איציק אברכהן אורי וטרמן שופרסל
צילום: סיון פרג', אלעד גוטמן
דוחות

שופרסל עברה מהפסד לרווח ברבעון השלישי; אבל התוצאות עדיין חלשות

החברה רשמה רווח של 50 מיליון שקל לעומת הפסד של 96 מיליון אשתקד. מכירות האונליין היוו כ-17.9% מכלל המכירות, בהשוואה לכ-18.9% ברבעון המקביל. שיפור קטן בהכנסות ל-3.85 מיליארד שקל. החברה מחפשת שותף לפעילות הפיננסית, כולל פייבוקס
איציק יצחקי |

שופרסל היא ענקית הקמעונאות המקומית - מובילה בפער על פני רמי לוי, נהנית מהחריקות והצרות של קרפור ומכתיבה את התנהלות השוק. היא גם נהנית מהיתרון לגודל, אבל זה לא מתבטא בדוחות לרבעון השלישי של השנה שבם היא יורדת בשיעור המכירות אונליין ועולה בהכנסות בכמה עשיריות האחוז במקביל לאיבוד נתחי שוק למתחרות.  

הדוחות שפורסמו היום הם לא רעים, אבל היה אפשר לצפות משופרסל להרבה יותר. הכנסות הרבעון השלישי בשופרסל שופרסל 0.57% הסתכמו בכ-3.85 מיליארד שקל - גידול של כ-1.2% לעומת כ-3.81 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה גידול ברווח התפעולי (לפני הכנסות/הוצאות אחרות) ברבעון השלישי שהסתכם בכ-138 מיליון שקל (3.6% מההכנסות) לעומת כ-115 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, 3% מהכנסות). 

 

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון השלישי הסתכם בכ-50 מיליון ש"קל לעומת הפסד של כ-96 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שנבע מיישום תכנית התייעלות שיושמה ברבעון המקביל.

לפני שנתקדם עם המספרים, ראוי לציין כאן: דירקטוריון החברה החליט לפעול להכנסת שותף או משקיע לפעילות הפיננסים של החברה הכולל, בין היתר, את פעילות כרטיסי האשראי. החברה הבהירה בדוח כי אין כל ודאות לעסקה כזאת, אך בנוסף היא בוחנת עסקה למכירת אחזקותיה בחברת פייבוקס, בין אם כשותף או משקיע לפעילות.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל, המהווים כ-26.2% מההכנסות בהשוואה לכ-1.024 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-26.9% מההכנסות. הקיטון ברווח הגולמי ובשיעורו מההכנסות נבע, בין היתר, מפתיחת מרכז השילוח במודיעין שנכון למועד זה טרם הגיע לתפוקה מלאה וכן מהשפעת העלייה בשערי החליפין.

 

הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות ברבעון השלישי צמח בכ-20% והסתכם בכ-138 מיליון שקל המהווים, המהווה כ-3.6% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה לכ-115 מיליון שקל, שהיוו כ-3% מהכנסות הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לאחר הכנסות (הוצאות) אחרות ברבעון השלישי הסתכם בכ-139 מיליון שקל המהווים כ-3.6% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שנבע בעיקר מהשפעת תכנית ההתייעלות שיישמה החברה.

  

ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-11% והסתכם בכ-381 מיליון שקל בהשוואה לכ-344 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ומהווים כ-9.9% מסך הכנסות הקבוצה בהשוואה לכ-9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מגידול ברווח התפעולי.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

כאמור, הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-51 מיליון שקל, המהווים כ-1.3% מההכנסות, בהשוואה להפסד של כ-96 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מגזר הקמעונאות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.56 מיליארד שקל בהשוואה לכ-3.53 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-0.8% שנבע בין היתר מגידול בהכנסות בחנויות שופרסל, הרחבת פעילות השוק העסקי ומפעילות "דן דיל" בתחום הסטוק אשר נרכשה בחודש אוגוסט 2022. המכירות במרכזי השילוח וסניפי שופרסל ברבעון השלישי השנה גדלו בכ-0.3% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד.

 

הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות במגזר הקמעונאות ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-73 מיליון שקל ובשיעור של כ-2.1% מסך ההכנסות, בהשוואה לכ-58 מיליון שקל ובשיעור של כ-1.6% מסך ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

  

מכירות מגזר הקמעונאות באמצעות שופרסל אונליין ברבעון השלישי השנה היוו כ-17.9% מכלל המכירות במרכזי השילוח וסניפי שופרסל בהשוואה לכ-18.9% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נבע בעיקר בשל ירידה במכירת מוצרי ה-Non-food באונליין.

 

הכנסות רשת Be גדלו בכ-1.5% והסתכמו ברבעון השלישי בכ-270 מיליון שקל, בהשוואה לכ-266 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות Be גדלו בכ-2.7% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות של רשת Be בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם בכ-7 מיליון שקל לעומת כ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון השלישי הסתכמו בכ-64 מיליון שקל בהשוואה לכ-51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהשפעת רכישת השליטה בחברת לב המפרץ החל מאוקטובר 2022 ומעליית מדד. הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות במגזר הנדל"ן הסתכם בכ-48 מיליון שקל, בהשוואה ל-42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

  

לגבי השפעת מלחמת "חרבות ברזל" נכתב: "שופרסל פועלת כמפעל חיוני בתקופת חירום זו, וממשיכה בפעילותה כסדרה בסניפי הרשת ובאונליין, ולמועד הדוח לא ניכרה השפעה מהותית על פעילות החברה. החל מפרוץ המלחמה פעלה החברה למתן סיוע ותרומות לתמיכה במפונים, בכוחות ההצלה, הביטחון ובמשפחות החטופים. בנוסף, החברה גיבשה תכנית סיוע מידית לחקלאים ופועלת מתוך אחריות לאומית ורצון לתרום ככל יכולתה למאמץ הלאומי". 

