רכבי הפנאי הזולים בישראל

הרבה שינויים, חידושים והוזלות התרחשו בקטגורית רכבי הפנאי הלוהטת. תמונת מצב
עמרי ספיר |

קטגוריית רכבי הפנאי, מכל הגדלים אבל בעיקר הקטנים, רותחת. היא מהבודדות שמציגות צמיחה מתמשכת במכירות, כשהצטרפותם של כלים חדשים לצד ירידה במחירים עוזרת לרכבי הפנאי לתפוס נתח שוק שהיה שייך לאחרים עד כה. כיום, רכבי הפנאי הקומפקטיים נחשבים לתחליף הולם למכונית משפחתית (גדולה ואף קומפקטית) – עם מראה קשוח יותר, יוקרתי יותר ואם לקרוא לסטיגמה בשמה – רכבי פוזה.
אז מה קרה כאן לאחרונה? טויוטה ראב 4 התעדכן ושודרג בשביל לעמוד בקצב של המתחרים; פורד קוגה נחת פה כדי להצטרף למערכה; מאזדה CX-5 כבר הספיק לקטוף את כתר ההובלה (יש, אגב, מבחן השוואתי גדול בגיליון אפריל של המגזין); יונדאי ix35, הנמכר ביותר בקטגוריה לשנת 2012, זכה לגרסת בסיס חדשה ב-150,000 שקלים, כדי לעזור לו לחזור לפסגה.

 


הפחתה של כ-15,000 שקלים היא אכן משמעותית, אבל היא אינה הופכת את ה-ix35 לברירה הכי זולה בתחום הפנאי. קצת פשרות – בגודל, באבזור, בתיבת ההילוכים או ביחידת ההנעה – וגם אתם, ומשפחתכם, תוכלו להשתייך למועדון הפנאי הנחשק. אז מיהם רכבי הפנאי הכי זולים בישראל כיום?


1. סקודה יטי

גרסה: 1.2 ליטר TSI ידני, אמבישן, 2x4

מחיר: 118,000 שקלים

רכב הפנאי הקומפקטי של סקודה מבוסס על הגולף (הקודמת) ונראה יותר כמו מכונית קומפקטית מוגבההת מאשר כמו רכב פנאי פרופר. העיצוב דווקא נאה ומעניין ופחות קשוח ומאיים מחבריו לקטגוריה. גרסת הבסיס מגיעה עם מנוע ה-1.2 ליטר TSI של קונצרן פולקסווגן, שקצת מתקשה במתן תנופה נאותה ואין ממש מה לצפות מהיכולת בשטח ללא ההנעה הכפולה. אבל כשמוסיפים למשוואה את תיבת ההילוכים הידנית מקבלים את רכב הפנאי הזול בישראל, במחיר של תת-משפחתית ממוצעת.

 

 


2. ניסאן ג'וק

גרסה: 1.6 ליטר ידני, 2x4

מחיר: 120,000 שקלים

מה לא נאמר על הג'וק, שהפך לקטגוריה בפני עצמו וסוחף אחריו את כל התעשייה, שמנסה למצוא לו מתחרים. הוא מבוסס על פלפורמת המיני של ניסאן ומציע מראה אופנתי במיוחד. גם המחיר מצליח להיות אטרקטיבי למדי למרות המיקום הגבוה במדד הנחשקות. אבל בתור רכב מיני-פנאי, הוא מצריך פשרה גדולה בשם הקוטן – עם מרווח פנים מצומצם. תא המטען קטן גם כן, איכות החומרים אינה מצטיינת ואין בכלל מה לדבר על יכולת שטח. אבל עם תג מחיר של 120,000 שקלים, הוא יכול להוות רכב שני במשפחה – ועם הצלחה לא מתווכחים. בגרסת הבסיס האוטומטית, אגב, הג'וק הוא רכב הפנאי האוטומטי הזול בישראל – עם תג מחיר של 133,200 שקלים.

 

 


3. ניסאן קשקאי

גרסה: 1.6 ליטר ידני, 2x4

מחיר: 127,000 שקלים

במובן מסוים, הקשקאי הוא רכב הפנאי הראשון ברשימה שמשתייך לקבוצת הפנאי הקומפקטי הקלאסי שבגינו נתכנסנו כאן. הוא גם הוותיק ביותר מבין מתחריו, שזכו לגלגולים עדכניים לאחרונה (פחות או יותר), וישנן שמועות על הצגת דור חדש עוד השנה. בשנה שעברה הושקה בארץ גרסת בסיס חדשה עם מנוע 1.6 ליטר (אותו מנוע מהג'וק שבסעיף הקודם) ותיבה ידנית. המחיר שנוצר מהשילוב – 127,000 שקלים – הופך את הקשקאי המזדקן לחבילה שעודנה כדאית.

 

 


4. מיצובישי אאוטלנדר

גרסה: 2.0 ליטר ידני, 5 מושבים, 2x4

מחיר: 145,000 שקלים

הדור החדש של האאוטלנדר נחת כאן לפני מספר חודשים כשהוא מבוסס על פלטפורמת קודמו, אך הוא קל וחסכוני משמעותית ממנו. העיצוב, לעומת זאת, פחות צעיר ודינאמי ונראה במקום זאת, כבד ואנמי. מצד שני, יש לו עדת אוהדים ובגרסת הבסיס, שהיא אמנם הידנית הכי יקרה שלנו ברשימה להיום, הוא מציע חבילה לא רעה.

