חג הניקיון: דיטיילינג בשני מכוני שטיפה שונים

חג החירות או חג המצות? חג הניקיונות! אז החלטנו לעשות ניקיון יסודי לשתיים מהמכוניות של 'אוטו'
מערכת אוטו |

מי לא מכיר – עם הזמן האוטו האהוב צובר שפשופים בחוץ ולכלוך בפנים ומתחיל להיראות זקן. או לחלופין דובק בו ריח לא נעים. מה עושים? מנקים. ואין הזדמנות כחג הניקיונות הלאומי למטרה זו. החלטנו לדגום שני עסקים המציעים שירות נקיון יסודי – "דיטיילינג" בפי העם – Klean Car (כך במקור) מפתח תקווה ששמעה הגיע לאוזנינו ו-Car Spa, איתה יש לנו שיתוף פעולה שוטף (תרתי משמע) לניקוי רכבי המבחן. לראשונה שלחנו את דני והזורו שלו (פורשה 911), לשנייה את אנה והאקורד. שתיהן שחורות, שתיהן עם ריפודי עור בהירים. ושהמכונית הנקייה תנצח!
 
 
ה-911 ('זורו') לפני הטיפול בקלין קאר

קלין קאר
גופה השחור של ה-911 נשטף יסודית בשטיפה ידנית. אחר כך טופל בפלסטלינה של מקגייוור שמותירה אותו חלק. השלב הבא פוליש מאותו בית היוצר, שכבה אוטמת צבע (Glaze) ולבסוף ווקס. תא הנוסעים נוקה ביסודיות באמצעות לחץ אוויר ושואב אבק. לאחר מכן הגיעה תורה של מכונת הקיטור השחון – קיטור בטמפרטורה גבוהה מאוד שלא משאיר כמעט רטיבות במשטח המנוקה. הטיפול התברר כיעיל מאוד בהחזרת נעוריהם של מושבי העור, שקיבלו בחזרה את צבעם המקורי. אותו קיטור שחון, אגב, הוא זה שגם מעלים ביעילות את הריחות ממערכת המיזוג ומהריפודים – גם ריחות עישון, מנסיון קודם. לא מדובר בהליך קצר, מטבע הדברים, ויש לפנות לצורך העניין כמה שעות טובות, אך החיוך של העורך האחראי של מגזין 'אוטו' כשחזר לאסוף את המכונית אמר הכל.
 
 
זורו לאחר הטיפול בקלין קאר

קאר ספא
מטבע הדברים, ההליך בקאר ספא דומה, אך בכל זאת יש הבדלים. ראשית, הניקוי הראשוני הוא במכונת שטיפה אמרקנית, ולא ידני, אולם בניקוי במכונה שאינה משאירה שריטות על הצבע. השלב השני זהה – החלקה באמצעות פלסטלינה של מקגייוור. עכשיו מגיע תורה של מכונת ה'קריסטל' שמצפה את הצבע בציפוי אקרילי דק שדואג להגנה ולברק. השלב הבא ייחודי לקאר ספא מבין שני המכונים – ניקוי והברקה של הפנסים הקדמיים. במקרה שלנו הפנסים התחילו את התהליך במצב טוב מאוד, כך שקשה לאמוד את השיפור. לסיום הפרק החיצוני הרכב נשטף שוב, הפעם ידנית, וזוכה לשכבת ווקס.
 
 
קאר ספא - האקורד בתמונת הלפני

תא הנוסעים עובר קרצוף וניקוי עם חומר ניקוי, ניקוי שטיחים בקיטור, משיחת "קרם לחות" על הפלסטיקים וטיפול בחומר דאודורנטי מנטרל ריחות. גם כאן האפקט מרשים מאוד ומחזיר את נעורי ה"סאלון", אבל קצת פחות לדעתנו.

תחרות נוצצת
קשה לחרוץ משפט בין שני שירותי הניקוי, משום שנקודת ההתחלה לא הייתה זהה. חיצונית שתי השיטות השיגו מראה נוצץ כשל מכונית חדשה – ויותר. בניקוי תא הנוסעים יש יתרון קל לקיטור השחון של קלין קאר, אך קאר ספא מציעה יתרון בדמות ניקוי הפנסים הכלול בעסקה.
 
 
תמונת האחרי. האקורד בקאר ספא

ואין ספק כי מדובר בטיפול מומלץ למי שרוצה לשוב ולהתרגש ממכוניתו האהובה – או למי שרוצה למקסם את המחיר במכירה. אין מה לעשות – העיניים לוקחות חלק משמעותי בהליך הקניה...
והמחירים? יתרון לקאר ספא. שם יגבו מכם 350 שקלים על פנים ו-350 על חוץ שזה 700 שקלים (כולל, כאמור, ניקוי פנסים), בעוד שבקלין קאר תשלמו 650 שקלים על פנים ו-650 שקלים על חוץ, אולם על שניהם ביחד 850 שקלים. ג'יפים ישלמו 100 שקלים יותר בקאר ספא ו-150 בקלין קאר.

קלין קאר נמצא ברחוב היצירה 2 בפתח תקווה, וקאר ספא היא רשת עם סניפים בסביון, רמת גן, יהוד, פתח תקווה, מודיעין ובקרוב גם הרצליה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק


הדמיית פרויקט הרברט סמואל - THE CRAFTהדמיית פרויקט הרברט סמואל - THE CRAFT

200 אלף שקל למ"ר- זה המחיר לדירת יוקרה על קו החוף של תל-אביב

עוד עסקת ענק מדווחת בעיר תל-אביב: דירה נמכרה ב-58 מיליון שקלים בפרויקט יוקרה על קו החוף של העיר

הדס ברטל |

דירת יוקרה, ששייכת לפרויקט היוקרה הרברט סמואל SIX-8 שעל חוף ימה של תל-אביב, נמכרה בכ-58 מיליון שקלים. משתרעת על פני שטח של כ-275 מ"ר, מה שאומר שהיא נמכרה בכ-200 אלף שקל למ"ר.

פרויקט הרברט סמואל SIX-8 של קבוצת אביב יתנשא לגובה של 19 קומות ויכלול כ-50 דירות. כאשר דירה זו נמצאת בקומה העשירית. הפרויקט נמצא ברחוב הרברט סמואל בתל-אביב, בסמיכות לשכונת נווה צדק, מרכז העיר ונמל יפו. הוא צפוי לשלב מגורים, מלונאות ומסחר בשטח כולל של 18 אלף מ"ר שמתוכו 6,000 מ"ר מיועד למלונאות ומסחר והיתר למגורים. צפי סיום המגדל הוא בעוד כ-3 וחצי שנים.

הדיירים בפרויקט ייהנו משירותי קונסיירז', בריכה על הגג, חדר כושר, ספא ונוף פנורמי לכל רחבי תל אביב, קו הים של תל-אביב ויפו העתיקה.

את התכנון האדריכלי מוביל משרד האדריכלים משה צור, ואילו את עיצוב הפנים והחללים הציבוריים מובילה מעצבת העל הבינלאומית פטרישיה אורקיולה. ששת קומות המסד יכללו מלון בוטיק יוקרתי עם 120 חדרים, שיספק שירותים גם לדיירי הבניין, 500 מ"ר נוספים משטח הבניין ישמש למסחר, שיכללו בית קפה ומסעדה הפונים לטיילת. 

קבוצת אביב, שבשליטת דורון אביב ודפנה הרלב  מחזיקה בבעלותה 51% מהפרויקט ומשמשת גם כקבלן המבצע.