האם יש אפסייד של 30% במניית נקסט ויז'ן? "נמשיך להשקיע במחקר ופיתוח ולהתרחב גם דרך מיזוגים ורכישות"
מניית נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 1.23% הייתה זולה כשהיא נכנסה לבורסה המקומית, והיא הוכיחה את עצמה, אבל השאלה היא האם אחרי זינוק של 170% מתחילת השנה יש לה עוד לאן לעלות. החברה העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של פתרון צילומי לכלים קרקעים, אוויריים וימיים. החברה הרוויחה 4.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023, על הכנסות של 8.5 מיליון דולר, מול רווח של 1.7 מיליון ברבעון המקביל בשנת 2022 על הכנסות של 5 מיליון דולר. גם הצבר כמעט הוכפל ל-25 מיליון דולר.
החברה בקצב רווחים נוכחי של 16.4 מיליון דולר, עליה של 49% ביחס לשנה שעברה, אבל בהינתן שהחברה שומרת על קצב הגידול בשורה העליונה סביר שהרווח יהיה גבוה יותר. ובכל מקרה - בהינתן הקצב הנוכחי מדובר על מכפיל רווח 28, לא גבוה ביחס לצמיחה של החברה.
"אני מאוד מאמין בתחרות, ככל שיש תחרות גדולה יותר, זה אומר שיש שוק. לגבי המוצרים שלנו - המערכות מספקות את כל המעטפת ללקוח וגם מבחינת מחיר אנחנו מאוד הוגנים. כיום יש לנו לקוחות שיעדיפו להישאר איתנו גם מבחינת נוחות ושירות ברמה הכי גבוהה וכן מבחינת ההתרגלות למוצרי החברה" אומר יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן בראיון לביזפורטל. "כיום אם שחקן חדש רוצה להיכנס לשוק הזה, יהיה לו מאוד קשה, הן מבחינת עלויות מחקר ופיתוח והן מבחינת כמות האנרגיה שיצטרך להשקיע על מנת להגיע לרמות גבוהות. ועקב כך, לקוחות לא ימהרו לעזוב את נקסט ויז'ן כל כך מהר."
נקסט ויז'ן למעשה מציעה פתרון סופי ללקוח וקהל היעד העיקרי שלה הוא לא הצרכן הסופי - אלא יצרני המערכות Systems providers המשלבות את מוצרי נקסט ויז׳ן על הכלים שלהם ומוכרות את הכלים ללקוחות הקצה. בין הלקוחות הבולטים שלה ניתן למנות את אלביט מערכת, משרד הביטחון, והתעשייה האווירית.
- יו"ר נקסט ויז'ן: "הירידה בצבר ההזמנות נקודתית - הביקושים ממשיכים להיות גבוהים"
- נקסט ויז'ן ממשיכה לצמוח בהכנסות, אך צבר ההזמנות ירד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי גולן, החברה מציעה מגוון רחב מאוד של מוצרים והלקוח רק צריך לבחור את מה שמתאים לו, "הלקוח מקבל כבר פיתרון סופי מוגמר (plug and play), כך שנחסכת ממנו כל ההתעסקות של התאמות, מתכנתים שיתאימו את המוצר וכו'. החברה פועלת כיום ב-42 מדינות כשנתח שוק גדול תופסות ארה"ב, אירופה, הודו, כאשר אחת מהמטרות היא להגדיל את נתח השוק משמעותית בארה"ב".
מה לגבי מנועי צמיחה? איך אתם מתכוונים להגדיל את החברה בשנים הקרובות ולמממש את היעדים שהצבתם?
גולן: "החברה היא חברת מחקר ופיתוח, בכוונתה להשקיע עוד הרבה משאבים במחקר ופיתוח ולהביא אנשים מאוד מקצועיים שימשיכו לפתח ולהרחיב את סל המוצרים של החברה.
"אנחנו מאמינים במיזוגים ורכישות ומחפשים לרכוש פעילויות טכנולוגיה של חברות בתחום בו נקסט ויז'ן מתעסקת או לחילופין חברות שיש להן סינרגיה לחברה אשר יכולות לפתוח דלתות בעוד מקומות בעולם ולהגדיל את הפריסה שלנו בעוד מדינות".
- לפידות קפיטל בהצעת רכש לחלץ יהש לפי 1.35 שקל
- פלסאון רוכשת מרכז לוגיסטי בבריסביין אוסטרליה תמורת 70 מיליון שקל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- יוסי כהן מתקרב לאקזיט של 50 מיליון דולר
מה החלום של נקסט ויז'ן לשנים הקרובות? ואיך הוא יבוא לידי ביטוי?
"החזון שלנו הוא לגדול ולהיות החברה המובילה בתחום, לפתח מוצרים חדשים ונוספים שקשורים לתחום המזל"טים והרחפנים. בנוסף, להביא אנשי חוד בתעשייה שיעזרו לנו במשימה הזאת וכמובן להתרחב ולגדול" מסכם גולן.
בשנת 2022 היא הכניסה 26 מיליון דולר, גידול של 73% בשורה העליונה בהשוואה ל-15 מיליון דולר, הרווח הנקי של החברה עמד על 11 מיליון דולר, זינוק של 93% ביחס ל-5.7 מיליון דולר בשנת 2021. החברה מאמינה שהיא תמשיך לצמוח השנה ב-70% בשורה העליונה ולשמור על רווחיות גולמית של לפחות 50%.
הנהנים הגדולים מהזינוק במנייה הם כמובן שלושת המנהלים - חן גולן, בוריס קיפניס סמנכ"ל הטכנולוגיות ומיכאל גרוסמן מנכ"ל החברה, שמכרו בחודש מרץ מניות בהיקף של 50.2 מיליון שקל. מדובר על מימוש של כ-6% ממניות החברה.
