אפולו פאוור: יריעה סולארית על גגות רכבים הפיקה 50KW שעה
חברת האנרגיה הסולארית אפולו פאוור -2.37% מדווחת הבוקר כי סיימה בהצלחה ניסוי של יריעה סולארית על גג של רכב, שבו, במהלך נסיעה מצטברת של 15,000 קילומטר על פני 4 חודשים, הופקו 50.3 קילו-וואט שעה.
לפי הדיווח, הניסוי נערך בשיתוף חברת Blue White Robotics - BWR – המשמשת כגוף בחינה וניסויים בתחום התחבורה החכמה והאוטונומית – וחברת הבת של אפולו, סולארפיינט, שבו התקינו פאנל סולארי גמיש בגודל של 1.26 מ"ר על גג של רכב מסוג קיה נירו, השייכת ל-BWR.
בניסוי נבדקו תרחישים שונים, בהם נסיעה בדרכים עירוניות, בינעירוניות ודרכי עפר, נסיעה במהירויות שונות של עד 110 קמ"ש, נסיעה בטמפרטורות חיצוניות משתנות, וכן בחינת שימור היכולת לאחר ביצוע שטיפה לרכב הניסוי במכונה לשטיפת מכוניות, כמו גם הצללה חלקית של יריעת הניסוי.
לפי הדיווח, בדוח המסכם את הניסויים תוצאות השיא של תפוקת יריעת הניסוי ליום ניסוי הייתה 930 ואט שעה, כאשר סך התפוקה במהלך כל תקופת הניסוי – שבמהלכה בוצעה נסיעה של כ-15 אלף קילומטר – הינה 50.3 קילו ואט שעה.
- בקרוב: אנרגיה מתחדשת וכדורגל בגשם ובלילה - ביחד
- למה סולאראדג' והמניות הסולאריות מזנקות היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד דווח, כי במסגרת הניסויים נמדדה קורלציה טובה מאוד (בממוצע מעל 0.95) בין קרינת השמש שנמדדה לבין האנרגיה שהופקה על ידי יריעת הניסוי, מה שתומך בכך שיריעת הניסוי תפקדה באופן תקין במהלך כל התרחישים לרבות בתנאי מזג אוויר וטמפרטורה מגוונים וכן בזמן נסיעה ובחניה.
החברה מציינת כי יש בדוח המסכם כדי להעיד על איכות היריעה הסולארית, וכן, להערכתה, לתמוך בכך שהינה מתאימה לשוק הרכב ולמאפייניו. בכוונת החברה להשתמש בנתונים העולים מהדוח המסכם לשם המשך קידום מאמצי השיווק שלה בשוק הרכב.
לטענת מנכ"ל אפולו פאוור, עודד רוזנברג, מדובר בפריצת דרך של ממש, שיחד עם המפעל שהם מקימים בימים אלו, החברה תוכל לייצר 15,000 יחידות של פאנלים מותאמים לרכבים בשנה. מדובר אמנם בכמות מזערית כרגע, אבל במסגרת פיילוט שערכה לאחרונה עם מעבדת החדשנות של רנו ניסאן מיצובישי וחברות נוספות בתחום הקיבולת הזו תוכל לגדול עם הזמן.
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- התקציב שאחרי המלחמה: איזה סקטור עשוי להרוויח?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ת"א 35 ירד 1.36%, מדד הבנייה קפץ 2.3%; חלל תקשורת זינקה 25%
"הניסוי אישש את היכולות הגבוהות של המערכת שתוכל להתווסף בעתיד לאפשרויות הקיימות בשוק לטעינה של רכבים היברידיים וחשמליים", אומר רוזנברג.
מה ההבדל בין המערכת שלכם למערכות סולאריות אחרות שקיימות בתחום הרכב?
