ביזפורטל סקירת רכבי חברה - ניסן קשקאי
אנחנו ממשיכים עם סקירת כלי רכב העשויים להתאים גם לצי כלי הרכב שלכם, והפעם עם הניסן קשקאי
הקשקאי של ניסאן הוא אחת המכוניות החשובות של היצרן, ועם השלכה גם על השוק העולמי. הניסאן קשקאי הראשון הושק בשנת 2006, והיה הראשון להיות עם הנעה קדמית בלבד, בעוד שהקודמים לו היו עם הנעה כפולה. רוצה לומר באה ניסאן ואמרה בגלוי, אף אחד לא צריך 4X4 יקר וכבד, והציבור בעצם רוצה משפחתית רגילה רק מעט מוגבהת. השאר היסטוריה, וסגמנט הקרוסאוברים עם הנעה 2X4 השתלט על העולם.
הקשקאי הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט C להלן C-SUV, שבניגוד למגמת הגידול במימדים בכל הסגמנטים, נותר במימדים הגיוניים עם אורך כולל של 4.425 מטר, ובסיס גלגלים של 2.665 מטר.
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני נאה, לא פורץ דרך, אבל גם לא גנרי, סולידי, וגם אם לא מסובב ראשים במבט ראשון, במבט שני ושלישי הוא בהחלט נאה, ולא נופל למחוזות העיצובים הגנריים המקובלים.
פחות סטנדרטי הוא החישוקים בגודל 17'' בצבע אפור כהה. עוד נקודה לציון היא מידת הצמיגים בגודל 215/65 (ברכב המבחן ברמת גימור 'אסנטה') מה שאומר דופן גבוהה יחסית התורמת מאוד לנוחות הנסיעה.
פנים הרכב פונקציונלי ושימושי. רכב המבחן מצוייד בלוח מחוונים מסורתי עם מד סל"ד גדול משמאל, ומד מהירות גדול מימין. באמצע צג דיגיטלי בגודל 7'' לשליטה על מגוון תפריטים. אני משווה אותו להתחכמויות שיצרנים עושים היום בלוחות מחוונים, ופתאום כל-כך פשוט נראה כל-כך נכון.
במרכז הדשבורד ניצב בגאון צג מולטימדיה בגודל 12.3'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. פקדים פיזיים לבקרת האקלים, וקונסולה רחבה יחסית מפרידה בין הנהג לנוסע, ובה ידית הילוכים, מתג למעצור היד ובורר מצבי נהיגה (אקו, נורמל וספורט).
- מרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
- ה MG3 בגרסת בנזין - סופר מיני נוחה ומרווחת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
מושב הנהג מצוין, לא פחות, נוח מאוד, רך בנגיעה ראשונה, ואוחז טוב בהמשך. המושב כמובן מתכוונן ויחד עם כיוון ההגה לעומק ולגובה כל אחד יכול להתאים לעצמו את תנוחת הנהיגה הנוחה לו. מאחור המרווח בסדר, וכאן 'משלמים' על בסיס הגלגלים הצנוע משהו באורך של 2.665 מטר. עם זאת, שלושה ילדים יסתדרו ללא קושי, לעומתם שלושה מבוגרים פחות. תא המטען שימושי בנפח 504 ליטר, ומכיל בתוכו הפתעה – גלגל רזרבי, אביזר נהדר ומופלא חלף ערכות ניפוח שכל-כך פופולריות היום.
על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.33 ליטר המפיק 156 כ"ס ו - 27.5 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רציפה CVT. נתון התאוצה מ-0 ל – 100 קמ"ש עומד על 9.2 שניות, והמהירות המירבית 199 קמ"ש.
נוחות והתנהגות כביש
בנסיעה מתגלה הקשקאי כרכב מאוד מאוד נוח. מושב הנהג המצוין תורם גם הוא לנוחות, וכך גם הדופן הרחבה של הצמיגים עליה כתבתי בפתיחה. ככל שנרצה רכב קשיח יותר, גם הצמיגים יהיו עם דופן צרה. דופן צרה מסייעת לקשיחות המתלים, ולחדות ההיגוי, אבל ברכב משפחתי שווה לכל נפש, אין סיבה להיגרר לאופנת הצמיגים בעלי החתך הנמוך. זה אולי יפה באולם התצוגה ובברושור, אבל מעניש בנוחות נסיעה.
המנוע חזק ומגיב היטב, גם כאן על גבול ההפתעה, ונדרש מעט הסתגלות ללחיצה עדינה על דוושת התאוצה על מנת להימנע מזינוקים חזקים. מה שמונע ממנו להיות זריז הרבה יותר היא תיבת ההילוכים שלוקח לה זמן להעביר את המומנט לגלגלים. בנהיגה רגילה בורר ההילוכים נמצא קבוע על נורמל או ספורט, כי מצב אקו הופך אותו לעצל מאוד.
הקשקאי נוח מאוד גם במהירויות גבוהות למדי וגם בנסיעה עירונית, וניכר כי ניסאן כיילו את מתלי הרכב היטב. הפער מוחשי מאוד כאשר עוברים לקשקאי מהקרוסאוברים החשמליים הסיניים, שמשקיעים מאוד בטכנולוגיה, ושמים פחות דגש על מתלים, שלדה והיגוי. הקשקאי מתמודד היטב עם מהמורות בכביש הן במהירויות הגבוהות והן בנמוכות, ונהנה מאחיזת כביש גבוהה ונוסך הרבה בטחון בלב הנהג.
