הגדר הטובה? ד"ש אייפקס מקימים שתי קרנות גידור

יקימו את "דש איפקס טופז" שתתמקד בשווקי הריבית, האג"ח והמטבעות, ואת "דש איפקס ספיר" אשר תתמקד במניות, אופציות, נגזרות וחוזים מסוגים שונים
חזי שטרנליכט |

שוק קרנות הגידור, שלא הניב מוצרים רבים למשקיעים הישראלים בשנים האחרונות, מתחיל לחדור לאט לאט לתודעה של הציבור, בעיקר דרך הברוקרים הפרטיים. היום מודיע בית ההשקעות "דש איפקס הולדינגס" כי הוא נכנס לתחום.

בית ההשקעות צפוי להשיק בשלב הראשון שתי קרנות: "דש איפקס טופז" שתתמקד בשווקי הריבית, האג"ח והמטבעות. מנהלי ההשקעות בקרן יהיו רמז בן דבר וזוהר רפפורט. הקרן השנייה היא "דש איפקס ספיר" אשר תתמקד במניות, אופציות, נגזרות וחוזים מסוגים שונים. מנהל ההשקעות בקרן יהיה עופר אייזנברג ושות'.

שתי הקרנות נועדות לדברי בית ההשקעות, לפעול במתכונת של אסטרטגיות פעולה יצירתיות מעולם הגידור, תוך שמירה על רמת סיכון נמוכה, ניטרול סיכוני שוק ואדישות למגמות השווקים הפיננסיים. קרנות הגידור נהנות מגמישות ניהולית, התאמה מהירה ומקצועית של המכשירים הפיננסיים להזדמנויות בשווקים המקומיים והבינלאומיים, והן יכולות להרוויח גם במצבים של ריביות עולות ו/או שווקים יורדים. קרנות הגידור יפעלו כשותפות מוגבלת, כאשר גוף הניהול יפעל כשותף כללי במסגרת חברה בע"מ.

עידו נויברגר וויקטור שמריך, מנכ"לים משותפים ב"דש איפקס הולדינגס" אומרים: "החלטנו להתרחב לתחום קרנות הגידור על רקע הריביות הנמוכות השוררות בשווקים הבינלאומיים ולאור הצורך הגובר בביצוע פעולות מתוחכמות, להשגת תשואה עודפת תוך שמירה על סיכון נמוך".

"חלק מאסטרטגיות הפעולה היצירתיות של קרנות הגידור אינן מתאפשרות בקרנות הנאמנות הרגילות. קרנות הגידור יאפשרו למשקיעים בהן ליהנות מפוזיציות במניות ואופציות, פערי ארביטראז', חשיפה לשווקים זרים ועוד, וזאת תוך גידור הסיכונים בצורה הטובה ביותר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארנון בר דוד ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

בית המשפט: ארנון בר-דוד יורחק מההסתדרות 90 יום נוספים

בית משפט השלום בראשון לציון קיבל את עמדת המשטרה וקבע כי חזרתו של ארנון בר-דוד לכהונת יו״ר ההסתדרות בשלב זה עלולה לאפשר השפעה על עדים ולשבש את החקירה; הורה על המשך הרחקתו מהארגון ועל איסור יצירת קשר עם עשרות מעורבים בפרשה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה הסתדרות

בית משפט השלום בראשון לציון קיבל את עמדת המשטרה והורה על הארכת הרחקתו של יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מתפקידו ומהארגון לתקופה של 90 ימים נוספים. בהחלטה קבעה השופטת דורית סבן-נוי כי בשלב הנוכחי של החקירה קיימת סכנה ממשית לפגיעה בה ולשיבושה, אם בר-דוד ישוב לכהן בתפקידו. לדבריה, השבתו לכהונה, "בשים לב לעוצמת הראיות שהונחה לעיוני בשלב כה מוקדם של החקירה", עלולה "לאפשר השפעה על עדים וסיכון ממשי לפגיעה בחקירה ושיבושה".

בהתאם להחלטה, נאסר על בר-דוד להתקרב למשרדי ההסתדרות ולגופים הקשורים אליה למרחק של לפחות 500 מטר, וכן ליצור קשר ישיר או עקיף עם כ-30 גורמים המעורבים בפרשה, בהם חשודים ועדים. בית המשפט קבע כי חזרתו לתפקיד בשלב זה עלולה לא רק להשפיע על עדים, אלא גם להקל על ביצוע עבירות דומות לאלו המיוחסות לו. השופטת הדגישה כי מדובר ב"תפקיד בעל השפעה רבה על הציבור והמשק בכללותו", ולכן כל החלטה הנוגעת לחזרה לתפקיד מחייבת זהירות יתרה.

בהחלטה ניתנה התייחסות נרחבת גם למצב הראייתי בתיק. השופטת ציינה כי החומר שהוצג בפניה מצביע על תשתית ראייתית משמעותית כבר בשלב מוקדם יחסית של ההליך. לדבריה, לאחר שעיינה בחקירותיו של בר-דוד, הן במהלך ימי מעצרו והן לאחר שחרורו, לא נמצא בהן דבר שיש בו כדי להחליש את החשד. להפך, "ביצוע פעולות החקירה מאז שחרורו של המשיב הוביל דווקא להתעצמות והתעבות החשד הסביר בעניינו". עוד צוין כי החקירה נמצאת בעיצומה, עם מאות עדויות שנגבו ועשרות חשודים ועדים שנחקרו, והיא ממשיכה להסתעף לכיוונים נוספים.

בית המשפט דחה גם את טענת ההגנה שלפיה מדובר בפרשנות שגויה של סמכויות יו״ר ההסתדרות. בהחלטה נקבע כי קיים חשד סביר לכך שבר-דוד פעל לכאורה "בכובעו כיו״ר ההסתדרות וניצל את מעמדו הרם שלא כדין", תוך שימוש בכוח ובסמכויות הנלווים לתפקיד. השופטת הבהירה כי מארג הראיות אינו נשען על מקור אחד בלבד, אלא מבוסס על מצבור רחב של ראיות הקושרות את בר-דוד באופן ישיר לחשדות.

על פי החשד, בר-דוד ובכירים נוספים בהסתדרות פעלו לקדם אינטרסים כלכליים של סוכנות ביטוח מסוימת בקרב ועדי עובדים המאוגדים בהסתדרות, ללא קיום הליכי מכרז, ובתמורה לטובות הנאה שונות. המשטרה טוענת כי מדובר במנגנון שיטתי שנועד לעשות שימוש במשאבי ההסתדרות לצרכים פרטיים. בהקשר זה דחה בית המשפט את הצעתו של בר-דוד לשוב לתפקידו תחת מגבלות ופיקוח, לאחר שנקבע כי העבירות בוצעו לכאורה "בחדרי-חדרים ובדלתיים סגורות", וכי גם מנגנוני פיקוח פורמליים אינם מפחיתים את החשש לביצוען.