אלקטרה במו"מ לרכוש 51% מחברת ההסעות אפיקים ב-150 מיליון שקל
חברת אלקטרה 1.75% , נכנסת לתחום התחבורה הציבורית. החברה הודיעה היום כי היא במו"מ מתקדם עם חברת אמנון מסילות, חברת האם של חברת אפיקים, שמפעילה קווים של תחבורה ציבורית ברחבי הארץ. אלקטרה תרכוש 51% מהחברה במחיר של 150 מיליון שקל, כשהצדדים נמצאים במשא ומתן מתקדם כבר מספר חודשים.
החברה לא דיווחה עד היום לבורסה מחשש כי חשיפת ההסכם המתגבש עלולה לפגוע בו. החברה משאירה לעצמה גם אופציה לרכוש את יתר 49% של החברה. נכון לכתיבת שורות אלה, מניית החברה עולה ב-0.8%, כשב-12 החודשים האחרונים המניה מזנקת ב-40%. עם זאת, מתחילת השנה היא עלתה בקצת פחות מ-2%, כשכל העליות אירעו בחודש האחרון.
אלקטרה, שלרוב עוסקת בבניין ותשתיות, נכנסת בעצם לתחום חדש לגמרי. החברה שמוערכת ב-5.8 מיליארד שקל לא מכירה את התחום ואמנם מדובר בכסף קטן יחסית עבורה, ניהול ציי אוטובוסים והרחבת השירותים של אפיקים תעלה לא מעט כסף. יכול להיות שהקנייה הזו תהפוך למשקולת קטנה על צווארו של התאגיד.
- 5.החברה שאלקטרה קונה זאת החברה שהיתה מעורבת בשוחד של 01/10/2020 23:34הגב לתגובה זוהחברה שאלקטרה קונה זאת החברה שהיתה מעורבת בשוחד של אחד הפקידים ממשרד התחבורה?
- 4.זה בסדר אלקטרה מפזרת סיכונים, יש גם בית תמחוי למכי 01/10/2020 23:31הגב לתגובה זוזה בסדר אלקטרה מפזרת סיכונים, יש גם בית תמחוי למכירה מעוניינים לקנות
- 3.עכשיו לקנות חברת הסעות כשאין נוסעים בגלל הקורונה א 01/10/2020 15:47הגב לתגובה זועכשיו לקנות חברת הסעות כשאין נוסעים בגלל הקורונה אין אירועים, אין טיולים, אין הסעות תלמידים מלבד חינוך מיוחד וזה צריך מוניות, והענף הולך ונשחק, אבל תמיד יש פראירים שמשלמים, יש עוד כמה חברות אלקטרה בואו אוטובוסים וחוזים בלי עבודה ( בגלל הקורונה) יש בשפע רק אצלי אין שוקולד חחחחחח
- 2.עכשיו לקנות חברת הסעות כשאין נוסעים בגלל הקורונה א 01/10/2020 15:47הגב לתגובה זועכשיו לקנות חברת הסעות כשאין נוסעים בגלל הקורונה אין אירועים, אין טיולים, אין הסעות תלמידים מלבד חינוך מיוחד וזה צריך מוניות, והענף הולך ונשחק, אבל תמיד יש פראירים שמשלמים, יש עוד כמה חברות אלקטרה בואו אוטובוסים וחוזים בלי עבודה ( בגלל הקורונה) יש בשפע רק אצלי אין שוקולד חחחחחח
- חמי 01/10/2020 19:11הגב לתגובה זוקונים תמיד בשפל
- 1.אורי 01/10/2020 15:03הגב לתגובה זושחקן חדש בעל יכולת לגרום לחברה הישראלית להעדיף תחבורה ציבורית על פרטית . לדלל כבישים ולשחרר פקקים . אנשים יעדיפו אוטובוסים נוחים וזמינים וישאירו את המכונית בבית .

אקזיט של מילארד שקל על ההשקעה במניית הבורסה
קרן מניקיי שהחזיקה בעבר כ-20% ממניות הבורסה לניירות ערך בת"א, השלימה מכירה כוללת של כל החזקותיה בתמורה מצטברת של כ-1.1 מיליארד שקל. המכירה האחרונה, בהיקף של 5.6% מהמניות תמורת כ-400 מיליון שקל, בוצעה לגופים מוסדיים מקומיים וזרים והביאה לסיום אחזקתה של הקרן בישראל.
האקזיט של מניקיי מהווה תשואה פנמנלית: הקרן רכשה את מניות הבורסה באוגוסט 2018 תמורת כ-110 מיליון שקל בלבד, לפי שווי חברה של כ-550 מיליון שקל. היא הרוויחה פי 11 על ההשקעה במניית הבורסה. השווי של הבורסה היום הוא פי 7.2 - פי 13 מהשווי ו היא השקיעה.
במהלך השנים ביצעה מניקיי מספר מכירות חלקיות. בתחילת 2025 היא מכרה 4.8% ממניות הבורסה לבורסה עצמה תמורת כ-200 מיליון שקל, מהלך בעייתי שבעצם סידר לה מחיר טוב על חשבון המשקיעים הקיימים.סוג של "חילוץ" ההשקעה על ידי הנהלת הבורסה. ביולי מכרה הקרן מניות נוספות בהיקף של כחצי מיליארד שקל וכעת היא מחסלת את ההחזקה.
