עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור
צילום: גיין מדיה

אפולו פאוור: יריעה סולארית על גגות רכבים הפיקה 50KW שעה

במסגרת סדרת ניסויים עם חברת BWR, נבחנה התפוקה ועמידותה של היריעה הסולארית על גג של רכב מדגם קיה נירו במהלך נסיעה מצטברת של 15,000 קילומטר על פני 4 חודשים
ארז ליבנה | (37)

חברת האנרגיה הסולארית אפולו פאוור 1.35% מדווחת הבוקר כי סיימה בהצלחה ניסוי של יריעה סולארית על גג של רכב, שבו, במהלך נסיעה מצטברת של 15,000 קילומטר על פני 4 חודשים, הופקו 50.3 קילו-וואט שעה.

 

לפי הדיווח, הניסוי נערך בשיתוף חברת Blue White Robotics - BWR – המשמשת כגוף בחינה וניסויים בתחום התחבורה החכמה והאוטונומית – וחברת הבת של אפולו, סולארפיינט, שבו התקינו פאנל סולארי גמיש בגודל של 1.26 מ"ר על גג של רכב מסוג קיה נירו, השייכת ל-BWR.

 

בניסוי נבדקו תרחישים שונים, בהם נסיעה בדרכים עירוניות, בינעירוניות ודרכי עפר, נסיעה במהירויות שונות של עד 110 קמ"ש, נסיעה בטמפרטורות חיצוניות משתנות, וכן בחינת שימור היכולת לאחר ביצוע שטיפה לרכב הניסוי במכונה לשטיפת מכוניות, כמו גם הצללה חלקית של יריעת הניסוי.

 

לפי הדיווח, בדוח המסכם את הניסויים תוצאות השיא של תפוקת יריעת הניסוי ליום ניסוי הייתה 930 ואט שעה, כאשר סך התפוקה במהלך כל תקופת הניסוי – שבמהלכה בוצעה נסיעה של כ-15 אלף קילומטר – הינה 50.3 קילו ואט שעה.

 

עוד דווח, כי במסגרת הניסויים נמדדה קורלציה טובה מאוד (בממוצע מעל 0.95) בין קרינת השמש שנמדדה לבין האנרגיה שהופקה על ידי יריעת הניסוי, מה שתומך בכך שיריעת הניסוי תפקדה באופן תקין במהלך כל התרחישים לרבות בתנאי מזג אוויר וטמפרטורה מגוונים וכן בזמן נסיעה ובחניה.

 

החברה מציינת כי יש בדוח המסכם כדי להעיד על איכות היריעה הסולארית, וכן, להערכתה, לתמוך בכך שהינה מתאימה לשוק הרכב ולמאפייניו. בכוונת החברה להשתמש בנתונים העולים מהדוח המסכם לשם המשך קידום מאמצי השיווק שלה בשוק הרכב.

לטענת מנכ"ל אפולו פאוור, עודד רוזנברג, מדובר בפריצת דרך של ממש, שיחד עם המפעל שהם מקימים בימים אלו, החברה תוכל לייצר 15,000 יחידות של פאנלים מותאמים לרכבים בשנה. מדובר אמנם בכמות מזערית כרגע, אבל במסגרת פיילוט שערכה לאחרונה עם מעבדת החדשנות של רנו ניסאן מיצובישי וחברות נוספות בתחום הקיבולת הזו תוכל לגדול עם הזמן.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

"הניסוי אישש את היכולות הגבוהות של המערכת שתוכל להתווסף בעתיד לאפשרויות הקיימות בשוק  לטעינה של רכבים היברידיים וחשמליים", אומר רוזנברג.

 

מה ההבדל בין המערכת שלכם למערכות סולאריות אחרות שקיימות בתחום הרכב?

