אפסייד של 30% - בואינג מקבלת המלצת קנייה
האנליסטים ברוטשילד & קו מזהים תפנית חיובית במצב החברה ומעריכים שהשיפור בייצור ובתזרים הופך אותה להשקעה אטרקטיבית; במקביל, ההתרסקות הקטלנית של הדרימליינר בהודו החזיר את שאלת הבטיחות של דגמי החברה למרכז הבמה, בדיוק כשהחברה מנסה לשקם את שמה
מניית בואינג זקופצת היום והיא בין הבולטות בעליות במדד דאו ג'ונס, בעקבות המלצת קנייה חדשה והעלאת מחיר יעד מצד חברת רוטשילד & קו רדבורן. האנליסטים טוענים כי החברה מציגה תפנית חיובית לאחר שנים של משברים, אך במקביל, הטרגדיה הקשה בהודו מחזירה לקדמת הבמה
את סימני השאלה סביב הבטיחות של מטוסי החברה.
בדוח שפרסמה רוטשילד & קו רדבורן, נכתב כי לאחר שנים של תקלות, עיכובים וניהול בעייתי, נראה שבואינג מתייצבת מחדש. "החברה מציגה שיפור ניכר באספקטים הפיננסיים, התרבות הארגונית, הבטיחות התעשייתית
ותהליכי העבודה לצד האצה בייצור", ציינו האנליסטים. לדעתם, אלו סיבות לבחינה מחודשת של המניה בשוק.
החברה מעריכה כי קצב מסירות גבוה מהצפוי של מטוסי ה-737 וה-787 עשוי להוסיף לבואינג רווח תזרימי שנתי נטו של כ-1.7 מיליארד דולר מעבר לתחזיות
הקיימות. לפי התחזית שלהם, תזרים המזומנים החופשי של בואינג עשוי לעבור את השיא ההיסטורי של 13.6 מיליארד דולר משנת 2018 ולהגיע ליותר מ-14 מיליארד דולר עד סוף העשור. בהתאמה, מחיר היעד למניה הועלה מ-180 דולר ל-275 דולר, מחיר המשקף אפסייד של כ-30% על מחיר השוק.
זו לא ההמלצה החיובית היחידה על בואינג מהתקופה האחרונה. בתחילת יוני העלה גם בנק אוף אמריקה את דירוגו לחברה והעלה את מחיר היעד, תוך שהוא מציין את תפקידה של בואינג כ"קלף מיקוח" מועדף על ממשל טראמפ בהסכמי סחר עם מדינות זרות, מה שמחזק את
מעמדה כחברת ייצור אסטרטגית בעלת ערך לאומי.
- בואינג מתקדמת ל-797 - המטוס שצפוי להחליף את ה-737 ולשנות את מאזן הכוחות בשוק המטוסים הצרים
- עובד בואינג התריע על כשלים בטיחותיים, סבל מהתנכלות והתאבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתוך כך, מנכ"ל בואינג, קלי אורטברג, ציין בסוף מאי כי ייצור מטוסי ה-737 MAX מתקרב ל-38 מטוסים בחודש - שהוא הגבול העליון שקבעה רשות התעופה הפדרלית (FAA). החברה שואפת להעלות את המכסה ל-47
מטוסים בחודש עד סוף השנה. במקביל, ייצור מטוסי ה-787 צפוי לעלות מ-5 ל-7 יחידות חודשיות, לאחר סיום החקירה הרגולטורית המקיפה עם ה-FAA.
כאמור, למרות האופטימיות בשוק, עננה כבדה מרחפת מעל בואינג בעקבות ההתרסקות טרגית שאירעה ב-12 ביוני.
מטוס דרימליינר מדגם 787 של חברת אייר אינדיה התרסק זמן קצר לאחר ההמראה מאחמדאבאד שבמערב הודו. על פי הדיווחים, 260 בני אדם נהרגו באסון ורק אדם אחד מתוך 242 הנוסעים ואנשי הצוות שרד. החקירה הרשמית עדיין נמשכת, אך ההערכות הראשוניות מצביעות על תקלה בדחף המנוע, שיוצר
על ידי GE Aerospace. מקור התקלה עדיין לא אושר, אך כבר כעת האסון מציף מחדש את הסוגיות סביב בטיחות הדגם ובפרט לאחר רצף של תקלות שפקדו את בואינג בשנים האחרונות.
בעקבות ההתרסקות, בחרו גם בואינג וגם GE Aerospace שלא להשתתף השנה בסלון האווירי בפריז, מהלך חריג בשוק שבו נוכחות בתערוכות מהסוג הזה מהווה חלק קריטי מהמאמצים השיווקיים והתדמיתיים של חברות תעופה.
- מהמרים על כל דבר - 53% צופים שיהיה הסכם הפסקת אש עד סוף החודש
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אילון מאסק מפיל את מניית נטפליקס
ביום חמישי האחרון הצליחו החוקרים להוריד את נתוני הקופסה השחורה של המטוס, והם צפויים להוות כלי מרכזי בפענוח הסיבות לאסון. בינתיים, בעוד המשקיעים מתמקדים באפשרות לשיפור תזרימי ובחיזוק הייצור, הקהילה הבינלאומית עוקבת בדאגה אחר ההתפתחויות סביב הבטיחות של דגמי בואינג. המניה נסחרת כעת לפי שווי של 160 מיליארד דולר אחרי עלייה של 20% מתחילת השנה ושל 16% בשנה האחרונה. מכפיל הרווח העתידי של המניה הוא כ-51.
