חג הניקיון: דיטיילינג בשני מכוני שטיפה שונים

חג החירות או חג המצות? חג הניקיונות! אז החלטנו לעשות ניקיון יסודי לשתיים מהמכוניות של 'אוטו'
מערכת אוטו |

מי לא מכיר – עם הזמן האוטו האהוב צובר שפשופים בחוץ ולכלוך בפנים ומתחיל להיראות זקן. או לחלופין דובק בו ריח לא נעים. מה עושים? מנקים. ואין הזדמנות כחג הניקיונות הלאומי למטרה זו. החלטנו לדגום שני עסקים המציעים שירות נקיון יסודי – "דיטיילינג" בפי העם – Klean Car (כך במקור) מפתח תקווה ששמעה הגיע לאוזנינו ו-Car Spa, איתה יש לנו שיתוף פעולה שוטף (תרתי משמע) לניקוי רכבי המבחן. לראשונה שלחנו את דני והזורו שלו (פורשה 911), לשנייה את אנה והאקורד. שתיהן שחורות, שתיהן עם ריפודי עור בהירים. ושהמכונית הנקייה תנצח!
 
 
ה-911 ('זורו') לפני הטיפול בקלין קאר

קלין קאר
גופה השחור של ה-911 נשטף יסודית בשטיפה ידנית. אחר כך טופל בפלסטלינה של מקגייוור שמותירה אותו חלק. השלב הבא פוליש מאותו בית היוצר, שכבה אוטמת צבע (Glaze) ולבסוף ווקס. תא הנוסעים נוקה ביסודיות באמצעות לחץ אוויר ושואב אבק. לאחר מכן הגיעה תורה של מכונת הקיטור השחון – קיטור בטמפרטורה גבוהה מאוד שלא משאיר כמעט רטיבות במשטח המנוקה. הטיפול התברר כיעיל מאוד בהחזרת נעוריהם של מושבי העור, שקיבלו בחזרה את צבעם המקורי. אותו קיטור שחון, אגב, הוא זה שגם מעלים ביעילות את הריחות ממערכת המיזוג ומהריפודים – גם ריחות עישון, מנסיון קודם. לא מדובר בהליך קצר, מטבע הדברים, ויש לפנות לצורך העניין כמה שעות טובות, אך החיוך של העורך האחראי של מגזין 'אוטו' כשחזר לאסוף את המכונית אמר הכל.
 
 
זורו לאחר הטיפול בקלין קאר

קאר ספא
מטבע הדברים, ההליך בקאר ספא דומה, אך בכל זאת יש הבדלים. ראשית, הניקוי הראשוני הוא במכונת שטיפה אמרקנית, ולא ידני, אולם בניקוי במכונה שאינה משאירה שריטות על הצבע. השלב השני זהה – החלקה באמצעות פלסטלינה של מקגייוור. עכשיו מגיע תורה של מכונת ה'קריסטל' שמצפה את הצבע בציפוי אקרילי דק שדואג להגנה ולברק. השלב הבא ייחודי לקאר ספא מבין שני המכונים – ניקוי והברקה של הפנסים הקדמיים. במקרה שלנו הפנסים התחילו את התהליך במצב טוב מאוד, כך שקשה לאמוד את השיפור. לסיום הפרק החיצוני הרכב נשטף שוב, הפעם ידנית, וזוכה לשכבת ווקס.
 
 
קאר ספא - האקורד בתמונת הלפני

תא הנוסעים עובר קרצוף וניקוי עם חומר ניקוי, ניקוי שטיחים בקיטור, משיחת "קרם לחות" על הפלסטיקים וטיפול בחומר דאודורנטי מנטרל ריחות. גם כאן האפקט מרשים מאוד ומחזיר את נעורי ה"סאלון", אבל קצת פחות לדעתנו.

תחרות נוצצת
קשה לחרוץ משפט בין שני שירותי הניקוי, משום שנקודת ההתחלה לא הייתה זהה. חיצונית שתי השיטות השיגו מראה נוצץ כשל מכונית חדשה – ויותר. בניקוי תא הנוסעים יש יתרון קל לקיטור השחון של קלין קאר, אך קאר ספא מציעה יתרון בדמות ניקוי הפנסים הכלול בעסקה.
 
 
תמונת האחרי. האקורד בקאר ספא

ואין ספק כי מדובר בטיפול מומלץ למי שרוצה לשוב ולהתרגש ממכוניתו האהובה – או למי שרוצה למקסם את המחיר במכירה. אין מה לעשות – העיניים לוקחות חלק משמעותי בהליך הקניה...
והמחירים? יתרון לקאר ספא. שם יגבו מכם 350 שקלים על פנים ו-350 על חוץ שזה 700 שקלים (כולל, כאמור, ניקוי פנסים), בעוד שבקלין קאר תשלמו 650 שקלים על פנים ו-650 שקלים על חוץ, אולם על שניהם ביחד 850 שקלים. ג'יפים ישלמו 100 שקלים יותר בקאר ספא ו-150 בקלין קאר.

קלין קאר נמצא ברחוב היצירה 2 בפתח תקווה, וקאר ספא היא רשת עם סניפים בסביון, רמת גן, יהוד, פתח תקווה, מודיעין ובקרוב גם הרצליה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סטודנטים, לימודים
צילום: Istock

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה

דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי


הדס ברטל |

דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 


דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 

בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות

הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.  

לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור. 

ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.

סטודנטים, לימודים
צילום: Istock

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה

דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי


הדס ברטל |

דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 


דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 

בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות

הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.  

לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור. 

ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.