ביזפורטל סקירת רכבי חברה - ניסן קשקאי

אנחנו ממשיכים עם סקירת כלי רכב העשויים להתאים גם לצי כלי הרכב שלכם, והפעם עם הניסן קשקאי

יואב פולס | (3)

הקשקאי של ניסאן הוא אחת המכוניות החשובות של היצרן, ועם השלכה גם על השוק העולמי. הניסאן קשקאי הראשון הושק בשנת 2006, והיה הראשון להיות עם הנעה קדמית בלבד, בעוד שהקודמים לו היו עם הנעה כפולה. רוצה לומר באה ניסאן ואמרה בגלוי, אף אחד לא צריך 4X4 יקר וכבד, והציבור בעצם רוצה משפחתית רגילה רק מעט מוגבהת. השאר היסטוריה, וסגמנט הקרוסאוברים עם הנעה 2X4 השתלט על העולם.

הקשקאי הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט C להלן C-SUV, שבניגוד למגמת הגידול במימדים בכל הסגמנטים, נותר במימדים הגיוניים עם אורך כולל של 4.425 מטר, ובסיס גלגלים של 2.665 מטר.

 

עיצוב חיצוני ופנימי 

העיצוב החיצוני נאה, לא פורץ דרך, אבל גם לא גנרי, סולידי, וגם אם לא מסובב ראשים במבט ראשון, במבט שני ושלישי הוא בהחלט נאה, ולא נופל למחוזות העיצובים הגנריים המקובלים.

פחות סטנדרטי הוא החישוקים בגודל 17'' בצבע אפור כהה. עוד נקודה לציון היא מידת הצמיגים בגודל 215/65 (ברכב המבחן ברמת גימור 'אסנטה') מה שאומר דופן גבוהה יחסית התורמת מאוד לנוחות הנסיעה.

פנים הרכב פונקציונלי ושימושי. רכב המבחן מצוייד בלוח מחוונים מסורתי עם מד סל"ד גדול משמאל, ומד מהירות גדול מימין. באמצע צג דיגיטלי בגודל 7'' לשליטה על מגוון תפריטים. אני משווה אותו להתחכמויות שיצרנים עושים היום בלוחות מחוונים, ופתאום כל-כך פשוט נראה כל-כך נכון.

במרכז הדשבורד ניצב בגאון צג מולטימדיה בגודל 12.3'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. פקדים פיזיים לבקרת האקלים, וקונסולה רחבה יחסית מפרידה בין הנהג לנוסע, ובה ידית הילוכים, מתג למעצור היד ובורר מצבי נהיגה (אקו, נורמל וספורט).

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


            סביבת נהג אינטואיטיבית

מושב הנהג מצוין, לא פחות, נוח מאוד, רך בנגיעה ראשונה, ואוחז טוב בהמשך. המושב כמובן מתכוונן ויחד עם כיוון ההגה לעומק ולגובה כל אחד יכול להתאים לעצמו את תנוחת הנהיגה הנוחה לו. מאחור המרווח בסדר, וכאן 'משלמים' על בסיס הגלגלים הצנוע משהו באורך של 2.665 מטר. עם זאת, שלושה ילדים יסתדרו ללא קושי, לעומתם שלושה מבוגרים פחות. תא המטען שימושי בנפח 504 ליטר, ומכיל בתוכו הפתעה – גלגל רזרבי, אביזר נהדר ומופלא חלף ערכות ניפוח שכל-כך פופולריות היום.

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.33 ליטר המפיק 156 כ"ס ו - 27.5 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רציפה CVT. נתון התאוצה מ-0 ל – 100 קמ"ש עומד על 9.2 שניות, והמהירות המירבית 199 קמ"ש.


נוחות והתנהגות כביש

בנסיעה מתגלה הקשקאי כרכב מאוד מאוד נוח. מושב הנהג המצוין תורם גם הוא לנוחות, וכך גם הדופן הרחבה של הצמיגים עליה כתבתי בפתיחה. ככל שנרצה רכב קשיח יותר, גם הצמיגים יהיו עם דופן צרה. דופן צרה מסייעת לקשיחות המתלים, ולחדות ההיגוי, אבל ברכב משפחתי שווה לכל נפש, אין סיבה להיגרר לאופנת הצמיגים בעלי החתך הנמוך. זה אולי יפה באולם התצוגה ובברושור, אבל מעניש בנוחות נסיעה.

