שיפור חד בדוחות כלכלית ירושלים של אליעזר פישמן

הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-22.7 מליון שקל לעומת הפסד נקי של כ-60.6 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד; עודד שמיר מנכ"ל כלכלית ירושלים אמר היום: "הגידול בהכנסותיה של החברה מהשכרת נכסים ברחבי העולם בצד פעילות נרחבת של ייזום נדל"ן בארצות בעלות שעורי צמיחה גבוהים מבטיחים את המשך פיתוחה וצמיחתה של החברה"
סיון איזסקו |

החברה הכלכלית ירושלים מדווחת היום על תוצאותיה הכספיות לתקופה של שלושה חודשים שהסתיימה ביום 31 במרס 2007. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-22.6 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-60.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי של החברה הסתכם לסך של כ- 222 מליון שקל, לעומת כ-139 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של 83 מליון שקל כ-60%. עיקר הגידול ברווח התפעולי נובע מהרחבת הפעילות בחו"ל וכן ממסירת 57 דירות בפרויקט המגורים במנהטן, ניו יורק.

בהתאם לתקני הדיווח הבינלאומיים (IFRS) נכללו בתקופת הדוח, כחלק מהוצאות המימון, הוצאות בסך של כ-118 מליון שקל, הנובעות משערוך המרכיב ההוני באג"ח להמרה ובאופציות, לנוכח העלייה המתמשכת במחיר המניה.

סך ההתחייבות הרשומה במאזן בגין סעיף זה מסתכמת ליום הדוח ב-287 מיליון שקל. בהתבסס על מחיר המניה ביום פרסום הדוחות קיימת סבירות גבוהה ביותר להמרת האג"ח ולמימוש האופציות למניות. אם וכאשר יומרו האג"ח וימומשו האופציות למניות, תבוטל ההתחייבות והסך של כ-287 מליון שקל יועבר להון העצמי של החברה.

הכנסות החברה לתקופת הדוח מסתכמות בכ-529 מיליון שקל לעומת 257 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2006. סך הכנסות החברה מהשכרה מסתכמות לרבעון בכ-278 מיליון שקל לעומת כ-205 מיליון שקל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר ממבנים שנרכשו בחו"ל במהלך תקופת הדוח.

ההון העצמי ליום 31 במרץ 2007 הסתכם בכ- 4,312 מליון שקל לעומת כ-4,055 מליון שקל ליום 31 בדצמבר 2006.

ליום חתימת הדוחות הכספיים מחזיקה החברה יחד עם אחרים בשטחים להשכרה של כ–3.2 מיליון מ"ר, מתוכם כ-1.5 מיליון מ"ר בחו"ל. נכסי החברה מושכרים לכ-7000 שוכרים. שיעור התפוסה הממוצע ליום הדוח בכל נכסי החברה כ 89%.

הדירקטוריון החליט על חלוקת דיבדנד בסך של 250 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.