אפסייד של 30% - בואינג מקבלת המלצת קנייה
האנליסטים ברוטשילד & קו מזהים תפנית חיובית במצב החברה ומעריכים שהשיפור בייצור ובתזרים הופך אותה להשקעה אטרקטיבית; במקביל, ההתרסקות הקטלנית של הדרימליינר בהודו החזיר את שאלת הבטיחות של דגמי החברה למרכז הבמה, בדיוק כשהחברה מנסה לשקם את שמה
מניית בואינג זקופצת היום והיא בין הבולטות בעליות במדד דאו ג'ונס, בעקבות המלצת קנייה חדשה והעלאת מחיר יעד מצד חברת רוטשילד & קו רדבורן. האנליסטים טוענים כי החברה מציגה תפנית חיובית לאחר שנים של משברים, אך במקביל, הטרגדיה הקשה בהודו מחזירה לקדמת הבמה
את סימני השאלה סביב הבטיחות של מטוסי החברה.
בדוח שפרסמה רוטשילד & קו רדבורן, נכתב כי לאחר שנים של תקלות, עיכובים וניהול בעייתי, נראה שבואינג מתייצבת מחדש. "החברה מציגה שיפור ניכר באספקטים הפיננסיים, התרבות הארגונית, הבטיחות התעשייתית
ותהליכי העבודה לצד האצה בייצור", ציינו האנליסטים. לדעתם, אלו סיבות לבחינה מחודשת של המניה בשוק.
החברה מעריכה כי קצב מסירות גבוה מהצפוי של מטוסי ה-737 וה-787 עשוי להוסיף לבואינג רווח תזרימי שנתי נטו של כ-1.7 מיליארד דולר מעבר לתחזיות
הקיימות. לפי התחזית שלהם, תזרים המזומנים החופשי של בואינג עשוי לעבור את השיא ההיסטורי של 13.6 מיליארד דולר משנת 2018 ולהגיע ליותר מ-14 מיליארד דולר עד סוף העשור. בהתאמה, מחיר היעד למניה הועלה מ-180 דולר ל-275 דולר, מחיר המשקף אפסייד של כ-30% על מחיר השוק.
זו לא ההמלצה החיובית היחידה על בואינג מהתקופה האחרונה. בתחילת יוני העלה גם בנק אוף אמריקה את דירוגו לחברה והעלה את מחיר היעד, תוך שהוא מציין את תפקידה של בואינג כ"קלף מיקוח" מועדף על ממשל טראמפ בהסכמי סחר עם מדינות זרות, מה שמחזק את
מעמדה כחברת ייצור אסטרטגית בעלת ערך לאומי.
- בואינג מפתיעה את וול סטריט: ההפסד קטן וההכנסות עולות; המניה מטפסת
- הסיבה הרשמית להתרסקות הדרימליינר - ניתוק הדלק למנועים; איך זה קורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתוך כך, מנכ"ל בואינג, קלי אורטברג, ציין בסוף מאי כי ייצור מטוסי ה-737 MAX מתקרב ל-38 מטוסים בחודש - שהוא הגבול העליון שקבעה רשות התעופה הפדרלית (FAA). החברה שואפת להעלות את המכסה ל-47
מטוסים בחודש עד סוף השנה. במקביל, ייצור מטוסי ה-787 צפוי לעלות מ-5 ל-7 יחידות חודשיות, לאחר סיום החקירה הרגולטורית המקיפה עם ה-FAA.
כאמור, למרות האופטימיות בשוק, עננה כבדה מרחפת מעל בואינג בעקבות ההתרסקות טרגית שאירעה ב-12 ביוני.
מטוס דרימליינר מדגם 787 של חברת אייר אינדיה התרסק זמן קצר לאחר ההמראה מאחמדאבאד שבמערב הודו. על פי הדיווחים, 260 בני אדם נהרגו באסון ורק אדם אחד מתוך 242 הנוסעים ואנשי הצוות שרד. החקירה הרשמית עדיין נמשכת, אך ההערכות הראשוניות מצביעות על תקלה בדחף המנוע, שיוצר
על ידי GE Aerospace. מקור התקלה עדיין לא אושר, אך כבר כעת האסון מציף מחדש את הסוגיות סביב בטיחות הדגם ובפרט לאחר רצף של תקלות שפקדו את בואינג בשנים האחרונות.