- 26.ממש אבל ממש בדיחה . בחינם לא הייתי מתקין אותה (ל"ת)אמיר 15/01/2021 06:52הגב לתגובה זו
- 25.מה עם הקרינה המסוכנת ?? לא תקין לסרטן (ל"ת)ירון 25/02/2020 12:53הגב לתגובה זו
- רוני 17/03/2020 12:42הגב לתגובה זורמת הקרינה נמוכה מאד שכן ההספק מיריעה הוא נמוך,מדובר על משטח של 1 מטר מרובע שבמקס יכול לייצר 0.2kw וזה ממש מעט אם תחנה את הרכב בשמש תקבל טעינה כלשהי של הרכב היתרון הענק הוא שאם ניתן להתקין על גגות משאית או על קירות מבנה או על כל מקום שגאומטרית קשה להתקין עליו משטח קשה
- איזו קרינה בראש שלך? (ל"ת)אמיר 29/02/2020 09:37הגב לתגובה זו
- 24.עמי 12/02/2020 08:12הגב לתגובה זובכל מקרה רוב השימוש יהא בדלק
- 23.אלכסיי גריגורייב 25/01/2020 22:25הגב לתגובה זו930 וואט למערכת PV בגודל של 1.26 מטר נותן נצילות של 68%. בשביל מערכות PV שנצילות רגילה שלהם בין 13ל24% בתנאי מעבדה זה נירא מוקזם.
- 22.שחר סולאריס 22/01/2020 14:46הגב לתגובה זואו שני אוהלים 20kwh או 10 אוהלים 100kwh ואפשר לסגור את חברת חשמל.....
- 21.מיכל 22/01/2020 10:22הגב לתגובה זוהדרישה ליישום PV ברכבים מגיעה מהיצרניות עצמן. טויוטה ויונדאי חשפו 2 דגמים (פריוס וסונטה) בעלי גגות סולאריים עשויים זכוכית. הפתרון של אפולו פאוור יכול להיות מיושם בדרכים אחרות, שכן היריעה הסולארית הינה גמישה ופחות שבירה משמעותית מהתאים הסולאריים בהם משתמשות נכון להיום יצרניות הרכב. הניסוי עם BWR תומך בכך.
- 20.HGUY 22/01/2020 01:46הגב לתגובה זולוח פוטווולטאי בגודל כזה מפיק כ 250-280 ווט שעה. אם יריעה כזו מפיקה פי שלושה זו בשורה בעניין הפקת חשמל מאנרגיית השמש ושימושית ביותר במשטחים גדולים. חוות לוחות פוטו וולטאים וגגות גדולים ובינוניים.
- 19.רון 22/01/2020 00:50הגב לתגובה זותפוקת שיא של 900 וואט זה ממוצע של 300 וואט בשעות האור. ע''פ כל הניסוי הממוצע הוא 17 וואט. רק לידיעה - 750 וואט מהווים כוח סוס אחד. כלומר בשעות האור יש לנו מכונית עם 100 כ'' ס בממוצע, ותוספת של שליש כ''ס. ביחד 100.3... כמה טיפות בנזין להפעלת האלטרנטור של הרכב נותנות יותר אנרגיה. כמה עולה היריעה? מתי היא תשלם את ההשקעה?
- 18.עמי 21/01/2020 15:57הגב לתגובה זוכלומר מה אחוז השתתפות השמש בתפעול הרכב?? דומני שה-50 קוט'ש זו שגיאת העיתונאי, כי זו כמות מגוחכת...
- 17.50 א"ג לקילוואט= 25 ש"ח ל4 חודשים=21 אג ליום (ל"ת)אבי 21/01/2020 15:16הגב לתגובה זו
- 16.דודו 21/01/2020 14:19הגב לתגובה זולתת נתונים מצטברים בארבעה חודשים זה לא רציני לרשום מה כמות האנרגיה, תרשמו מה ההספק המירבי של הפאנל
- 15.שמוליק 21/01/2020 11:52הגב לתגובה זואבל איך קשור המרחק שנוסעים שמש יש גם כשהרכב חונה...
- 14.חלי קרן 21/01/2020 09:01הגב לתגובה זותמשיכו לפרוץ דרך כבוד!
