ג'י סיטי מציבה יעדים: ההון העצמי יצמח ל-8.5 מיליארד שקל עד 2028
קבוצת ג'י סיטי ג'י סיטי -1.27% , שבשליטת נורסטאר נורסטאר -2.69% (49.51%), צופה כי תסיים את שנת 2028 עם הון עצמי של 8.5 מיליארד שקל ותשואה להון שנתית (irr) של 17%. במקביל צופה החברה, כי תמשיך להוריד את רמת המינוף כך שתעמוד מתחת ל-50%, באמצעות המשך מימוש נכסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל.
על פי התוכנית האסטרטגית החדשה, חברת הנדל"ן המניב צפויה להגדיל את שיעור הפעילות בארץ ובצפון אמריקה על חשבון הפעילות באירופה ובברזיל. בשנת 2028 צפויה הפעילות בצפון אמריקה להיות הפעילות המובילה של החברה עם שיעור של 36% מההחזקות (לעומת 16% כיום), בזמן שהפעילות בארץ צפויה לצמוח לכ-28% מההחזקות (לעומת 24% כיום). מנגד, הפעילות באירופה צפויה לקטון לכ-34% בהחזקות (ביחס לכ-51%).
קרדיט: מצגת החברה
במקביל צפויה החברה לבצע שינויים בתמהיל תיק הנכסים שלה. החברה תמשיך להתמקד בנכסי מסחר שיהוו כ-79% מתיק הנכסים (ביחס לכ-77% כיום). פעילות הדיור צפויה לצמוח ולהוות כ-12% (לעומת כ-5%) על חשבון תחום הפיתוח והקרקעות שיעמוד בסוף השנה על כ-2% (לעומת 17%).
- ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות
- ג'י סיטי: ה-NOI עלה ב-7.3%, ה-FFO מהנדל"ן המניב עלה ב-24.7% ל-116 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרדיט: מצגת החברה
בסוף שנת 2022, על רקע החשש של משקיעים מפני חוסר היכולת שלה לשרת את החוב, הודיעה ג'י סיטי על תוכנית אסטרטגית להורדת המינוף שלה בכ-6 מיליארד שקל, סכום שגדל לכ-7 מיליארד שקל. עד כה, עד כה השלימה החברה מכירת נכסים בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד שקל, לא כולל הנפקת חברת הבת בברזיל. כעת, מגדילה החברה את התוכנית אשר כוללת מימושי נכסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל (מעבר לתוכנית המימושים הקיימת).
- 6.ירון 17/09/2024 04:48הגב לתגובה זולא להשקיע לעולם בחברה ששיכת לכצמן נא לבדוק ב-20 השנים האחרונות את התשואות של גזית גלוב. אפס אחד גדול. מי שהשקיע בה ניכווה קשות. ראו זאת כאזהרה . המניה גרועה ביותר בת "א ב-20השנים האחרונות.
- 5.קשקש 16/09/2024 14:12הגב לתגובה זואין קוסמים מה שקובע הכי הרבה הכנסות מול הוצאות וכמובן החובות ואג"ח
- 4.לכאורה תכנית בכיוון הנכון, למה השוק מגיב בירידות של 3%? (ל"ת)זק 16/09/2024 14:00הגב לתגובה זו
- 3.G בראשון ובכפר סבא מדהימים (ל"ת)ירון 16/09/2024 11:35הגב לתגובה זו
- 2.הם לא רציניים .עד שנת 2028 זה הרבה זמן בכלכלה עולמית (ל"ת)קשקש 16/09/2024 11:18הגב לתגובה זו
- 1.מ. כהן 16/09/2024 11:13הגב לתגובה זוהשאלה הגדולה, האם מישהו מאמין בכישורים של מר כצמן. האיש והחברה הוכיחו במשך עשור, איך מנהלים חברה בצורה הגרועה ביותר, אי התאמה למצב השוק, תוך בזבוז משווע בהוצאות הנהלה, חלוקת כספים , כדיווידנט, כשחברה רו שיערוכים שליליים והפסד כבד. לסיכום, אין שום תיעדוף במניית ג'י סיטי.
- ירון 17/09/2024 04:51הגב לתגובה זולא לגעת במניות של כצמן. חד וחלק. מי שרוצה להתאבד ולהפסיד את כספו, ישקיע המניות כצמן.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
