תיעוד של נסיעה אוטונומית, רובוטקסי. קרדיט: רשתות חברתיות
תיעוד של נסיעה אוטונומית, רובוטקסי. קרדיט: רשתות חברתיות

מניית טסלה מתקרבת לשיא: הרובוטקסי כבר נצפה נוסע אוטונומית באוסטין

במהלך סוף השבוע, צולם סרטון שמתעד נסיעה אוטונומית לחלוטין של Model Y, והחברה מתקדמת לפעילות ללא מפקח בטיחות אנושי; למרות שוואימו מובילה בנסיעות בתשלום, טסלה מקדמת מודל מבוזר שעשוי לשנות את התמונה

רן קידר | (1)
נושאים בכתבה טסלה רובוטקסי

מניית טסלה Tesla 1.16%   ממשיכה להתקרב לשיא כל הזמנים, ומשקיעים מתמקדים בהתקדמות הטכנולוגית בתחום הנהיגה האוטונומית. אתמול סגרה המניה בעלייה של 3.6% למחיר 475.31 דולר, לאחר שהגיעה במהלך היום לרמות גבוהות יותר. שיא כל הזמנים של המניה עומד על 479.86 דולר, מלפני כשנה, ב-17 בדצמבר 2024, והשיא התוך-יומי ב-52 השבועות האחרונים הוא 488.54 דולר. מתחילת 2025 עלתה המניה בכ-18%, על אף ירידה משמעותית במכירות ברחבי העולם, גם בעקבות שינוי מדיניות סובסידיות וגם בעקבות תחרות הולכת וגוברת בסגמנט. 

לאחר שהמניה עלתה דווקא בגלל מוצר שעוד לא נמצא ביצור מסחרי, רובוט האופטימוס, העלייה האחרונה נובעת דווקא מההתקדמות בשירות הרובוטקסי של טסלה. בסוף השבוע האחרון אישר אלון מאסק כי החברה החלה לבחון רכבים אוטונומיים ללא איש צוות שישמש כמפקח בטיחות אנושי. סרטון שפורסם ברשתות החברתיות הראה Model Y נוסע ריק ברחובות העיר. זהו צעד משמעותי לעבר פריסה מסחרית רחבה, שכן הסרת המפקחים מאפשרת הפעלה זולה ומהירה יותר של צי הרכבים. עד כה פעל השירות באוסטין עם מפקח במושב הנוסע, וההרחבה האחרונה כוללת אזורים נוספים בעיר. טסלה מתכננת להכפיל את גודל הצי באוסטין בחודש הבא, ולהרחיב את השירות לאזורים נוספים כמו מפרץ סן פרנסיסקו.

במורגן סטנלי מעריכים כי טסלה תגדיל את צי הרובוטקסי לכ-1,000 כלי רכב על הכביש בשנת 2026, לעומת כ-50 עד 150 כלי רכב בלבד כיום. עד סוף שנת 2035, במורגן סטנלי מצפים שלטסלה יהיו כמיליון רובוטקסי פעילים במספר ערים.

התחרות מול וואימו 

מערכת ה-FSD של טסלה (Full Self-Driving) ממשיכה להתקדם והיא כרגע בגירסה ה-14. העדכון האחרון כולל שיפורים בטיפול במצבים נדירים, דחיסת וידאו משופרת ומודל עם פי 10 פרמטרים בהשוואה לגרסאות קודמות. גרסת הרובוטקסי באוסטין מתקדמת בכשישה חודשים מהגירסה המוצעת לציבור הרחב, והחברה צופה שיפורים נוספים שיאפשרו נהיגה ללא התערבות אנושית, ברוב המקרים. טסלה משתמשת בנתונים ממאות אלפי רכבים כדי לאמן את המודלים, מה שמקנה לה יתרון בקנה מידה על פני מתחרים שמסתמכים על ציים קטנים יותר.

בהשוואה ישירה, וואימו של גוגל מובילה כיום בשוק הרובוטקסי המסחרי. על פי נתונים מעודכנים, במהלך דצמבר 2025 ביצעה כ-450 אלף נסיעות בתשלום בשבוע, עלייה מ-250 אלף נסיעות באפריל 2025. בסך הכל ביצעה וואימו מעל 14 מיליון נסיעות ב-2025, פי 3 מהשנה הקודמת. היא פועלת בחמש ערים בארה"ב ומתכננת להגיע למיליון נסיעות שבועיות עד סוף 2026.

ההבדל בין שתי החברות מתבטא, בין היתר, בגישה. טסלה מתמקדת במודל מבוזר, שבמסגרתו כל בעל רכב יוכל להצטרף לצי הרובוטקסי בעתיד, מה שמאפשר פריסה רחבה יותר ללא צורך בבניית צי ייעודי מאפס. כבר כיום, השטח שמכסה טסלה באוסטין גדול מזה של וואימו באוסטין ובאזור המפרץ.

