השר הרצוג דורש 150 מיליון שקל לשיווק ישראל בעולם

לבקשתו תקיים הממשלה דיון דחוף ביום ראשון על המשבר בענף התיירות בעקבות המלחמה בלבנון שהובילה לירידה של כ-40% בתיירות הנכנסת
דותן לוי |

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, נענה לבקשתו של שר התיירות, יצחק הרצוג, וקבע דיון מיוחד ודחוף בישיבת הממשלה שתתכנס ביום ראשון הקרוב, אשר תיוחד למשבר בענף התיירות עקב המלחמה. הדיון בממשלה מתקיים לפני יריד התיירות WTM השני בגודלו וחשיבותו בעולם, אשר יפתח בתחילת חודש נובמבר בלונדון ואשר בו מקים משרד התיירות ביתן בשטח של 630 מ"ר.

הדיון מתקיים על רקע העובדה כי המלחמה בלבנון הובילה לירידה של כ-30%-40% במספר התיירים הנכנסים לישראל בשנת 2006. יובהר כי תחזיות המשרד טרם המלחמה צפו כי לישראל יגיעו בשנת 2006 כ-2.6 מליון תיירים מרחבי העולם. לירידה הדרמטית בתיירות הנכנסת לישראל עקב המלחמה השלכות מרחיקות לכת על מספר המועסקים בתעשייה והכנסות המדינה מתיירות.

שר התיירות, יצחק הרצוג, מוביל יחד עם מנכ"ל המשרד, נחום איצקוביץ וגורמי הענף השונים, מהלך לפיו יוקצו 150 מליון דולר כתוכנית תלת שנתית (50 מליון דולר לשנה) לשיווקה של ישראל בעולם בשנים 2007-2009. זאת במקביל לדרישה להשקעה מאסיבית בתשתיות תיירותיות ובמענקי עידוד השקעות הון לבניית בתי מלון חדשים ושדרוגם של בתי מלון קיימים.

לדברי הרצוג: "אנו פועלים במתכונת חירום מתוך כוונה להציל את ענף התיירות ולהחזיר את התיירות לישראל כיעד אטרקטיבי על מפת התיירות העולמית. כדי לממש יעד זה יש להגביר את מאמצי השיווק במדיניות ארוכת טווח תוך הקצאת תקציב ומשאבים רב שנתיים בעלי מסה קריטית ויצירת ביקושים לתיירות לישראל בדומה למדינות, שהפכו את עצמם ליעדים תיירותיים אטרקטיביים בשנים האחרונות. נציג לממשלה במליאתה את כל הצרכים הנדרשים".

נחום איצקוביץ: "השיווק הינו המרכיב העיקרי בשיקום הענף במיוחד על רקע התחרות הקשה עם מדינות האזור".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה