בלעדי

פיסיבי רכשה תיק לקוחות הצפוי להניב הכנסה של 6-8 מיליון דולר בשנה

חברת פיסיבי טכנולוגיות רכשה תיק לקוחות הכולל את חברת אינטל, מובילאי וחברה בת של ג'ונסון אנד ג'ונסון 
גלעד מנדל | (5)
נושאים בכתבה פיסיבי רכישות

חברת פיסיבי טכנ -0.82%  העוסקת בייצור מעגלים מודפסים והרכבת רכיבים אלקטרוניים רוכשת תיק לקוחות סינרגטי לפעילות של החברה הצפוי להניב הכנסות שנתיות של 6-8 מיליון דולר בשנה - כך נודע לביזפורטל. היקף ההכנסות השנתיות הנוכחי של החברה עומד על  כ-107 מיליון דולר ובשנת 2019 רשמה החברה רווח נקי של 1.6 מיליון דולר. 

"אנחנו קונים תיק לקוחות של ספק בעל פעילות דומה לפעילות שלנו. בתיק בהחלט יש פורטפוליו מעניין של לקוחות והעסקה היא במהותה עסקת נכסים." אומר מנכ"ל החברה, עובד שפירא, "מנגנון התשלום למוכר התיק הינו מנגנון שתלוי בתוצאות העסקה, ככל שהעסקה תצליח יותר כך הוא יקבל יותר (ההערכות בשוק הן שהתקבול למוכר עובד על כמה מאות אלפי דולרים ג.מ)".

אתה יכול לתת שמות של הלקוחות?

"יש שם לקוחות מעניינים, בין היתר מובילאי, אינטל, חברה בת של ג'ונסון אנד גונסון ויש עוד מספר סטארטאפים מעניינים".

העסקה תתרום לרווחיות החברה? 

"בוודאי, מכיוון שהאופרציה כבר קיימת והיא תטפל באותם 6-8 מיליון דולר, העלויות הנוספות אלו רק המשתנים - כלומר ההוצאות הישירות שזה חומר וכוח אדם.

"אני רוצה להדגיש שזוהי מגמה שהולכת ותופסת תאוצה בשוק - הצורך באיחוד פעילויות, בגלל שיש כרגע עודף של כושר ייצור בתחום שהחברה פועלת בו. גופים שיש להם יכולת פיננסית, שמשחקת תפקיד חשוב - ימזגו לתוכם חברות יותר קטנות שבפני עצמן לא יכולות להיות רווחיות וללקוחות יש פה יתרון כי הלקוחות רוצים ספקים יציבים. אנחנו כחברה מחפשים אפשרויות למיזוג ורכישה של פעילויות אחרות.

"בנוסף, התעשיות שמשתמשות במוצרים האלו הם בהרבה מקרים תעשיות רגישות שדורשות אמינות גבוהה והיום הצורך לעבוד עם ספק יציב הולך וגדל - צריך לזכור שחברת פיסיבי הינה חברה עם 30 מיליון דולר בקופה ואפס חובות".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יעקב 29/10/2020 04:15
    הגב לתגובה זו
    חברה שצומחת במהירות ראו את הדוחות האחרונים ניכנסו בעלי עניין חזקים של המוסדיים ב5.35 שח למנייה הקורונה משפיעה לטובה על הנייר מחזיק את הנייר בסכום גדול מאוד כול אחד רשאי לעשות מה שהוא רוצה לפי בחירתו
  • 1.
    נחום 20/07/2020 18:54
    הגב לתגובה זו
    הטעייה ראשונה: בקופה יש רק 29,972 ש"ח ולא 30 מיליון דולר כמו שמוצהר הטעייה שניה: ההתחחיבויות השוטפות והבלתי שוטפות של החברה הן 41,987 ש"ח ולא אפס חובות כמו שמוצהר בכתבה
  • גלעד מנדל 21/07/2020 11:30
    הגב לתגובה זו
    לא נכון, אבל הגיוני שהתבלבלת. ראשית כל - הדו"חת של החברה מוצגים בדולר ולא בשקל ואל כן לחברה יש 29.972 מיליון דולר ולא שקל. שנית, ההתחייבויות הבלתי שוטפות של החברה זה לא חובות אלא חלק מהליך העסקים התקין של כל חברה (לדוגמא, ספקים שהחברה משלמת להם בשוטף + 60), מנגד יש נכסים שוטפים בסך של 44 מיליון דולר שנובעים גם הם בעיקר מלקוחות (שוב, שוטף + X ) ומלאי שמיועד למכירה. כמו שהמנכ"ל אמר, והוא אמר נכון - לחברה אין חובות.
  • warren_buffet 22/07/2020 11:44
    תן לי דוגמא מדוחות של חברה אחרת ?
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