חברת אורביט עברה לרווחיות: הרווח הנקי לרבעון 441 אלף דולר

זאת לעומת הפסד של כ-262 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה לרבעון רשמו גידול של כ-11%. מנכ"ל אורביט: "אנו ממשיכים להציג גידול בכל הפרמטרים ורבעון שני רווחי
שי יוכט |

חברת אורביט אלחוט טכנולוגיות פרסמה היום (א') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2007. החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי שהסתכם ב-441אלף דולר, לעומת הפסד של כ-262 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-607 אלף דולר לעומת הפסד בסך 226אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו לכ-16.8 מיליון דולר, לעומת 15.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-11%. ההכנסות בששת החודשים הראשונים של השנה רשמו גידול של כ-13% והסתכמו ב-32.6 מיליון דולר לעומת כ-28.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור נבע בעיקר מהגידול במכירות מערכות תקשורת לוויניות שגדלו ב-57% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון השני רשם עליה של כ-37% והסתכם בכ-4.8 מיליון דולר, לעומת רווח גולמי בסך כ-3.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי בחצי השנה הראשונה הסתכם ב-9.2 מיליון דולר לעומת כ-7.6 מיליון דולר, גידול של כ-21%.

הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם לסך 571 אלף דולר, לעומת הפסד בסך 186 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי לתקופה הסתכם ב-793 אלף דולר לעומת 24 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ההון העצמי עם תום החציון מסתכם בכ-20 מיליון דולר ומהווה כ-43% מהמאזן, לעומת 19.4 מיליון דולר המהווה שיעור דומה מהמאזן המקביל אשתקד. הגידול בהון העצמי נבע בעיקר מהרווח לתקופה.

בהתייחסו לתוצאות הרבעון אמר, מנכ"ל אורביט, שלמה יריב, כי "אנו ממשיכים להציג גידול בכל הפרמטרים ורבעון שני רווחי. תחום תקשורת לוויינים, ובעיקר הסגמנט הימי מציג גידול מרשים בהכנסות כש-16% מהמכירות החברה המאוחדת נובעות ממערכות אלו שמכירתן החלה ב-2006".

אודות החברה:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.