/10/2014 15:31הגב לתגובה זומי שלא בורח בזמן, יפסיד הרבה מזומן, ולא ישכח את זה הרבה זמן...
- 18.עוף החול 14/10/2014 12:53הגב לתגובה זולא מאמין שיהיו עליות בחג
- 17.PINK הגזמת.אתה לא יועץ..תתבייש (ל"ת)חבולטור 14/10/2014 12:24הגב לתגובה זו
- 16.אליק 14/10/2014 12:14הגב לתגובה זוהכול מגמתי נכתב מאינטרס,האיש מת שהשוק ירד בושה,אסור לכתב להביע עמדות אלא רק להביאן בצורה מאוזנת, קשקשן תפסיק לזרוע פחד. יש לבדוק את הפוזיציה של פינק
- 15.יהודה55 14/10/2014 12:13הגב לתגובה זוואותם משקיעים שמוכרים עכשיו, מה הם יעשו עם הכסף? ירידה אמתית תהיה רק כשיופיעו אלטרנטיבות, ותזכרו את זה.
- סוחר אגח 16/10/2014 04:04הגב לתגובה זוגל
- הם יכולים לקנות במבה לילד . (ל"ת)בא 14/10/2014 13:59הגב לתגובה זו
- 14.כנאמר מהעבר אם בזק אז בטח לא הבנות שלה. (ל"ת)רון 14/10/2014 12:13הגב לתגובה זו
- 13.מודי 14/10/2014 12:10הגב לתגובה זולדוגמה בזק,לדוגמה דסקש,ועוד כיל,ח"ל ועוד
- 12.אתה מבלבל את השכל כניראה לא ראית מה זה מפולת.בקרוב.... (ל"ת)לבולי הבלבולי 14/10/2014 12:08הגב לתגובה זו
- 11.בא 14/10/2014 11:20הגב לתגובה זושמחלים חייב ללכת לספינולונגה ישראלי . שים לב ביבי עוד לא מאוחר .
- 10.בולי 14/10/2014 11:19הגב לתגובה זוהרי הריבית עדיין בתחתית, הכלכלה מראה ביצועים מרשימים. זה תיקון בסה״כ. אין שום סיבה למפולת, התיקון מתבקש.ביזפורטל תירגעו עם הפרסומים שלכם ותפסיקו להלחיץ משקיעים.יום יומיים ותראו חזרה לעליות.
- 9.רואים על הגרף את ההפך חחחח (ל"ת)רמי 14/10/2014 11:15הגב לתגובה זו
- 8.אתם צהובון (ל"ת)שי 14/10/2014 11:10הגב לתגובה זו
- 7.יהודה 14/10/2014 11:00הגב לתגובה זופניקה שווה אבולה, אבולה שווה פרוטליקס
- פינק 14/10/2014 15:17הגב לתגובה זופינוקיו מפונק
- שמיר 15/10/2014 17:17ביום ראשון לרוץ לקנות פוטים
- 6.תיכף אשוב... (ל"ת)אני בורח 14/10/2014 10:45הגב לתגובה זו
- 5.רובי 14/10/2014 10:36הגב לתגובה זואחרי החג שהשוק יטוס נראה מה תכתבו ?.?
- לא. (ל"ת)בא 14/10/2014 11:28הגב לתגובה זו
- 4.בגרף יש שלושה איתותים שגויים מהעבר!!? (ל"ת)משקיע ערך 14/10/2014 10:35הגב לתגובה זו
- 3.ארז 14/10/2014 10:25הגב לתגובה זוS&P breaks key level—but it usually rises afterward The S&P 500 broke through its 200-day moving average on Monday, but if past history is any indicator, that might actually be a bullish sign in the short term. The S&P 500 is positive 69 percent of the time one month after breaking through that average, according to Morningstar data. Three months out, it is up 86 percent of the time.
- 2.לנו יש חרדות משלנו. לא צריכים חרדות שלכם (ל"ת)אני 14/10/2014 10:20הגב לתגובה זו
- 1.הכל בסדר ,זה סתם תיקון כספי שנגמר!רק עליות! (ל"ת)יופיטר שוקי הון 14/10/2014 10:17הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית
ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור
שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.
הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ
קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.
ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".
המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.
- אלמנת הנשיא נעצרת בחשד להונאה וחברת הקופונים יוצאת להנפקה בנאסד"ק
- שר האנרגיה של אבו דאבי יכהן גם כמנכ"ל זרוע ההשקעות הבינלאומית של אדנוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלפי מקומות עבודה חדשים
האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים
הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.
