מקל במיזוג כור-דסק"ש: היועץ המשפטי לממשלה מתנגד לפשרה
התוכנית של אידיבי אחזקות למיזוג דיסקונט השקעות עם כור נתקלת במכשול חדש - היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מתנגד. הגיש בסוף השבוע התנגדות להסדר פשרה במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד המיזוג. הדיון בתיק ביום רביעי בשעה 14:00 אצל שופטת המחוזי בת"א, רות רונן.
חוות הדעת של וינשטיין, שהוגשה לביהמ"ש, מעבירה ביקורת על מתווה הפשרה שהושג וקובעת כי "הפשרה אינה ראויה, הוגנת וסבירה". להחלטה זאת של היועץ המשפטי לממשלה יש משקל בהחלטות של בית המשפט וקשה לראות איך השופטת תוכל לאשר הסכם בניגוד לדברים כה חריפים.
תוכנית המיזוג שהוצעה לראשונה בחודש אוגוסט 2013: דסק"ש, המחזיקה 67.3% ממניות כור, תרכוש את יתרת המניות הנמצאות בידי הציבור (19.3%) ובידי אי.די.בי פתוח (13.4%) תמורת 1.06 מיליארד שקל במזומן. כך תהפוך כור לחברה פרטית בבעלות מלאה של דסק"ש.
תנאי להשלמת העסקה הוא שכור תחלק דיבידנד גדול שלא מיתרת הרווח באישור ביהמ"ש.
לפי כתב התביעה - התמורה המשולמת לבעלי המניות בכור מקפחת אותם.
בפשרה נקבע שכל בעל מניות שיצטרף להסדר ישלם לדסק"ש סכום של 14.64 שקל ובתמורה דסק"ש תעניק לו זכות לקבל בעתיד סכום משלים בגין כל מניות כור שהוחזקו על ידו.
- 4.דימה 06/01/2014 17:32הגב לתגובה זומה לצפות?
- 3.זה טוב למחזיקי כור 05/01/2014 11:07הגב לתגובה זומכתשים עוברת תהליך מדהים עם חשיפה לשוק הסיני. אם המיזוג יידחה כל הרווח של אופציית מכתשים אגן יעבור לבעלי מניית כור. אני מעריך את מחיר המניה כ85-90 ש"ח.
- 2.ממשלת ההרס 05/01/2014 09:55הגב לתגובה זואין חלקה שהם לא מזיקים לה. ממתי יועץ משפטי מבין בכלכלה? הכל פה הרוס ממשלה של אדיוטים מושלמים שעושים הכל כדי להשרד בכסא עוד כמה חודשים הפיצוץ יגיע שנה הבאה
- 1.יופיטר שוקי הון 05/01/2014 09:47הגב לתגובה זומה לכור ודיסקונט השקעות? הם חברות עצמאיות עם פעילות שונות משלהן

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:

600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
הפיצול של ג’נרל אלקטריק הופך את התמונה לחדה יותר, כי כל עסק עומד לבד. וורנובה נהנית מביקוש לחשמל וטורבינות גז, איירוספייס נשענת על תנועה אווירית ושירותים, והלת’קייר סופגת לחץ מסין וממכסים
ג’נרל אלקטריק מפרקת בשנים האחרונות את הקונצרן הישן לשלוש חברות ציבוריות נפרדות, אחת לתעופה, אחת לאנרגיה ואחת לבריאות. מהרגע שהשוק מתחיל לתמחר כל פעילות לבד, התמונה נהיית ברורה יותר, גם לטוב וגם לרע.
מאז ההודעה על המהלך בנובמבר 2021 ועד היום, מי שהחזיק את ההשקעה לאורך כל הדרך ומחזיק גם בשלוש החברות שנולדו מהפיצול מציג תשואה מצטברת
של יותר מ-600%. זה מגיע מזה שחלק מהפעילויות מושכות חזק למעלה, ואחרות מתקדמות בקצב איטי יותר, בלי שמישהו “מסתיר” את זה בתוך דוח מאוחד.
בפועל זה קורה בשני שלבים. בתחילת 2023 פעילות הבריאות יוצאת כחברה עצמאית. באפריל 2024 גם פעילות האנרגיה מתפצלת, ופעילות התעופה נשארת כחברה עצמאית שממותגת כאיירוספייס.
וורנובה
בוורנובה GE Vernova -4.61% הסיפור הוא בעיקר ביקוש לחשמל, לא סיסמאות. ברגע שהביקוש עולה, חברות חשמל צריכות עוד יכולת ייצור ועוד חיזוק לרשת. וכשצריך להוסיף יכולת מהר יחסית, טורבינות גז וציוד תשתיות חוזרים למרכז, גם אם זה פחות נוצץ מכותרות על אנרגיה ירוקה.
