בתוך הירידות: קבוצת דלק קנתה מניות 'דלק אנרגיה' בשווי 85 מיליון שקל
קבוצת דלק של יצחק תשובה שוב פועלת בתוך הירידות של מניות הגז והאנרגיה. אחרי שאתמול דיווחנו כי
הקנייה הזאת של קבוצת דלק מגיעה אחרי שמניית 'דלק אנרגיה' צללה ביותר מ-15% במהלך השבוע האחרון ובמהלך החודש האחרון הירידות אף היו חריפות יותר - ירידות של מעל 25%. נציין כי מניית 'דלק אנרגיה' ננעלה היום בירידה של 1.41% בשער של 1401 שקלים (140,100 אג').
- 14.כלכלן 02/09/2015 10:33הגב לתגובה זולא יעזור לאף אחד וגם לאלה שלא מפרגנים. תשובה הוא "ביזנעס מן". מבין עסקים מצורה יוצאת מן הכלל והצעד שעשה הוא צעד מתבקש בזמן הנכון. כל אחד בתחומו היה צריך לעשות כך...
- 13.עבד כי מחלוף (ל"ת)אלוני 02/09/2015 08:57הגב לתגובה זו
- 12.מלך 02/09/2015 08:03הגב לתגובה זומכרו בירידות למלך יקנו בעליות מהמלך.
- 11.dan 02/09/2015 07:22הגב לתגובה זוככה תשובה קונה מניות חזרה שלא רצו בזמנו למכור לו
- 10.ידע ממקור ראשון 02/09/2015 06:33הגב לתגובה זותשובה יודע מה הוא עושה . מכר דלק קבוצה קרוב לשיא מעל 14000 וקונה עכשיו קרוב לשפל .לתווך ארוך הוא ירויח .לא מסתכלים על כמה ימים !
- 9.רפי אלעזר 048379903 01/09/2015 22:10הגב לתגובה זויצחק היקר יש באפשרותך סוף סוף להיות הוגן עם המשקיעים שהלכו אתך דרך ארוכה
- 8.שונר 01/09/2015 21:54הגב לתגובה זוכל הירידות היו יזומות ללא סיבה רק כדי להגדיל פוזיציה על מנת להוציא את דלק אנרגיה מהבורסה...
- 7.תשובה מספר את הציבור בחסות הפוליטקים (ל"ת)טמבלים.תתעוררו!! 01/09/2015 21:53הגב לתגובה זו
- 6.תשובה 01/09/2015 21:34הגב לתגובה זוהולך לפשוט רגל תוך שנה
- 5.רודף צדק 01/09/2015 21:05הגב לתגובה זותשובה מזכיר אדם שכל הזמן גירד חישגד בכל מיני דוכנים במשך שנים..כולם אמרו איזה פראייר מבזבז כסף על חישגד..עד שבא היום שזכה בפרס הראשון ועכשיו כולם חומדים את רכושו במקום לפרגן לו
- נסראלה 02/09/2015 06:25הגב לתגובה זושיחזיר את כבפי התספורת המנוול.ישק את הפנסיה שלנו
- אזרח מודאג 01/09/2015 21:30הגב לתגובה זואמן וישאר בים ויוקר המחייה יעלה עוד ועוד עד שתפרוץ מלחמה גדולה.מדינה חלם הורסים כל דבר שניתן בחסות בולשביקם בסגנון צפון קוראיה.הלך הגז הלך הכסף והלכה המדינה.הכי מצחיק זה דרעי מאיפה יבוא הכסף לתקציבים של הישיבות?מאיפה יבוא הכסף לחינוך?לרווחה?לשיפור הרפואה?מגב יחימוביץ?איתן כבל?דב חנין?מהםjQuery203003935010335408151_1441131854338?עזבו המדינה הזו בדרך לשפל הגדול שלה חכו ותראו.
