אבי גבאי גיורא אלמוגי
צילום: ינאי יחיאל יחצ

פרטנר נכנסת לשוק החשמל הפרטי - חתמה על הסכם עם OPC

החברה תיכנס לתחום אספקת החשמל הפרטי ותתחרה בחברות נוספות שהודיעו על כניסה לשוק כמו בזק ואלקטרה פאוור וחברות אחרות שכבר נמצאות בו
רוי שיינמן | (2)

פרטנר  פרטנר 1.4% נערכת לכניסה לשוק החשמל לצרכנים ביתיים ומשיקה את המותג Partner Power. החברה החלה בשבועות האחרונים בפיילוט בקרב עובדי חברה, לקראת ההשקה הרשמית לציבור הרחב וללקוחותיה, במסגרתה תציע 3 מסלולים: מסלול הנחה קבועה, מסלול יום ומסלול לילה.

מימין לשמאל: דגנית קרמר משנה למנכ

מימין לשמאל: דגנית קרמר משנה למנכ"ל פרטנר, אילן לדרר מנהל Partner Power, אבי גבאי מנכ"ל פרטנר, גיורא אלמוגי מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה, ערן אמויאל מנכ"ל או.פי.סי החזקות ישראל. צילום: יח״צ

פרטנר חתמה על חוזה התקשרות עם OPC אנרגיה או פי סי אנרגיה 1.35%  לצורך אספקת החשמל לצרכני פרטנר. ההצטרפות לשירות חשמל בתעריף מוזל שתציע פרטנר תהיה פתוחה לכלל אזרחי ישראל בעלי מונה חשמל חכם. בהמשך הדרך, פרטנר צפויה להציע גם חבילות משולבות של תקשורת וחשמל.

כחלק מסקר שביצעה בשנה האחרונה קבוצת גיאוקרטוגרפיה עבור פרטנר, עולה שכמחצית מהציבור מכיר או שמע על תהליך פתיחת שוק החשמל, כאשר המודעות גבוהה יותר בקרב גברים וחילוניים. כמו כן, 86% מהציבור הביע נכונות עקרונית לעבור לחברות אחרות המספקות חשמל, כאשר החסם העיקרי למעבר הוא חוסר היכרות עם התהליך. נתון נוסף שעולה מהסקר הוא שכ-82% מהציבור מעדיפים לקבל את חשבון החשמל בתדירות של פעם בחודש ולא פעם בחודשיים.

מי שינהל את Partner Power הוא אילן לדרר, מנהל הפיתוח העסקי בפרטנר.

 

"שמחים לספק לכלל הצרכנים בישראל וללקוחות שלנו דרך נוחה לחיסכון בחשבון החשמל ובאיכות מעולה שנובעת משיתוף הפעולה עם יצרן החשמל המוביל בישראל", מסר מנכ"ל קבוצת פרטנר, אבי גבאי.

"פתיחת שוק החשמל בישראל לתחרות באספקת חשמל ישירות לצרכנים ביתיים מייצרת מנוע צמיחה משמעותי נוסף בשנים הקרובות", מסר מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה, גיורא אלמוגי. "ההסכם עם פרטנר יאפשר לנו לממש בצורה יעילה תחום חשוב זה". 

קיראו עוד ב"אנרגיה ותשתיות"

בחודש שעבר הודיעה גם בזק  בזק 0.43% על כניסתה לשוק החשמל ביחד עם חברת פאוורג'ן של קרן ג'נריישן קפיטל ג'נריישן קפיטל 1.72% . החברות דיווחו על חתימה על מזכר הבנות להקמת חברה חדשה, בה יחזיקו החברות בשיעור אחזקה זהה שצפויה להתחיל לפעול כבר מהרבעון השני של השנה. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    איתן 11/02/2024 18:07
    הגב לתגובה זו
    למעט 4 חודשי הקיץ יוני עד ספטמבר, אל תלכו שולל אחרי אתרים שמפרסמים רק את השחקנים החזקים בשוק
  • 1.
    קושמר!!! זה יהיה כמו אינטרנט ! חס ושלום ! (ל"ת)
    מישל 11/02/2024 13:12
    הגב לתגובה זו
אייל פודהורצר מנכל אקונרגי
צילום: ליאורה רויטמן

"המשבר באירופה הפך את האנרגיות המתחדשות לאסטרטגיה, ואנחנו שם"

אייל פודהורצר, מייסד משותף ומנכ"ל אקונרג'י, מציב יעדים שאפתניים לחברה לקראת 2026, ומסביר מדוע גרמניה היא יעד אסטרטגי

אתי אפללו |
נושאים בכתבה אנרגיה ירוקה

יתרונה הגדול של אקונרג'י הוא הפוזיציה שלה כ"שחקן מקומי" בכל שוק שבו היא פועלת, כך לדברי אייל פודהורצר מייסד שותף ומנכ"ל אקונרג'י, בכנס אנרגיה ותשתיות של ביזפורטל. "בניגוד לשחקנים רבים שמגיעים עם הון בלבד, אנחנו למעשה יזמים מקומיים. נכנסנו מלמטה, מעולמות הפיתוח, וכיום אנחנו יצרני חשמל. בכל מדינה אנחנו בונים תשתית מקומית עם צוותי הנדסה, תכנון ותפעול, שמאפשרת לנו לנצל ידע, להוזיל עלויות ולהגדיל רווחיות".

בבואם לבחון מדינה חדשה, הסביר פודהורצר, החברה בודקת מספר פרמטרים: גודל השוק, יעדיה האנרגטיים של המדינה, חיבור לרשת החשמל, ורווחיות הפרויקטים. "המלחמה בין רוסיה לאוקראינה האיצה את התוכניות – מדינות קבעו יעדים שאפתניים מאוד. גרמניה, למשל, שואפת להגיע ל־80% אנרגיות מתחדשות עד 2030 ול־100% עד 2035", ציין.



"צוואר הבקבוק הוא לא הכסף – אלא החיבור לרשת"

על אף עודפי ההון המחפשים השקעות באירופה, פודהורצר מבהיר: "הבעיה אינה מימון, אלא זמינות פרויקטים וחיבור לרשת. אנחנו מפתחים היום פרויקטים שכבר אושרו אך יתחברו לחשמל רק ב־2029 או 2030. לכן אנחנו בונים מלאי פרויקטים ארוך טווח".

לדבריו, המלחמה באוקראינה סימנה נקודת מפנה: "אירופה הציבה לעצמה יעד ברור שהוא עצמאות אנרגטית. ראינו רגולציה חדשה, מכסות גבוהות יותר, מענקים ותמריצים. כיום אין היגיון כלכלי בהקמת אנרגיה שאינה מתחדשת. השוק מתרחב גם בזכות המעבר לרכב חשמלי".