 

 


5. יונדאי ix35

גרסה: 2.0 ליטר אוטומטי, 'פריים אדישן', 2x4

מחיר: 150,000 שקלים

רבות נאמר על רכב הפנאי הקומפקטי והמצליח של יונדאי. בזכות עיצוב מושך, אבזור טוב ומחירים אטרקטיביים, הוא גם היה להצלחה המכירתית של 2012 בתחומו. כדי להתמודד עם שפע החידושים בשוק, הציגה היבואנית המקומית של יונדאי גרסת בסיס חדשה עם אותה יחידת הנעה מוכרת ותיבת הילוכים אוטומטית. הוויתור, כפי שמשתמע מכך, נעשה באבזור – אך המצב לא נורא כמו שזה נשמע. סך הכל חישוקים קלים, מערכת מולטימדיה וקצת עיטורים.

 

 


המספר הנוסף: סוזוקי SX4 / פיאט סדיצ'י

מחירים: 108,000-130,000 שקלים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנה הבאה - 662 מיליארד שקל

תקרת הגרעון בשנת 2026 תהיה בשיעור של 3.9% מהתוצר 

רן קידר |

אושר בממשלה התקציב לשנה הבאה - 662 מיליארד שקל. מדובר על גירעון של 3.9%, בהחלט סביר. התקציב, מסבירים באוצר, נועד להחזיר את הכלכלה הישראלית למסלול של צמיחה ואחריות בצד הוצאות הממשלה, לאחר שלוש שנים של תקציבי מלחמה בהן הכלכלה הישראלית תמכה את המערכה הבטחונית.

במסגרת התכנית הכלכלית תהיה הפתחה במס הכנסה בדרך של ריווח מדרגות המס. תקציב משרד הביטחון יגדל באופן משמעותי על מנת להבטיח את ביטחון אזרחי מדינת ישראל ואת יכולתו של צה"ל להתמודד עם האיומים הנשקפים, והוא יעמוד על סך 112 מליארד ש"ח. ערב המלחמה עמד תקציב הבטחון על 65 מליארד ש"ח.


השרים אישרו את הרפורמה בענף החלב שנועדה להתמודד עם המונופולים הגדולים השולטים בשוק החלב ולהביא להוזלת החלב והגבינות. 


עוד מקצה התקציב תוספת משאבים משמעותית לשורת נושאים בעלי חשיבות ציבורית וכלכלית עליונה, ובהם הקצאה של למעלה מ-3 מיליארד ש"ח לתוכנית לקידום הבינה המלאכותית במשק והטמעתה במשרדי הממשלה, ונושאים רבים נוספים להרחבת ההשקעה בתשתיות והאצת הצמיחה במשק.


בין הרפורמות הנכללות במסגרת התכנית הכלכלית תקודם חבילת צעדים בתחום הפיננסי, החלת מס רכוש על קרקעות פרטיות פנויות שאינן חקלאיות, וכן חבילת תיקוני חקיקה להאצת פרוייקטים של תשתיות לאומיות.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

הבנות בין האוצר למשרד הביטחון - תקציב של 112 מיליארד שקל בשנה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה תקציב הביטחון

משרדי האוצר והבטחון הגיעו להבנות: חיזוק בטחון המדינה לצד שמירה על איתנות כלכלית אחרי שיח ממושך ודיונים מקצועיים רבים שנערכו בשבועות האחרונים בין נציגי מערכת הבטחון לנציגי משרד האוצר, הבוקר הגיעו המשרדים לסיכום תקציבי של גובה הוצאות הבטחון לשנת 2026, והוא יעמוד על 112 מליארד ש"ח. מדובר בתוספת של 47 מליארדי ש"ח ביחס לתקציב הבטחון לשנת 2023 ערב המלחמה. 

המסגרת שאושרה מאפשרת שלא להשית העלאת מיסים על אזרחי ישראל בשנה הקרובה ואף להביא במסגרת תקציב המדינה הקלות במיסים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אני מברך את מערכת הבטחון על הסיכומים. אנחנו מקצים תקציב עתק להתעצמות הצבא השנה, אך גם כזה שמאפשר לנו להחזיר את מדינת ישראל למסלול של צמיחה והקלה על האזרחים".

הסכום שנקבע - 112 מיליארד שקל נמוך בכ־32 מיליארד שקל מדרישות הצבא המקוריות, שהסתכמו ב‑144 מיליארד שקל. טיוטת חוק ההסדרים המקורית כללה ביטול הטבה מיוחדת שניתנה לגמלאי מערכת הביטחון, קיזוז חלק מההיוון או מענקי הפרישה מתקרת ההון הפטורה ממס. בפועל, מדובר על המרה שבמקרה של גמלאים רבים הייתה מורידה את המס באופן משמעותי. בסוף הדיונים הוסרו כל הסעיפים האלה מהנוסח. גם סעיף שדיבר על קיזוז קצבת פנסיה כשבאותו זמן מקבלים קצבת עבודה מחדש, נפל, מה שמשאיר את המצב הקיים ללא שינוי.