ליברה ממשיכה לצמוח: עליה של 70% בסה״כ הכנסות ו-158% ברווח הנקי
ליברה ליברה 9.34% מדווחת על עלייה של 70% בהכנסות לצד עליה של 158% ברווח הנקי. החברה מסבירה את הגידול על־ידי צמיחה מואצת בשווקים בהם פועלת תוך שימור Loss-ratio נמוך.
הפרמיות ברוטו ברבעון השלישי צמחו בכ-27% לכ-202.4 מיליון שקל, הרווח הנקי ברבעון השלישי זינק לכ-11.1 מיליון שקל והסתכם בכ-35.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024
ליברה, חברת הביטוח הדיגיטלית, שנוסדה ומנוהלת על ידי אתי אלישקוב, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024. החברה ממשיכה להציג שיעור גידול משמעותי בפרמיות ברוטו ורווח רבעוני משמעותי. הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 אופיינו בגידול בהכנסות, הנובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בכל הענפים בהם היא פועלת. החברה רשמה שיעור גידול משמעותי בפרמיות ברוטו לצד יציבות ב-Loss Ratio בשייר בענף רכב רכוש שהסתכם ב-73% ברבעון השלישי, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
הפרמיות ברוטו ברבעון השלישי צמחו בכ-27% והסתכמו בכ-202.4 מיליון שקל לעומת כ-159.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות ברוטו בתשעת החודשים הראשונים בשנת 2024 צמחו בכ-29% והסתכמו בכ-606.4 מיליון שקל לעומת כ-467.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זאת, לצד התייעלות תפעולית בהוצאות החברה - שיעור סך ההוצאות מפרמיה ברוטו בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכם בכ-12.4% לעומת כ-13.7% בתקופה המקבילה אשתקד ולצד רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה.
- "אפשר להרוויח בביטוח רכב ועדיין להיות הוגנים"
- ליברה: הרווח ברבעון עלה ב-32% ל-25 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון השלישי של שנת 2024 זינקו בכ-34% והסתכמו בכ-190.7 מיליון שקל לעומת כ-142.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות שהורווחו ברוטו בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 זינקו בכ-37% והסתכמו בכ-529.1 מיליון שקל לעומת כ-387.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בפרמיות שהורווחו בשייר בתקופת הדוח וברבעון השלישי לשנת 2024 לעומת התקופות המקבילות אשתקד, נובע בעיקר מהקטנת חלקו של מבטח המשנה בענף רכב רכוש.
לחברה אין כלל לקוחות שהינם ציי רכב וקולקטיבים וכל הלקוחות הינם לקוחות פרטיים, וזאת בהתאם למדיניות החברה. לחברה יש כיום למעלה מ-200,000 מבוטחים (ולמעלה מ-400,000 פוליסות) כאשר הרוב המכריע של מבוטחי החברה בענף הרכב, רוכשים פוליסות רכב חובה ורכב רכוש יחד.
החברה הציגה רווח כולל לפני מס ברבעון השלישי לשנת 2024 שהסתכם בכ-17.0 מיליון שקל לעומת כ-6.0 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השלישי לשנת 2024 הסתכם בכ-11.1 מיליון שקל לעומת כ-4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לאחר תאריך הדיווח הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-10 מיליון שקל (כ- 0.22 שקל למניה).
- ברקת תממן פרויקט מגורים חדש בפארק הים בבת ים
- אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג...
אתי אלשיקוב: ״נמשיך להביא בשורות חדשות ולייצר ערך״
אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה: "אנו גאים לסכם רבעון נוסף של צמיחה חזקה, המשתקפת בגידול חד בפרמיות וברווח נקי מרשים״.
״זאת, לא רק על רקע העלאת הפרמיה הממוצעת, אלא בעיקר בעקבות המשך הגידול בכמות המבוטחים, ההקפדה על חיתום איכותי והמודל התפעולי היעיל של החברה. עם מותג חזק וסל מוצרים מורחב אסטרטגיית החברה מוכיחה את עצמה״ מסבירה אלישקוב.
