בזק וקרן ג'נריישן ייכנסו לשוק החשמל הביתי
בזק בזק 0.43% ופאוורג'ן של קרן ג'נריישן ג'נריישן קפיטל 0.7% ייכנסו לתחום אספקת החשמל הביתי ויתחרו בחברת החשמל - החברות דיווחו על חתימה על מזכר הבנות להקמת חברה חדשה, בה יחזיקו החברות בשיעור אחזקה זהה, שתפעל בתחום אספקת החשמל הביתי וצפויה להתחיל לפעול כבר מהרבעון השני של השנה. בזק תוביל את השיווק, המכירות והשירות של המיזם בעוד פאוורג'ן תספק את החשמל ממתקני הייצור שבבעלותה.
על פי התכנית, למיזם יש יעד של 400 אלף לקוחות עד לשנת 2030. כתוצאה מהרפורמה בשוק החשמל הביתי ופתיחת השוק לתחרות, נתח השוק שצפוי לעבור למתחרי חברת החשמל עד שנת 2030 מוערך בכ-10 מיליארד שקל, לפי חברת BDO.
"אנו נפעל בשוק הנאמד במיליארדי שקלים בשנה, תוך מינוף העוצמות והיתרונות של החברה", מסר רן גוראון מנכ"ל בזק. "השינוי המבני בשוק אספקת החשמל מייצר הזדמנות עסקית ייחודית לאספקת חשמל זול וירוק, ואני משוכנע שהמיזם החדש יהפוך למוביל בענף אספקת החשמל. מיזם החשמל המשותף ישלב בין יתרונותיה הבולטים של בזק בתחום אספקת שירותים לבין יכולותיה וניסיונה של PowerGen במשק האנרגיה, ויביא בשורה צרכנית אמיתית שתחסוך ללקוחות בחשבון החשמל".
"נערכנו לשינוי זה זמן רב", מסר ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן. "ניצור חברת חשמל פרטית אינטגרטיבית וייחודית הפועלת בכלל המקטעים במשק החשמל ומייצרת ערך לשוק החשמל, ללקוחות הקצה ולמשקיעינו. בזק הינה השותפה המתאימה והראויה ביותר למיזם מסוג זה ואנו בטוחים שהמיזם המשותף יוביל את משק אספקת החשמל עוד שנים רבות קדימה".
- קרעי עם היתר שליטה מתוקן שיאפשר לסרצ'לייט 10% נוספים ממניות בזק
- בי-קום ממשיכה לממש מניות, מה זה מעיד על בזק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כזכור, בשבוע שעבר דווח כי הפניקס הפניקס -1.63% תשקיע 260 מיליון שקל בפאוורג'ן במספר פעימות, כאשר 100 מיליון שקל יועמדו על פי דרישת פאוורג'ן עד לחודש מרץ, והיתר יועמד סמוך למועד התקיימות התנאים המתלים להשלמת עסקת רפק. פניקס תקבל אופציה לרכישת מניות רגילות של PowerGen על פי שווי החברה בספרי ג'נריישן בתוספת תשואה שנתית של 8.25% צמודת מדד.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