משפחת עופר מסתערת על מניות כי"ל והחברה לישראל: רכשה מניות ב-30 מיליון שקל ביומיים

כי"ל החלה לרכוש את מניותיה, עופר קונה מניות החברה לישראל ועופר הולדינגס קונה מניות של 2 החברות
עדי בן ישראל |

משפחת עופר מנסה להציב תחתית פסיכולוגית למניות כיל והחברה לישראל.

כיל התחילה לרכוש את מניותיה בשוק, עידן עופר רכש מניות החברה לישראל ואם לא די בכך - עופר הולדינגס רכשה מניות הן של כיל והן של החברה לישראל.

כיל, אשר הכריזה בשבוע שעבר על תכנית BuyBack (רכישה עצמית של מניות) קנתה אתמול (א') בשוק כ-269 אלף מניות בשער של 54.58 שקל למניה, קרי בסכום כולל של 14.7 מיליון שקל. המניה, אגב, סגרה אתמול בעלייה של כ-2%, תוך שהיא מרכזת מחזור מסחר של כ-214 מיליון שקל.

לא רק כיל רוכשת את מניותיה; עופר הולדינגס, חברה פרטית המוחזקת על ידי סמי ועידן עופר ומחזיקה 2.9% בחברה לישראל, רכשה אתמול 81.4 אלף מניות כיל לפי שער של 54.4 שקל למניה, כלומר בהיקף של 4.3 מיליון שקל.

ביום חמישי האחרון, לאחר שמנייתה נפלה ב-32% מאז חודש יוני, כיל החליטה שהגיעה העת לפתוח בתכנית BuyBack, במסגרתה היא מתכוונת לרכוש את מניותיה בהיקף של מיליארד דולר עד ה-30 ביוני 2009.

"החלטת דירקטוריון כיל מהווה אמון בחברה", אמרו בכי"ל ביום ההכרזה על ה-BuyBack. "הדירקטוריון מאמין כי הרכישה העצמית של מניות החברה בנסיבות הקיימות מוצדקת וראויה, בהתחשב בתוצאותיה הכספיות של החברה".

אגב, החברה לישראל, הלא היא החברה האם של כיל, זכתה גם היא להבעת אמון מצד בעל השליטה בה, עידן עופר, אשר רכש 2,350 מניות החברה לישראל באותו יום בו הכריזה כיל על ה-BuyBack. סכום הרכישה אינו גבוה - 7 מיליון שקל בלבד.

ולשורת הרכישות הזו מצטרפת קנייה נוספת בקבוצה: עופר הולדינגס רכשה אתמול (א') 1,186 מניות של החברה לישראל במחיר של 2,980 שקל, קרי בסכום של 3.5 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.