הבורסה בת"א מתנהלת ללא גרעין שליטה כשלמעשה היא ביטוי לשלטון המנהלים. איתי בן זאב, המנכ"ל בעצם שולט בחברה בפועל. זה עלול לייצר חיכוך בין בעלי המניות לבין המנהלים, כשלעיתים האינטרסים לא משותפים.
- בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים: בורסת ת"א מרחיבה את היצע מדדי המניות
- הבורסה פורחת, המחזורים מזנקים - האם ישראל בדרך להפוך לשוק יעד עולמי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבורסה לניירות ערך סיימה את הרבעון השני של 2025 עם תוצאות מרשימות שמוכיחות שהשוק הישראלי ממשיך לשגשג למרות האתגרים. הרווח זינק ב-80% לכ-43.6 מיליון שקל, לעומת 24.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם ההכנסות עלו בקצב של 29% ל-136.1 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם עלה ב-56% ל-71.6 מיליון שקל, ושולי הרווח השתפרו מ-43.6% ל-52.6%.

מנכ"ל הקרן שעשתה 120% ב-3 שנים חושף את הסודות
דניאל לייטנר לקח את הקרן של תמיר פישמן מאפס ל-1.5 מיליארד שקל - בדרך הוא פגש את הקורונה, מהפיכה משפטית, מלחמות בעזה וטילים מאיראן - עדיין הוא פרו-שוק: מאמין בסקטור האנרגיה (דלק ונאוויטס) חותך פוזיציות כשמנכ"לים נוטשים; וגם - האם הורדת ריבית תמנע את
הקריסה של הנדל"ן?
דניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, לקח את קרן המניות של בית ההשקעות מאפס עגול ליותר מ־1.5 מיליארד שקל בשווי נכסים. ומה שמדהים זה שזה קרה תוך כדי רצף של טלטלות. מהקורונה דרך המהפכה המשפטית ועד המלחמה בעזה וטילים מאיראן ובכל זאת הקרן מציגה בשלוש השנים האחרונות תשואה של יותר מ־120%, שזה לא רק הכי טוב בשוק אלא אפילו עוקף את מה שהביא ה-S&P בתקופה הזאת. בנוסף, חשוב לציין שלכל בית השקעות יש קרנות מוצלחות יותר וכאלו שפחות, לא באנו לנתח את המכלול כולו אלא להבין איך לייטנר הצליח לקחת את הקרן המנייתית לרמות כאלו גבוהות.
השאלה הכי בוערת שנדרשנו אליה הייתה כמובן לאיך הוא מתייחס כמנהל השקעות אל "נאום הספרטה" של נתניהו שאותו הוא הגדיר כ"לא חכם ולא במקום", והוסיף והזהיר שמסרים על "מדינת ספרטה" יכולים להחריף את הלחץ הבינלאומי על ישראל ולקבל גם ביטוי בשוק המקומי.
וכדאי שנקשיב לו. במהלך השנים לייטנר צבר תובנות על מה כדאי - ובעיקר על מה לא כדאי - לעשות. "בהשקעות יותר חשוב זה מה לא לקנות מאשר מה לקנות" וכשמדברים איתו הוא לא מסתיר את ההעדפות שלו: להשקיע באנרגיה, כמו בדלק ובנאוויטס, לזהות בזמן את החולשה של סקטורים בעייתיים כמו נדל"ן, ולהיות עם יד על הדופק כל הזמן. אחד הכללים שהוא פיתח לאורך הדרך הוא "פרדוקס המנכ"ל העוזב" זאת אומרת שכשמנכ"ל עוזב בשיא זה הזמן גם שלנו לממש - ככה עשתה הקרן בנייס כשברק עילם פרש, באייל טרייבר במיטרוניקס וגם בפנינסולה. ואם כבר הזכרנו את נייס - הוא עוקב מקרוב אחרי חברות הצמיחה כמו מאנדיי וגם נייס, הוא מסתכל על מהפכת ה־AI ותוהה בקול האם המודלים העסקיים של החברות האלה בכלל מסוגלים לשרוד כיום "אפשר לשכפל את מאנדיי בעשר דקות".
אבל אם תשאלו אותו איך עושים כזאת תשואה בכזאת סביבה עסקית? התשובה תהיה שאין קסמים, יש עבודה קשה והרבה. לייטנר מנהל את הקרן בגישה שמזכירה יותר כמו פרייבט אקוויטי מקרן נאמנות. הוא קופץ ממשרד למשרד ולא מסתמך רק על ניתוח המספרים שהחברות מנדבות. הוא פוגש בהנהלות, עושה שיחות עם מתחרים ויורד לשטח כל הזמן.
- "עכשיו הזמן לקנות מניות טכנולוגיה - ממליץ על סיניות, פייסבוק, AMD ומיקרוסופט"
- "האמריקאים מכרו תעודות סל והורידו את כל השוק, נוצרה הזדמנות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אני רוצה להתחיל עם ההסתכלות שלך על הנאום של ראש הממשלה מזווית כלכלית אם שמים את הפוליטיקה בצד מה זה עושה לנו?