- אזרח מודאג 01/09/2015 21:30הגב לתגובה זואמן וישאר בים ויוקר המחייה יעלה עוד ועוד עד שתפרוץ מלחמה גדולה.מדינה חלם הורסים כל דבר שניתן בחסות בולשביקם בסגנון צפון קוראיה.הלך הגז הלך הכסף והלכה המדינה.הכי מצחיק זה דרעי מאיפה יבוא הכסף לתקציבים של הישיבות?מאיפה יבוא הכסף לחינוך?לרווחה?לשיפור הרפואה?מגב יחימוביץ?איתן כבל?דב חנין?מהםjQuery203003935010335408151_1441131854338?עזבו המדינה הזו בדרך לשפל הגדול שלה חכו ותראו.
- אזרח מודאג 01/09/2015 21:30הגב לתגובה זואמן וישאר בים ויוקר המחייה יעלה עוד ועוד עד שתפרוץ מלחמה גדולה.מדינה חלם הורסים כל דבר שניתן בחסות בולשביקם בסגנון צפון קוראיה.הלך הגז הלך הכסף והלכה המדינה.הכי מצחיק זה דרעי מאיפה יבוא הכסף לתקציבים של הישיבות?מאיפה יבוא הכסף לחינוך?לרווחה?לשיפור הרפואה?מגב יחימוביץ?איתן כבל?דב חנין?מהםjQuery203003935010335408151_1441131854338?עזבו המדינה הזו בדרך לשפל הגדול שלה חכו ותראו.
- אזרח מודאג 01/09/2015 21:30הגב לתגובה זואמן וישאר בים ויוקר המחייה יעלה עוד ועוד עד שתפרוץ מלחמה גדולה.מדינה חלם הורסים כל דבר שניתן בחסות בולשביקם בסגנון צפון קוראיה.הלך הגז הלך הכסף והלכה המדינה.הכי מצחיק זה דרעי מאיפה יבוא הכסף לתקציבים של הישיבות?מאיפה יבוא הכסף לחינוך?לרווחה?לשיפור הרפואה?מגב יחימוביץ?איתן כבל?דב חנין?מהםjQuery203003935010335408151_1441131854338?עזבו המדינה הזו בדרך לשפל הגדול שלה חכו ותראו
- אזרח מודאג 01/09/2015 21:30הגב לתגובה זואמן וישאר בים ויוקר המחייה יעלה עוד ועוד עד שתפרוץ מלחמה גדולה.מדינה חלם הורסים כל דבר שניתן בחסות בולשביקם בסגנון צפון קוראיה.הלך הגז הלך הכסף והלכה המדינה.הכי מצחיק זה דרעי מאיפה יבוא הכסף לתקציבים של הישיבות?מאיפה יבוא הכסף לחינוך?לרווחה?לשיפור הרפואה?מגב יחימוביץ?איתן כבל?דב חנין?מהםjQuery203003935010335408151_1441131854338?עזבו המדינה הזו בדרך לשפל הגדול שלה חכו ותראו
- 4.אנליסט 01/09/2015 20:53הגב לתגובה זולא לתת לתשובה ליצר עליות ותוך כדי כך למכור סחורה. זכור את אשר עשה לך עמלק.
- 3.נסראללה 01/09/2015 20:34הגב לתגובה זומאיפה למיסכן כל כך הרבנ כסף לקנות מניות?שוב קיבל כסף מההנק על חשבון הפנסיה שלנו?שיחסיר לנו את הכבף קודם.תתבייש אדון תשובה.
