"מאז 2001 אמריקן איירליינס הפסידה מיליארדי דולרים"
סגן נשיא אמריקן איירליינס ל-Revenue Management, סקוט ד. נייסון, הרצה בפני סטודנטים לתואר שני במנהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה. נייסון, שאחראי בין השאר על סוגיות התמחור בחברת התעופה הגדולה בעולם, טען בפני הסטודנטים שחברות תעופה הן עסק לא כלכלי, וכי אמריקן איירליינס היתה על סף פשיטת רגל בשנת 2001: "נהוג להתבדח אצלנו שחברות התעופה הן כמעט כמו מלכ"רים כי במשך השנים כמעט ולא הרווחנו".
בהרצאתו, שכותרתה היתה: "למה חברות תעופה אמריקאיות לא מרוויחות", נייסון שיתף את הסטודנטים בדילמות העומדות בפניו בתהליך התמחור ופרש בפניהם סוגיות מורכבות שהחברה לוקחת בחשבון, בין השאר: עלויות האבטחה הגבוהות של חברות התעופה, קווי תעופה לא רווחיים, חודשים בהם ניכרת ירידה בביקוש לטיסות, הקושי לתמרן במחירים בגלל השקיפות שיוצרים אתרי האינטרנט, ביטולי כרטיסים ברגע האחרון. כמו כן דיבר על הבעיות היומיומיות איתן מתמודדות חברות התעופה: שביתות, מלחמות, טייסים שלא מגיעים למשמרת: "מתוך 4,000 טיסות ביום, ביום טוב נבטל 10 טיסות וביום רע 500 טיסות. בעסק הזה אין דרך להימנע מלאכזב את הלקוחות", אמר נייסון.
נייסון דיבר על עלויות האבטחה הגבוהות שבהן נושאת החברה, "לכם הישראלים זה בטח ישמע כמו בדיחה כי הוצאות האבטחה שלנו הן עדיין נמוכות משלכם, אולם הן עדיין גבוהות יותר ממה שהיו עבר". נייסון התייחס גם למחירי הנפט, "אמנם מחירי הנפט אצלנו נמוכים בהרבה משלכם, אך הם עדיין גבוהים מבעבר".
נייסון אמר כי אחד השינויים הגדולים שעברו חברות התעופה בשנים האחרונות הינו התורים הארוכים המשתרכים בשדות התעופה בגלל בדיקות הביטחון "היו זמנים שאנשים נהנו מעצם חווית הטיסה. היום הנוסעים שלנו צריכים להופיע לטיסה הרבה לפני ההמראה – מה שהופך את הנסיעה לחוויה הרבה פחות מהנה", סיכם נייסון.