נחתמה עסקת המכירה של סלקום לקרן פורטיסימו

עסקת המכירה בין דסק"ש לקרן פורטיסימו נסגרה - דסק"ש מכרה את חלקה בסלקום לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל
רוי שיינמן | (2)

דסק"ש  דיסקונט השקעות 1.57% דיווחה לבורסה על מכירת אחזקותיה בסלקום  סלקום 0.24% (כ-35.57%) לקרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו קפיטל, בתמורה לסך של כ-925 מיליון שקל, המשקפים שווי של 2.6 מיליארד שקל לסלקום. העסקה מותנית בקבלת אישורי משרד התקשורת, רשות החשמל והממונה על התחרות.

עם החתימה על ההסכם מופקד ע"י הרוכשת אצל הנאמן לביצוע העסקה סך של כ-46 מיליון שקל, אשר יועבר לידי החברה כחלק מהתמורה במועד השלמת העסקה וכן במקרה בו יתקיימו התנאים המתלים והעסקה לא תושלם ע"י הרוכשת.

מלוא התמורה, לרבות הסכום המופקד בנאמנות כאמור, תשולם לחברה בתשלום אחד במועד השלמת העסקה לאחר התקיימות התנאים המתלים הקבועים בהסכם. בהתאם להוראות ההסכם, המועד האחרון להתקיימות התנאים המתלים יחול לא יאוחר מתום 120 ימים ממועד ההתקשרות בהסכם, והוא ניתן להארכה על-ידי כל אחד מהצדדים להסכם ב-60 ימים נוספים.

"העסקה שנחתמה עם קרן פורטיסימו הינה צעד משמעותי נוסף במימוש יעדיה האסטרטגיים של דסק"ש, היא מפחיתה באופן משמעותי את חובה הכולל של דסק"ש, ותורמת ליציבותה תוך חיזוק המיקוד העסקי שלה בתחום הנדל"ן המניב", מסרה נטלי משען-זכאי, מנכ"לית דסק"ש. "עסקה זו מתווספת למימושים נוספים שביצעה דסק"ש בשנה וחצי האחרונות, בשווי של כ-650 מיליון שקל, המשמשים להחזר חובה של החברה למחזיקי אגרות החוב שלה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    dw 18/12/2023 15:00
    הגב לתגובה זו
    עם התממשות מכירת סלקום שווה אולי לדסק"ש אף לבצע בייבק באגחי דסק"ש, כל עוד אלה נסחרים מתחת לפארי. easy money מבחינתם. הלא אם נושה מתנדב לחטוף תספורת קטנה? למה לא לאפשר לו? :-) כסף זה לא בעיה בשנה הקרובה.
  • 1.
    dw 18/12/2023 14:55
    הגב לתגובה זו
    יהיה נפלא אם קרן הון סיכון בינ"ל תקנה בשנה הבאה את אלרון לפי שווי מכובד, כלומר לפחות כפול מהיום, אם לא יותר (השווי היום בשוק מגוחך), ואם זה לא יקרה אז אלרון תוכל לחלק דיבידנד נאה לאמא דסק"ש עם התממשות אקזיט קרטיהיל. בהצלחה.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