המנוע חזק ומגיב היטב, גם כאן על גבול ההפתעה, ונדרש מעט הסתגלות ללחיצה עדינה על דוושת התאוצה על מנת להימנע מזינוקים חזקים. מה שמונע ממנו להיות זריז הרבה יותר היא תיבת ההילוכים שלוקח לה זמן להעביר את המומנט לגלגלים. בנהיגה רגילה בורר ההילוכים נמצא קבוע על נורמל או ספורט, כי מצב אקו הופך אותו לעצל מאוד.

הקשקאי נוח מאוד גם במהירויות גבוהות למדי וגם בנסיעה עירונית, וניכר כי ניסאן כיילו את מתלי הרכב היטב. הפער מוחשי מאוד כאשר עוברים לקשקאי מהקרוסאוברים החשמליים הסיניים, שמשקיעים מאוד בטכנולוגיה, ושמים פחות דגש על מתלים, שלדה והיגוי. הקשקאי מתמודד היטב עם מהמורות בכביש הן במהירויות הגבוהות והן בנמוכות, ונהנה מאחיזת כביש גבוהה ונוסך הרבה בטחון בלב הנהג.

עוד לזכות הקשקאי הן מערכות הבטיחות המקוריות. בכל כלי הרכב אותם אני בוחן הדבר הראשון אני מנתק את מערכות הבטיחות שמתערבות באופן אגרסיבי בהיגוי. בקשקאי המערכות פועלות אבל באופן מינורי וברקע, ובמהלך ימי הבחינה השארתי לראשונה את המערכות פועלות לאורך כל המבחן.

צריכת הדלק של הקשקאי היא עוד נקודת זכות. צריכת הדלק הרשמי עומד ל 15.6 ק"מ לליטר בתקן WLTP. נהיגה חסכונית מאוד עם הקשקאי הניבה צריכה של 19.6 ק"מ לליטר, ונהיגה אגרסיבית מאוד הניבה כ 11.5 ק"מ לליטר. האמת היא שאתם לא תנהגו בקשקאי לא כך, ולא כך, ולכן יש לצפות לסביבות ה 15 ק"מ בחיים האמיתיים.



בתחום הבטיחות הקשקאי 'אסנטה' מצוייד בכל מערכות הבטיחות המקוריות, כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי סטייה מנתיב,  בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בדגמים שאינם דגם האסנטה יש גם מערכת לשמירה על מרכז נתיב, זחילה בפקקים ובקרת שיוט אדפטיבית מסתגלת. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap  קיבל הקשקאי ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

מחירו של הקשקאי עומד על 176,990 ₪, ושווי השימוש שלו עומד על 4410 ₪.

סיכום

הקשקאי הוא קרוסאובר שימושי ונוח, עם מנוע מצוין, חסכוני למדי ובטיחותי. ניתן לציין כי הוא מהנוחים ביותר בסגמנט שלו וממשק המשמש שלו אינטואיטיבי ונכון.


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    היברידי 24/01/2025 08:10
    הגב לתגובה זו
    היברידי מנוע בנזין הופך לחשמל...
  • 2.
    גיר מנוע 23/01/2025 18:00
    הגב לתגובה זו
    רכב כבד ללא מומנט בטורים נמוכים.קחו בחשבון אמינות נמוכה לאורך זמן של הטורבו והגיר הכי גרוע בעולם.רק לקינוח רצועת טיימינג בתוך המנוע והשמן לא מבטיח אריכות ימים ותחזוקה נוחה.
  • 1.
    xxx 21/01/2025 07:51
    הגב לתגובה זו
    רואים מגמתיות שיווקית לדחוף רכב שהייצרן בפני פשיטת רגל עקב יצור מנועים ותיבות הילוכים לקויים כשהפרחים לרנו ולמזלו מתאחד עם הונדה.
פולקסווגן ID.Buzz בעמדת טעינה. צילום יואב פולספולקסווגן ID.Buzz בעמדת טעינה. צילום יואב פולס

שמונה כללים ל-200,000 חשמליות בכבישים

על כבישי ישראל נוסעות היום מעל 200,000 מכוניות חשמליות. השימוש ברכב חשמלי מצריך שינוי דפוסי התנהגות. ריכזנו עבורכם את שמונת הכללים החשובים לדעתנו.  