תגובות לכתבה(37):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 26.
    ממש אבל ממש בדיחה . בחינם לא הייתי מתקין אותה (ל"ת)
    אמיר 15/01/2021 06:52
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    מה עם הקרינה המסוכנת ?? לא תקין לסרטן (ל"ת)
    ירון 25/02/2020 12:53
    הגב לתגובה זו
  • רוני 17/03/2020 12:42
    הגב לתגובה זו
    רמת הקרינה נמוכה מאד שכן ההספק מיריעה הוא נמוך,מדובר על משטח של 1 מטר מרובע שבמקס יכול לייצר 0.2kw וזה ממש מעט אם תחנה את הרכב בשמש תקבל טעינה כלשהי של הרכב היתרון הענק הוא שאם ניתן להתקין על גגות משאית או על קירות מבנה או על כל מקום שגאומטרית קשה להתקין עליו משטח קשה
  • איזו קרינה בראש שלך? (ל"ת)
    אמיר 29/02/2020 09:37
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    עמי 12/02/2020 08:12
    הגב לתגובה זו
    בכל מקרה רוב השימוש יהא בדלק
  • 23.
    אלכסיי גריגורייב 25/01/2020 22:25
    הגב לתגובה זו
    930 וואט למערכת PV בגודל של 1.26 מטר נותן נצילות של 68%. בשביל מערכות PV שנצילות רגילה שלהם בין 13ל24% בתנאי מעבדה זה נירא מוקזם.
  • 22.
    שחר סולאריס 22/01/2020 14:46
    הגב לתגובה זו
    או שני אוהלים 20kwh או 10 אוהלים 100kwh ואפשר לסגור את חברת חשמל.....
  • 21.
    מיכל 22/01/2020 10:22
    הגב לתגובה זו
    הדרישה ליישום PV ברכבים מגיעה מהיצרניות עצמן. טויוטה ויונדאי חשפו 2 דגמים (פריוס וסונטה) בעלי גגות סולאריים עשויים זכוכית. הפתרון של אפולו פאוור יכול להיות מיושם בדרכים אחרות, שכן היריעה הסולארית הינה גמישה ופחות שבירה משמעותית מהתאים הסולאריים בהם משתמשות נכון להיום יצרניות הרכב. הניסוי עם BWR תומך בכך.
  • 20.
    HGUY 22/01/2020 01:46
    הגב לתגובה זו
    לוח פוטווולטאי בגודל כזה מפיק כ 250-280 ווט שעה. אם יריעה כזו מפיקה פי שלושה זו בשורה בעניין הפקת חשמל מאנרגיית השמש ושימושית ביותר במשטחים גדולים. חוות לוחות פוטו וולטאים וגגות גדולים ובינוניים.
  • 19.
    רון 22/01/2020 00:50
    הגב לתגובה זו
    תפוקת שיא של 900 וואט זה ממוצע של 300 וואט בשעות האור. ע''פ כל הניסוי הממוצע הוא 17 וואט. רק לידיעה - 750 וואט מהווים כוח סוס אחד. כלומר בשעות האור יש לנו מכונית עם 100 כ'' ס בממוצע, ותוספת של שליש כ''ס. ביחד 100.3... כמה טיפות בנזין להפעלת האלטרנטור של הרכב נותנות יותר אנרגיה. כמה עולה היריעה? מתי היא תשלם את ההשקעה?
  • 18.
    עמי 21/01/2020 15:57
    הגב לתגובה זו
    כלומר מה אחוז השתתפות השמש בתפעול הרכב?? דומני שה-50 קוט'ש זו שגיאת העיתונאי, כי זו כמות מגוחכת...
  • 17.
    50 א"ג לקילוואט= 25 ש"ח ל4 חודשים=21 אג ליום (ל"ת)
    אבי 21/01/2020 15:16
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    דודו 21/01/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
    לתת נתונים מצטברים בארבעה חודשים זה לא רציני לרשום מה כמות האנרגיה, תרשמו מה ההספק המירבי של הפאנל
  • 15.
    שמוליק 21/01/2020 11:52
    הגב לתגובה זו
    אבל איך קשור המרחק שנוסעים שמש יש גם כשהרכב חונה...
  • 14.
    חלי קרן 21/01/2020 09:01
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו לפרוץ דרך כבוד!
  • 13.
    אין פה החזר השקעה 21/01/2020 08:20
    הגב לתגובה זו
    אף אחד לא ישקיע בגג סלורי לרכב אם החסכון המקסימלי הוא 40 אגורות ליום . זה פשוט לא רציני
  • 12.
    דוד ש 21/01/2020 05:38
    הגב לתגובה זו
    שמעכשיו כל הרכב מבחוץ יהיה פנל סולארי אחד. נו נו.
  • 11.
    אסף 21/01/2020 04:46
    הגב לתגובה זו
    חיסכון של 25 שקלים ב- 4 חודשים? זה לא רציני
  • 10.