תחזיות האנליסטים

מהצד השורי, Mizuho העלו את מחיר היעד ל-530 דולר והותירו המלצת קנייה, בהסתמך על הפוטנציאל להאצת הפריסה בערים נוספות והסרת פיקוח מלא. Wedbush שמרו על תחזית אופטימית עם יעד גבוה יותר, ורואים בשירות האוטונומי מנוע צמיחה מרכזי שיכול להכפיל את שווי החברה. לעומת זאת, Barclays מחזיקים בהמלצת החזק עם יעד של 350 דולר, ומציינים סיכונים רגולטוריים משתנים בין מדינות בארה"ב וקצב פריסה איטי יותר מהמובטח. הממוצע של יעדי המחיר בשוק עומד על כ-416 דולר, נמוך בכ-12% מהמחיר הנוכחי, עם שווי שוק נוכחי של כ-1.58 טריליון דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

בעוד שהשיאים שהמנייה הגיעה אליהם במהלך 2024 היו על רקע ציפיות להקלות רגולטוריות תחת ממשל טראמפ, ביטול הטבות מס לרכבים חשמליים פגע במכירות הרכבים המסורתיים. השוק מתמחר את טסלה כיום בעיקר כחברת AI ואוטונומיה, עם דגש על הכנסות עתידיות משירותי נסיעה אוטונומיים ומכירת רישיונות FSD. מכירות הרכבים ברבעונים האחרונים הראו האטה, אך המוקד עבר לפוטנציאל הרובוטקסי, שיכול להפוך את הצי הקיים של מיליוני רכבים למקור הכנסה חוזר.

בגזרת הבטיחות, טסלה מדווחת על כמות קטנה יחסית של תאונות בשירות הרובוטקסי, ובסך הכל על שמונה מקרים שתועדו ב-2025, רובם מקרים קלים, שהיו תחת מפקח. הנתונים הללו נמוכים יחסית לקילומטראז' הנצבר, אך הרגולציה נותרת אתגר מרכזי. החברה מתכננת להפעיל מאות רכבים אוטונומיים במפרץ סן פרנסיסקו בקרוב, ולהרחיב גישה לציבור דרך אפליקציית Robotaxi. אם הבדיקות ללא מפקח יצליחו, 2026 עשויה להיות שנת הפריצה המסחרית.

בנוסף, טסלה מייעדת את תחילת ייצור ה-Cybercab לאפריל 2026. ה-Cybercab הוא רכב ייעודי (ללא הגה או דוושות, עם שני מושבים בלבד), שאמור להיות מיוצר באמצעות תהליך הייצור המתקדם של טסלה, מה שצפוי להפחית עלויות ולהאיץ את האימוץ לאורך זמן.

עם החדשות הללו, הסנטימנט בשוק חיובי, וכשמניית החברה נסחרת בנפח גבוה ובנוסף ישנן מכירות של אופציות, שמעידות על ציפייה לעליות נוספות. המשקיעים מתמחרים פרמיה גבוהה על החזון האוטונומי, תוך התעלמות חלקית מסיכונים קצרי טווח במכירות רכבים. בסופו של דבר, היכולות הטכנולוגיות המוכחות והשאלה האם החברה תפתח פער מול מתחרים כמו וואימו, הם הגורמים שיכתיבו את קצב הצמיחה בשנים הקרובות.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שביט 16/12/2025 17:34
    הגב לתגובה זו
    מינרוצה להתפגר במונית אוטונומית בכניסה ךמונית חןתמים על ויתור אחריות מצד החברה המפעילה זה כולל ביטוח חיים
נאסדק
צילום: טוויטר

מסחר סביב השעון - נאסד"ק מבקשת לאפשר מסחר 23 שעות ביממה

הבורסה הגישה בקשה ל-SEC; ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה נאסד"ק

נאסד"ק, הבורסה השנייה בגודלה בארה"ב עם שווי שוק של כ-37 טריליון דולר, הגישה בקשה רשמית לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) להרחבת שעות המסחר במניות ומוצרי מסחר סחירים ל-23 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע. ההצעה כוללת מקטע יומי מ-4:00 עד 20:00 שעון ניו יורק, הפסקה של שעה, ומקטע לילי מ-21:00 עד 4:00. כיום המסחר הרציף נמשך 6.5 שעות (9:30-16:00), עם שעות מוקדמות ומאוחרות שמסכמות כ-16 שעות פעילות כוללת. ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026, בכפוף לאישור רגולטורי ותיאום תשתיות.


בזמן שהבורסה אצלנו משנה את ימי המסחר מראשון לשישי ומאבדת את היתרון הגדול שלה - מסחר בימים שאין במקומות אחרים, השאיפה של הבורסות האחרות בעולם היא להרחיב את המסחר ככל שניתן. במילים אחרות, הבורסה בת"א לקראת שינוי גדול בימי המסחר כשהרכבת כבר מזמן יצאה מהתחנה והכוונה בוול סטריט לאפשר מסחר רציף כמעט 24 שעות ביממה. 


