חג הניקיון: דיטיילינג בשני מכוני שטיפה שונים

חג החירות או חג המצות? חג הניקיונות! אז החלטנו לעשות ניקיון יסודי לשתיים מהמכוניות של 'אוטו'
מערכת אוטו |

מי לא מכיר – עם הזמן האוטו האהוב צובר שפשופים בחוץ ולכלוך בפנים ומתחיל להיראות זקן. או לחלופין דובק בו ריח לא נעים. מה עושים? מנקים. ואין הזדמנות כחג הניקיונות הלאומי למטרה זו. החלטנו לדגום שני עסקים המציעים שירות נקיון יסודי – "דיטיילינג" בפי העם – Klean Car (כך במקור) מפתח תקווה ששמעה הגיע לאוזנינו ו-Car Spa, איתה יש לנו שיתוף פעולה שוטף (תרתי משמע) לניקוי רכבי המבחן. לראשונה שלחנו את דני והזורו שלו (פורשה 911), לשנייה את אנה והאקורד. שתיהן שחורות, שתיהן עם ריפודי עור בהירים. ושהמכונית הנקייה תנצח!
 
 
ה-911 ('זורו') לפני הטיפול בקלין קאר

קלין קאר
גופה השחור של ה-911 נשטף יסודית בשטיפה ידנית. אחר כך טופל בפלסטלינה של מקגייוור שמותירה אותו חלק. השלב הבא פוליש מאותו בית היוצר, שכבה אוטמת צבע (Glaze) ולבסוף ווקס. תא הנוסעים נוקה ביסודיות באמצעות לחץ אוויר ושואב אבק. לאחר מכן הגיעה תורה של מכונת הקיטור השחון – קיטור בטמפרטורה גבוהה מאוד שלא משאיר כמעט רטיבות במשטח המנוקה. הטיפול התברר כיעיל מאוד בהחזרת נעוריהם של מושבי העור, שקיבלו בחזרה את צבעם המקורי. אותו קיטור שחון, אגב, הוא זה שגם מעלים ביעילות את הריחות ממערכת המיזוג ומהריפודים – גם ריחות עישון, מנסיון קודם. לא מדובר בהליך קצר, מטבע הדברים, ויש לפנות לצורך העניין כמה שעות טובות, אך החיוך של העורך האחראי של מגזין 'אוטו' כשחזר לאסוף את המכונית אמר הכל.
 
 
זורו לאחר הטיפול בקלין קאר

קאר ספא
מטבע הדברים, ההליך בקאר ספא דומה, אך בכל זאת יש הבדלים. ראשית, הניקוי הראשוני הוא במכונת שטיפה אמרקנית, ולא ידני, אולם בניקוי במכונה שאינה משאירה שריטות על הצבע. השלב השני זהה – החלקה באמצעות פלסטלינה של מקגייוור. עכשיו מגיע תורה של מכונת ה'קריסטל' שמצפה את הצבע בציפוי אקרילי דק שדואג להגנה ולברק. השלב הבא ייחודי לקאר ספא מבין שני המכונים – ניקוי והברקה של הפנסים הקדמיים. במקרה שלנו הפנסים התחילו את התהליך במצב טוב מאוד, כך שקשה לאמוד את השיפור. לסיום הפרק החיצוני הרכב נשטף שוב, הפעם ידנית, וזוכה לשכבת ווקס.
 
 
קאר ספא - האקורד בתמונת הלפני

תא הנוסעים עובר קרצוף וניקוי עם חומר ניקוי, ניקוי שטיחים בקיטור, משיחת "קרם לחות" על הפלסטיקים וטיפול בחומר דאודורנטי מנטרל ריחות. גם כאן האפקט מרשים מאוד ומחזיר את נעורי ה"סאלון", אבל קצת פחות לדעתנו.

תחרות נוצצת
קשה לחרוץ משפט בין שני שירותי הניקוי, משום שנקודת ההתחלה לא הייתה זהה. חיצונית שתי השיטות השיגו מראה נוצץ כשל מכונית חדשה – ויותר. בניקוי תא הנוסעים יש יתרון קל לקיטור השחון של קלין קאר, אך קאר ספא מציעה יתרון בדמות ניקוי הפנסים הכלול בעסקה.
 
 
תמונת האחרי. האקורד בקאר ספא

ואין ספק כי מדובר בטיפול מומלץ למי שרוצה לשוב ולהתרגש ממכוניתו האהובה – או למי שרוצה למקסם את המחיר במכירה. אין מה לעשות – העיניים לוקחות חלק משמעותי בהליך הקניה...
והמחירים? יתרון לקאר ספא. שם יגבו מכם 350 שקלים על פנים ו-350 על חוץ שזה 700 שקלים (כולל, כאמור, ניקוי פנסים), בעוד שבקלין קאר תשלמו 650 שקלים על פנים ו-650 שקלים על חוץ, אולם על שניהם ביחד 850 שקלים. ג'יפים ישלמו 100 שקלים יותר בקאר ספא ו-150 בקלין קאר.

קלין קאר נמצא ברחוב היצירה 2 בפתח תקווה, וקאר ספא היא רשת עם סניפים בסביון, רמת גן, יהוד, פתח תקווה, מודיעין ובקרוב גם הרצליה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.