בנק ירושלים: הרווח ירד ב-4.3% ברבעון ל-8.9 מ' שקל
בנק ירושלים מדווח על התוצאות שלו ברבעון השני של 2005. בשורה העליונה בדוחות הרווח וההפסד של הבנק נרשמה ירידה של 7.3%, כאשר ההכנסות מפעילות מימון לפני הפרשות לחובות מסופקים ירדו ל-31.3 מיליון שקל ברבעון. עם זאת, ההפרשה לחומ"ס צנחה ל-2.5 מיליון שקל מול הפרשה של 6.7 מיליון שקל בעת המקבילה. בשורה התחתונה נרשמה ירידה ברווחים בשיעור של 4.3% להיקף של 8.9 מיליון שקל.
לדברי מנכ"ל בנק ירושלים, דוד ברוך, הבנק המשיך בחציון זה במימוש אסטרטגיה עסקית שעיקרה העמקה והרחבה של פעילות לקוחות קיימים וגיוס לקוחות חדשים, דבר שמאפשר להגדיל את רמת הרווחיות, תוך פיזור סיכונים. כך, העמיק הבנק את פעילותו הקמעונאית, הורחבה הפעילויות בתחומי האשראי, שוק ההון, תושבי חוץ.
הבנק ציין את ההישגים שלו מאז תחילת 2005. גידול של 20% בתיק ניירות הערך של לקוחות הבנק, שהסתכם ב-3.42 מיליארד שקל, הודות להרחבת מערך שירותי הייעוץ בסניפים. ההכנסות מפעילות זו גדלו בכ-71% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ועמדו על 8.9 מיליון שקל.
בבנק מדווחים על גידול של 335% ביתרת קרנות הנאמנות במהלך החציון הראשון של 2005, היא הסתכמה ב-400 מיליון שקל. גידול של 40% בהיקף מוצרי האשראי המסחרי (כולל הלוואות רכב, הלוואות כלליות וכד') שהעניק הבנק למשקי הבית בתקופה זו שהסתכם ב-189 מיליון שקל.
לדברי דוד ברוך, הבנק מתכוון להמשיך באסטרטגיה זו באמצעות גיבוש מוצרים ושירותים בנקאיים חדשניים וייחודיים, שיבטיחו ללקוחות יתרון על פני המוצרים המוצעים להם במערכת הבנקאית כיום. האלטרנטיבה שמציב הבנק מאפשרת הרחבת חופש הבחירה של הלקוחות והגברת התחרות בשוק הבנקאי ההולך ומצטמצם.
המנכ"ל הוסיף ומסר כי אחד המהלכים החדשים שיזם הבנק בשנה האחרונה ומקל את ניידות הפעילות הבנקאית של הלקוחות הינו השירות החדש שהשיק הבנק ביולי 2005: בנקאות במערכת סגורה", המאפשר פתיחת חשבון פקדון חדש באמצעות האינטרנט, אשר זכה להצלחה רבה מעבר לכל תחזית.