פניני : "גביית המס תרד משמעותית ומחזורי המסחר ימשיכו להיות נמוכים"
על רקע הפירסום אתמול ב-bizportal כי הסוחרים הקטנים בבורסה מתארגנים להשבית את המסחר בבורסה בשבוע הבא, מסביר היום (ב') זיו פניני, מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון, כי למרות שהוא אינו תומך בקבוצה, הרי שהוא חושב כי העלאת המס בסופו של יום, תוריד את סך המס שייגבה האוצר ובכך יצא האוצר כששכרו בהפסדו".
לדבריו, "כמו בנקודות אחרות בדו"ח טרכטנברג, גם כאן אין פיתרון יעיל לפתירת הבעיה, אלא לנסות להרגיע את המחאה החברתית" בטווח הקצר וכיביכול לפגוע ב"עשירים".
פניני מונה את הסיבות לחוסר יעילותו הפרקטית של העלאת המס:
הדבר הראשון שהוא מציין הוא כי המס עלה בצורה משמעותית (עלייה של 25% מ-20% ל-25%) ולדבריו "זה לא פרופורציונאלי להעלאות מס אחרות".
הסיבה השניה שמציין פניני היא שבנקודות מסוימות בשוק כדוגמאת שוק הנגזרים, ישנו "משחק סכום אפס", כלומר על כל שקל רווח, ישנו שקל הפסד ולכן בפועל לא אמורים לגבות מס נטו (וזה עוד לפני התחשבות בעמלות ומרווחים).
נקודה שלישית שהוא מעלה היא שהבורסה ממסה סוחרים על בסיס חודשי, ולעיתים ישנם משקיעים שמפסידים כסף, ומשלמים מס. אמנם הם אמורים ללכת לרשות המסים ולקבל החזרים, אך בפועל זה כמעט ולא קורה.
הסיבה הרביעית שחוסר יעילותו של המס היא שהסוחרים הגדולים "העשירים", מזמן פועלים דרך חברות, כך שהלקוחות ממעמד הביניים, אשר להם פיקדונות בריבית ריאלית אפסית, הם אלה שישלמו עתה מס גבוה יותר ושוב מי שיפגע יהיה מעמד הביניים החוסך.
פניני מציין עוד כי ללא קשר ליוזמה של הסוחרים, כבר עתה אנו רואים ירידה משמעותית במחזורים ובמספר השחקנים, כך ששכר האוצר הוא בהפסדיו, שכן גביית המס תרד משמעותית וכן מחזורי המסחר ימשיכו להיות נמוכים.
פניני חושב שהפתרון הנכון הוא "להכניס רפורמת מס שכוללת סגירת הפרצות ופטורים למיניהם כגון בנדל"ן ובשכירות נכסים לקבוצות כאלה ואחרות מחד, ומנגד דווקא הורדת מס על הכנסות ועל הוצאות מוכרות מהבורסה".
- 39.משה 31/01/2012 09:03הגב לתגובה זולא מספיק שכבר שילמנו מס על הכסף שהרווחנו בזעת אפנו. באים שודדי האוצר ולוקחים עוד 25% מס{מס על מס}. לא משתלם להשקיע בבורסה,גם ככה מי שמשלם את המס זה המעמד הבינוני. הרבה משקיעים עברו וימשיכו לעבור להשקעה בחו" ל.