- 13.אין פה החזר השקעה 21/01/2020 08:20הגב לתגובה זואף אחד לא ישקיע בגג סלורי לרכב אם החסכון המקסימלי הוא 40 אגורות ליום . זה פשוט לא רציני
- 12.דוד ש 21/01/2020 05:38הגב לתגובה זושמעכשיו כל הרכב מבחוץ יהיה פנל סולארי אחד. נו נו.
- 11.אסף 21/01/2020 04:46הגב לתגובה זוחיסכון של 25 שקלים ב- 4 חודשים? זה לא רציני
- 10.מה עם הביטקויין? (ל"ת)דן 20/01/2020 22:40הגב לתגובה זו
- 9.חזי 20/01/2020 21:43הגב לתגובה זו1 קילוואט ביום שמש מלא. כדי להטעין סוללה של רכב חשמלי 50 קילוואט צריך להמתין חודשיים כדי שתתמלא. הרעיון הוא להאריך את הטווח הנסיעה של רכב חשמלי מ 300 קמ ל 400 קמ בעוד 25 אחוז בלי להגדיל את הסוללה
- 8.ר 20/01/2020 21:20הגב לתגובה זוואחרי זה לחזור הביתה
- 7.בן צדוק 20/01/2020 20:44הגב לתגובה זונתון כמו 50 קוט"ש משקף לקורא מעט. הנחות יסוד לחישוב: שעות יצור של לוח: 8 שעות שמש. מספר שעות שמש בארבע חודשים: 960=8x30x4 שעות. אנרגיה שיוצרה במהלך תקופת הניסוי: 50,300 וואט. הספק של לוח(בשטח של 1.26 מ"ר): 50,300/960=52 לכן הספק יריעה זו כ 52Wp. על בסיס חישוב מקורב זה אפשר להניח שהספק היריעה מהווה כ-רבע מיכולת ייצור של לוחות המקובלים המותקנים כיום (בהספק 380Wp ובשטח של כ-2 מ"ר).
- 6.בן 20/01/2020 19:27הגב לתגובה זועל מנת ...
- 5.930 וואט שעה ביום = 4-5 קילומטר נסיעה של רכב חשמלי. (ל"ת)זה לא נותן כלום! 20/01/2020 15:51הגב לתגובה זו
- וזו עוד תוצאת השיא ע"פ הכתבה. לא נשמע פרקטי. (ל"ת)מ 21/01/2020 11:47הגב לתגובה זו
- ר 20/01/2020 20:38הגב לתגובה זותכפיל ב 7 שעות שמש אפקטיבית אתה מקבל 50 ק"מ. 7 ק"מ לקוטש. יש לי 5 שנים פלואנס חשמלית.
- 4.mudale 20/01/2020 13:59הגב לתגובה זו50 ל100 KWH. כאן הם הפיקו 50KWH ב15,000 ק"מ. ז"א שבשנה שהרכב שהה בשמש האנרגיה הספיקה לטעינה אחת של רכב חשמלי קטן. פשוט בדיחה.
- טעינה אחת עולה 20 שח עד 50 שח. וואאווו. כמה עולה הפנל ? (ל"ת)יצחק 21/01/2020 11:54הגב לתגובה זו
- ר 20/01/2020 20:40הגב לתגובה זולדעתי ההספק של 50 קילוואט הוא נמוך מדיי ונועד לגרום למושקעים לזרוק סחורה
- יואב 20/01/2020 19:28הגב לתגובה זו50 קילוואט בממוצע לשעת נסיעה, אתה כנראה לא מבין אבל מדובר בבשורה של ממש בתחום הזה!
- 3.אנונימי 20/01/2020 13:43הגב לתגובה זומה בעצם מספקת טעינה של 930 ואט שעה ביחס לדרישת ההספק לק"מ או אחוז סוללה בקיה ריו לדוגמא?