- 2.דלק נדלן 01/09/2015 20:28הגב לתגובה זובן כלב.גנב
- 1.תשובה יהיה זה שיעשה את הבוחטה מהמפולת 160 מיליון ביומים (ל"ת)הפראיירים לא מתים 01/09/2015 19:25הגב לתגובה זו
- יצחק 01/09/2015 20:05הגב לתגובה זועבודה העניים גנבים
הראל שליסלהביקוש הגדל לחשמל מחייב ביטול מכסות ייצור ופתיחה מלאה של שוק החשמל לתחרות
הביקוש לחשמל בישראל מזנק מעבר לתחזיות; לצד צעדים משמעותיים שננקטו, המשך התכנון המרכזי והפיקוח על מכסות הייצור מעכבים את התחרות ומגבילים
את יכולת המשק להגיב לשינויים בביקוש; הסרת המכסות ופתיחת השוק לעסקאות ישירות בין תחנות כוח למספקים פרטיים תאפשר מענה מהיר, תעודד תחרות ותפחית את יוקר המחיה
משק החשמל בישראל מצוי בצומת דרכים. שינויים טכנולוגיים, סביבתיים וחברתיים מייצרים מציאות חדשה: מעבר לחשמול, חדירת רכבים חשמליים, פריחת מרכזי נתונים וכניסת בינה מלאכותית (AI) הצפויה להקפיץ את הביקוש לחשמל בקצב חריג. כדי להבטיח משק חשמל אמין ותחרותי לציבור, הרגולציה חייבת להיות כזו שמאפשרת לשוק להגיב במהירות לשינויים הבלתי צפויים.
קיים קושי אינהרנטי לחזות את הביקוש לחשמל. בשנת 2017, פרסם בנק ישראל תחזית שלפיה בשנת 2024, בתרחיש הגבוה, יעמוד הביקוש לחשמל על כ־72 מיליארד קוט״ש. בהשוואה לצריכה בפועל ב-2017 בהיקף של כ-62 מיליארד קוט"ש, מדובר בתחזית גידול של כ-16% בסה"כ, שמשקפת קצב גידול שנתי ממוצע חזוי של כ־2% לשנה. מנתונים שפרסמה לאחרונה רשות החשמל עולה כי הביקוש לחשמל בפועל, בשנת 2024, עמד על 80.4 מיליארד קוט"ש, המשקפים עליה של כ-30% לעומת 2017, בקצב גידול שנתי ממוצע של כ-3.7% בשנה, כמעט כפול מקצב הגידול בתחזית בנק ישראל. יצוין כי בשנת 2024 לבדה צמח הביקוש לחשמל בהיקף של 4.4% ביחס ל-2023, וזאת עוד בטרם נכנסו לתמונה ה- AI ומרכזי נתונים עתירי אנרגיה.
גם כאשר התמונה מתבהרת, הרגולטור שעדיין מתפקד כמתכנן מרכזי, מגיב באופן טבעי בקצב מתון יותר. במשך שנים רבות לא אושרו בישראל תחנות כוח חדשות. במאי 2023 אישרה הממשלה הנוכחית הקמה של שתי תחנות כוח נוספות. באוגוסט 2024 קבעה רשות החשמל מכסה להקמת שתי תחנות בלבד. במרץ 2025 לאור הגידול בתחזית הביקוש, החליטה רשות החשמל לעדכן את החלטתה: הגדילה את המכסה לארבע תחנות והכפילה את שיעורי הזמינות שהובטחו בהחלטה הקודמת. בנוסף לכך, לאור הגידול בתחזית הביקוש, הורתה ממשלת ישראל באוקטובר 2024, על פתיחת שערי הות"ל לתכנון תחנות כוח חדשות וזאת במטרה להקים עוד לפחות 13 תחנות כוח חדשות הנדרשות בעשור הבא, מתוכן לפחות חמש באזור מרכז הארץ עד לשנת 2035. מדובר בהחלטה משמעותית ביותר שהניעה מחדש את פעילות ייזום תחנות הכוח במדינת ישראל.