- 38.קק 31/01/2012 08:37הגב לתגובה זוהייתם אמורים לקרוא את זה, להפנים ולתקן
- 37.כר 31/01/2012 08:19הגב לתגובה זוהתגובות לכתבה נחתכים בצורה גסה מצד שמאל בעבודה עם פיירפוקס עם מקסטון ואקספלורר זה בסדר
- 36.לכל המגיבים פספסתם! 31/01/2012 07:53הגב לתגובה זופניני רוצה עוד מס על הדירות!!! כאילו אנשים עכשיו יברחו מהבורסה וישקיעו בדירות. המס על הבורסה מאד גבוהה. עושקים את הצבור. הצבור ממורמר. הם לא מטפלים בהון השחור שימו לב יש אנשים שעושים אלפי שקלים בחודש ולא מדווחים כמו לדוגמא רקדנים סמויים בחתונות מרויחים כמו זמרים ומעלימים מס. מסתבר שהעם עשיר ויש לו כסף לממן כל הופעה של כמה רקדנים באלפי שקלים מי שמרויח זה בעל העסק עצמו לרקדנים המסכנים שלו הוא משלם שכר מינימום וגורף לכיסו לפחות אלף דולר שאותם מעלים. להם טוב בחיים והם יקנו כמה דירות . בושה של מדינה
- 35.שוקי 31/01/2012 07:35הגב לתגובה זולא חשבתי על זה- אבל אתה צודק שבסופו של דבר, המדינה לא מרויחה ממס על נגזרים, בגלל שמול כל המרויחים עומדים מפסידים באותה סכום. מצד שני- אם לא יוטל מס על הקזינו הזה- הקזינו הזה יפרח ויפלו רבים תמימים בהשקעותיהם מול מתי המעט שמרויחים בגין כל המפסידים. אז המס הוא סוג של בלם לתופעות מסוכנות והרסניות לחברה הישראלית.
- 34.אבג 31/01/2012 00:41הגב לתגובה זוזה היה ברור מלכתחילה שזה מה שיקרה, במקום שאפסוני האוצר יגידו תודה על מה שמשולם וינסו לטפל במקורות ארים שמעלימים מס, כדוגמת הורדת ההון השחור, אז הלכו לצעד הכי קל והכי חלמאי שקיים, בחסותם של פרופ טרכטנברג הלוזר ודפני ליף יפת הנפש. הרי זה בדיוק העניין - במקום להוקיר את אלה שמשלמים מס כחוק והרבה - עוד מזמברים אותם. ואיך לעזאזל הטיפשים לא הבינו שהם יורים לעצמם ברגל? משום שכסף רב ייצא בסופו של דבר מהבורסה לאפיקי השקעות אחרות כולל הוצאה למדינה אחרת. לעשות כסף בבורסה זה משימה כמעט בלתי אפשרית ומה האפסים עושים? עוד יותר מקשים. תאכלו קש - אדיוטים.הרי ברור היה שפתרונות אמיתיים לא תביאו
- 33.ברק 30/01/2012 22:57הגב לתגובה זולהציע שישלחו את שטיניץ לאנטרטיקה לבדוק עם יש סוסים שמדברים עברית. אני חושב שהאוצר משקר לציבור! ואם הם רוצים לתבוע אותי שיחפסו אותי בחו" ל.
- 32.ברק 30/01/2012 22:43הגב לתגובה זואני לא אוכל לשלם את המשכנתה ואצתרך לגור ברחוב בגלל פקידי האוצר הXXX האלה!!! ועכשוו גם אסור לקלל האיטרנט. אני חושב למכור את הדירה ולעזוב את הארץ!
- 31.מי ייתן והשנה אני ישלם הרבה מאוד מס (ל"ת)גיל 30/01/2012 22:30הגב לתגובה זו
- 30.אלי 30/01/2012 22:04הגב לתגובה זוביבי חושב שהחרדים בוחרים בו , כל המס הזה לממן את הדירות שלהם והחיים הטובים,תזכרו שאנו חיים במדינה דמוקרטית יש בחירות ולהחליף אותו דחוף, אני חבר ליכוד ואני לא יבחר בהם נמאסתם לכו הביתה
- 29.זיפו 30/01/2012 21:29הגב לתגובה זולו רק יכלו , היו אוכלים לנו את לב והכליות . לבני אדם בעיניהם אין שום ערך למעט בהמות שתפקידם לעבוד כחמורים ולהזרים מזומנים למימון צרכיהם. ראיתם איך הם ניצלו עד תום את המחאה החברתית ובהזדמנות ראשונה שחטו את החסכונות של הציבור ואת המשקיעים בבורסה. רבותי מעתה הכסף , מקומו בבונקר של הפקם ולא בבורסה המסוכנת. ששטייניץ האטום יסכן את כספו וישלם מס 25% , 30 או אפילו 50%. כל עוד אולמרט היה רוא" מ הבורסה פרחה ושגשגה איך ששטיניץ וביבי הגיעו הבורסה שקעה לתהומות עמוקים וזה רק ההתחלה. בירחו עכשיו ומהר.
