אתי אלישקוב ליברה
צילום: אבי מועלם
דוחות

הפרמיות גדלו, פחות רכבים נגנבו, וליברה עברה מהפסד לרווח של 11 מיליון שקל

החברה עברה מהפסד של כשני מיליון שקל אשתקד לרווח, הודות לעלייה בפרמיות הביטוח שהתייקרו והעובדה שהוגשו פחות תביעות. בנוסף, נרשם גידול של כ- 75% במוצרים שאינם רכב לעומת הרבעון המקביל אשתקד
 
איציק יצחקי |

חברת ליברה ליברה -1.65% , חברת הביטוח הדיגיטלית של אתי אלישקוב, עברה מהפסד לרווח ברבעון הראשון של השנה, לעומת זה המקביל אשתקד - כך עולה מדוחות החברה.

החברה הציגה רווח כולל לפני מס ברבעון הראשון לשנת 2024 שהסתכם בכ-17 מיליון שקל לעומת הפסד כולל לפני מס של כ-2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל לפני מס בשנת 2023 הסתכם בכ-13 מיליון שקל. הרווח הכולל לאחר מס הסתכם בכ-11.1 מיליון שקל לעומת הפסד כולל לאחר מס של כ-1.9 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לאחר מס בשנת 2023 כולה הסתכם בכ-9.2 מיליון שקל.

מניית ליברה נסחרת סביב 4 שקלים. היא עלתה מתחילת השנה בכ-15%. שווי השוק של החברה הוא 182 מיליון שקל. לחברה כ-200,000 מבוטחים (ולמעלה מ-350,000 פוליסות) כאשר הרוב המכריע של מבוטחי החברה רוכשים פוליסות רכב חובה יחד עם פוליסת רכב רכוש.

 

המעבר מהפסד לרווח בתקופת הדוח בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, נובע בעיקר מהמשך השיפור החיתומי בענף רכב רכוש לאור הגידול בפרמיה הממוצעת וירידה קלה בשכיחות הגניבות שהובילה לירידה בעלות התביעה הממוצעת, זאת לצד גידול ברווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה שהיקפו מסתכם בכ-380 מיליון שקל סמוך למועד פרסום הדוח והמשך התייעלות תפעולית בהוצאות החברה. שיעור סך ההוצאות מפרמיה ברוטו ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם בכ-10.9% לעומת כ-12.8% ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון האחרון נרשמו רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בסך של כ-3.1 מיליון שקל בהשוואה להכנסות מהשקעות בסך של כ-1.1 מיליון שקל אשתקד. בזכות העלאת התעריפים, חל שיפור ב-Loss Ratio בשייר בענף רכב רכוש ברבעון הראשון שהסתכם ב-68% לעומת כ-105% ברבעון המקביל אשתקד.

 

הנה עוד מספרים שיסבירו את השורה התחתונה: הפרמיות ברוטו צמחו בכ-31% והסתכמו בכ-222 מיליון שקל לעומת כ-168 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון הראשון של שנת 2024 גדלו בכ-39% והסתכמו בכ-161.1 מיליון שקל לעומת כ-116.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש ברבעון הראשון לשנת 2024 צמחו בכ-37% והסתכמו בכ-146.3 מיליון שקל לעומת כ-106.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בענף, המלווה בעלייה מתמשכת בפרמיה הממוצעת וכן מנאמנות לקוחות גבוהה הבאה לידי ביטוי בשיעור חידושים גבוה.