ליברה היא משבשת שוק בשוק הביטוח לרכב, במיוחד בקרב נהגים צעירים. על כך מרחיבה אלישקוב: ״, המוצר החדשני שלנו לביטוח נהגים צעירים, שהושק השנה, שבר את המוסכמות בענף וזכה להצלחה גדולה בקרב הציבור. בנוסף, הרחבת סל המוצרים שאינם בתחום הרכב מהווה עוגן ונדבך נוסף לצמיחה ורווחיות בשנים הקרובות. אנו ממוקדים בחדשנות טכנולוגית ומוצרית ובפתרונות מבודלים המותאמים לצרכי הלקוח ונמשיך להביא בשורות חדשות ולייצר ערך למבוטחים שלנו ולבעלי המניות״.
הסברים לתוצאות הכספיות
בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 החברה הציגה רווח כולל לפני מס של כ-54.4 מיליון שקל לעומת כ-2.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכם בכ-35.6 מיליון שקל לעומת כ-1.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הגידול בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מהמשך השיפור החיתומי (Loss Ratio) בענף רכב רכוש לאור הגידול בפרמיה הממוצעת וירידה קלה בעלות התביעה הממוצעת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי עלות ושכיחות הגניבה ושכיחות התאונה גדלו בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים של השנה, זאת לצד גידול ברווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה שהיקפו מסתכם בכ-510 מיליון שקל למועד פרסום הדוח והמשך התייעלות תפעולית בהוצאות החברה. ברבעון השלישי לשנת 2024 נרשמו רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בסך של כ-7.6 מיליון שקל בהשוואה לכ-2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מנגד נרשם גידול בעלות הכיסוי לנזקי קטסטרופה ממבטחי משנה.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש ברבעון השלישי לשנת 2024 צמחו בכ-29% והסתכמו בכ-132.2 מיליון שקל לעומת כ-102.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בענף, המלווה בעלייה בפרמיה הממוצעת וכן מנאמנות לקוחות גבוהה הבאה לידי ביטוי בשיעור חידושים גבוה.
הרווח הכולל לפני מס בענף רכב רכוש ברבעון השלישי צמח בכ-164% והסתכם בכ-14.5 מיליון שקל לעומת כ-5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת רווח כולל לפני מס בסך של כ-8.9 מיליון שקל בשנת 2023.
ברבעון השלישי נרשמו בענף זה רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בסך של כ-1.0 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 צמחו בכ-33% והסתכמו בכ-398.4 מיליון שקל לעומת כ-298.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הכולל לפני מס בענף רכב רכוש בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכם בכ-49.9 מיליון שקל לעומת כ-1.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מהמשך השיפור החיתומי, לאור הגידול בפרמיה הממוצעת וירידה קלה בעלות התביעה הממוצעת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בתקופת הדו"ח הסתכמו בכ-4.7 מיליון שקל לעומת רווחי השקעות בסך של כ-2.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב חובה ברבעון השלישי לשנת 2024 הסתכמו בכ-60.9 מיליון שקל לעומת כ-50.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-21%. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-794 אלף שקל לעומת כ-290 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי השקעות בענף זה הסתכמו בכ-4.5 מיליון שקל לעומת כ-609 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד לצד עליה בפרמיה הממוצעת ויעילות תפעולית. רווחים אלו קוזזו בחלקם כתוצאה מהעלייה במדד המחירים לצרכן אשר הגדילה את ההתחייבויות הביטוחיות ברבעון השלישי לשנת 2024 בסך של 9.1 מיליון שקל בברוטו ו- 2.6 מיליון שקל בשייר בהשוואה לגידול של ההתחייבויות הביטוחיות ברבעון המקביל אשתקד בסך של 3.0 מיליון שקל בברוטו ו- 0.6 מיליון שקל בשייר.
הירידה בעקום הריבית בתוספת פרמיית אי הנזילות הגדילה את העתודות הביטוחיות בברוטו בסכום של כ-3.5 מיליון שקל וכ-1.0 מיליון שקל בשייר ברבעון השלישי לעומת קיטון בעתודות הביטוחיות בברוטו בסך של כ-0.7 מיליון שקל בברוטו וכ-0.1 אלף שקל בשייר ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן,
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב חובה בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכמו בכ-183.2 מיליון שקל לעומת כ-152.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-20%. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-3.0 מיליון שקל לעומת כ-1.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח בתקופת הדוח לעומת תקופה מקבילה אשתקד נובע בעיקר מרווחי השקעות בענף זה הסתכמו לסך של כ-6.7 מיליון שקל לעומת כ-1.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רווחים אלו קוזזו בחלקם כתוצאה מהעלייה במדד המחירים לצרכן בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 אשר הגדילה את ההתחייבויות הביטוחיות בתקופת הדוח בסך של 19.8 מיליון שקל בברוטו ו- 5.6 מיליון שקל בשייר בהשוואה לגידול של ההתחייבויות הביטוחיות בתקופה המקבילה אשתקד בסך של 12.3 מיליון שקל בברוטו ו- 2.4 מיליון שקל בשייר.