- KW*h זו יחידת אנרגיה 20/01/2020 14:30הגב לתגובה זולדוגמא אם קיבולת הסוללה של הקיה היא 50KW*h אז הם הצליחו לאגור 1.86% מהסוללה
- רועי 20/01/2020 14:19הגב לתגובה זו7 8 שעות של שמש טובה ביום יכולות לתת עוד 50 ק"מ לא רע בכלל
- 2.אם זה יתפוס זה יכול להיות כמו מובילאיי (ל"ת)יריעה על כל רכב 20/01/2020 13:40הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 20/01/2020 13:36הגב לתגובה זו?
- הם גם ייצרו ביטקויין (-: (ל"ת)בן 20/01/2020 19:27הגב לתגובה זו
- אורי 20/01/2020 14:23הגב לתגובה זוחסכון של 25 שקלים על 15,000קמ.

כמה תקבלו בפיקדונות - והאם הם הופכים לאטרקטיביים יותר מקרנות כספיות?
התשואה על המק"מים ירדה ל-3.5%, הבנקים בקרוב יורידו את הריבית על פיקדונות. הקרנות הכספיות עשויות לספק תשואה נמוכה מפיקדונות
סיום המלחמה והחזרת החטופים ישפיעו על ההשקעות הסולידיות. תך ימים נפלה תשואת המק"מ ל-3.5%. אגרות החוב עלו והתשואה האפקטיבית ירדה, והשאלה שמשקיעים סולידים שואלים את עצמם - מה עדיף? קרנות כספיות או פיקדונות? או אולי בכלל מק"מ. לכאורה, לא אמור להיות שינוי בטעמים בגלל סיום המלחמה, אבל התוצאה העקיפה של סיום המלחמה על השוק היא הפחתת ריבית צפויה. השוק המקומי מגלם הפחתת ריבית גדולה - לכיוון 3.5% תוך שנה. רואים את זה במחירי האג"ח והמק"מ.
הורדת ריבית צפויה ובקצב גדול לא משפיעה על מחזיקי הפיקדונות הקיימים, אבל היא תשפיע על הפיקדונות החדשים. הבנקים צפויים להוריד את הריבית במהירות ועדיין תוכלו למצוא פיקדונות בריבית של כ-4% בשנה.
המק"מים כבר עשו התאמה מלאה ל-3.5%, והקרנות הכספיות צפויות להניב מתחת ל-4%. הן עכשיו עם נכסים שמספקים תשואה שנתית של 4.2%-4.3%, אבל כשהן יגלגלו את הנכסים כי הנכסים שלהן הן לטווח מאוד קצר - חודשים בודדים, הן ירכשו נכסים סולידים בתשואה נמוכה יותר. ככה זה בשוק של ריבית יורדת. המשמעות היא שמי שרוצה תשואה שקלית טובה לשנה כנראה יקבל אותה דווקא בפיקדונות שהן לרוב מוצר נחות מהקרנות הכספיות.
שינוי תשואות בשוק
התהליך הזה מתחיל בשוק המק"מים, שם התשואה השנתית ירדה בימים האחרונים לכ-3.5% אחרי שהיתה לפני שבוע-שבועיים כ-4%. הירידה משקפת כאמור את הציפיות של השוק להורדת ריבית קרובה, כנראה כבר בהחלטת בנק ישראל ב-24 בנובמבר. במצב כזה, כל אפיק שמתבסס על השקעה לטווח קצר מאוד - כמו קרנות כספיות - חוטף ראשון את השינוי. הקרנות האלה מחזיקות נכסים קצרים, לרוב לפדיון של עד שלושה חודשים, וכשהריבית בשוק יורדת, הן צריכות לחדש את ההשקעות-החזקות בריבית יותר נמוכה. זה קורה כמעט אוטומטית, ומוביל לכך שהתשואה שלהן נשחקת בהדרגה כל חודש.
- פיקדונות - איפה תקבלו את הריבית הטובה ביותר? בדיקה
- מה הריבית בפיקדונות בכל הבנקים וכמה אתם מפסידים על הכסף בעו"ש?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לעומתן, פיקדון בנקאי לשנה מאפשר לכם לנעול את הריבית עכשיו - בכ-4% בשנה בממוצע, אם כי זה עניין של ימים עד שזה יירד דרמטית. עכשיו זה הדקה ה-90 ליהנות מריבית של כ-4% לאורך שנה, גם אם הריבית תרד, בפיקדון שקלי בריבית קבועה מובטחת לכם הריבית הנקובה בעת ההפקדה.