הקמת תחנת כוח בישראל, בדומה לפרויקטי תשתיות מורכבים, לוקחת שנים רבות: מהתכנון, דרך היתרי הבנייה, ועד להקמה וחיבור לרשת. לרוב חולף יותר מעשור מהרגע שבו החל תכנון התחנה ועד שהתחנה מתחילה לייצר חשמל בפועל. עובדה זו מחייבת הגדלת גמישות בצד ההיצע, באופן שיאפשר תגובה מהירה ומענה לשינויים בביקוש לחשמל. במצב הקיים, בו השוק מנוהל במכסות ייצור, כל עיכוב בקבלת החלטות עלול להתגלגל לפגיעה באמינות משק החשמל ולעלייה במחירי החשמל לציבור. דוגמה לכך, ניתן לראות בדברי ההסבר של רשות החשמל להחלטתה במרץ 2025 להגדיל את שיעור הזמינות לתחנה הראשונה שתסגור פיננסית בגוש דן. לטענת הרשות, לאור העובדה שבמועד ההחלטה הייתה קיימת רק תחנה אחת עם תכנית מאושרת בצפון גוש דן, משק החשמל נדרש לשלם עוד כ-350 מיליון שקלים בערכים מהוונים כדי להבטיח את הקמתה. אמנם מדובר במענה אחראי של הרגולטור שנעשה כדי להבטיח את אמינות האספקה, אך קבלת ההחלטה באיחור תעלה לציבור סכום לא מבוטל.
- המועמד לנגיד בנק ישראל נעצר בחשד לקבלת שוחד, והממציא הדגול הולך לעולמו
- בכמה יעלה חשבון החשמל שלנו בגלל ChatGPT?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד האירועים המעצבים של שוק החשמל בשנים האחרונות הוא הליברליזציה של משק החשמל הישראלי. עד לא מזמן, כמעט כל החשמל בישראל יוצר ונמכר דרך חברת החשמל. בעשור האחרון ובדגש על השנתיים האחרונות, התמונה השתנתה באופן דרמטי. הודות לשינויים משמעותיים שהובילה הממשלה ורשות החשמל, כיום כ-60% מהחשמל מיוצר על ידי גורמים פרטיים, כאשר במקביל נפתח שוק אספקת החשמל לתחרות וכלל משקי הבית יכולים לרכוש חשמל מוזל מספקים פרטיים. לצד ההזדמנות להציע חשמל מוזל ללקוחות, לשוק האספקה עשויה להיות תרומה מהותית גם בפיתוח ושכלול מקטע הייצור בשוק החשמל.
הראל שליסלהביקוש הגדל לחשמל מחייב ביטול מכסות ייצור ופתיחה מלאה של שוק החשמל לתחרות
הביקוש לחשמל בישראל מזנק מעבר לתחזיות; לצד צעדים משמעותיים שננקטו, המשך התכנון המרכזי והפיקוח על מכסות הייצור מעכבים את התחרות ומגבילים
את יכולת המשק להגיב לשינויים בביקוש; הסרת המכסות ופתיחת השוק לעסקאות ישירות בין תחנות כוח למספקים פרטיים תאפשר מענה מהיר, תעודד תחרות ותפחית את יוקר המחיה
משק החשמל בישראל מצוי בצומת דרכים. שינויים טכנולוגיים, סביבתיים וחברתיים מייצרים מציאות חדשה: מעבר לחשמול, חדירת רכבים חשמליים, פריחת מרכזי נתונים וכניסת בינה מלאכותית (AI) הצפויה להקפיץ את הביקוש לחשמל בקצב חריג. כדי להבטיח משק חשמל אמין ותחרותי לציבור, הרגולציה חייבת להיות כזו שמאפשרת לשוק להגיב במהירות לשינויים הבלתי צפויים.
קיים קושי אינהרנטי לחזות את הביקוש לחשמל. בשנת 2017, פרסם בנק ישראל תחזית שלפיה בשנת 2024, בתרחיש הגבוה, יעמוד הביקוש לחשמל על כ־72 מיליארד קוט״ש. בהשוואה לצריכה בפועל ב-2017 בהיקף של כ-62 מיליארד קוט"ש, מדובר בתחזית גידול של כ-16% בסה"כ, שמשקפת קצב גידול שנתי ממוצע חזוי של כ־2% לשנה. מנתונים שפרסמה לאחרונה רשות החשמל עולה כי הביקוש לחשמל בפועל, בשנת 2024, עמד על 80.4 מיליארד קוט"ש, המשקפים עליה של כ-30% לעומת 2017, בקצב גידול שנתי ממוצע של כ-3.7% בשנה, כמעט כפול מקצב הגידול בתחזית בנק ישראל. יצוין כי בשנת 2024 לבדה צמח הביקוש לחשמל בהיקף של 4.4% ביחס ל-2023, וזאת עוד בטרם נכנסו לתמונה ה- AI ומרכזי נתונים עתירי אנרגיה.