העלייה בעקום הריבית בתוספת פרמיית אי הנזילות הקטינה את העתודות הביטוחיות בברוטו בסכום של כ-2.1 מיליון שקל וכ-523 אלף שקל בשייר לעומת קיטון בעתודות הביטוחיות בברוטו בסך של כ-2.8 מיליון שקל בברוטו וכ-545 אלף שקל בשייר בתקופה המקבילה אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכוש אחר (ביטוח דירה, עסק, חיות מחמד ונסיעות לחו"ל) ברבעון השלישי לשנת 2024 הסתכמו בכ-7.8 מיליון שקל לעומת כ-5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-37%. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-22 אלף שקל לעומת הפסד כולל לפני מס של כ-484 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר מהפסד לרווח נובע בעיקר מיעילות תפעולית.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכוש אחר בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכמו בכ-20.5 מיליון שקל לעומת כ-14.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-40%. ההפסד הכולל לפני מס הסתכם בכ-2.6 מיליון שקל לעומת הפסד כולל לפני מס של כ-1.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהפסד נובע בעיקר מגידול בעלויות רכישת כיסוי לנזקי קטסטרופה ממבטחי המשנה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כמו כן, בענף ביטוח דירה נרשמו במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 מספר תביעות גדולות יחסית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
יצוין כי לאורך שנים התוצאות הביטוחיות (Loss Ratio) בענפים אלו חיוביות וככל שהחברה תמשיך במגמת הגידול והצמיחה בענפים אלו, היא צופה כי תוצאותיה הכספיות ישתפרו. כמו כן יחס הרווחיות של החברה הינו חיובי, וככל שהחברה תגדיל פעילותה, העלות השולית של כיסוי זה תקטן, ותביא להגדלת הרווחיות.
ברבעון השלישי לשנת 2024 נרשמו במגזר ביטוח חיים פרמיות שהורווחו ברוטו בסך של כ-1.7 מיליון שקל לעומת כ-736 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-551 אלף שקל לעומת כ-397 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נובע בעיקרו מגידול בפעילות.
בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 נרשמו במגזר ביטוח חיים פרמיות שהורווחו ברוטו בסך של כ-4.3 מיליון שקל לעומת כ-1.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-1.9 מיליון שקל לעומת כ-0.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הפרמיה המשונתת ליום 30 ביוני 2024, הסתכמה לסך של כ- 6.8 מיליון שקל. ההון של החברה הסתכם ביום 30 בספטמבר 2024 לסך של כ-104.9 מיליון שקל בהשוואה לסך של כ-69.3 מיליון שקל ליום 31 בדצמבר 2023. הגידול בהון העצמי נובע מרווח כולל לאחר מס של כ-35.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024. התשואה להון ברבעון השלישי לשנת 2024 עמדה על 45% במונחים שנתיים.
ליברה ממשיכה ליישם את מודל שיתוף המבוטחים ברווחים באמצעות יצירת ארנק דיגיטלי לכל לקוח וצבירת מטבעות דיגיטליים (ליברות) הניתנים למימוש למזומן, לחידוש פוליסות או לרכישה של פוליסות חדשות. בתקופת הדוח חילקה ליברה לציבור לקוחותיה כ-19 מיליון ליברות.
חברת הביטוח הדיגיטלית "ליברה" היא חברה ביטוח ציבורית שהוקמה בסוף שנת 2017, קיבלה רישיון מבטח במאי 2018 והשיקה את פעילותה באוקטובר 2018. החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב החל מחודש יוני 2021. החברה משווקת ביטוח רכב חובה, ביטוח רכב רכוש, ביטוח דירה, ביטוח בתי עסק, ביטוח חיות מחמד, ביטוח נסיעות לחו"ל וביטוח חיים (ריסק טהור וריסק משכנתא). החברה הוקמה ומנוהלת על ידי אתי אלישקוב, בעלת השליטה בחברה (46.59%).