בעקבות ההתרסקות, בחרו גם בואינג וגם GE Aerospace שלא להשתתף השנה בסלון האווירי בפריז, מהלך חריג בשוק שבו נוכחות בתערוכות מהסוג הזה מהווה חלק קריטי מהמאמצים השיווקיים והתדמיתיים של חברות תעופה.
- דיווחים: סין מאיצה את ההכנות לקראת כיבוש טייוואן
- צים: הרווח כמעט ונמחק; ירד ב-94% אבל התחזיות עולות
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- זינוק חד במדד המחירים ליצרן - הורדת הריבית תידחה?
ביום חמישי האחרון הצליחו החוקרים להוריד את נתוני הקופסה השחורה של המטוס, והם צפויים להוות כלי מרכזי בפענוח הסיבות לאסון. בינתיים, בעוד המשקיעים מתמקדים באפשרות לשיפור תזרימי ובחיזוק הייצור, הקהילה הבינלאומית עוקבת בדאגה אחר ההתפתחויות סביב הבטיחות של דגמי בואינג. המניה נסחרת כעת לפי שווי של 160 מיליארד דולר אחרי עלייה של 20% מתחילת השנה ושל 16% בשנה האחרונה. מכפיל הרווח העתידי של המניה הוא כ-51.
- 1.תחשבו שוב על מה ולמה בואיינג עולה (ל"ת)אנונימיYL 28/06/2025 20:05הגב לתגובה זו

פלנטיר נופלת ב-9% - מה עשויה להיות הסיבה?
המניה צונחת חמישה ימים ברציפות ומובילה את הירידות במדד S&P 500 בעוד משקיעים מוכרים אחרי עלייה של 409% בשנה האחרונה
מניית פלנטיר טכנולוגיות Palantir -7.22% צונחת כבר חמישה ימי מסחר ברציפות, והיום (שלישי) היא מובילה את הירידות במדד S&P 500 עם נפילה של 8.8%. המניה, שעלתה 409% בשנה האחרונה, נסחרת כעת במכפיל של 214 פעמים הרווחים הצפויים, לעומת 22 פעמים בממוצע מדד S&P 500. זהו מכפיל שמתאים יותר לסטארט-אפ בשלבים ראשונים מאשר לחברה בוגרה עם הכנסות של מיליארדי דולרים.
אין גורם ברור לנפילה הנוכחית, אבל ההסבר הפשוט ביותר הוא לקיחת רווחים אחרי עלייה מטורפת. משקיעים שקנו את המניה לפני שנה ורואים עליית ערך של מעל 400% מתחילים לשאול את עצמם אם לא הגיע הזמן לממש. הערכת השווי של החברה מבוססת על ציפיות עתידיות שקשה לעמוד בהן. המניה נסחרת במכפיל של 90 פעמים המכירות, מה שהופך אותה לאחת החברות היקרות ביותר בשוק האמריקאי.
פלנטיר לעומת OpenAI
חברת המחקר Citron פרסמה דוח קשה נגד פלנטיר, שבו היא משווה אותה ל-OpenAI ומגיעה למסקנה שפלנטיר יקרה גם במחיר של 40 דולר למניה. לפי החישובים שלהם, גם אם פלנטיר תסחר במכפיל זהה ל-OpenAI, המניה צריכה להיות שווה 40 דולר ולא 160. ההשוואה ל-OpenAI חושפת את הבעיה המרכזית בפלנטיר. OpenAI מייצרת הכנסות של כמעט 30 מיליארד דולר ב-2026 לעומת 5.6 מיליארד דולר של פלנטיר. גם במכפיל זהה, פלנטיר שווה הרבה פחות.