עוד לזכות הקשקאי הן מערכות הבטיחות המקוריות. בכל כלי הרכב אותם אני בוחן הדבר הראשון אני מנתק את מערכות הבטיחות שמתערבות באופן אגרסיבי בהיגוי. בקשקאי המערכות פועלות אבל באופן מינורי וברקע, ובמהלך ימי הבחינה השארתי לראשונה את המערכות פועלות לאורך כל המבחן.
צריכת הדלק של הקשקאי היא עוד נקודת זכות. צריכת הדלק הרשמי עומד ל 15.6 ק"מ לליטר בתקן WLTP. נהיגה חסכונית מאוד עם הקשקאי הניבה צריכה של 19.6 ק"מ לליטר, ונהיגה אגרסיבית מאוד הניבה כ 11.5 ק"מ לליטר. האמת היא שאתם לא תנהגו בקשקאי לא כך, ולא כך, ולכן יש לצפות לסביבות ה 15 ק"מ בחיים האמיתיים.
בתחום הבטיחות הקשקאי 'אסנטה' מצוייד בכל מערכות הבטיחות המקוריות, כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בדגמים שאינם דגם האסנטה יש גם מערכת לשמירה על מרכז נתיב, זחילה בפקקים ובקרת שיוט אדפטיבית מסתגלת. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבל הקשקאי ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
מחירו של הקשקאי עומד על 176,990 ₪, ושווי השימוש שלו עומד על 4410 ₪.
סיכום
הקשקאי הוא קרוסאובר שימושי ונוח, עם מנוע מצוין, חסכוני למדי ובטיחותי. ניתן לציין כי הוא מהנוחים ביותר בסגמנט שלו וממשק המשמש שלו אינטואיטיבי ונכון.
- 3.היברידי 24/01/2025 08:10הגב לתגובה זוהיברידי מנוע בנזין הופך לחשמל...
- 2.גיר מנוע 23/01/2025 18:00הגב לתגובה זורכב כבד ללא מומנט בטורים נמוכים.קחו בחשבון אמינות נמוכה לאורך זמן של הטורבו והגיר הכי גרוע בעולם.רק לקינוח רצועת טיימינג בתוך המנוע והשמן לא מבטיח אריכות ימים ותחזוקה נוחה.
- 1.xxx 21/01/2025 07:51הגב לתגובה זורואים מגמתיות שיווקית לדחוף רכב שהייצרן בפני פשיטת רגל עקב יצור מנועים ותיבות הילוכים לקויים כשהפרחים לרנו ולמזלו מתאחד עם הונדה.
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפהבלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי
החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה
אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.
במסגרת המבצע,
עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן
תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.
החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026.
אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.
- אייר חיפה מתחדשת במטוס נוסף, לקראת הכפלת הצי
- שנה באוויר: אייר חיפה חוצה את רף 200 אלף נוסעים ומרחיבה פעילות לאילת ולחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מרצדס CLA EQ. צילום יצרןמרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
כלמוביל משיקה את המרצדס CLA החדשה כרגע עם הנעה חשמלית, שלוש רמות הנעה ומגוון רמות גימור.
המחיר נגיש מאי פעם למותג הפרימיום הגרמני, החל מ 300.0 אש"ח.
דגמים עם מנועי טורבו בנזין ומערכת היברידית קלה יושקו בתחילת 2026
כלמוביל יבואנית דגמי מרצדס לישראל השיקה הבוקר את המרצדס CLA החדשה. המרצדס CLA היא דגם הכניסה עבור לקוחות המבקשים להתפנק במותג, והושקה כרגע רק עם הנעה חשמלית מתקדמת, כאשר דגמי בנזין יושקו בתחילת 2026.
המרצדס CLA החדשה מציגה קפיצת דרך טכנולוגית באופן בה היא משלבת בינה מלאכותית ברכב. מערכת המדיה MBUX עושה שימוש במערכות בינה מלאכותית ChatGPT, גוגל Gemini ומערכת מיקרוסופט בינג שמאפשרת שיחה חופשית בין המשתמש לרכב.
העיצוב החיצוני של ה CLA החדשה בתצורת סדאן קופה משלב אלמנטים עיצוביים אותם כבר ראינו בדגמי מרצדס, ומותח את עיצוב המרצדס עוד שלב קדימה, עם שימוש מרובה בסמל הכוכב של מרצדס בגריל וביחידות התאורה הקדמיות והאחוריות.
העיצוב הפנימי מותח שוב את גבולות עיצוב מותג היוקרה הגרמני עם מסך 'צף' הכולל ביחידה אחת את צג לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל ''10.25, מסך מולטימדיה בגודל ''14 וכמובן קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. האיבזור נדיב כבר בגירסת הכניסה עם גג פנורמי, גריל קדמי מואר עם 142 כוכבי מרצדס מנצנצים באור יקרות, בקרת אקלים, פתחי מיזוג מאחור, תאורת לד, חישוקי ''18, מושבים קדמיים מחוממים, תאורת אווירה ועוד. אבזור נוסף בהתאם לרמות הגימור.
- ג'אקו 5 היברידי - הפיכה שקטה בטכנולוגיה ההיברידית
- ג'נסיס G90 החדשה - החל מ 850,000 ש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