- 28.אזרח פשוט 30/01/2012 19:10הגב לתגובה זולעשירים יש חברות שמשלמות מס מופחת ורואה חשבון מהטובים שיש במשק התוצאה מעמד הבנוני והנמוך נדפק==========
- 27.אלי 30/01/2012 17:59הגב לתגובה זוכאילו רצו להגיד " אתם מגיע שנקח מכם אפילו 100% אז תגידו תודה שזה רק 25%" כל מי שמתעסק בבורסה (גם מי שקונה קרן נאמנות) נתפס בעיניהם כספסר זוהי הגישה הבולשביקית והיא קיימת עד היום. לכן על שכירות של דירה משלמים 0% ועל השקעה בבורסה 25%.
- 26.משה 30/01/2012 16:37הגב לתגובה זוכי המעמד הגבוה יודע טוב יותר איך להרוויח מאשר לוקחי הסיכונים הגדולים, שהם המעמד הבינוני והנמוך רוב המשקיעים " המסכנים" לוקחים יותר סיכון ולרוב ובסופו של דבר - מפסידים
- 25.אני הפסקתי לסחור. מה איתך? זו הדרך להורדת המס (ל"ת)אבי 30/01/2012 16:23הגב לתגובה זו
- 24.יוסף 30/01/2012 16:18הגב לתגובה זוהבנקים בנירוות ערך והמסוי ,פשוט לא כדאי כלכלית לבצע פעולות בבורסה.
- 23.יד הנפץ 30/01/2012 16:10הגב לתגובה זומתחרבש.
- 22.אבי 30/01/2012 15:54הגב לתגובה זולגבי סעיף 3 פניני טועה ב2012 המס הוא שנתי ניתן לקזז הפסדים ורווחים כל השנה בניגוד לשנים קודמות שם הרווחים היו על בסיס חודשי והפסדים על בסיס שנתי.
- 21.חוני המעגל 30/01/2012 15:44הגב לתגובה זובבורסה בנדלן או באוויר , על כל השקעה תשלמו מס, ובנוסף תממנו את המושחטים והפרזיתים.
- 20.יובל 30/01/2012 15:42הגב לתגובה זוכל השנה ולא רק באותו חודש כפי שהיה ב2011
- ברק 30/01/2012 23:02הגב לתגובה זומול רווח שחיב ב 20 אחוז מקזזים לי אותו מול הריבית שחייבת ב 15 אחוז. כששינו את החוק כך שמקזזים רווח מול הפסד ולא מס מול מס הם טענו שזה לטובת הציבור ונתנו תרחיש דימיוני של הפסד על מק" מ ועכשוו שזה קרה הם משנים את הכללים.
- סוחר 30/01/2012 15:53הגב לתגובה זואתה עדיין משלם ישר כשאתה מממש נכס מרויח למרות שבאחר אתה מופסד ים כסףףףף
- ע 30/01/2012 22:13לפחות מי שסוחר ל" פרנסתו"
- 19.רץ להשקיע בדירה 30/01/2012 15:36הגב לתגובה זוצודק זיו פניני, הטימטום לא יאמן.
- השוק הזה פרוץ 30/01/2012 23:58הגב לתגובה זוהיו צריכים לפחות להטיל חובת דוחות שנתיים כתנאי לקבלת הפטור הזה, כך אנשים היו מעלימים פחות לדעתי.
- 18.מאי כ 30/01/2012 15:30הגב לתגובה זוחשוב מאוד. למה באמת לא מורידים את המס על הבורסה לטווח ארוך?
