טופ מערכות קונה 77% מאקסיומה בתמורה לעד 25 מ' ש'
חברת טופ מערכות מדווחת על רכישה נוספת: תקנה 77% מאקסיומה העוסקת בניהול סיכונים (ERM), ניהול פרויקטים (PPM) וניהול משאבי ארגון (ERP), תחומים בהם עוסקת כיום טופ באמצעות חברות בנות אחרות. עם השלמת העסקה תשלם טופ 14.8 מיליון שקל ולאחר מכן ועד 23.9.2023 תעביר תמורה נוספת בסכום מקסימלי של 10 מיליון שקל, המבוססת על הרווח התפעולי שתניב לה אקסיומה שתפעל תחתה, בין יולי השנה ליולי 2023. לטופ תינתן אופציה לרכוש מהמייסדים את יתרת 23% באקסיומה. "אנחנו ממשיכים באסטרטגיה שלנו ומחפשים מחפשים חברות שנוכל לשלב את הפתרונות שלנן בשלנו, ואקסיומה עונה על כך", אומר על העסקה מנכ"ל טופ מערכות, שמוליק מילנר בשיחה עם ביזפורטל.
"אקסיומה חברה טובה ורווחית שהוקמה לפני 17 שנה ועבדה מול מאות לקוחות. היא שותפה של סאפ ובדומה לזיו מערכות ו-RLS שלנו גם שותפה של סאפ ביזנס וואן עם התמחות בתחום האוטו-מוטיב וכמה לקוחות גדולים מתחומים נוספים", מילנר מוסיף. "שיתפנו עמם פעולה בעבר בחלק מהלקוחות ואני מאמין שעכשיו הדבר יתחזק. אדגיש שנשמר את הצוות המוכשר שימשיך לפעול במסגרת עצמאית. מוצר ניהול הפרויקטים שלהם יכול להתחבר בצורה יפה לרמדור שלנו שמתעסקת בפרויקטים מתחום הבניה. ורטיקל נוסף הוא ניהול מסמכים בעיקר מול גופים משפטיים. גם כאן יש לנו כמה פתרונות משלימים, ובכלל יש סינרגיה יפה לשלושת הפתרונות של אקסיומה".
אלה באמת פתרונות משלימים ברמת המוצר או שאתם קונים אותם למעשה בשביל הלקוחות הקיימים?
"יש לנו כמה מכרזים בהם זכינו, גם בעבר וגם באחרונה, ונרצה בהחלט לבחון איך לשלב את אקסיומה בהם. למשל באחת החברות הפתרון של אקסיומה באוטו-מוטיב עם פתרון לוגיסטי שלנו מהווה ביחד חבילה אחת שנוכל להציע. בתחום הרכב עד כה לא היינו פעילים".
לאחרונה סיפרתם לנו בראיון על ההשבחה וההתייעלות בחברות הנרכשות, אז באקסיומה אתם אומרים שלא תצמצמו את הצוות, מה לגבי המשרדים שלהם?
"הם ימשיכו לפעול מהמשרד שלהם ברעננה וכרגע לא צפוי שינוי בהיבט זה".
ברקע הדיווחים כל הכסף הגדול שזורם בשנה האחרונה לחברות סייבר, המבקרים אומרים שמדובר בחלקן ב"חברות פיצ'ר" שלא שוות פעילות כחברה עצמאית, ולכן נראה קונסולידציה. אותו הדבר מתקיים לדעתכם גם בתחומים שלכם? יכול להיות שזה מה שעומד גם מאחורי העסקה הזו?
- טופ מערכות צומחת בהכנסות; הצמיחה תימשך גם דרך רכישות
- טופ מערכות עם גידול של 21% בהכנסות, קפאון ברווחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"חברות ERP שפועלות תחתינו וגם אקסיומה הן לא חברות פיצ'ר כי הן מייצגות פתרונות של חברות בינלאומיות. בתחום ה-PPM אקסיומה מייצגים את Sciforma שהיא מהמובילות בעולם, וגם בניהול מסמכים כך עם חברת איי-מנג' גם כן מהגדולות בתחום. הלקוחות דורשים היום התמחויות מצד אחד ורוצים מישהו שמכיר את התחום שהם עוסקים בו ויודע לתת את היישום הטוב ביותר. כמובן שהרבה לקוחות מעדיפים לקנות מספק אחד שיהיה 'וואן סטופ שופ'".
- 1.סתם עובד פשוט בטופ 02/07/2021 12:25הגב לתגובה זובקצב כזה טופ מערכות תתן עוד 4 שנים נוק אאוט למטריקס ולואאן.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
