חג הניקיון: דיטיילינג בשני מכוני שטיפה שונים

חג החירות או חג המצות? חג הניקיונות! אז החלטנו לעשות ניקיון יסודי לשתיים מהמכוניות של 'אוטו'
מערכת אוטו |

מי לא מכיר – עם הזמן האוטו האהוב צובר שפשופים בחוץ ולכלוך בפנים ומתחיל להיראות זקן. או לחלופין דובק בו ריח לא נעים. מה עושים? מנקים. ואין הזדמנות כחג הניקיונות הלאומי למטרה זו. החלטנו לדגום שני עסקים המציעים שירות נקיון יסודי – "דיטיילינג" בפי העם – Klean Car (כך במקור) מפתח תקווה ששמעה הגיע לאוזנינו ו-Car Spa, איתה יש לנו שיתוף פעולה שוטף (תרתי משמע) לניקוי רכבי המבחן. לראשונה שלחנו את דני והזורו שלו (פורשה 911), לשנייה את אנה והאקורד. שתיהן שחורות, שתיהן עם ריפודי עור בהירים. ושהמכונית הנקייה תנצח!
 
 
ה-911 ('זורו') לפני הטיפול בקלין קאר

קלין קאר
גופה השחור של ה-911 נשטף יסודית בשטיפה ידנית. אחר כך טופל בפלסטלינה של מקגייוור שמותירה אותו חלק. השלב הבא פוליש מאותו בית היוצר, שכבה אוטמת צבע (Glaze) ולבסוף ווקס. תא הנוסעים נוקה ביסודיות באמצעות לחץ אוויר ושואב אבק. לאחר מכן הגיעה תורה של מכונת הקיטור השחון – קיטור בטמפרטורה גבוהה מאוד שלא משאיר כמעט רטיבות במשטח המנוקה. הטיפול התברר כיעיל מאוד בהחזרת נעוריהם של מושבי העור, שקיבלו בחזרה את צבעם המקורי. אותו קיטור שחון, אגב, הוא זה שגם מעלים ביעילות את הריחות ממערכת המיזוג ומהריפודים – גם ריחות עישון, מנסיון קודם. לא מדובר בהליך קצר, מטבע הדברים, ויש לפנות לצורך העניין כמה שעות טובות, אך החיוך של העורך האחראי של מגזין 'אוטו' כשחזר לאסוף את המכונית אמר הכל.
 
 
זורו לאחר הטיפול בקלין קאר

קאר ספא
מטבע הדברים, ההליך בקאר ספא דומה, אך בכל זאת יש הבדלים. ראשית, הניקוי הראשוני הוא במכונת שטיפה אמרקנית, ולא ידני, אולם בניקוי במכונה שאינה משאירה שריטות על הצבע. השלב השני זהה – החלקה באמצעות פלסטלינה של מקגייוור. עכשיו מגיע תורה של מכונת ה'קריסטל' שמצפה את הצבע בציפוי אקרילי דק שדואג להגנה ולברק. השלב הבא ייחודי לקאר ספא מבין שני המכונים – ניקוי והברקה של הפנסים הקדמיים. במקרה שלנו הפנסים התחילו את התהליך במצב טוב מאוד, כך שקשה לאמוד את השיפור. לסיום הפרק החיצוני הרכב נשטף שוב, הפעם ידנית, וזוכה לשכבת ווקס.
 
 
קאר ספא - האקורד בתמונת הלפני

תא הנוסעים עובר קרצוף וניקוי עם חומר ניקוי, ניקוי שטיחים בקיטור, משיחת "קרם לחות" על הפלסטיקים וטיפול בחומר דאודורנטי מנטרל ריחות. גם כאן האפקט מרשים מאוד ומחזיר את נעורי ה"סאלון", אבל קצת פחות לדעתנו.

תחרות נוצצת
קשה לחרוץ משפט בין שני שירותי הניקוי, משום שנקודת ההתחלה לא הייתה זהה. חיצונית שתי השיטות השיגו מראה נוצץ כשל מכונית חדשה – ויותר. בניקוי תא הנוסעים יש יתרון קל לקיטור השחון של קלין קאר, אך קאר ספא מציעה יתרון בדמות ניקוי הפנסים הכלול בעסקה.
 
 
תמונת האחרי. האקורד בקאר ספא

ואין ספק כי מדובר בטיפול מומלץ למי שרוצה לשוב ולהתרגש ממכוניתו האהובה – או למי שרוצה למקסם את המחיר במכירה. אין מה לעשות – העיניים לוקחות חלק משמעותי בהליך הקניה...
והמחירים? יתרון לקאר ספא. שם יגבו מכם 350 שקלים על פנים ו-350 על חוץ שזה 700 שקלים (כולל, כאמור, ניקוי פנסים), בעוד שבקלין קאר תשלמו 650 שקלים על פנים ו-650 שקלים על חוץ, אולם על שניהם ביחד 850 שקלים. ג'יפים ישלמו 100 שקלים יותר בקאר ספא ו-150 בקלין קאר.

קלין קאר נמצא ברחוב היצירה 2 בפתח תקווה, וקאר ספא היא רשת עם סניפים בסביון, רמת גן, יהוד, פתח תקווה, מודיעין ובקרוב גם הרצליה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.

שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.