- 1.תחשבו שוב על מה ולמה בואיינג עולה (ל"ת)אנונימיYL 28/06/2025 20:05הגב לתגובה זו

בואינג מתקדמת ל-797 - המטוס שצפוי להחליף את ה-737 ולשנות את מאזן הכוחות
אחרי המשבר סביב ה-MAX 737 והעיכובים בפרויקט ה-X777, החברה מקדמת מיזם שאפתני עם פוטנציאל כלכלי משמעותי; בוול סטריט מפרגנים
בואינג מתקדמת בצעדים מדודים אך נועזים לקראת מה שעתיד להפוך לאחד המיזמים המרכזיים בהיסטוריה של התעופה המודרנית - השקת ה-797. המטוס יחליף את ה-737, סדרה שהפכה לאייקון עולמי וכללה למעלה מ-12 אלף מטוסים מאז שנות השישים.
ולפני המטוס החדש, אנקדוטה קצרה - בשנת 1996 הגיעה משלחת מהנדסים מראיינים שהתמקמה במלון הילטון לסדרת ראיונות של עובדים המיועדים לתכנון הסופר ג׳מבו. מודעות דרושים ענקיות פורסמו בעיתונות הישראלית. לפיתוח מטוס חדש נדרשים אלפי עובדים שלא היו בנמצא בבואינג.
העובדים שנקלטו והתמקמו במשרדי חברת בואינג בסיאטל, במדינת וושינגטון, מצאו בשבוע עבודתם הראשון על ריפוד מושב הכסא מכתב מהנהלת בואינג המודיע על ביטול הפרויקט. לאחר הלם ראשון, פוטרו חלק מהמהנדסים ורובם הופנו להמשך תכנון מטוס ה757-300.
יש לקוות שהפעם, תוכניות תכנון ויצור ה797 יצאו לפועל. והקשר ל-757 – ה797 יהיה מטוס הנופל בקטגוריה שבין ה-757 ל-767, למלא את החלל שנוצר בין ה-737 ל-787 אחרי שאט אט ה-757 וה-767 מוצאים משירות.
- עובד בואינג התריע על כשלים בטיחותיים, סבל מהתנכלות והתאבד
- לאחר הפסגה: בואינג וטורקיש איירליינס בעסקת ענק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בואינג 797 שלאחר סיום משבר 737
אחרי המשבר סביב ה-737 MAX החברה נמצאת בצומת דרכים אסטרטגית: האם לדבוק בעקרונות מוכרים ולהמשיך בשיפורים הדרגתיים, או לפתוח עידן חדש של תכן אווירודינמי, מערכות הנעה וטכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות?

מהמרים על כל דבר - 53% צופים שיהיה הסכם הפסקת אש עד סוף החודש
שוק הימורים חדש מחסל את חברות ההימורים הדיגיטליות - מהמרים על הפסקת אש, מהמרים על משחקי ספורט, מהמרים על תוצאות הבחירות - מה שהתחיל כמוצר פיננסי נישתי הופך לאיום קיומי על ענקיות ההימורים, המשקיעים נוטשים, הרגולטורים מתלבטים, והכסף זורם לכיוון חדש
תעשיית ההימורים הספורטיביים, שנוצרה מאפס למעל 10 מיליארד דולר בפחות מעשור, נתונה עכשיו לזעזוע גדול. חברות כמו DraftKings, Flutter (מפעילת FanDuel), Penn Entertainment ו-Caesars צונחות בבורסה, בעוד שוק התחזיות הפיננסיות, פלטפורמות המאפשרות למשתמשים להמר על תוצאות אירועים דרך מכשירים פיננסיים, צובר תאוצה שמפתיעה אפילו את המומחים.
כיצד השוק השתנה תוך חודשים
DraftKings איבדה 25% מערכה בחודש האחרון, Flutter צנחה 12%, ו-Penn Entertainment, שהשקיעה מיליארדים ברכישת חברת Barstool Sports ובמיתוג מחדש של הפלטפורמה שלה, איבדה יותר מ-30% מתחילת השנה. בסך הכל, מדד המניות של תעשיית ההימורים איבד למעלה מ-40 מיליארד דולר בשווי שוק מאז אוגוסט.
הטריגר לצניחה: נתוני הפעילות המדהימים של פלטפורמות התחזיות. Kalshi ו-Polymarket, בשיתוף עם רובינהוד, דיווחו על למעלה מ-2.5 מיליארד חוזי תחזית ברבעון השלישי, גידול של 400% לעומת אותה תקופה אשתקד. חשוב יותר: מחצית מהפעילות התרחשה רק בשלושת החודשים האחרונים, מה שמעיד על תאוצה מסחררת.
Interactive Brokers, אחת מחברות הברוקראז' הגדולות בעולם, הודיעה השבוע שהיא שוקלת להוסיף חוזי תחזית לפלטפורמה שלה. גם Charles Schwab ו-TD Ameritrade בוחנות מהלכים דומים, סימן שהשוק מבין שהפלטפורמות הנישתיות ייכנסו לזירת המיינסטרים.
- היוניקורן החדש של עולם ההימורים: פולימרקט מגייסת 200 מיליון דולר
- מי רוצה להיות מיליונר? 1.22 מיליארד דולר בהגרלת "מגה מיליונס": החלום שיכול לשנות חיים או פנטזיה יקרה מדי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהם שוקי התחזיות ומדוע הם מאיימים על המודל הקיים
שוק תחזיות הוא פלטפורמה שבה משתתפים קונים ומוכרים חוזים על תוצאות אירועים עתידיים, בחירות, תוצאות ספורט, מדדים כלכליים, ואפילו מזג אוויר. בניגוד להימורים מסורתיים, כאן המשתתפים סוחרים אחד מול השני במקום מול הבית, מה שמפחית עמלות ומשפר סיכויים.