 

איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל, אמרו היום: "אנו מסכמים את הרבעון השלישי של שנת 2023 עם גידול בהכנסות ושיפור במדדי הרווח בהתאם לתכנית ההתייעלות שיישמנו. תכנית זו מאפשרת ייעול של מבנה ההוצאות וכן את העמקת הסינרגיה בין הפעילויות השונות של הקבוצה.

"בצל המלחמה המתמשכת, סניפי הרשת פעלו ופועלים באופן סדיר. שופרסל מנהלת שגרת פעילות כמפעל חיוני וכקבוצת קמעונאות מזון מובילה המחויבת לביטחון התזונתי של כלל תושבי המדינה. בשבוע הראשון  למלחמה, חווינו עלייה חדה בביקוש בעיקר בסניפים הפיזיים של החברה, שהתמתנה בשבוע השני למלחמה לרמת מכירות כבשגרה. הביקוש הופנה בעיקר למוצרי מזון וצריכה בסיסיים וזאת לצד ירידה ברמת הביקוש בשוק העסקי ובאונליין. להערכת החברה, לא צפויה השפעה מהותית על הפעילות ותוצאות החברה עקב המלחמה.

"כתרומה לתושבי העוטף שפונו מביתם וללוחמים באזורי הכינוס, פעלנו במישורים רבים באמצעות תרומות תווי קנייה לאוכלוסיות שנפגעו ושזקוקות לעזרה בימים אלו. בנוסף, שופרסל הודיעה על גיבוש תוכנית סיוע מיידית לחקלאים ועל הפסקת יבוא התוצרת החקלאית מטורקיה ופעלה לסימון התוצרת הישראלית במדפים באופן וולנטרי, כדי לעשות כל שניתן כדי לתמוך בחקלאות הישראלית בימים אלו.

"הקבוצה ממשיכה לפעול בהתאם לאסטרטגיה של מיקוד בקמעונאות המזון לצד מגוון תחומי הצמיחה תוך שיפור הרווחיות. נאמנים לתוכניות העבודה שלנו, אנו נמצאים במסלול הנכון אל מול המטרות והיעדים שהצבנו לשנת 2023 ולשנים הבאות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עמירם לוין
צילום: פייסבוק, על פי סעיף 27

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית

פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע

רן קידר |

800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר. 


על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית.  בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".  




עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים. 

אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה. 

עמיר לונדון מנכל קמהדע
צילום: אפי שמח

קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה קמהדע

חברת קמהדע קמהדע 4.55% , שבשליטת קרן פימי ועוסקת בטיפול במחלות חמורות ונדירות מודיעה היום כי זכתה בהארכת המכרז של שירותי הדם הקנדיים (CBS) להמשך האספקה של ארבעת מוצרי הפלסמה הייחודיים שלה WINRHO®,CYTOGAM®, HEPAGAM® ו-VARIZIG® לשנתיים נוספות. הזכייה במכרז, שהיקפו מוערך בין 10 ל-14 מיליון דולר, מבטיחה המשך מכירות שוטפות של מוצרים אלו בשוק הקנדי במהלך התקופה שבין הרבעון השני של שנת 2026 לרבעון הראשון של שנת 2028. 

ארבעת המוצרים המסחריים מאושרים על ידי משרד הבריאות הקנדי ועל ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). CBS מנהלת את אספקת מוצרי הדם הקנדיים לכל הפרובינציות והטריטוריות הקנדיות, למעט קוויבק.

"הארכת הסכם אספקת ארבעת מוצרי הפלסמה הייחודיים שלנו, בהמשך לאספקת מוצר האימונוגלובולין נגד כלבת שלנו, KAMRAB®, המופץ בקנדה, ו-GLASSIA®, מוצר ה-AAT שלנו המופץ בקנדה על ידי חברת Takeda במסגרת הסכם רישיון, מוכיחים את מעמדנו כספקית המובילה בקנדה של מוצרי פלסמה ייחודיים," אמר עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "אנו בטוחים בפוטנציאל המסחרי המשמעותי למוצר ה-AAT ולפורטפוליו מוצרי האימונוגלובולינים הייחודיים שלנו בשווקים הבינלאומיים, ואנו מתכוונים להמשיך לקדם הסכמי אספקה נוספים במדינות מפתח אסטרטגיות".

"כפי שפירסמנו לאחרונה, בהתבסס על הביצועים העקביים והחזקים שלנו במהלך 2025, אנו מאשררים את תחזית ההכנסות לשנת 2025 בטווח של 178 מיליון דולר עד 182 מיליון דולר ותחזית ה-EBITDA המתואם בטווח של 40 מיליון דולר עד 44 מיליון דולר. בנוסף, אנו צופים גידול דו-ספרתי בהכנסות וברווחיות בשנת 2026 בהתבסס על פורטפוליו המוצרים המסחריים החזק שלנו, מוצרי הביוסימלר הצומחים בישראל, והרחבת מכירות הפלסמה של החברה. במקביל אנו ממשיכים בקידום הזדמנויות חדשות לפיתוח עסקי של מוצרים בשלב מסחרי, תוך ניצול יתרת המזומנים החזקה שלנו, כדי לתמוך בצמיחה ארוכת טווח", סיכם לונדון.

הרבעון האחרון של קמהדע

ברבעון השלישי של 2025, דיווחה קמהדע על הכנסות של 47 מיליון דולר, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-11.7 מיליון דולר, עלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ב-135.8 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; ה-EBITDA היה 34.2 מיליון דולר, עלייה של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. התחזית לכל השנה היתה ללא שינוי, עם הכנסות של 178-182 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 40-44 מיליון דולר.