  

הרווח הכולל לפני מס בענף רכב רכוש הסתכם בכ-17.5 מיליון שקל לעומת הפסד כולל לפני מס של כ-3.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת רווח כולל לפני מס בסך של כ-8.9 מיליון שקל בשנת 2023. המעבר מהפסד לרווח נובע משיפור ב-Loss Ratio לאור הגידול בפרמיה הממוצעת בתקופה זו אשר הובילה לשיפור התוצאות החיתומיות. כמו כן, בתקופת הדוח נרשמה ירידה בעלות התביעה הממוצעת אשר נובעת מירידה קלה בשכיחות הגניבות. הגידול ברווחיות נובע גם מרווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה והמשך התייעלות תפעולית בהוצאות החברה. ברבעון הראשון נרשמו בענף זה רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בסך של כ-1.3 מיליון שקל לעומת רווחי השקעות בסך של כחצי מיליון שקל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

הפרמיות ברוטו בביטוח רכב חובה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-68.2 מיליון שקל לעומת כ-57.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-20%. הפרמיות ברוטו בביטוח רכוש אחר (ביטוח דירה, עסק, חיות מחמד וביטוח נסיעות לחו"ל) ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכמו בכ-6.3 מיליון שקל לעומת כ-4.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-54%.

   

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, מסרה: "ליברה ממשיכה להציג צמיחה משמעותית בכל תחומי פעילותה ופותחת את השנה עם תוצאות חזקות בכל הפרמטרים ורווח כולל מרשים מאוד לרבעון הראשון. זאת, בעקבות גידול בכמות המבוטחים, העלאת הפרמיה, יעילות תפעולית, והקפדה על חיתום איכותי. המודל העסקי של ליברה מוכיח את עצמו ואנו ממשיכים לפעול לפי האסטרטגיה שהתווינו בתחילת הדרך, בחדשנות טכנולוגית ובפתרונות מבודלים המותאמים לצרכי הלקוח, תוך שימור איכות התיק. לצד המוצר החדש לביטוח נהגים צעירים, שהושק במהלך הרבעון תחת המותג Chik וזוכה להצלחה גדולה, ליברה ממוקדת בגידול בסל המוצרים המורחב שלה הכולל מוצרים שאינם רק בתחום הרכב -  מוצרים אלה יהוו נדבך נוסף לצמיחה הצפויה שלנו ולרווחיות בשנים הקרובות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טריוויה (צ'אט)טריוויה (צ'אט)
טריוויה

בחנו את עצמכם - האם אתם בעניינים? טריוויה שבועית

כמה הרוויחו מתחילת השנה המחזיקים בקופות גמל וקרן השתלמות במסלול מנייתי? לאיזה שווי מכוונת OpenAI בהנפקה הציבורית? מי יזם ההייטק המצליח שהגיע למצב של פשיטת רגל? ועוד - 
- טריוויה על הנושאים הכלכליים של השבוע האחרון

צוות ביזפורטל |
נושאים בכתבה טריוויה

טריוויה שבועית.  ככה תדעו אם אתם בעניינים.

20 שאלות מהאירועים של השבוע האחרון - נשמח לשמוע תגובות מכם (הערות, הארות, ביקורת, וגם - שבחים).

הכי נוח לשחק דרך הכלי בהמשך האייטם.  לאור בקשת הקהל אנחנו מעלים את השאלות והתשובות האפשריות גם כאן ( חידון עם תשובות מודגשות בתחתית העמוד) .   



מי המניה שעברה ביום אחד מירידה של מעל 20% לעלייה של 20%?
טבע
סולאראדג'
נובה
טידס

וואן זירו נותן ללקוחות חדשים ריבית של 5.5%. האם יש תנאים ומה הם?
אין תנאים
יש תנאים - העברת חשבון מבנק קודם
יש תנאים - העברה של מעל 5,000 שקל בחודש או תשלום דמי ניהול של 49 שקל בחודש
יש תנאים - העברה של לפחות 100 אלף שקל

כמה מקבלת המשפחה של חייל רוסי שנהרג במלחמה?
לא מקבלת כלום
20 אלף דולר
כ-40 אלף דולר
קרוב ל-200 אלף דולר

מה הרעיון המרכזי של הרפורמה המתוכננת במכשירי החיסכון?
הטלת מס על קרנות השתלמות נזילות
הגבלת דמי הניהול בפוליסות חיסכון
יצירת חשבון כולל לכל המכשירים שרק הוצאת כספים ממנו תחוייב במס
יצירת חשבון כולל לכל המכשירים ומס קבוע אחיד של 25% במכירת מכשירים

יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 15.37%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”