ראסל אלוונגר עובד: טאואר וג'אז יוצאות לסבב פגישות ברחבי העולם במטרה להגדיל את המכירות
בהנהלת חברת השבבים הישראלית טאואר סמיקונדקטור מודיעים היום, כי יארחו סדרת כנסים טכנולוגיים ושיווקיים ברחבי העולם ללקוחות חדשים, פוטנציאליים וקיימים לאור הזדמנויות המשמעותיות שנוצרו לאחר רכישת חברת ג'אז האמריקנית.
טאואר שמאמינה, כי תוכל להגדיל את מכירות החברות על ידי מכירה צולבת של מוצרים המיוצרים על ידי טאואר ללקוחות ג'אז, ולהיפך, תערוך כנסים שיעסקו בתהליכי ייצור טכנולוגיים של מוצרים עתירי רכיבים אנלוגיים (AIMS) ויכולות תכנון לייצור מעגלים משולבים מתקדמים. הכנסים הבינלאומיים יתקיימו בצפון-אמריקה, אירופה ואסיה.
סדרת כנסים
בראיון שפורסם בערב יום ראשון עם Bizportal אמר מנכ"ל טאואר ראסל אלוונגר, כי "התקופה בכל הענף קשה, זאת בצל האטה שעוברת על העולם אבל אנחנו מאוד שמחים שביצענו את המיזוג עם ג'אז בזמן שביצענו אותו. אנחנו הולכים לנצל הזדמנויות רבות בעקבות הרכישה". טאואר מחזיקה כעת במפעלי ייצור ב– 3 יבשות (מפעלים בארה"ב ובישראל ובעלות חלקית על מפעל נוסף בסין).
בהודעה לבורסה חשפה טאואר, כי בין לקוחותיה העיקריים של ג'אז נצמאים סקיוורקס פיתרונות, ענקית השבבים מארוול, טקסס אינסטורמנטס, קונקסאנט מערכות ועוד. בין לקוחותיה של טאואר נמצאים סנדיסק, צורן, מקרוניקס אינטרנשיונל, און מוליכים למחצה, סילקוניקס ועוד.
הכנס הראשון בסדרה ייערך ב-12 בנובמבר 2008, בסן-חוזה קליפורניה, ולאחריו יתקיים כנס נוסף בלונדון ב-9 בדצמבר 2008. הכנסים יארכו יום אחד כל אחד ויכללו בין היתר עדכון על תהליך המיזוג בין שתי החברות, על היתרונות אותן מציעות החברות ללקוחותיהן, הצגת הפתרונות הטכנולוגיים הייחודיים של החברות, עדכון על המצב העסקי וכן על התוכנית האסטרטגית המשותפת של החברות. בנוסף יתקיימו מספר כנסים נוספים שיערכו בשנת 2009 בערים הבאות: תל-אביב, טאייפה, שנגחאי, טוקיו ובוסטון.
"בכנס הטכנולוגי השנתי האחרון שערכה ג'אז, המידע שהוצג היה בעל-ערך רב לשם הבנת המגוון הרחב של ההיצע הטכנולוגי ויכולות התכנון אותן מציעות כעת טאואר וג'אז ללקוחותיהן לאחר המיזוג", אמר לן ג'לניק, מנהל בכיר ואנליסט ראשי, Semiconductor Manufacturing Services ב-iSuppli Corporation.
"סדרת הכנסים הטכנולוגיים הללו עוצבה כך שתוכל לספק ללקוחותינו הנוכחיים והעתידיים בכל העולם הזדמנות לשמוע ממקור ראשון כיצד המיזוג בין טאואר לג'אז יכול למלא את צרכיהם ההולכים וגדלים בתחום מוצרי המעגלים המשולבים עתירי הרכיבים האנלוגיים (AIMS)", אמר צ'אק פוקס, סמנכ"ל בכיר של מכירות עולמיות, טאואר סמיקונדקטור. "הצגת מספר תהליכי מפתח מסחריים וההיצע לשוק, יאפשר למשתתפים בכנסים להכיר את הפתרונות הרחבים אותם אנו מספקים כחברה מובילה לייצור מעגלים משולבים בטכנולוגיות ייחודיות."
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