- 17.יצחק 30/01/2012 15:24הגב לתגובה זואני היום מושך את הכסף וקונה דירה עדיף להשקיע בבטון מאשר להשקיע בבורסה מחר יגיע עוד פרופסור ןיעלה את המס 40אחוז כל בתי השקעות לא דיברו מילה כי הכסף לא שלהם העיקר דמי ניהול ומשכורות בשמיים אבל אני מחכה לבחירות
- 16.KO 30/01/2012 15:17הגב לתגובה זוכל האנשים שהשתתפו במחאה החברתית לא מקבלים כלום - להיפך להם המס רק גדל. וזה שמפלגת העבודה / ברק בקואליצייה זה בושה !
- 15.אני 30/01/2012 15:12הגב לתגובה זורק חבל שלא ידעתי קודם, לפני שהפסדתי את כספי.
- 14.יצחק 30/01/2012 15:12הגב לתגובה זואני מסכים אני מפסיק לסחור חבל על הזמן
- 13.גל 30/01/2012 15:05הגב לתגובה זואנשים לא ישקיעו ולא יהיו שום רווחים למשרד האוצר ולמס הכנסה
- הועדה בראשותו המליצה להעלות המס וזו התוצאה. (ל"ת)טרכטנברג 30/01/2012 16:21הגב לתגובה זו
- 12.די תפסיק. אלה הצעות עם הגיון. ממתי זה הולך פה (ל"ת)זיו אחר 30/01/2012 15:04הגב לתגובה זו
- 11.4yc 30/01/2012 14:59הגב לתגובה זואיך אני סוגר את הפרסומת משמאל ? אני לא מצליח לקרוא את כל השורה!!
- 10.בא 30/01/2012 14:48הגב לתגובה זוישיר ועקיף,נראה לי שרוב רובו של הציבור רוצה פחות מיסים ,אולי מי שנבחר עי הציבור יקח זאת לתשומת ליבו ,ובמקום מיסים חדשים ויצירתיים ,או הגדלת ישנים ,יקצץ בהוצאות בעיקר במגזר הציבורי ,שם אחד משניים עובד .ויבוא לציון גואל .
- משה 31/01/2012 09:06הגב לתגובה זולצערך אתה מיזמן משלם מס על האוויר{פלפון}.
- 9.פשוט אין בורסה. אני הולך לקניות. (ל"ת)מני 30/01/2012 14:47הגב לתגובה זו
- 8.ישראלי דפוק ! 30/01/2012 14:46הגב לתגובה זומלבד עמך ישראל הנלחם על קיומו בלאו הכי. אפילו מחאה חברתית שקטה אינה עוזרת ! ללמדך כי כנראה, אין הפגנות או מחאות דה-לוקס . הממשלה האנטי חברתית הזאת מצפה שנגיע למצב של המדינות השכנות, כלומר הפגנות אלימות (אני לא מייחל לעצמנו). ממשלה נכבדה אם נגיע למצב הזה זה יהיה בלתי ניתן לחזרה . רק שתדעו !
