חג הניקיון: דיטיילינג בשני מכוני שטיפה שונים

חג החירות או חג המצות? חג הניקיונות! אז החלטנו לעשות ניקיון יסודי לשתיים מהמכוניות של 'אוטו'
מערכת אוטו |

מי לא מכיר – עם הזמן האוטו האהוב צובר שפשופים בחוץ ולכלוך בפנים ומתחיל להיראות זקן. או לחלופין דובק בו ריח לא נעים. מה עושים? מנקים. ואין הזדמנות כחג הניקיונות הלאומי למטרה זו. החלטנו לדגום שני עסקים המציעים שירות נקיון יסודי – "דיטיילינג" בפי העם – Klean Car (כך במקור) מפתח תקווה ששמעה הגיע לאוזנינו ו-Car Spa, איתה יש לנו שיתוף פעולה שוטף (תרתי משמע) לניקוי רכבי המבחן. לראשונה שלחנו את דני והזורו שלו (פורשה 911), לשנייה את אנה והאקורד. שתיהן שחורות, שתיהן עם ריפודי עור בהירים. ושהמכונית הנקייה תנצח!
 
 
ה-911 ('זורו') לפני הטיפול בקלין קאר

קלין קאר
גופה השחור של ה-911 נשטף יסודית בשטיפה ידנית. אחר כך טופל בפלסטלינה של מקגייוור שמותירה אותו חלק. השלב הבא פוליש מאותו בית היוצר, שכבה אוטמת צבע (Glaze) ולבסוף ווקס. תא הנוסעים נוקה ביסודיות באמצעות לחץ אוויר ושואב אבק. לאחר מכן הגיעה תורה של מכונת הקיטור השחון – קיטור בטמפרטורה גבוהה מאוד שלא משאיר כמעט רטיבות במשטח המנוקה. הטיפול התברר כיעיל מאוד בהחזרת נעוריהם של מושבי העור, שקיבלו בחזרה את צבעם המקורי. אותו קיטור שחון, אגב, הוא זה שגם מעלים ביעילות את הריחות ממערכת המיזוג ומהריפודים – גם ריחות עישון, מנסיון קודם. לא מדובר בהליך קצר, מטבע הדברים, ויש לפנות לצורך העניין כמה שעות טובות, אך החיוך של העורך האחראי של מגזין 'אוטו' כשחזר לאסוף את המכונית אמר הכל.
 
 
זורו לאחר הטיפול בקלין קאר

קאר ספא
מטבע הדברים, ההליך בקאר ספא דומה, אך בכל זאת יש הבדלים. ראשית, הניקוי הראשוני הוא במכונת שטיפה אמרקנית, ולא ידני, אולם בניקוי במכונה שאינה משאירה שריטות על הצבע. השלב השני זהה – החלקה באמצעות פלסטלינה של מקגייוור. עכשיו מגיע תורה של מכונת ה'קריסטל' שמצפה את הצבע בציפוי אקרילי דק שדואג להגנה ולברק. השלב הבא ייחודי לקאר ספא מבין שני המכונים – ניקוי והברקה של הפנסים הקדמיים. במקרה שלנו הפנסים התחילו את התהליך במצב טוב מאוד, כך שקשה לאמוד את השיפור. לסיום הפרק החיצוני הרכב נשטף שוב, הפעם ידנית, וזוכה לשכבת ווקס.
 
 
קאר ספא - האקורד בתמונת הלפני

תא הנוסעים עובר קרצוף וניקוי עם חומר ניקוי, ניקוי שטיחים בקיטור, משיחת "קרם לחות" על הפלסטיקים וטיפול בחומר דאודורנטי מנטרל ריחות. גם כאן האפקט מרשים מאוד ומחזיר את נעורי ה"סאלון", אבל קצת פחות לדעתנו.

תחרות נוצצת
קשה לחרוץ משפט בין שני שירותי הניקוי, משום שנקודת ההתחלה לא הייתה זהה. חיצונית שתי השיטות השיגו מראה נוצץ כשל מכונית חדשה – ויותר. בניקוי תא הנוסעים יש יתרון קל לקיטור השחון של קלין קאר, אך קאר ספא מציעה יתרון בדמות ניקוי הפנסים הכלול בעסקה.
 
 
תמונת האחרי. האקורד בקאר ספא

ואין ספק כי מדובר בטיפול מומלץ למי שרוצה לשוב ולהתרגש ממכוניתו האהובה – או למי שרוצה למקסם את המחיר במכירה. אין מה לעשות – העיניים לוקחות חלק משמעותי בהליך הקניה...
והמחירים? יתרון לקאר ספא. שם יגבו מכם 350 שקלים על פנים ו-350 על חוץ שזה 700 שקלים (כולל, כאמור, ניקוי פנסים), בעוד שבקלין קאר תשלמו 650 שקלים על פנים ו-650 שקלים על חוץ, אולם על שניהם ביחד 850 שקלים. ג'יפים ישלמו 100 שקלים יותר בקאר ספא ו-150 בקלין קאר.

קלין קאר נמצא ברחוב היצירה 2 בפתח תקווה, וקאר ספא היא רשת עם סניפים בסביון, רמת גן, יהוד, פתח תקווה, מודיעין ובקרוב גם הרצליה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.