BDI: טיב טעם ו-am:pm יאבדו 160 מ' שקל בשנה מסגירת סניפיהן בשבת
בית המשפט העליון קבע השבוע (ג') כי
מנתוני חברת המידע העסקי BDI עולה שקיום הוראת ביהמ"ש העליון לסגור ביום שבת את רשתות טיב טעם ו- am:pm בת"א יגרום לאובדן סכום עתק של 160 מיליון שקל בשנה מהכנסותיהן. מנגד, תאבד עיריית תל אביב, הנוהגת לקנוס את הרשתות בשל הפעלתן בשבת, הכנסות של 1.5 מיליון שקל בשנה; זאת, לפי הערכה של תשלום מלוא הקנס בסך 660 שקל לכל סניף הפועל בשבת.
תהילה ינאי, מנכ"ל משותף בחברת BDI מסבירה שההנחה לפיה מה שלא יקנה הציבור בשבת, הוא יקנה ביום חול כך שההכנסות של הרשתות (טיב טעם ו-am:pm) לא ייפגעו אינה נכונה. "ראשית, הרבה מהקניות הנהוגות ברשתות אלו בשבת הן רכישות מיידיות ולא מתוכננות; ושנית, רמות המחירים הגבוהות יחסית בהשוואה לרשתות אחרות הפתוחות לכל אורך השבוע יגרמו להפניית עיקר הרכישות לרשתות האחרות". ינאי מוסיפה שמי שעשוי להרוויח מסגירת הרשתות בשבת הן דווקא המסעדות שמורשות לפעול בשבת.
- 5.חחח- לדודי 27/06/2013 15:03הגב לתגובה זולמרות שאני דתי, אולם לשיטתך האם מכירת בשר לבן תזכה אותם בברכת ה'??
- 4.אם יסגרו בשבת ה' יצליח דרכם (ל"ת)דודי 27/06/2013 11:38הגב לתגובה זו
- 3.שיאבדו . גנבים. (ל"ת)י 27/06/2013 11:27הגב לתגובה זו
- 2.זה בדיוק הכסף שאמור להתחלק בין כל המתחרים כל השבוע (ל"ת)יצא המרצע מן השק 27/06/2013 11:06הגב לתגובה זו
- 1.אם יסגרו בשבת הם ירוויחו יותר. וזה יקרה. (ל"ת)ori 27/06/2013 10:33הגב לתגובה זו
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
