דאקוטה פאנינג סקסית מדי? פרסומת לבושם של מארק ג'ייקובס נפסלה

השחקנית בת ה-17 מופיעה בפרסומת לבושם של ג''יקובס הו לולה!. הוועדה לפיקוח על פרסום באנגליה טוענת שהיא מוצגת באופן סקסי ונראית פחות מ-16
משה בנימין | (4)

הוועדה לפיקוח על פרסומות באנגליה מכה שנית. הפעם מדובר במודעת פרסומת לבושם החדש של מעצב האופנה מארק ג'ייקובס בכיכובה של שחקנית הקולנוע האמריקאית דאקוטה פאנינג שהתפרסמה בזכות הסרט 'קוראים לי סם' ומככבת לאחרונה בסרט 'הדמדומים'.

דאקוטה בת ה-17 מוצגת בפרסומת כשבין ירכיה החשופות חלקית בקבוק בושם מוגדל של ג'ייקובס, או בשמו המסחרי 'הו לולה'. בעקבות תלונות שהועברו לוועדת הפיקוח על פרסום דרשה זו שהפרומת תוסר מכיוון שהיא מקשרת בין ילדים וסקס. על פי הוועדה, למרות שפאנינג היא בת 17 היא מוצגת בפרסומת באופן ילדותי, נראית פחות מגיל 16 ומצולמת בסיטואציה שמשדרת סקס ועשויה לפגוע ברגשות הציבור.

עוד באותו הנושא, פרסומת נוספת שנאסרה על ידי הוועדה לפיקוח על פרסום באנגליה היא זו שלמותג האופנה Drop Dead בטענה כי הדוגמנית המוצגת בקמפיין נראית כסובלת מתת משקל ובעלת חזות אנורקסית והמודעה מעבירה מסר פוגע וחסר אחריות.

בתוך כך, נשמעו תלונות באנגליה על כך שפרסומת אחרת של חברת האופנה הבינלאומית H&M בה מוצגת דוגמנית בעלת חזות רזה במיוחד לא נפסלה, וזאת למרות שמספר תלונות הועברו גם לגביה. בוועדה האנגלית ציינו כי בפרסומת זו הדוגמנית המציגה לא נראית 'חולנית' וצורת הלבוש שלה היא זו שמדגישה את גזרתה ואורך רגליה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קופי מדונה! (ל"ת)
    09/11/2011 18:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    האמת?! כל הכבוד בריטים! (ל"ת)
    09/11/2011 17:29
    הגב לתגובה זו
  • אופיר 09/11/2011 21:53
    הגב לתגובה זו
    בוקר טוב מאה שערים, העולם שלנו ברגרסיה בקרוב נחזור לימי הביניים תכינו את השביסים בנות...
  • רון 10/11/2011 12:14
    התקשורת, ועולם הפרסום כחלק מהותי שניזון ממנה, חייבת לקחת קצת אחריות. ילדים בכל גיל נחשפים למאות ואלפי מסרים תקשורתיים ופרסומיים מדי יום, ולא לכולם יש את הכלים להחליט מה נכון ומה לא, מה טוב ומה רע. לפעמים, ואני חילוני ליברל גמור, יש צורך להקנות ערכים, או לתקן ערכים שגויים. במקרה הזה, כשכל ילדה בת 10 רואה דוגמניות שמשקלן כנוצה, היא עוד עלולה לחשוב שזו הנורמה וכך היא צריכה להיראות - בכל מחיר. בעיני, בהחלט יש מקום לפסול פרסומות שמחזקות דימוי נשי לא בריא.