- 1.קרליטו 20/11/2024 11:17הגב לתגובה זומחירי הביטוח של ליברה גבוהים וניתן למצוא ביטוחים במחירים זולים הרבה יותר בחברות אחרות. מי קונה מליברה ביטוח?? וכיצד החברה הזו מרוויחה? לא ברור.
- יואב 20/11/2024 13:13הגב לתגובה זוזה לא מדויק. עבור קהל לקוחות טוב (ללא עבר ביטוחי, רכבים זולים וכו') המחירים שלהם הכי טובים בענף. הבעיות מתחילות כאשר אתה לקוח לא טוב (עבר ביטוחי, רכבי יוקרה וכו'), אז תשלם הון אצלם כי מראש אתה לא הקהל שלהם. הם גם מציינים את זה בדוחות שלהם איזה קהל הם מבטחים.

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה
לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"
בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%. בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".
מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.
"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת.
האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים. ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך.
- מכליס על הפוטנציאל של אלביט ואיך מניה במכפיל 40 ממשיכה לזנק?
- חרם? אלביט זכתה בחוזה של 1.635 מיליארד דולר לפתרונות הגנה באירופה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.
"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.

אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"
מאחורי התוצאות הרבעוניות המעולות של ליברה "אין קסמים - יש עבודה קשה" מסבירה לנו המנכ"לית אתי אלישקוב; "השחיקה בפרמיות - יזומה" ליברה הוגנת ועדיין תחרותית; לא נבהלת מהמימושים בענף "טבעי להיפגש עם הכסף - הקונים מאמינים בענף"; היא גם מתייחסת ל'עד כמה הרבעון מייצג?' ו'איך משמרים ומשפרים את המספרים?'
אתי אלישקוב נכנסה לעולם הביטוח עם מטרה אחת: לשבור את התפיסה המסורתית של הענף ולהביא אותו לעידן דיגיטלי הרבה יותר שקוף ויעיל. ב־2017 היא הקימה את ליברה, חברה "רזה ודינמית" כמו שהיא אוהבת להגדיר אותה.
בלי מערכים כבדים של גבייה ובקרה. חברה שמתבססת
על אוטומציה וטכנולוגיה כדי לנהל את כל תהליכי ההצטרפות, התביעות והשירות העצמי ללקוחות. זה מאפשר לליברה להתחרות בענקיות הביטוח כשהיא ממוקדת בעיקר במגזרי ביטוחי הרכב. כשהחברות הוותיקות מנסות להתאים את עצמן לעידן הדיגיטלי, ליברה כבר "נולדה" ככה. התוצאות הרבעוניות
האחרונות, עם זינוק ברווח הנקי ויחס חיתום מרשים של 76%, מוכיחות שהמודל של ליברה עובד.
אבל עדיין לא הכל וורוד, אפשר לראות שחיקה בפרמיות, יש יותר "ראשים" אבל עלות הפרמיה נשחקת. אלישקוב לא מנסה להסתיר את זה, להפך: היא מציינת כי זה מהלך יזום, חלק מאסטרטגיה שתבטיח תחרותיות ארוכת טווח ותשמור על הדרך את המיצוב של החברה ככזאת שמציעה מחירים הוגנים.
ההנפקה בבורסה בתל אביב ב-2021 סימנה את הכניסה של ליברה לליגה של החברות הציבוריות. ב-12 החודשים האחרונים המניה כמעט ושילשה את עצמה ושווי השוק של החברה מתקרב ל-700 מיליון שקל. ברבעון השני של 2025 רשמה ליברה עלייה של כ-14% בפרמיות ברוטו שהסתכמו בכ-208 מיליון שקל, והרווח הכולל קפץ ב-68% ל-35.1 מיליון שקל. גם בתשואה להון ליברה מציגה 67% במונחים שנתיים ובמקביל מכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל - לתוצאות הרבעון השני של ליברה.
- "אפשר להרוויח בביטוח רכב ועדיין להיות הוגנים"
- ליברה: הרווח ברבעון עלה ב-32% ל-25 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לביזפורטל, אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה פותחת את כל הקלפים. היא מסבירה על האסטרטגיה של החברה מאחורי השחיקה בפרמיות ומה הם עושים כדי לשמור על היתרון התחרותי מול הקולגות שלא יושבות בשקט וגם הן צועדות ומרחיבות את הדיגיטציה.