יואב פולס |

למרות ההאטה היחסית במכירת כלי רכב חשמליים, בלי לשים לב, מעל 200,000 כלי רכב חשמליים נמסרו ללקוחות ונוסעים על כבישי ישראל. למען חובבי הנתונים, מתחילת 2024, כלומר שנה ושמונה חודשים, עלו על כבישי ישראל מעל ל- 100,000 כלי רכב חשמליים, שהכפילו את כמות החשמליות המצטבר שנמכרו עד סוף 2023.

מאחר ומרבית החשמליות הן מהשנים האחרונות, מרביתן עדיין שועטות על כבישי ישראל בדממה, ללא צריכת בנזין, ללא פליטת מזהמים, ועם חסכון כספי משמעותי לבעליהן שנפרדו מהצורך לתדלק בנזין יקר בתחנות דלק.

כמות המכוניות הזו, שממשיכה לגדול בעקביות, מחייבת את בעלי המכוניות החשמליות גם לשינויי התנהגות שסיכמנו לכם בכמה נקודות פשוטות:

  1. טעינה – הטעינה 'הבריאה' ביותר לשמור על חיי סוללת הרכב היא טעינה איטית AC, ביתית או ציבורית. טעינה מהירה DC טובה לשימוש כאשר נדרשת הארכת טווח בנסיעה ארוכה. טעינת DC 'פעם ב...' לא תהרוס את הסוללה וניתן להטעין ללא חשש. עם זאת, מי שמסתמך רק על טעינת DC עלול לפגוע בביצועי הסוללה.
  2. ליצרנים סונים סוגי סוללות שונות בטכנולוגיות שונות. יש מי שממליץ להטעין רק עד 80% אם לא נדרשת נסיעה ארוכה, יש מי שמנחה את הנהגים להטעין אחת לחודש עד 100%, וכך גם בפריקת הסוללה. בררו עם יבואן הרכב שלכם מה המלצת היצרן.
  3. הכירו נקודות טעינה מהירה מרוחקות. ברחבי הארץ פרוסות מאות עמדות טעינה מהירות. אם יש לכם דודה בקרית שמונה, חבר באילת או הורים בנהריה, חשוב להכיר איפה בדרך יש מתחמי עמדות טעינה. כמי שמחזיק רכב חשמלי מעל לשלוש שנים אני 'מכיר' כמה מתחמי טעינה בקרבת קרית שמונה, בכניסה הדרומית לנהריה, בכל מתחמי הנוחות של 'דור' על כביש שש, באיזור באר שבע, בדימונה, ערד ומצפה רמון, וכך גם בצומת הערבה ועל כביש הערבה. עוד נכון להכיר את עמדות הטעינה בתחנות הדלק של 'פז' עם פיזור ארצי נהדר, ורמת שמישות גבוהה. זה יסייע לכם מאוד להנמיך חרדות טווח, אם עדיין יש לכם כאלה.
  4. 'אל תעשה לחברך' – החניה הצמודה לעמדת הטעינה הציבורית, איטית או מהירה אינה חניה לרכב חשמלי. היא שם רק עבור רכב חשמלי במהלך טעינה. אם הרכב לא בטעינה או שכבר הגעתם לאחוזי טעינה גבוהים, תפנו את העמדה לאחרים. בעלי מכוניות בנזין או דיזל, כמה רעים אתם יכולים להיות, וכמה חוסר איכפתיות לאחרים יש לכם כשאתם מחנים בעמדת הטעינה ולא מאפשרים למי שבאמת צריך גישה לעמדה. שימו לב, כבר דווחו מקרי ונדליזם במכוניות בנזין שחסמו עמדות טעינה.
  5. יונדאי איוניק 5 בעמדת טעינה. המקום הפנוי ליד מיועד לטעינה בלבד. צילום יואב פולס
  6. כשהרכב בטעינה, תשאירו כרטיס קטן על הדשבורד עם הטלפון שלכם. למקרה שיש תקלה והרכב לא מטעין, או למקרה שהרכב כבר הגיע ל- 100% טעינה, ומישהו אחר צריך עכשיו להטעין.
  7. טווח אמיתי ברכב חשמלי – הטווח המוצהר על ידי יצרן הרכב הוא נתון תיאורטי או לפי תקן כזה או אחר. במציאות, נהיגה בכבישים מהירים צורכת יותר חשמל מאשר נהיגה בכבישים עירוניים, כלומר בדיוק הפוך מרכב עם מנוע בעירה פנימית. אם אתם רגילים לנהוג בכבישים מהירים במהירות של 130 קמ"ש, קחו בחשבון שבנוסף לעבירת המהירות שאתם מבצעים, אתם צורכים הרבה יותר חשמל מאשר אם תנהגו ב- 100 קמ"ש, והמשמעות היא שהטווח יתקצר משמעותית.
  8. רגנרציה – אותו רכיב קסום שמאפשר לרכב החשמלי שלכם להאט באמצעות המנוע החשמלי, וממש לייצר חשמל ולהטעין את הסוללה. למרבית כלי הרכב החשמליים יש אפשרות לקבוע רמות רגנרציה, עד רמה של נהיגה בדוושה אחת. ממליץ לכם לקבוע את הרגנרציה על רמה גבוהה ככל שניתן, ובעיקר בירידות ארוכות בהן נדרשת בלימה, ותופתעו להגיע לסוף הירידה עם יותר חשמל ממה שהיה לכם בסוללה כשהתחלתם את הירידה.
  9. גלגל רזרבי וכבל טעינה איטי – שני אביזרים שאני ממליץ שיהיו לכם ברכב החשמלי שלכם. כשתזדקקו להם, תהיו מוכנים לשלם הון כדי שהם יהיו שם עבורכם. (לרזרבי כמובן שיש להוסיף מגבה (ג'ק) ומפתח ברגים לרכב.