התקציב שאחרי המלחמה: איזה סקטור עשוי להרוויח?
באוצר ובמערכת הביטחון כבר מתווכחים על תקציב 2026, כאשר פער של כ-25 מיליארד שקלים מפריד ביניהם; האם חלק מהכספים עשויים לעבור מהוצאות ביטחוניות להשקעות אזרחיות, ואיזה סקטור עשוי להרוויח מזה?
שמחה כפולה הבוקר, אנחנו גם נמצאים בערב חג שמחת תורה, וגם אחרי שנתיים בשבי, החטופים הראשונים משוחררים ומגיעים לישראל והמערכה בעזה מתקרבת לסיום, בממשלה כבר נערכים ליום שאחרי. הפסקת אש ממושכת עשויה לשנות את סדרי העדיפויות התקציביים, מהוצאות ביטחוניות גבוהות במיוחד, אל השקעות בשיקום המשק.
המחלוקת בין משרד האוצר למערכת הביטחון כבר מתנהלת מאחורי הקלעים. בצה"ל מבקשים להוסיף כ-20 מיליארד שקלים לתקציב הקרוב ולהגדיל את מסגרת 2026 לכ-135 מיליארד שקל, בטענה שהמלחמה הרחיבה משמעותית את מפת האיומים. במערכת הביטחון
מדגישים כי ההתמודדות מול איראן והצורך בחיזוק הכשירות של הצבא מחייבים תקציב ארוך טווח וגדול יותר, שיכלול גם השקעה במלאים, במערכות הגנה אווירית ובכוח האדם הסדיר והמילואים. גורמים ביטחוניים טוענים כי צמצום התקציב כעת עלול לפגוע במוכנות הצבא וביכולת לשמר את ההישגים
שנצברו במהלך הלחימה.
באוצר מנגד, טוענים כי תקציב הביטחון עלה לכ-163 מיליארד שקלים ב-2025, לעומת כ-90 מיליארד בלבד לפני המלחמה, ושיש גבול ליכולת של המשק לממן תוספות נוספות. לדבריהם, חלק ניכר מהכסף הוקצה מבלי שנבנתה תוכנית רב שנתית מסודרת, והגיע
הזמן לדרוש שקיפות, תיעדוף והתייעלות.
בזמן שהמחלוקת הזו מתנהלת, עולה התהייה לאן יוסטו הכספים שעד כה הופנו לתקציבי הביטחון. תשובה אפשרית היא לסקטור התשתיות. זהו אחד התחומים שנפגעו משמעותית במהלך המלחמה, כאשר אלפי עובדים לא יכלו להגיע לאתרי בנייה,
פרויקטים לאומיים נדחו, ועבודות תשתיות הוקפאו. כעת, עם תחילת הרגיעה, ההערכה היא שהמדינה תבחר להפנות חלק מהתקציבים לתחומים אזרחיים, כבישים, רכבות, אנרגיה ושיקום אזורים שנפגעו, פרויקטים שיכולים להזניק את הצמיחה ולספק תעסוקה רחבה.
- השקעות אדירות בתשתיות AI - וול סטריט בפומו?
- השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השפעה חיובית על המשק
בעוד הגירעון נותר גבוה, ההבחנה בין הוצאה "שוטפת" להוצאה "שמייצרת ערך" הופכת משמעותית. השקעה בתשתיות יכולה להחזיר למשק תשואה כלכלית גבוהה, בניגוד לתוספות שאינן מייצרות צמיחה ישירה. לכן, השאלה האמיתית כעת היא לא רק גודל התקציב, אלא לאן הוא יופנה. הזרמת תקציבים לפיתוח כבישים, תשתיות מים וחשמל, אזורי תעשייה וכמובן גם דיור, יוכלו לשמש כמנוע צמיחה עבור המשק.