- 7.יוצא שכרם בהפסדם כך ניראת הבורסה (ל"ת)הון שלטון 30/01/2012 14:36הגב לתגובה זו
- 6.א 30/01/2012 14:34הגב לתגובה זומהבורסה לטוח ארוך ירידות משמעותיות במחזורים
- 5.שגיא טובי 30/01/2012 14:33הגב לתגובה זושמח שהוא מסכים עם מה שאמרתי אתמול בלילה כלכלי...תודה על התמיכה
- 4.אמיר ממשרד האוצר 30/01/2012 14:26הגב לתגובה זולזיו היקר.למה אתה מפריע לנו במנוחת הצוהריים הרי בשביל זה באתי למשרד האוצר ,בשביל שאני יוכל לקחת החלטות הרות גורל עם אפססססססס אחריות. תמשיך לעבוד במגזר העסקי ולממן לנו את המשכורות ותן לנו להמשיך לישון.לילה טוב
- אהבתי (ל"ת)ישנוני 30/01/2012 14:55הגב לתגובה זו
- 3.gg 30/01/2012 14:25הגב לתגובה זושבמשך שנים וויסתו את השוק בחסות הרשות לני" ע לפי צרכיהם האישיים לרוב תוך שימוש בכספי ציבור דרך קרנות ואת הרווחים גרפו לכיסם הפרטי מרגע שהציבור התמים קלט שהמעוף זה לא מסחר להשקעה אלא הימור מול ספקולנטים הבין שאין לו מה לחפש את הקופפון גזרו בין היתר מנכלי הבורסה והיו" ר שגזרו בונוסים לפי מחזורי המסחר רק אצלנו יכול לעבור דבר כזה בשקט ובחסות ממשלתית אז אל תתפלאו שהמחזורים שנותרו הם רק של נוכלי המעוף היחידים שנותרו בשוק הזה, כל הכבוד שטייניץ אתה שר אוצר בסדר לפחות בבורסה אתה מבין, והמבין יבין
- ל 3 30/01/2012 14:59הגב לתגובה זואנשים יורדים מהארץ..מבינים כמה הכל פה מושחת בחסות הממשלה! דופקים את האזרחים עשורים שלמים! הכל ידוע ואף אחד לא עושה כלום!
- 2.כל מילה בסלעעעעעעעעעעעע (ל"ת)הון ושילטון 30/01/2012 14:20הגב לתגובה זו
- 1.פניני צודק ב 100%!! (ל"ת)אסף קרן 30/01/2012 14:12הגב לתגובה זו
- ומה לגבי זה שהמס על הבורסה הוא בעצם מס על (ל"ת)הפנסיה של הציבור...? 30/01/2012 15:42הגב לתגובה זו
שווקים מסחר (AI)תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?
המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - מי באמת צודק? הנה התשובה
אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהן לא הכו את השוק. השוק היכה אותן. בעיה שלישית, קטנה יותר, היא שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות" ולא ילכו על מניות קטנות.
אלו הם כללי המשחק שלהם. ואגב,
מה שיותר מאכזב שהם לא רק בינוניים במה שהם אומרים בתקשורת, הם בינוניים בתשואות - אתם אולי מאוד מרוצים כי התשואות בשמיים, אבל האמת היא שביחס לבנצ'מרק, מעטים הצליחו להכות את השוק. כשאתם רואים תשואות של 20%, 22% בקרן השתלמות המנייתית, השאלה היא מה עשה השוק - והוא
עשה יותר. גם בהשוואה למסלולים מעורבים השוק עושה יותר. הם מנהלים אקטיביים שאמורים לייצר תשואה טובה, וזה לא כך - במסלול כללי שמחולק לרוב 60% אג"ח והיתר מניות, הרווחתם כ-13-14%, אבל אם הייתם מחלקים את הכסף בין קרנות מחקות, קרנות סל על אגרות חוב ומסלולים מנייתיים
הייתם מרוויחים יותר.
בסוף, היכולת של גופים מנהלים להכות את השוק, במיוחד שרוב הכסף שלהם באפיק מנייתי, במניות בחו"ל - היא קטנה, גם בגלל דמי הניהול שמורידים את התשואה שלכם. הרגולטור צריך לספק לחוסכים יכולת להשקיע בחסכונות ארוכים לפנסיה, גמל במכשירים עוקבי
מדד בעלויות נמוכות. כשזה יהיה, התשואה שלכם תהיה גבוהה יותר, אבל כמובן שזה לא יהיה פשוט, מדובר כאן בכסף גדול: דמי הניהול בכל האפיקים המנוהלים מסתכמים בעשרות מיליארדים בשנה.
