אחרי מהלך דמיוני של 200% תוך שנה, מנכ"ל בבילון מסביר - "היפה באינטרנט זה שכשעובדים נכון - העסק מתפוצץ"

BizportalTV נפגש עם אלון כרמלי בכדי להבין - איך מגיעים למיליון הורדות ביום? ואיך האתר הוא בין 50 הנצפים בעולם? צפו בוידאו
יוסי פינק | (13)

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    דוידי 15/03/2012 18:46
    הגב לתגובה זו
    התרגומון מתדרדר וצצים בו כל הזמן באגים ואיכות התרגום יורדת. הרווח שלהם לא מפרסומות כי אם מרכישת תוכנת בביליון. זהירות הרבה עבודה בעיניים שעוד תתפוצץ בפרצוף
  • 10.
    איתי צ. 15/03/2012 17:41
    הגב לתגובה זו
    התוכנה מעולה...מאד נוחה לשימוש. חרף כך שיש אתרי אינטרנט שמציעים תרגום (גוגל לדוגמא *שהפסיקו את הפיתוח של אתר*) לחברה הזו יש עתיד רב משום שנראה שהם כל הזמן שוקדים על פיתוח דברים ותוכניות עסקיות חדשות. נראה שהיא הביאה בדריסת רגל מצויינת בתחום המדיה - אשר זהו תחום שרק הולך וניהיה גדול וגדול ומניב רווחים יותר ויותר עצומים. כל הכבוד - מניה מעולה! ואני רק מצר שאני לא קניתי לפני איזה שנה....):
  • 9.
    המניה הכי טובה כיום בשוק (ל"ת)
    חנן 15/03/2012 16:19
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    חבל שרק גילינו אותה עכשיו... (ל"ת)
    אחד שמבין 15/03/2012 15:08
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    שרות אלים ודורסני (ל"ת)
    אלי 15/03/2012 14:57
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הבטיחה ולא קיימה (ל"ת)
    לא תחלק דיבדנד 15/03/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    במילה אחת = וירוס (ל"ת)
    קובי 15/03/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מפרגן 15/03/2012 11:38
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי איך עושים כסף מהכניסות לאתר שלהם. מישהו הבין?
  • 3.
    PAN 15/03/2012 09:51
    הגב לתגובה זו
    הרבה אתרים צריך להיות טיפש לרכוש תוכנת בבילון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! באמת יש מיליון טיפשים בעולם?
  • בני 15/03/2012 10:47
    הגב לתגובה זו
    לגיטימיות ולא לגיטימיות והם מקבלים פרסומת לפנים של הורדת בבילון בטעות. אז כמו שאמרת המיליון טיפשים בעולם יורידו אותה וביחד עם ההתקנה הם ישנו את ההומפייג שלהם וכל חיפוש בגוגל ולחיצה על פרסומות הקופה רושמת אצל בבילון
  • 2.
    מודל מדהים - כל עובד (ל"ת)
    ירון 15/03/2012 09:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    polak 15/03/2012 09:25
    הגב לתגובה זו
    הפיתוי שלהם להורדות מתלבש כמו וירוס על כל אתר ואתר כמעט ומזהם את האתרים באינטרנט . הכנסתי חסמים נגדם...
  • בני 15/03/2012 10:28
    הגב לתגובה זו
    ומזל שיש מיליון טפשים שמורידים אותם בטעות במקום כל הפורנו/סרטים/תוכנות קוד פתוח שהם התכוונו להוריד
בזק
צילום: לילך צור

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק

אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

ליאור דנקנר |

בי קומיוניקיישנס 5.8%  מתקדמת לפירוק וחלוקה לבעלי המניות אחרי שמכרה את יתרת המניות שלה בבזק 5.1% . לפי מצגת החברה הערך הנכסי למניה עומד על 27 שקל, בזמן שבשוק היא נסחרת סביב 25 שקל. הפער מגלם תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר, עם שחיקה אפשרית בגלל הוצאות ותשלומים משפטיים.

המכירה של בי קומיוניקיישנס מסמנת יציאה סופית של קרן סרצ'לייט ודוד פורר מההחזקה בבזק, אחרי קבלת אישורים שאפשרו ירידה מתחת לרף שמגדיר גרעין שליטה והפצה רחבה בשוק. בזק נשארת חברה בלי גרעין שליטה, והשאלה שחוזרת היא אם יתגבש בעל בית חדש דרך איסוף מניות מהמוסדיים ובמסחר בשוק.

במקביל, זה שבזק בלי גרעין שליטה לא מחייב מהלך מיידי. אבל זה כן מעלה מחדש את הדיון על גופים שמסתכלים על עסקה ארוכת טווח, בעיקר כאלה שיודעים לעבוד עם תזרים יציב ומינוף.


גרעין השליטה והאם בזק יכולה להתייעל

בין השמות שעולים בשיחות בשוק מופיעות קיסטון וקרן תש"י. ההיגיון של קרנות תשתית בבזק נשען על שני דברים שנוטים לעבוד להן טוב. הראשון הוא יציבות תזרימית של עסק תקשורת גדול עם תשתיות לאומיות. השני הוא יכולת לבצע רכישה במינוף, כלומר לשלב הון עצמי עם חוב, מתוך הנחה שמימון זול יחסית משפר את התשואה לאורך זמן.

אבל מול ההיגיון הזה עומדת נקודה פשוטה. בזק לא נסחרת כאילו היא מציאה. שווי השוק שלה סביב 18.5 מיליארד שקל והמניה במכפיל רווח של כ-13 עד 14. בהשוואה עולמית, מכפילים בענף התקשורת נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן קשה לבנות תרחיש של אפסייד מהיר רק מתמחור מחדש.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.