מישהו רוצה להמר תוך כמה זמן נגיע ל- 400,000 חשמליות בכבישים?


פולקסווגן ID.Buzz בעמדת טעינה. צילום יואב פולספולקסווגן ID.Buzz בעמדת טעינה. צילום יואב פולס

שמונה כללים ל-200,000 חשמליות בכבישים

על כבישי ישראל נוסעות היום מעל 200,000 מכוניות חשמליות. השימוש ברכב חשמלי מצריך שינוי דפוסי התנהגות. ריכזנו עבורכם את שמונת הכללים החשובים לדעתנו.  

יואב פולס |

למרות ההאטה היחסית במכירת כלי רכב חשמליים, בלי לשים לב, מעל 200,000 כלי רכב חשמליים נמסרו ללקוחות ונוסעים על כבישי ישראל. למען חובבי הנתונים, מתחילת 2024, כלומר שנה ושמונה חודשים, עלו על כבישי ישראל מעל ל- 100,000 כלי רכב חשמליים, שהכפילו את כמות החשמליות המצטבר שנמכרו עד סוף 2023.

מאחר ומרבית החשמליות הן מהשנים האחרונות, מרביתן עדיין שועטות על כבישי ישראל בדממה, ללא צריכת בנזין, ללא פליטת מזהמים, ועם חסכון כספי משמעותי לבעליהן שנפרדו מהצורך לתדלק בנזין יקר בתחנות דלק.

כמות המכוניות הזו, שממשיכה לגדול בעקביות, מחייבת את בעלי המכוניות החשמליות גם לשינויי התנהגות שסיכמנו לכם בכמה נקודות פשוטות:

  1. טעינה – הטעינה 'הבריאה' ביותר לשמור על חיי סוללת הרכב היא טעינה איטית AC, ביתית או ציבורית. טעינה מהירה DC טובה לשימוש כאשר נדרשת הארכת טווח בנסיעה ארוכה. טעינת DC 'פעם ב...' לא תהרוס את הסוללה וניתן להטעין ללא חשש. עם זאת, מי שמסתמך רק על טעינת DC עלול לפגוע בביצועי הסוללה.
  2. ליצרנים סונים סוגי סוללות שונות בטכנולוגיות שונות. יש מי שממליץ להטעין רק עד 80% אם לא נדרשת נסיעה ארוכה, יש מי שמנחה את הנהגים להטעין אחת לחודש עד 100%, וכך גם בפריקת הסוללה. בררו עם יבואן הרכב שלכם מה המלצת היצרן.
  3. הכירו נקודות טעינה מהירה מרוחקות. ברחבי הארץ פרוסות מאות עמדות טעינה מהירות. אם יש לכם דודה בקרית שמונה, חבר באילת או הורים בנהריה, חשוב להכיר איפה בדרך יש מתחמי עמדות טעינה. כמי שמחזיק רכב חשמלי מעל לשלוש שנים אני 'מכיר' כמה מתחמי טעינה בקרבת קרית שמונה, בכניסה הדרומית לנהריה, בכל מתחמי הנוחות של 'דור' על כביש שש, באיזור באר שבע, בדימונה, ערד ומצפה רמון, וכך גם בצומת הערבה ועל כביש הערבה. עוד נכון להכיר את עמדות הטעינה בתחנות הדלק של 'פז' עם פיזור ארצי נהדר, ורמת שמישות גבוהה. זה יסייע לכם מאוד להנמיך חרדות טווח, אם עדיין יש לכם כאלה.
  4. 'אל תעשה לחברך' – החניה הצמודה לעמדת הטעינה הציבורית, איטית או מהירה אינה חניה לרכב חשמלי. היא שם רק עבור רכב חשמלי במהלך טעינה. אם הרכב לא בטעינה או שכבר הגעתם לאחוזי טעינה גבוהים, תפנו את העמדה לאחרים. בעלי מכוניות בנזין או דיזל, כמה רעים אתם יכולים להיות, וכמה חוסר איכפתיות לאחרים יש לכם כשאתם מחנים בעמדת הטעינה ולא מאפשרים למי שבאמת צריך גישה לעמדה. שימו לב, כבר דווחו מקרי ונדליזם במכוניות בנזין שחסמו עמדות טעינה.
  5. יונדאי איוניק 5 בעמדת טעינה. המקום הפנוי ליד מיועד לטעינה בלבד. צילום יואב פולס
  6. כשהרכב בטעינה, תשאירו כרטיס קטן על הדשבורד עם הטלפון שלכם. למקרה שיש תקלה והרכב לא מטעין, או למקרה שהרכב כבר הגיע ל- 100% טעינה, ומישהו אחר צריך עכשיו להטעין.
  7. טווח אמיתי ברכב חשמלי – הטווח המוצהר על ידי יצרן הרכב הוא נתון תיאורטי או לפי תקן כזה או אחר. במציאות, נהיגה בכבישים מהירים צורכת יותר חשמל מאשר נהיגה בכבישים עירוניים, כלומר בדיוק הפוך מרכב עם מנוע בעירה פנימית. אם אתם רגילים לנהוג בכבישים מהירים במהירות של 130 קמ"ש, קחו בחשבון שבנוסף לעבירת המהירות שאתם מבצעים, אתם צורכים הרבה יותר חשמל מאשר אם תנהגו ב- 100 קמ"ש, והמשמעות היא שהטווח יתקצר משמעותית.
  8. רגנרציה – אותו רכיב קסום שמאפשר לרכב החשמלי שלכם להאט באמצעות המנוע החשמלי, וממש לייצר חשמל ולהטעין את הסוללה. למרבית כלי הרכב החשמליים יש אפשרות לקבוע רמות רגנרציה, עד רמה של נהיגה בדוושה אחת. ממליץ לכם לקבוע את הרגנרציה על רמה גבוהה ככל שניתן, ובעיקר בירידות ארוכות בהן נדרשת בלימה, ותופתעו להגיע לסוף הירידה עם יותר חשמל ממה שהיה לכם בסוללה כשהתחלתם את הירידה.
  9. גלגל רזרבי וכבל טעינה איטי – שני אביזרים שאני ממליץ שיהיו לכם ברכב החשמלי שלכם. כשתזדקקו להם, תהיו מוכנים לשלם הון כדי שהם יהיו שם עבורכם. (לרזרבי כמובן שיש להוסיף מגבה (ג'ק) ומפתח ברגים לרכב.

מישהו רוצה להמר תוך כמה זמן נגיע ל- 400,000 חשמליות בכבישים?