בוליגו ומיטב השיקו קרן נדל"ן שמשקיעה בארה"ב; "אנחנו משוכנעים שהקרן תייצר תשואות אטרקטיביות"

איתי גורן, מנכ"ל ומייסד בוליגו "סקטור המולטי-פמילי ממשיך להפגין ביצועים חזקים, תפוסה גבוהה והכנסות צומחות מדמי שכירות"
מערכת ביזפורטל |

בוליגו קפיטל גייסה 33 מיליון דולר לקרן השקעות במקבצי דיור בארה"ב. הקרן הוקמה במשותף עם מיטב ושותף אמריקאי ומשקיעה בעסקאות אותן מובילה בוליגו -  "סקטור המולטי-פמילי ממשיך להפגין ביצועים חזקים, תפוסה גבוהה והכנסות צומחות מדמי שכירות", אומר איתי גורן, מנכ"ל ומייסד בוליגו קפיטל שנסחרת בבורסה בשווי של כ-480 מיליון שקל - שזה עדיין כ-30% מעל המחיר בהנפקה באוקטובר 2021, אבל כ-50% מתחת למחיר השיא לפני כשנה:

 

קרן ההשקעות המשותפת עם מיטב נקראת Meitav Buligo Fund כשתקופת הקרן היא 5 שנים ממועד סיום הגיוס וניתן להאריך אותה פעמיים, שנה אחת בכל הארכה. במקביל, בוליגו החלה בגיוס הכספים לקרן ההשקעות הרביעית שלה להשקעות רכישה וייזום במיזמי נדל"ן בארה"ב. הקרן החדשה עתידה להשקיע בכל העסקאות העתידיות של בוליגו, כך שהמשקיעים יוכלו ליהנות מפיזור רחב של עסקאות בסקטורים שונים, בניגוד למודל של השקעה בעסקה בודדת, כאשר בוליגו קפיטל תשקיע 5% בכל עסקה חדשה. בוליגו אינה צפויה לגבות עמלות, דמי ניהול ודמי הצלחה ברמת הקרן.

פעילות הקרנות מאפשרת למשקיעי בוליגו חשיפה להשקעה במיזמי נדל"ן בדגש על סקטור המולטי-פמילי כשהנהלת בוליגו, אחראית על איתור הנכס, מימון, תכנון, ייזום, השבחה, וניהול הנכס באופן שוטף ומימושו. 

"אנו משוכנעים שהקרן תדע לייצר למשקיעים תשואות אטרקטיביות", הוסיף גורן. מיום הקמתה, ביצעה בוליגו עסקאות נדל"ן בארה"ב בהיקף של מעל 3.6 מיליארד דולר, מתוכם מעל 1.2 מיליארד דולר של כספי משקיעים, בהם רכשה 127 נכסים שונים - מקבצי דיור , מרכזים מסחריים, נכסי תעשייה ולוגיסטיקה ובתי אבות. במקביל, בוליגו מימשה 58 נכסים, תמורת כ-1.5 מיליארד דולר, תוך שהיא יוצרת למשקיעים תשואה שנתית ממוצעת נטו (לאחר עמלות ניהול ודמי הצלחה) של 28%. אלא שכאמור המניה ירדה ב-50%. הסיבה היא ככל הנראה ההאטה בשנה האחרונה, החשש ממיתון וההערכה שגם תחום הדיור המולטי פמילי יפגע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