    מה עם הביטקויין? (ל"ת)
    דן 20/01/2020 22:40
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    חזי 20/01/2020 21:43
    הגב לתגובה זו
    1 קילוואט ביום שמש מלא. כדי להטעין סוללה של רכב חשמלי 50 קילוואט צריך להמתין חודשיים כדי שתתמלא. הרעיון הוא להאריך את הטווח הנסיעה של רכב חשמלי מ 300 קמ ל 400 קמ בעוד 25 אחוז בלי להגדיל את הסוללה
  • 8.
    ר 20/01/2020 21:20
    הגב לתגובה זו
    ואחרי זה לחזור הביתה
  • 7.
    בן צדוק 20/01/2020 20:44
    הגב לתגובה זו
    נתון כמו 50 קוט"ש משקף לקורא מעט. הנחות יסוד לחישוב: שעות יצור של לוח: 8 שעות שמש. מספר שעות שמש בארבע חודשים: 960=8x30x4 שעות. אנרגיה שיוצרה במהלך תקופת הניסוי: 50,300 וואט. הספק של לוח(בשטח של 1.26 מ"ר): 50,300/960=52 לכן הספק יריעה זו כ 52Wp. על בסיס חישוב מקורב זה אפשר להניח שהספק היריעה מהווה כ-רבע מיכולת ייצור של לוחות המקובלים המותקנים כיום (בהספק 380Wp ובשטח של כ-2 מ"ר).
  • 6.
    בן 20/01/2020 19:27
    הגב לתגובה זו
    על מנת ...
  • 5.
    930 וואט שעה ביום = 4-5 קילומטר נסיעה של רכב חשמלי. (ל"ת)
    זה לא נותן כלום! 20/01/2020 15:51
    הגב לתגובה זו
  • וזו עוד תוצאת השיא ע"פ הכתבה. לא נשמע פרקטי. (ל"ת)
    מ 21/01/2020 11:47
    הגב לתגובה זו
  • ר 20/01/2020 20:38
    הגב לתגובה זו
    תכפיל ב 7 שעות שמש אפקטיבית אתה מקבל 50 ק"מ. 7 ק"מ לקוטש. יש לי 5 שנים פלואנס חשמלית.
  • 4.
    mudale 20/01/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
    50 ל100 KWH. כאן הם הפיקו 50KWH ב15,000 ק"מ. ז"א שבשנה שהרכב שהה בשמש האנרגיה הספיקה לטעינה אחת של רכב חשמלי קטן. פשוט בדיחה.
  • טעינה אחת עולה 20 שח עד 50 שח. וואאווו. כמה עולה הפנל ? (ל"ת)
    יצחק 21/01/2020 11:54
    הגב לתגובה זו
  • ר 20/01/2020 20:40
    הגב לתגובה זו
    לדעתי ההספק של 50 קילוואט הוא נמוך מדיי ונועד לגרום למושקעים לזרוק סחורה
  • יואב 20/01/2020 19:28
    הגב לתגובה זו
    50 קילוואט בממוצע לשעת נסיעה, אתה כנראה לא מבין אבל מדובר בבשורה של ממש בתחום הזה!
  • 3.
    אנונימי 20/01/2020 13:43
    הגב לתגובה זו
    מה בעצם מספקת טעינה של 930 ואט שעה ביחס לדרישת ההספק לק"מ או אחוז סוללה בקיה ריו לדוגמא?
  • KW*h זו יחידת אנרגיה 20/01/2020 14:30
    הגב לתגובה זו
    לדוגמא אם קיבולת הסוללה של הקיה היא 50KW*h אז הם הצליחו לאגור 1.86% מהסוללה
  • רועי 20/01/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
    7 8 שעות של שמש טובה ביום יכולות לתת עוד 50 ק"מ לא רע בכלל
  • 2.
    אם זה יתפוס זה יכול להיות כמו מובילאיי (ל"ת)
    יריעה על כל רכב 20/01/2020 13:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 20/01/2020 13:36
    הגב לתגובה זו
    ?
  • הם גם ייצרו ביטקויין (-: (ל"ת)
    בן 20/01/2020 19:27
    הגב לתגובה זו
  • אורי 20/01/2020 14:23
    הגב לתגובה זו
    חסכון של 25 שקלים על 15,000קמ.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

אלפרד אקירוב
צילום: תמר מצפי
ראיון

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"

אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"

הדס מגן |
נושאים בכתבה אלפרד אקירוב כלל

שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.

דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.

אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?

"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."

התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.

"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."