ליברה ממשיכה לצמוח: עליה של 70% בסה״כ הכנסות ו-158% ברווח הנקי
ליברה ליברה 0.39% מדווחת על עלייה של 70% בהכנסות לצד עליה של 158% ברווח הנקי. החברה מסבירה את הגידול על־ידי צמיחה מואצת בשווקים בהם פועלת תוך שימור Loss-ratio נמוך.
הפרמיות ברוטו ברבעון השלישי צמחו בכ-27% לכ-202.4 מיליון שקל, הרווח הנקי ברבעון השלישי זינק לכ-11.1 מיליון שקל והסתכם בכ-35.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024
ליברה, חברת הביטוח הדיגיטלית, שנוסדה ומנוהלת על ידי אתי אלישקוב, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024. החברה ממשיכה להציג שיעור גידול משמעותי בפרמיות ברוטו ורווח רבעוני משמעותי. הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 אופיינו בגידול בהכנסות, הנובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בכל הענפים בהם היא פועלת. החברה רשמה שיעור גידול משמעותי בפרמיות ברוטו לצד יציבות ב-Loss Ratio בשייר בענף רכב רכוש שהסתכם ב-73% ברבעון השלישי, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
הפרמיות ברוטו ברבעון השלישי צמחו בכ-27% והסתכמו בכ-202.4 מיליון שקל לעומת כ-159.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות ברוטו בתשעת החודשים הראשונים בשנת 2024 צמחו בכ-29% והסתכמו בכ-606.4 מיליון שקל לעומת כ-467.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זאת, לצד התייעלות תפעולית בהוצאות החברה - שיעור סך ההוצאות מפרמיה ברוטו בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכם בכ-12.4% לעומת כ-13.7% בתקופה המקבילה אשתקד ולצד רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה.
- ליברה עם זינוק חד ברווח והמשך צמיחה בפרמיות
- אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון השלישי של שנת 2024 זינקו בכ-34% והסתכמו בכ-190.7 מיליון שקל לעומת כ-142.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות שהורווחו ברוטו בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 זינקו בכ-37% והסתכמו בכ-529.1 מיליון שקל לעומת כ-387.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בפרמיות שהורווחו בשייר בתקופת הדוח וברבעון השלישי לשנת 2024 לעומת התקופות המקבילות אשתקד, נובע בעיקר מהקטנת חלקו של מבטח המשנה בענף רכב רכוש.
לחברה אין כלל לקוחות שהינם ציי רכב וקולקטיבים וכל הלקוחות הינם לקוחות פרטיים, וזאת בהתאם למדיניות החברה. לחברה יש כיום למעלה מ-200,000 מבוטחים (ולמעלה מ-400,000 פוליסות) כאשר הרוב המכריע של מבוטחי החברה בענף הרכב, רוכשים פוליסות רכב חובה ורכב רכוש יחד.
החברה הציגה רווח כולל לפני מס ברבעון השלישי לשנת 2024 שהסתכם בכ-17.0 מיליון שקל לעומת כ-6.0 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השלישי לשנת 2024 הסתכם בכ-11.1 מיליון שקל לעומת כ-4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לאחר תאריך הדיווח הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-10 מיליון שקל (כ- 0.22 שקל למניה).
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
אתי אלשיקוב: ״נמשיך להביא בשורות חדשות ולייצר ערך״
אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה: "אנו גאים לסכם רבעון נוסף של צמיחה חזקה, המשתקפת בגידול חד בפרמיות וברווח נקי מרשים״.
״זאת, לא רק על רקע העלאת הפרמיה הממוצעת, אלא בעיקר בעקבות המשך הגידול בכמות המבוטחים, ההקפדה על חיתום איכותי והמודל התפעולי היעיל של החברה. עם מותג חזק וסל מוצרים מורחב אסטרטגיית החברה מוכיחה את עצמה״ מסבירה אלישקוב.
ליברה היא משבשת שוק בשוק הביטוח לרכב, במיוחד בקרב נהגים צעירים. על כך מרחיבה אלישקוב: ״, המוצר החדשני שלנו לביטוח נהגים צעירים, שהושק השנה, שבר את המוסכמות בענף וזכה להצלחה גדולה בקרב הציבור. בנוסף, הרחבת סל המוצרים שאינם בתחום הרכב מהווה עוגן ונדבך נוסף לצמיחה ורווחיות בשנים הקרובות. אנו ממוקדים בחדשנות טכנולוגית ומוצרית ובפתרונות מבודלים המותאמים לצרכי הלקוח ונמשיך להביא בשורות חדשות ולייצר ערך למבוטחים שלנו ולבעלי המניות״.
הסברים לתוצאות הכספיות
בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 החברה הציגה רווח כולל לפני מס של כ-54.4 מיליון שקל לעומת כ-2.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכם בכ-35.6 מיליון שקל לעומת כ-1.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הגידול בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מהמשך השיפור החיתומי (Loss Ratio) בענף רכב רכוש לאור הגידול בפרמיה הממוצעת וירידה קלה בעלות התביעה הממוצעת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי עלות ושכיחות הגניבה ושכיחות התאונה גדלו בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים של השנה, זאת לצד גידול ברווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה שהיקפו מסתכם בכ-510 מיליון שקל למועד פרסום הדוח והמשך התייעלות תפעולית בהוצאות החברה. ברבעון השלישי לשנת 2024 נרשמו רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בסך של כ-7.6 מיליון שקל בהשוואה לכ-2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מנגד נרשם גידול בעלות הכיסוי לנזקי קטסטרופה ממבטחי משנה.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש ברבעון השלישי לשנת 2024 צמחו בכ-29% והסתכמו בכ-132.2 מיליון שקל לעומת כ-102.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בענף, המלווה בעלייה בפרמיה הממוצעת וכן מנאמנות לקוחות גבוהה הבאה לידי ביטוי בשיעור חידושים גבוה.
הרווח הכולל לפני מס בענף רכב רכוש ברבעון השלישי צמח בכ-164% והסתכם בכ-14.5 מיליון שקל לעומת כ-5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת רווח כולל לפני מס בסך של כ-8.9 מיליון שקל בשנת 2023.
ברבעון השלישי נרשמו בענף זה רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בסך של כ-1.0 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 צמחו בכ-33% והסתכמו בכ-398.4 מיליון שקל לעומת כ-298.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הכולל לפני מס בענף רכב רכוש בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכם בכ-49.9 מיליון שקל לעומת כ-1.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מהמשך השיפור החיתומי, לאור הגידול בפרמיה הממוצעת וירידה קלה בעלות התביעה הממוצעת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בתקופת הדו"ח הסתכמו בכ-4.7 מיליון שקל לעומת רווחי השקעות בסך של כ-2.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב חובה ברבעון השלישי לשנת 2024 הסתכמו בכ-60.9 מיליון שקל לעומת כ-50.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-21%. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-794 אלף שקל לעומת כ-290 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי השקעות בענף זה הסתכמו בכ-4.5 מיליון שקל לעומת כ-609 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד לצד עליה בפרמיה הממוצעת ויעילות תפעולית. רווחים אלו קוזזו בחלקם כתוצאה מהעלייה במדד המחירים לצרכן אשר הגדילה את ההתחייבויות הביטוחיות ברבעון השלישי לשנת 2024 בסך של 9.1 מיליון שקל בברוטו ו- 2.6 מיליון שקל בשייר בהשוואה לגידול של ההתחייבויות הביטוחיות ברבעון המקביל אשתקד בסך של 3.0 מיליון שקל בברוטו ו- 0.6 מיליון שקל בשייר.
הירידה בעקום הריבית בתוספת פרמיית אי הנזילות הגדילה את העתודות הביטוחיות בברוטו בסכום של כ-3.5 מיליון שקל וכ-1.0 מיליון שקל בשייר ברבעון השלישי לעומת קיטון בעתודות הביטוחיות בברוטו בסך של כ-0.7 מיליון שקל בברוטו וכ-0.1 אלף שקל בשייר ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן,
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב חובה בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכמו בכ-183.2 מיליון שקל לעומת כ-152.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-20%. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-3.0 מיליון שקל לעומת כ-1.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח בתקופת הדוח לעומת תקופה מקבילה אשתקד נובע בעיקר מרווחי השקעות בענף זה הסתכמו לסך של כ-6.7 מיליון שקל לעומת כ-1.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רווחים אלו קוזזו בחלקם כתוצאה מהעלייה במדד המחירים לצרכן בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 אשר הגדילה את ההתחייבויות הביטוחיות בתקופת הדוח בסך של 19.8 מיליון שקל בברוטו ו- 5.6 מיליון שקל בשייר בהשוואה לגידול של ההתחייבויות הביטוחיות בתקופה המקבילה אשתקד בסך של 12.3 מיליון שקל בברוטו ו- 2.4 מיליון שקל בשייר.
