משפחת עופר מסתערת על מניות כי"ל והחברה לישראל: רכשה מניות ב-30 מיליון שקל ביומיים
משפחת עופר מנסה להציב תחתית פסיכולוגית למניות כיל והחברה לישראל.
כיל התחילה לרכוש את מניותיה בשוק, עידן עופר רכש מניות החברה לישראל ואם לא די בכך - עופר הולדינגס רכשה מניות הן של כיל והן של החברה לישראל.
כיל, אשר הכריזה בשבוע שעבר על תכנית BuyBack (רכישה עצמית של מניות) קנתה אתמול (א') בשוק כ-269 אלף מניות בשער של 54.58 שקל למניה, קרי בסכום כולל של 14.7 מיליון שקל. המניה, אגב, סגרה אתמול בעלייה של כ-2%, תוך שהיא מרכזת מחזור מסחר של כ-214 מיליון שקל.
לא רק כיל רוכשת את מניותיה; עופר הולדינגס, חברה פרטית המוחזקת על ידי סמי ועידן עופר ומחזיקה 2.9% בחברה לישראל, רכשה אתמול 81.4 אלף מניות כיל לפי שער של 54.4 שקל למניה, כלומר בהיקף של 4.3 מיליון שקל.
ביום חמישי האחרון, לאחר שמנייתה נפלה ב-32% מאז חודש יוני, כיל החליטה שהגיעה העת לפתוח בתכנית BuyBack, במסגרתה היא מתכוונת לרכוש את מניותיה בהיקף של מיליארד דולר עד ה-30 ביוני 2009.
"החלטת דירקטוריון כיל מהווה אמון בחברה", אמרו בכי"ל ביום ההכרזה על ה-BuyBack. "הדירקטוריון מאמין כי הרכישה העצמית של מניות החברה בנסיבות הקיימות מוצדקת וראויה, בהתחשב בתוצאותיה הכספיות של החברה".
אגב, החברה לישראל, הלא היא החברה האם של כיל, זכתה גם היא להבעת אמון מצד בעל השליטה בה, עידן עופר, אשר רכש 2,350 מניות החברה לישראל באותו יום בו הכריזה כיל על ה-BuyBack. סכום הרכישה אינו גבוה - 7 מיליון שקל בלבד.
ולשורת הרכישות הזו מצטרפת קנייה נוספת בקבוצה: עופר הולדינגס רכשה אתמול (א') 1,186 מניות של החברה לישראל במחיר של 2,980 שקל, קרי בסכום של 3.5 מיליון שקל.
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

