לאומי תיכנס כשותפה לפעילות ההיגיינה הנשית של עלבד תמורת עד 140 מיליון שקל

החברה דיווחה על חתימת מסמך הבנות לא מחייב עם לאומי פרטנרס ומשקיע נוסף, במסגרתו יקבלו השותפים עד 40% מהפעילות תמורת סכום של עד 140 מיליון שקל
רוי שיינמן | (1)

עלבד  על בד 2.48% העוסקת בייצור ושיווק מטליות לחות, בדים לא ארוגים ומוצרי היגיינה מדווחת על חתימה עם מזכר הבנות לא מחייב עם לאומי פרטנרס  ומשקיע נוסף, במסגרתו ייכנסו לאומי והמשקיע הנוסף לפעילות ההיגיינה הנשית (טמפונים), בתמורה לסכום כולל שינוע של בין 81-140 מיליון שקל בהתאם לנוסחאות התאמת תמורה לפי תוצאות של החברה החדשה בשנים 2024 ו-2025 וכן תקופת ריפוי של שנה נוספת במקרים מסוימים.

לאומי והמשקיע הנוסף יקבלו 35% מהחברה החדשה שתוקם ובהמשך יעלה שיעור אחזקתם ל-40%. בנוסף, החברה החדשה תקבל הלוואה בגובה 30 מיליון שקל מלאומי והמשקיע אשר תשמש למימון תכנית ההשקעות של החברה החדשה.

כמו כן, סוכמה תקופת בלעדיות (shop no) אשר במהלכה החברה לא תנהל משא ומתן עם צד ג' בקשר להשקעה או רכישה של פעילות ההיגיינה הנשית (טמפונים). במקביל לעריכת בדיקת נאותות מצד הרוכשת, הצדדים ינהלו משא ומתן על הסכם מחייב, שחתימתו תהיה כפופה לקבלת אישור האורגנים המוסמכים של הצדדים והשלמתו תהיה כפופה לתנאים כפי שייקבעו בהסכם המחייב.

"מזכר הבנות זה מעיד על הפוטנציאל העסקי שלאומי פרטנרס מזהה בשוק מוצרי ההיגיינה הנשית (טמפונים) וכן על האמון ששוק ההון רוחש לאסטרטגיה העסקית החדשה של עלבד", מסר מנכ"ל החברה, יעקב חן. "עלבד מנהלת תהליך של מיקוד עסקי, במסגרתו השלמנו השנה את מכירת פעילות המגבונים של החברה בארה"ב, מתוך כוונה למקסם את פעילותנו בתחום מוצרי ההיגיינה הנשית (טמפונים), בין היתר גם על רקע יציאת מתחרה משמעותי מהשוק. בשנת 2023 החברה נהנית מעודפי ביקוש בעיקר בשוק הרשתות בארה"ב, ואלה לצד העברת פעילות האריזה של חלק מהמוצרים לאזור הסחר החופשי בירדן, מאפשרים לנו להגדיל ולחזק את מעמדנו העסקי והתחרותי בשוק חשוב זה".

ברבעון השלישי עלבד דיווחה על הכנסות של 430.9 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 356.9 מיליון שקל ברבעון המקביל - עליה של 20.7%. השפעות השינויים בשער החליפין על הכנסות תשעת החודשים הראשונים של 2023 נאמדות ב-127 מיליון שקל. הרווח הגולמי הסתכם ב-87.9 מיליון שקל (20.4% מההכנסות) לעומת 53.1 מיליון שקל (14.9% מההכנסות) ברבעון המקביל. 

הרווח הנקי הסתכם ב-10.5 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 69 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA מפעילות נמשכת הסתכם ב-50 מיליון שקל לעומת 18.4 מיליון שקל ברבעון המקביל - גידול של 170%.

מניית עלבד נסחרת במחיר של 10.2 שקל לפי שווי של 190 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה המנייה ב-42.5%.

עלבד מנייה

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית עלבד מתחילת השנה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    dw 28/12/2023 11:09
    הגב לתגובה זו
    כאשר כל החברה קומפלט נסחרה ב 180 מלשח. אין פלא שהמשקיעים אוהבים את הידיעה והמניה עולה. :-)
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?