ובחזרה לתחזיות. התחזיות של המוסדיים הן תחזיות מלוטשות, יחסית בטוחות, אבל במבחן ההיסטוריה לא פוגעות. התחזיות הטובות יותר הן... שלכן. חוכמת ההמונים, ויש על זה מחקרים רבים, מצליחה לנצח. זה לא אומר שאין חשיבות למומחים, בטח שיש, אבל יש הבדל בין פרשנות-ניתוח של מומחה לעיתון-אתר ובין מה שהוא עושה בפועל. אנחנו מכירים לא מעט מנהלי השקעות שהורידו את הרף המנייתי בחודשים האחרונים בהשקעות האישיות שלהם. הם אומרים לנו שהם לא יכולים לעשות את זה בכספים שהם מנהלים כי זה לפי מחויבות תשקיפית, אבל הם חושבים שהשוק גבוה - כמעט ולא תראו את זה בתחזיות החוצה של הבית שלהם. ולכן, אנו מביאים את הסקר שלכם (הנה הסקר של שנה שעברה). בואו להצביע ולהשפיע. בסקר אתם עונים על כיוון השווקים, הנדל"ן, הדולר, וככל שהמדגם גדול יותר, כך הוא מקבל תוקף חזק יותר:
התחזית של גולשי ביזפורטל ל-2026
- פייזר מאותתת על קיפאון במכירות ב-2026 והמניה נחלשת
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסחר בייתי (GEMINI)הבורסה נפרדת מיום ראשון: מחשבות אחרונות לפני השינוי
היום ייסגר הפרק של המסחר בימי ראשון, ורגע לפני שהשבוע עובר לשני עד שישי שווה לעשות סדר בפרטים ולתת מבט אחרון על מה שזה בעצם משנה ביומיום של השוק
למי שפספס את זה איכשהו, הבוקר הבורסה בתל אביב נפתחה בפעם האחרונה ביום ראשון, ומכאן זה כבר שבוע מסחר אחר. כבר בשבוע המסחר הבא, זה שנפתח ביום שני ה-5 בינואר, הלוח עובר לשני עד שישי, כך שביום ראשון ה-4 בינואר לא יתקיים מסחר בבורסה.
בפועל זה מכניס את יום שישי פנימה כיום מסחר מקוצר, כחלק ממהלך שמגדיל את החפיפה מול אירופה וארצות הברית ומקטין את הימים שבהם השוק המקומי מגיב בלי מסחר מקביל בחו״ל. ומה עם יום ראשון, חופש? ממש לא, ואפילו לא קרוב.
למה בכלל נוגעים במסורת
עד עכשיו יום ראשון היה יום מסחר עם פחות נקודות ייחוס מחו״ל, מאחר ורוב הבורסות הגדולות סגורות. תל אביב פועלת, אבל אירופה וארצות הברית סגורות, כך שהמסחר מתנהל בעיקר מול חדשות מקומיות. לא פעם זה התבטא במחזורים מתונים יותר ובפתיחות שבוע שמושפעות מפערי סגירה מחו״ל, בלי יכולת לראות מיד איך זה מתגלגל למסחר באירופה ובארצות הברית.
המעבר לשני עד שישי נועד לייצר חפיפה טובה יותר ולהכניס את המסחר המקומי לרצף עבודה שמסתדר עם השווקים המובילים.
איך השבוע החדש נראה
בימים שני עד חמישי שעות המסחר נשארות בלי שינוי. ההבדל הגדול הוא יום שישי שנכנס בתור יום מסחר מקוצר, כדי להשאיר מרווח לפני כניסת השבת.
- העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א
- אוקטובר הירוק: ת"א רושמת שיא גיוסים היסטורי למדדי המניות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביום שישי המסחר הרציף במניות ובאג״ח נקבע בין 10:00 ל 13:50. בנגזרים המסחר נפתח ב 9:45 ומסתיים ב 14:00 לפי שעון ישראל. זה נותן לשוק חלון קצר להגיב למה שקורה בחו״ל בחמישי בלילה ובשישי בבוקר, לפני סגירת השבוע במתכונת מקוצרת.
