חדשות טובות לפריגו: הגיעה לפשרה עם טבע - המניה מטפסת 1% בוול סטריט
ענקית הגנריקה הישראלית טבע הגיעה היום (ו') להסכם פשרה עם פריגו וחברת פתרונות הפארמה, קטלנט (Catalent). ההסכם האמור קשור בתיק הפטנטים הנוגע למוצר הנשימתי הייחודי של טבע - ProAir. המשמעות היא שפריגו וקטלנט יהיו רשאיות לשווק גרסה גנרית למוצר באופן מבוקר החל מדצמבר 2016 ועד ל-2018, מועד פקיעת הפטנט.
הסכם הפשרה מבטל את התביעה שהגישה טבע כנגד השתיים בבית המשפט המחוזי בדלוור, בטענה שהשתיים הפרו 4 מתוך 5 פטנטים רשומים על המוצר. בתוך כך, המניה של טבע מאבדת כרגע 0.7% בוול סטריט. מניית פריגו לעומת זאת מוסיפה קרוב ל-1%.
ProAir HFA של טבע הוא מוצר אינהלציה המשמש בעיקר ילדים ואשר נועד לטיפול ומניעה של עיוות סמפונות ומחלות חסימתיות בדרכי הנשימה הנוצרות כתוצאה ממאמץ. ברבעון הראשון של השנה, הכנסות החברה מהמוצר בארה"ב הסתכמו בכ-114 מיליון דולר. מדובר בעלייה של 30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
“זה פרויקט צדדי, מבוסס על הטכנולוגיה שלנו, אבל נמצא תחת חיסיון. מדובר בשימושים בלחץ אוויר בתעשייה הביטחונית. זה לא נתיב הליבה של החברה, אלא פעילות נלווית.”
אז בוא תצייר לי איך מתחלקת הפעילות של החברה כיום בין התחומים השונים?
טל רז:
“בערך 50% מהמאמץ מושקע במסחור טכנולוגיית הלחץ-אוויר (CAPP - Compressed Air Power Plant), כ-30% בייזום פרויקטים בליתיום, ועוד כ-20% בפעילות סולארית ואגרו-וולטאית בישראל. הפעילות הביטחונית נכנסת תחת אותה קטגוריה שלישית.”
"אנחנו שואפים להמשיך להרחיב את הפעילות באירופה. איטליה היא רק הסנונית הראשונה. יש לנו כבר כיוונים נוספים במדינות נוספות, ואנחנו מתכננים לבנות פורטפוליו פרויקטים רחב, שייתן ביטוי גם לטכנולוגיה שלנו וגם ליכולות הייזום החדשות.”
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
