
אפסייד של 30% - בואינג מקבלת המלצת קנייה
האנליסטים ברוטשילד & קו מזהים תפנית חיובית במצב החברה ומעריכים שהשיפור בייצור ובתזרים הופך אותה להשקעה אטרקטיבית; במקביל, ההתרסקות הקטלנית של הדרימליינר בהודו החזיר את שאלת הבטיחות של דגמי החברה למרכז הבמה, בדיוק כשהחברה מנסה לשקם את שמה
מניית בואינג זקופצת היום והיא בין הבולטות בעליות במדד דאו ג'ונס, בעקבות המלצת קנייה חדשה והעלאת מחיר יעד מצד חברת רוטשילד & קו רדבורן. האנליסטים טוענים כי החברה מציגה תפנית חיובית לאחר שנים של משברים, אך במקביל, הטרגדיה הקשה בהודו מחזירה לקדמת הבמה
את סימני השאלה סביב הבטיחות של מטוסי החברה.
בדוח שפרסמה רוטשילד & קו רדבורן, נכתב כי לאחר שנים של תקלות, עיכובים וניהול בעייתי, נראה שבואינג מתייצבת מחדש. "החברה מציגה שיפור ניכר באספקטים הפיננסיים, התרבות הארגונית, הבטיחות התעשייתית
ותהליכי העבודה לצד האצה בייצור", ציינו האנליסטים. לדעתם, אלו סיבות לבחינה מחודשת של המניה בשוק.
החברה מעריכה כי קצב מסירות גבוה מהצפוי של מטוסי ה-737 וה-787 עשוי להוסיף לבואינג רווח תזרימי שנתי נטו של כ-1.7 מיליארד דולר מעבר לתחזיות
הקיימות. לפי התחזית שלהם, תזרים המזומנים החופשי של בואינג עשוי לעבור את השיא ההיסטורי של 13.6 מיליארד דולר משנת 2018 ולהגיע ליותר מ-14 מיליארד דולר עד סוף העשור. בהתאמה, מחיר היעד למניה הועלה מ-180 דולר ל-275 דולר, מחיר המשקף אפסייד של כ-30% על מחיר השוק.
זו לא ההמלצה החיובית היחידה על בואינג מהתקופה האחרונה. בתחילת יוני העלה גם בנק אוף אמריקה את דירוגו לחברה והעלה את מחיר היעד, תוך שהוא מציין את תפקידה של בואינג כ"קלף מיקוח" מועדף על ממשל טראמפ בהסכמי סחר עם מדינות זרות, מה שמחזק את
מעמדה כחברת ייצור אסטרטגית בעלת ערך לאומי.
- הטררגדיה בדרימליינר - האם ציפור גרמה להתרסקות?
- אורטברג במבחן הישרדות: איך ההתרסקות בהודו מאיימת על העתיד של בואינג
בתוך כך, מנכ"ל בואינג, קלי אורטברג, ציין בסוף מאי כי ייצור מטוסי ה-737 MAX מתקרב ל-38 מטוסים בחודש - שהוא הגבול העליון שקבעה רשות התעופה הפדרלית (FAA). החברה שואפת להעלות את המכסה ל-47
מטוסים בחודש עד סוף השנה. במקביל, ייצור מטוסי ה-787 צפוי לעלות מ-5 ל-7 יחידות חודשיות, לאחר סיום החקירה הרגולטורית המקיפה עם ה-FAA.
כאמור, למרות האופטימיות בשוק, עננה כבדה מרחפת מעל בואינג בעקבות ההתרסקות טרגית שאירעה ב-12 ביוני.
מטוס דרימליינר מדגם 787 של חברת אייר אינדיה התרסק זמן קצר לאחר ההמראה מאחמדאבאד שבמערב הודו. על פי הדיווחים, 260 בני אדם נהרגו באסון ורק אדם אחד מתוך 242 הנוסעים ואנשי הצוות שרד. החקירה הרשמית עדיין נמשכת, אך ההערכות הראשוניות מצביעות על תקלה בדחף המנוע, שיוצר
על ידי GE Aerospace. מקור התקלה עדיין לא אושר, אך כבר כעת האסון מציף מחדש את הסוגיות סביב בטיחות הדגם ובפרט לאחר רצף של תקלות שפקדו את בואינג בשנים האחרונות.
בעקבות ההתרסקות, בחרו גם בואינג וגם GE Aerospace שלא להשתתף השנה בסלון האווירי בפריז, מהלך חריג בשוק שבו נוכחות בתערוכות מהסוג הזה מהווה חלק קריטי מהמאמצים השיווקיים והתדמיתיים של חברות תעופה.
- "אנחנו יכולים לעשות מה שבא לנו" - טראמפ מבלבל את וול סטריט ומפוצץ את השיחות עם קנדה
- מנצלת את השיא - קת'י ווד מכרה מניות קוינבייס ב-12.5. מ' דולר
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
ביום חמישי האחרון הצליחו החוקרים להוריד את נתוני הקופסה השחורה של המטוס, והם צפויים להוות כלי מרכזי בפענוח הסיבות לאסון. בינתיים, בעוד המשקיעים מתמקדים באפשרות לשיפור תזרימי ובחיזוק הייצור, הקהילה הבינלאומית עוקבת בדאגה אחר ההתפתחויות סביב הבטיחות של דגמי בואינג. המניה נסחרת כעת לפי שווי של 160 מיליארד דולר אחרי עלייה של 20% מתחילת השנה ושל 16% בשנה האחרונה. מכפיל הרווח העתידי של המניה הוא כ-51.