אבל יש בעיה עמוקה יותר: פלנטיר לא צריכה להיסחר במכפיל זהה ל-OpenAI. השתיים הן חברות שונות לחלוטין עם מודלים עסקיים שונים. OpenAI פועלת במודל מנוי גלובלי עם מיליוני משתמשים, בעוד פלנטיר תלויה בחוזים ממשלתיים גדולים ואטיים.
- השורטיסט שהולך נגד המניה החמה ביותר בוול סטריט
- פלנטיר שוברת שיאים – והמשקיעים מחפשים תשובות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק היעד של OpenAI נמדד בטריליוני דולרים - כל צרכן, עסק ומפתח בעולם יכול להשתמש בשירותיה. שוק היעד של פלנטיר מוגבל לחוזי ביטחון וארגונים גדולים שצומחים לאט ומתמודדים עם ענקיות כמו מיקרוסופט. OpenAI יוצרת מה שנקרא "גלגל תנופה" - כל משתמש חדש משפר את המודלים, מחזק את המוצר ומרחיב את התעלה התחרותית. זה בדיוק מה שגוגל עשתה בזמנו. פלנטיר לא יוצרת אפקט כזה - לקוח אחד לא משפר את הפלטפורמה עבור הבא.
שוק שבדרך לרוויה

הנאסד״ק נופל ב-1.6%; פלנטיר צונחת ב-7%, טארגט עם 8%
לקראת פרסום פרוטוקול הפד ונאומו של פאוול בג'קסון הול. La-Z-Boy נופלת לאחר פרסום תוצאות חלשות ומי המניות הבולטות?
הסיפור של היום הוא טארגט Target Corp. -7.81% . המכירות של הרשת הענקית בירידה, אבל התוצאות ברבעון עקפו את התחזיות שהיו ממילא נמוכות. השוק אולי ציפה להפתעה, אבל נראה שמה שבעיקר אכזב את השוק היה המינוי של המנכ"ל החדש.
המכירות הסתכמו ב-25.2 מיליארד דולר, ירידה של 0.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך מעט מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 24.9 מיליארד. הרווח הנקי המתואם למניה הגיע ל-2.05 דולר, מעט מעל הציפיות בשוק (2.04 דולר). החברה הותירה את התחזיות השנתיות על ירידה חד ספרתית נמוכה במכירות ורווח נקי של 7 עד 9 דולר למניה.
מדובר בשיפור קל לעומת רבעונים קודמים, אך המגמות עדיין מדאיגות: המכירות בחנויות זהות ירדו ב-1.9%, והחברה מתמודדת עם שחיקת מרווחים בעקבות עלויות הובלה, מכסים והנחות מחיר. החברה הודיעה על מינוי מייקל פידלקה, המשמש כיום כמנהל התפעול הראשי (COO) וכיהן בעבר גם כסמנכ״ל כספים, למנכ"ל החברה. הוא יחליף בפברואר את המנכ״ל הוותיק בריאן קורנל. וול סטריט מאוד מאוכזבת. הם רצו שינוי, מישהו חיצוני, המנכ"ל המיועד הוא אחד מהאחראים לדשדוש ולירידה בפעילות של טארגט.
השוק פתח בדשדוש וירידות קלות, אך מהר מאוד הנאסד"ק תפס כיוון למטה.
המשקיעים ממתינים לקראת פרסום פרוטוקול ישיבת הפד, בתקווה לקבל איתותים ברורים לגבי כיוון הריבית. ההערכה הרווחת היא להפחתה של רבע נקודת אחוז בהחלטה הקרובה בספטמבר, אך השאלה לגבי ההמשך נותרת פתוחה, בייחוד לקראת נאומו של יו"ר הפד ג'רום פאוול ביום שישי בכינוס בג'קסון הול.
- פלנטיר נופלת ב-9% - מה עשויה להיות הסיבה?
- השורטיסט שהולך נגד המניה החמה ביותר בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוחות של חברות קמעונאיות שיתפרסמו היום וגם מחר, המהווים אינדיקציה לחוסנו של הצרכן האמריקאי, ישפיעו גם הם על כיוון השוק.