גם כאשר התמונה מתבהרת, הרגולטור שעדיין מתפקד כמתכנן מרכזי, מגיב באופן טבעי בקצב מתון יותר. במשך שנים רבות לא אושרו בישראל תחנות כוח חדשות. במאי 2023 אישרה הממשלה הנוכחית הקמה של שתי תחנות כוח נוספות. באוגוסט 2024 קבעה רשות החשמל מכסה להקמת שתי תחנות בלבד. במרץ 2025 לאור הגידול בתחזית הביקוש, החליטה רשות החשמל לעדכן את החלטתה: הגדילה את המכסה לארבע תחנות והכפילה את שיעורי הזמינות שהובטחו בהחלטה הקודמת. בנוסף לכך, לאור הגידול בתחזית הביקוש, הורתה ממשלת ישראל באוקטובר 2024, על פתיחת שערי הות"ל לתכנון תחנות כוח חדשות וזאת במטרה להקים עוד לפחות 13 תחנות כוח חדשות הנדרשות בעשור הבא, מתוכן לפחות חמש באזור מרכז הארץ עד לשנת 2035. מדובר בהחלטה משמעותית ביותר שהניעה מחדש את פעילות ייזום תחנות הכוח במדינת ישראל.
הקמת תחנת כוח בישראל, בדומה לפרויקטי תשתיות מורכבים, לוקחת שנים רבות: מהתכנון, דרך היתרי הבנייה, ועד להקמה וחיבור לרשת. לרוב חולף יותר מעשור מהרגע שבו החל תכנון התחנה ועד שהתחנה מתחילה לייצר חשמל בפועל. עובדה זו מחייבת הגדלת גמישות בצד ההיצע, באופן שיאפשר תגובה מהירה ומענה לשינויים בביקוש לחשמל. במצב הקיים, בו השוק מנוהל במכסות ייצור, כל עיכוב בקבלת החלטות עלול להתגלגל לפגיעה באמינות משק החשמל ולעלייה במחירי החשמל לציבור. דוגמה לכך, ניתן לראות בדברי ההסבר של רשות החשמל להחלטתה במרץ 2025 להגדיל את שיעור הזמינות לתחנה הראשונה שתסגור פיננסית בגוש דן. לטענת הרשות, לאור העובדה שבמועד ההחלטה הייתה קיימת רק תחנה אחת עם תכנית מאושרת בצפון גוש דן, משק החשמל נדרש לשלם עוד כ-350 מיליון שקלים בערכים מהוונים כדי להבטיח את הקמתה. אמנם מדובר במענה אחראי של הרגולטור שנעשה כדי להבטיח את אמינות האספקה, אך קבלת ההחלטה באיחור תעלה לציבור סכום לא מבוטל.
- המועמד לנגיד בנק ישראל נעצר בחשד לקבלת שוחד, והממציא הדגול הולך לעולמו
- בכמה יעלה חשבון החשמל שלנו בגלל ChatGPT?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד האירועים המעצבים של שוק החשמל בשנים האחרונות הוא הליברליזציה של משק החשמל הישראלי. עד לא מזמן, כמעט כל החשמל בישראל יוצר ונמכר דרך חברת החשמל. בעשור האחרון ובדגש על השנתיים האחרונות, התמונה השתנתה באופן דרמטי. הודות לשינויים משמעותיים שהובילה הממשלה ורשות החשמל, כיום כ-60% מהחשמל מיוצר על ידי גורמים פרטיים, כאשר במקביל נפתח שוק אספקת החשמל לתחרות וכלל משקי הבית יכולים לרכוש חשמל מוזל מספקים פרטיים. לצד ההזדמנות להציע חשמל מוזל ללקוחות, לשוק האספקה עשויה להיות תרומה מהותית גם בפיתוח ושכלול מקטע הייצור בשוק החשמל.