מסחר מסביב לשעון

המהלך משקף ביקוש גובר ממשקיעים גלובליים. שוק המניות האמריקאי מהווה כשני שלישים משווי החברות הרשומות בעולם, והחזקות זרות במניות אמריקאיות הגיעו ל-17 טריליון דולר בשנה האחרונה. משקיעים באסיה ובאירופה דורשים גישה מיידית להתפתחויות מאקרו-כלכליות, דוחות רווחים ואירועים גיאופוליטיים שמתרחשים מחוץ לשעות המסורתיות. פלטפורמות כמו רובינהוד ואינטראקטיב ברוקרס כבר מאפשרות מסחר מורחב דרך זירות אלטרנטיביות (ATS), וחלקן, כמו Blue Ocean, פועלות 24/7.

במקביל, NYSE Arca קיבלה אישור ל-22 שעות מסחר (1:30-23:30), אך טרם הפעילה אותו. גוף הסליקה DTCC מתכנן מעבר לסליקה רציפה 24 שעות ביממה החל מיוני 2026, כדי לתמוך בעסקאות מורחבות ולצמצם סיכוני נגד.

עבור משקיעים פרטיים, ההארכה מגבירה נגישות ומאפשרת תגובה מהירה לחדשות, במיוחד באזורי זמן מרוחקים. כיום רוב הפעילות בשעות המורחבות מגיעה ממשקיעים פרטיים, שנהנים מגמישות גבוהה יותר מבעבר. עם זאת, נזילות נמוכה בשעות הלילה עלולה להוביל לספרדים רחבים יותר ולתנועות מחירים חדות על נפח נמוך.

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

המדדים יורדים עד 0.5%; למונייד קופצת ב-7%, וויקס עולה ב-3%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

סייברוואן SaverOne 2014 -44.66%  צונחת ב-44% - רק לפני יומיים כתבנו: 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים - אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים. 


המסחר בוול סטריט מתנהל עם ירידות קלות במדדי הדגל, כשהנאסד"ק יציב, ומחק את הירידות שהיו בפתיחה, ה-S&P יורד 0.4% ואילו הדאו יורד 0.3%. הירידות מגיעות למרות החדשות שהגיעו מכיוון שוק העבודה, כשדוח התעסוקה התפרסם ומצד אחד, העלייה באבטלה ל-4.6% לעומת 4.4% מגדילה את הסיכוי להורדת ריבית בהחלטה הבא של הפד, בסוף ינואר, עם זאת, הנתונים על המשרות החדשות עלו על הציפיות, עם 64,000 משרות חדשות לעומת צפי של כ-40,000, מייצרים תמונת מראה, היות ולכאורה נתוני אבטלה גבוהים היו אמורים להתבטא בפחות משרות חדשות. הנתון החסר הוא שמספר המשרות החלקיות זינק לשיא היסטורי, וכך אמנם התמונה היא של מעסיקים שמגייסים, אבל הגיוס פחות איכותי, וכך שוק העבודה מתקרר, גם אם לכאורה הכמות אינה נפגעת, איכות המשרות נשחק. וכך, הפד עדיין יתקשה למצוא הצדקה להקלה מוניטרית ולהפחתת ריבית בקרוב. 

הרחבה - דוח התעסוקה בארה"ב: אבטלה גבוהה יותר; איך זה משפיע על וול סטריט?

בנוסף, התפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש אוקטובר, שהצביעו על קיפאון, לעומת ציפייה לעלייה של 0.1%.

מנכ"ל פאלו אלטו: "ריכוז הטאלנט הגדול בעולם בסייבר נמצא בישראל" ניקש ארורה מנכ"ל פאלו אלטו הביא את פאלו אלטו מ-18 מיליארד דולר ל-130 מיליארד דולר ומפרגן לניר צוק - “אי אפשר לדבר על פאלו אלטו בלי ניר צוק, בדיוק כמו שאי אפשר לדבר על אפל בלי סטיב ג’ובס. המורשת שלו חיה בחברה עד היום”. כשארורה נכנס לתפקיד לפני כשבע שנים הוא קיבל חברה גדולה, מרשימה, צומחת בשווי של 18 מיליארד דולר. היום הוא מנהל את החברה המובילה בתחום הסייבר ששווה 130 מיליארד דולר.

אנבידיה במחיר של כ-175 דולר - האנליסטים ממליצים, אבל המשקיעים חוששים. המניה מתנדנדת היום, המוכרים חוששים מבועת AI, הקונים לא מבינים איך המניה נסחרת במכפיל רווח של 23-24 על רווחי השנה הבאה כשהיא החברה הצומחת ביותר מבין חברות הענק.