העלייה בעקום הריבית בתוספת פרמיית אי הנזילות הקטינה את העתודות הביטוחיות בברוטו בסכום של כ-2.1 מיליון שקל וכ-523 אלף שקל בשייר לעומת קיטון בעתודות הביטוחיות בברוטו בסך של כ-2.8 מיליון שקל בברוטו וכ-545 אלף שקל בשייר בתקופה המקבילה אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכוש אחר (ביטוח דירה, עסק, חיות מחמד ונסיעות לחו"ל) ברבעון השלישי לשנת 2024 הסתכמו בכ-7.8 מיליון שקל לעומת כ-5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-37%. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-22 אלף שקל לעומת הפסד כולל לפני מס של כ-484 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר מהפסד לרווח נובע בעיקר מיעילות תפעולית.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכוש אחר בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכמו בכ-20.5 מיליון שקל לעומת כ-14.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-40%. ההפסד הכולל לפני מס הסתכם בכ-2.6 מיליון שקל לעומת הפסד כולל לפני מס של כ-1.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהפסד נובע בעיקר מגידול בעלויות רכישת כיסוי לנזקי קטסטרופה ממבטחי המשנה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כמו כן, בענף ביטוח דירה נרשמו במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 מספר תביעות גדולות יחסית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
יצוין כי לאורך שנים התוצאות הביטוחיות (Loss Ratio) בענפים אלו חיוביות וככל שהחברה תמשיך במגמת הגידול והצמיחה בענפים אלו, היא צופה כי תוצאותיה הכספיות ישתפרו. כמו כן יחס הרווחיות של החברה הינו חיובי, וככל שהחברה תגדיל פעילותה, העלות השולית של כיסוי זה תקטן, ותביא להגדלת הרווחיות.
ברבעון השלישי לשנת 2024 נרשמו במגזר ביטוח חיים פרמיות שהורווחו ברוטו בסך של כ-1.7 מיליון שקל לעומת כ-736 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-551 אלף שקל לעומת כ-397 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נובע בעיקרו מגידול בפעילות.
בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 נרשמו במגזר ביטוח חיים פרמיות שהורווחו ברוטו בסך של כ-4.3 מיליון שקל לעומת כ-1.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-1.9 מיליון שקל לעומת כ-0.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הפרמיה המשונתת ליום 30 ביוני 2024, הסתכמה לסך של כ- 6.8 מיליון שקל. ההון של החברה הסתכם ביום 30 בספטמבר 2024 לסך של כ-104.9 מיליון שקל בהשוואה לסך של כ-69.3 מיליון שקל ליום 31 בדצמבר 2023. הגידול בהון העצמי נובע מרווח כולל לאחר מס של כ-35.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024. התשואה להון ברבעון השלישי לשנת 2024 עמדה על 45% במונחים שנתיים.
ליברה ממשיכה ליישם את מודל שיתוף המבוטחים ברווחים באמצעות יצירת ארנק דיגיטלי לכל לקוח וצבירת מטבעות דיגיטליים (ליברות) הניתנים למימוש למזומן, לחידוש פוליסות או לרכישה של פוליסות חדשות. בתקופת הדוח חילקה ליברה לציבור לקוחותיה כ-19 מיליון ליברות.
חברת הביטוח הדיגיטלית "ליברה" היא חברה ביטוח ציבורית שהוקמה בסוף שנת 2017, קיבלה רישיון מבטח במאי 2018 והשיקה את פעילותה באוקטובר 2018. החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב החל מחודש יוני 2021. החברה משווקת ביטוח רכב חובה, ביטוח רכב רכוש, ביטוח דירה, ביטוח בתי עסק, ביטוח חיות מחמד, ביטוח נסיעות לחו"ל וביטוח חיים (ריסק טהור וריסק משכנתא). החברה הוקמה ומנוהלת על ידי אתי אלישקוב, בעלת השליטה בחברה (46.59%).
- 1.קרליטו 20/11/2024 11:17הגב לתגובה זומחירי הביטוח של ליברה גבוהים וניתן למצוא ביטוחים במחירים זולים הרבה יותר בחברות אחרות. מי קונה מליברה ביטוח?? וכיצד החברה הזו מרוויחה? לא ברור.
- יואב 20/11/2024 13:13הגב לתגובה זוזה לא מדויק. עבור קהל לקוחות טוב (ללא עבר ביטוחי, רכבים זולים וכו') המחירים שלהם הכי טובים בענף. הבעיות מתחילות כאשר אתה לקוח לא טוב (עבר ביטוחי, רכבי יוקרה וכו'), אז תשלם הון אצלם כי מראש אתה לא הקהל שלהם. הם גם מציינים את זה בדוחות שלהם איזה קהל הם מבטחים.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