מי שמתחילה להאמין בחברה היא חברת האנליזה לידר שהחלה לסקר את המניה ונתנה המלצת קנייה למניית נקסט ויז'ן עם מחיר יעד של 27 שקל למניה, אפסייד של 30% ביחס למחיר הנוכחי. על פי לידר, "בשנים האחרונות, החברה הציגה גידול יפה בצבר ההזמנות שלה העומד נכון להיום על 25.4 מיליון דולר. מתחילת השנה החברה דיווחה על עסקאות לאספקת מערכות בהיקף של כ-27 מיליון דולר, אשר רובן צפויות להיות מסופקות ללקוחות במהלך שנת 2023. הגידול בהיקף העסקאות, תומך בהמשך הצמיחה בצבר וצפוי להביא לעלייה בהכנסות החברה בשנתיים הקרובות. כמו כן, בסוף המחצית הראשונה, החברה דיווחה על חתימת חוזה בהיקף שיא של כ-10 מיליון דולר עם לקוח קיים. אנו מעריכים, שהעלייה בביקושים, תוביל בטווח הקרוב לעוד עסקאות בהיקפים גדולים".
למידע נוסף על מניית נקסט ויז'ן לחצו כאן:

רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
הרשת צומחת, מגדילה מכירות בחנויות זהות בניגוד לשופרסל ורשתות אחרות; מחזיקה במספר מנועי צמיחה - סלולר וגוד-פארם ומתכננת להפוך את קופיקס לגדולה ורווחית; ראיון וניתוח
רמי לוי עומד להנפיק את הנדל"ן בשווי של 4 מיליארד פלוס. מסתבר ששם המשפחה עשתה את ההון הגדול, אבל את ההכרה ואת הפעילות הגדולה הוא עושה בתחום הקמעונאות וגם מקור הכספים הגיע מתחום הקמעונאות. יש קשר הדוק בין הנדל"ן לקמעונאות, כשחברת הנדל"ן מספקת שטחים לסניפים רבים של הרשת. האם זה יכול להוביל לעליית מחירי שכר הדירה בהמשך? החוזים הם ל-15 שנה, כך שהתשובה היא לא. הרשת לא תיפגע, וזו הזדמנות להבין את מצבה של הרשת.
רשת רמי לוי צמחה ברבעון השני, הגדילה מכירות בחנויות הזהות והרוויחה בקצב של 250 מיליון שקל. בשנה שעברה היא הרוויחה כ-260 מיליון שקל, היא כנראה תרוויח השנה באזור הזה פחות או יותר - מול העלייה במכירות, יש שחיקה ברווחיות. הרשת השלימה את רכישת השליטה המלאה בקופיקס שהיא זרוע הפעילות של הקבוצה במרכזי הערים, והיא נערכת להרחבת הפעילות במרכזי הערים ובכלל. כשמשווים את התוצאות של הקבוצה ביחס לרשתות האחרות, הן טובות - בשופרסל לדוגמה היתה ירידה חדה בחנויות הזהות של כ-8% אצל רמי לוי עלייה של כ-5%, וזה מדד חשוב כי בסופו של דבר הוא מודד את העוצמה של הרשת, נאמנות ואינטרקציה עם הלקוחות ואת היכולת שלה להרוויח בהמשך.
הרווחיות של רמי לוי תמיד היתה נמוכה ביחס לאחרים ובעיקר ביחס לשופרסל, ועדיין רמי לוי מתבססת כרשת השנייה בגודלה בארץ והיא מצמצמת בהדרגה את הפער עם שופרסל. קצב המכירות שלה עומד על כ-8 מיליארד שקל, שופרסל בקצב של 14 מיליארד שקל.
הרווח המייצג של הרשת בהינתן שווי שוק של כ-4.1 מיליארד שקל, מבטא מכפיל רווח של כ-15-16. מכפיל סביר, אבל לרמי לוי יש מנועי צמיחה מעניינים. בתוך הקבוצה יש פעילות סלולר עם קרוב ל-450 אלף מנויים שעל רקע ההתאוששות בתחום, העליות במניות סלקום ופרטנר בשוק וההצעה של פרטנר לקנות את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל, אפשר להעריך שהיא שווה כ-600-700 מיליון שקל ואפילו יותר. כמו כן, יש בקבוצה אחזקת שליטה בגוד-פארם שלמרות הסקפטיות לפני שנים, מוכיחה שהיא מתחרה חזקה בשוק הפארמה ובהינתן הרווחים שלה (קצב של מעל 50 מיליון שקל) וקצב הצמיחה, היא יכולה להיות מוערכת בכ-800 מיליון שקל בשמרנות.
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- דף חדש במשפחת לוי: מנפיקים את הנדל"ן ומערבים את הילדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנכסים האלו באים לידי ביטוי חלקי בשווי של הקבוצה. הסלולר לא מקבל ביטוי - מדובר בתחום רווחי אצל רמי לוי, אבל שולי ביחס לפעילות כולה, הפארמה מקבלת ביטוי, אבל לא לפי ערכים מלאים. חוץ מזה יש לחברה מזומנים נטו של כ-1 מיליארד שקל, אך חשוב לציין שההון העצמי עומד על כ-550 מיליון שקל - היכולת להציג מזומנים מעל ההון מבטא מצד אחד את העוצמה של הרשתות האלו שמקבלות מימון שוטף מהלקוחות (מקבלת במזומן ובתנאי אשראי טובים). מצד שני- זה לא יהיה נכון להגדיר את כל הסכום כמזומנים פיננסים עודפים, ונראה שהמזומנים העודפים הם בסדרי גודל של כ-500 מיליון דולר.