ראסל אלוונגר עובד: טאואר וג'אז יוצאות לסבב פגישות ברחבי העולם במטרה להגדיל את המכירות

מטרת הכנסים והפגישות ליצור הזדמנויות להגדלת המכירות של שתי החברות על ידי מכירה צולבת של מוצרים המיוצרים על ידי טאואר ללקוחות ג'אז, ולהיפך
אריאל אטיאס |

בהנהלת חברת השבבים הישראלית טאואר סמיקונדקטור מודיעים היום, כי יארחו סדרת כנסים טכנולוגיים ושיווקיים ברחבי העולם ללקוחות חדשים, פוטנציאליים וקיימים לאור הזדמנויות המשמעותיות שנוצרו לאחר רכישת חברת ג'אז האמריקנית.

טאואר שמאמינה, כי תוכל להגדיל את מכירות החברות על ידי מכירה צולבת של מוצרים המיוצרים על ידי טאואר ללקוחות ג'אז, ולהיפך, תערוך כנסים שיעסקו בתהליכי ייצור טכנולוגיים של מוצרים עתירי רכיבים אנלוגיים (AIMS) ויכולות תכנון לייצור מעגלים משולבים מתקדמים. הכנסים הבינלאומיים יתקיימו בצפון-אמריקה, אירופה ואסיה.

סדרת כנסים

בראיון שפורסם בערב יום ראשון עם Bizportal אמר מנכ"ל טאואר ראסל אלוונגר, כי "התקופה בכל הענף קשה, זאת בצל האטה שעוברת על העולם אבל אנחנו מאוד שמחים שביצענו את המיזוג עם ג'אז בזמן שביצענו אותו. אנחנו הולכים לנצל הזדמנויות רבות בעקבות הרכישה". טאואר מחזיקה כעת במפעלי ייצור ב– 3 יבשות (מפעלים בארה"ב ובישראל ובעלות חלקית על מפעל נוסף בסין).

בהודעה לבורסה חשפה טאואר, כי בין לקוחותיה העיקריים של ג'אז נצמאים סקיוורקס פיתרונות, ענקית השבבים מארוול, טקסס אינסטורמנטס, קונקסאנט מערכות ועוד. בין לקוחותיה של טאואר נמצאים סנדיסק, צורן, מקרוניקס אינטרנשיונל, און מוליכים למחצה, סילקוניקס ועוד.

הכנס הראשון בסדרה ייערך ב-12 בנובמבר 2008, בסן-חוזה קליפורניה, ולאחריו יתקיים כנס נוסף בלונדון ב-9 בדצמבר 2008. הכנסים יארכו יום אחד כל אחד ויכללו בין היתר עדכון על תהליך המיזוג בין שתי החברות, על היתרונות אותן מציעות החברות ללקוחותיהן, הצגת הפתרונות הטכנולוגיים הייחודיים של החברות, עדכון על המצב העסקי וכן על התוכנית האסטרטגית המשותפת של החברות. בנוסף יתקיימו מספר כנסים נוספים שיערכו בשנת 2009 בערים הבאות: תל-אביב, טאייפה, שנגחאי, טוקיו ובוסטון.

"בכנס הטכנולוגי השנתי האחרון שערכה ג'אז, המידע שהוצג היה בעל-ערך רב לשם הבנת המגוון הרחב של ההיצע הטכנולוגי ויכולות התכנון אותן מציעות כעת טאואר וג'אז ללקוחותיהן לאחר המיזוג", אמר לן ג'לניק, מנהל בכיר ואנליסט ראשי, Semiconductor Manufacturing Services ב-iSuppli Corporation.

"סדרת הכנסים הטכנולוגיים הללו עוצבה כך שתוכל לספק ללקוחותינו הנוכחיים והעתידיים בכל העולם הזדמנות לשמוע ממקור ראשון כיצד המיזוג בין טאואר לג'אז יכול למלא את צרכיהם ההולכים וגדלים בתחום מוצרי המעגלים המשולבים עתירי הרכיבים האנלוגיים (AIMS)", אמר צ'אק פוקס, סמנכ"ל בכיר של מכירות עולמיות, טאואר סמיקונדקטור. "הצגת מספר תהליכי מפתח מסחריים וההיצע לשוק, יאפשר למשתתפים בכנסים להכיר את הפתרונות הרחבים אותם אנו מספקים כחברה מובילה לייצור מעגלים משולבים בטכנולוגיות ייחודיות."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סטודנטים, לימודים
צילום: Istock

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה

דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי


הדס ברטל |

דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 


דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 

בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות

הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.  

לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור. 

ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.

סטודנטים, לימודים
צילום: Istock

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה

דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי


הדס ברטל |

דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 


דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 

בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות

הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.  

לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור. 

ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.